راهنمای سفر به تورنتو؛ پایتخت اقتصادی کانادا

راهنمای سفر به تورنتو؛ پایتخت اقتصادی کانادا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تورنتو مرکز استان انتاریو و پر جمعیت ترین شهر استان کانادا در آمریکای شمالی است و با جمعیتی بالغ بر ۲٫۸ میلیون نفر، چهارمین شهر پر جمعیت آمریکای شمالی نیز هست. شهری بسیار زیبا که هر ساله پذیرای پذیرای گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیاست. شهر درختان سر به فلک کشیده و جشنواره های موسیقی پاپ، راک، مردن و کلاسیک. شهری پر از جسنواره های مختلف که همیشه جذابیت های بسیاری زیادی برای تماشا دارد. در ادامه با راهنمای سفر به تورنتو، پایتخت اقتصادی کانادا با ما همراه باشید.

 

تورنتو، اقامتگاه برج بزرگ CN

شهر تورنتو در کنار شهرهای ونکوور و مونترال، از شهر های بسیار زیبای آمریکای شمالی است و همیشه از مقاصد شلوغ و پر مخاطب برای گردشگران و علاقمندان به سفر است. شهر موزه های هنری، غذاهای بومی، بازار های رنگارنگ و رستوران های بسیار عالی و زیبا که در کنار طبیعت بکر و بی نظیرش؛ شهری بسیار دیدنی برای سفر است که تمام انگیزه های لازم برای خرید بلیط هواپیما خارجی و سفری هیجان انگیز را در اختیار شما می گذارد.

 

راهنمای سفر به تورنتو و دیدار از جاذبه های گردشگری و معروف آن

 

تورنتو گران ترین شهر کاناداست و بیش از ۲۰۰ نژاد مختلف درآن سکونت دارند، بطوریکه می توانید ۱۴۰ زبان مختلف را در آن پیدا کنید. همچنین یکی از بزرگترین برج های دنیا یعنی برج CN نیز در تورنتو قرار دارند. تورنتو یک مقصد گردشگری بسیار زیبا و پر هیجان است که البته زمستان هایی نسبتا طولانی و سرد دارد، اما گرما و هیجان شهر حتما شما را غافلگیر می کند.

 

مروری بر تاریخچه شهر تورنتو

بر اساس اطلاعات تاریخی موجود، اولین افرادی که در این منطقه سکونت داشته اند، اروپایی هایی هستند که به این بخش از آمریکا مهاجرت کردند و به نام قبیله هورن شناخته می شوند. در بحث نامگذاری نیز تورنتو، برگرفته از واژه تکارنتو است که از زبان های محلی مردم آن منطقه بوده و به معنی محلی که درختان برروی آب ایستاده دارد، است. تورنتو در جنوب استان انتاریو قرار دارد و بخشی از این منطقه هم ایرانی نشین اند که بیشتر در مناطقی مانند ویلو دیل و ریچموند قرار دارند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد استان کانادا هستید، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله راهنمای سفر به کانادا  بزنید.

 

وضعیت جوی و آب و هوای تورنتو

به لحاظ جوی تورنتو دارای آب و هوایی چهار فصل، با زمستان هایی کمی طولانی تر است. تابستان های تورنتو گرم و مطلوب اند اما زمستان هایی سرد و سخت دارد. پس اگر خیلی اهل سرما نیستید، بهترین زمان سفر شما بهار و تابستان است. بطور دقیق تر از اواخر ماه آوریل تا نوامبر، یعنی اوایل اردیبهشت خودمان تا حوالی آذر ماه؛ بهترین زمان سفر به تورنتو اند.

البته در چنین اوقاتی به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی گردشگری هم رواج بیشتری دارد؛ طبعا هزینه های سفر نیز درصدی گران تر می شود. پس اگر به دنبال کاهش هزینه های خود هستید بهتر است زمان سفر خود را در زمستان قرار دهید و کمی لباس گرم به همراه ببرید.

 

وضعیت جوی و آب و هوایی تورنتو

 

اطلاعات ضروری در سفر به تورنتو

خوشبختانه در سفر به تورنتو کار شما راحت است، چون علاوه بر زبان انگلیسی؛ زبان فرانسوی هم در این منطقه مورد استفاده است. ارز رایج در تمام شهرهای کانادا دلار کانادایی است و مهمترین فرودگاه تورنتو نیز فرودگاه بین المللی پیرسن تورنتو نام دارد. تورنتو و ایران ۸ ساعت و نیم باهم اختلاف زمانی دارند و از ساعت رسمی کشور ما عقب تر است.

همانند بسیاری از دیگر شهر های آمریکایی شماره تماس اضطراری این شهر نیز ۹۱۱ است. برق شهری در کانادا ۱۲۰ ولت و فرکانس استاندار آن ۶۰ هرتز می باشد و دوشاخه‌ ها و پریزها از نوع A و B اند.

 

جاذبه های دیدنی و گردشگری تورنتو، بزرگترین شهر کانادا

تورنتو شهری پر از جاذبه های گردشگری و موزه ها و گالری های معروف دنیاست و از مشهورترین آنها می توانیم به برج CN اشاره کنیم. همچنین منطقه تفریحی Entertainment District همیشه میزبان بهترین اجراهای هنری و انواع کنسرت ها و فستیوال های زیبای دنیاست. به خصوص در زمستان نمونه هایی از بهترین فستیوال های زمستانی دنیا در تورنتو برگزار می شود. با جاذبه های دیدنی تورنتو با ما همراه باشید.

 

برج سی ان CN، مهمترین جاذبه توریستی تورنتو

برج CN نماد مشهور شهر تورنتو و مهمترین جاذبه شهر با ارتفاعی ۵۵۳ متری است. این برج در نزدیکی های مرکز شهر قرار دارد و در بالای این برج می توانید تمام شهر تورنتو را زیر پای خودتان ببینید. گردشگران می‌ توانند پایین برج از تماشای شکوه و بزرگی آن لذت ببرند یا با تورهای بازدید از داخل آن، به سکو های بازدید و رستوران‌ های فوق‌ العاده در طبقات بالا سر بزنند و از آنجا چشم‌ اندازهای فوق‌ العاده‌ ای از شهر و دریاچه‌ی اونتاریو را ببینند.

 

برج سی ان CN، مهمترین جاذبه توریستی تورنتو

 

برج CN بین سال‌ های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۶ ساخته شده و در زمان خود بلندترین بنای مستقل در دنیا بود. البته خیلی وقت است که رکورد خود را از دست داده و در بین بزرگترین ها جایی ندارد.

 

موزه سلطنتی انتاریو، مهمترین موزه کانادا

ROM نامی است که بطور خلاصه برروی موزه سلطنتی انتاریو گذاشته اند و از مهمترین موزه های استان کاندا در آمریکای شمالی است. البته موزه سلطنتی اتاریو بخاطر آثار نفیسی که در خود دارد، در سطح بین المللی شناخته شده و معروف است. مجموعه هایی بسیار زیبا و نفیس در این موزه نگهداری می شوند و پس از امتام ساختش، همچنان بخش های دیگری نیز به آن اضافه شد.

 

موزه سلطنتی انتاریو، مهمترین موزه کانادا

 

گفته می شود نزدیک به ۶ میلیون اثر فاخر تاریخی در این موزه نگهداری می شود و برخی از آثار موجود در آن نیز مربوط به تاریخ بزرگ کشور خودمان است که بیشتر این آثار دست سازه هایی سفالی اند. در سال ۲۰۱۳ کتاب کاملی نیز با همکاری این موزه سلطنتی؛ در معرفی این آثار نوشته و چاپ شد.

 

سنتر آیلند، سرزمین بازی تورنتو

سنتر آیلند تورنتو یکی از زیباترین زمین های بازی بسیار معروف آمریکاست و هیچ فرقی ندارد چند ساله باشید، در این شهر بازی جاذبه های بسیاری برای سرگرمی وجود دارد. از پارک کوچک سرگرمی برای بچه‌ ها گرفته تا اجاره‌ی دوچرخه و قایق برای بزرگ‌سالان، همه می‌ توانند از بودن در این مکان لذت ببرند. به‌ علاوه، یک بوته‌ زار جادویی به سبک آلیس در سرزمین عجایب به جذابیت‌ های این محل می‌ افزاید.

 

سنتر آیلند، سرزمین بازی تورنتو

 

محله تاریخی دیستیلری Distillery

از جذاب ترین بخش های شهر تورنتو، و البته برای علاقمندان به غذا و خوراکی های خوشمزه، محله Distillery است و بهشتی در انواع غذاهاست. این ناحیه به همراه رستوران‌ های بی شمار و گالری‌ های هنری‌ اش که از آجرهای کارخانه‌ ای ساخته شده‌ اند و همچنین ماشین‌ های قدیمی، برای قدم زدن و گشت‌ و گذار فوق‌ العاده به نظر می‌ رسند.

 

محله تاریخی دیستیلری Distillery از محله های قدیمی و گردشگری تورنتو

 

گالری هنری انتاریو، بنایی با معماری مفهومی

گالری هنری آنتاریو را در دنیا به نام AGO شناخته می شود و زیباترین نمونه از یک بنای مدرن است. گالری هنری آنتاریو در بخش غربی شهر قرار دارد و در سراسر سال نمایشگاه های هنری معروف و پر مخاطبی در آن برگزار می شود. همچنین در این گالری زیبا آثار هنری بسیار زیادی به نمایش در آمده است که همگی از آثار هنری معروف دنیا هستند.

 

گالری هنری انتاریو، معرفو ترین گالری هنر کانادا و دنیا در تورنتو

 

کاسا لوما، بنایی قرون وسطایی

کاسا لوما نمونه ای از بناهای قرون وسطایی در شهر تورنتو، و مثالی از یک قلعه قدیمی و با شکوه است. این قلعه توسط یک میلیونر کانادایی به نام هنری پلات ساخته شده و وی از اولین افرادی بود که به اهمیت آبشار نیاگارا پی برد و به کسب درآمد از آن پرداخت. این قصر دارای بیش از ۱۰۰ اتاق و ۳۶ حمام است و امروزه تبدیل به یک موزه شده است.

 

تصویری از کاسا لوما، بنایی قرون وسطایی در تورنتو

 

بازار سنت لارنس، تالار عمومی شهر

بازار سنت لارنس بهترین مکان برای خرید انواع سبزیجات، میوه و مواد غذایی و البته انواع گل هاست. این بازار در سال ۱۸۵۰ ساخته شد و تالار عمومی شهر بود و گاها برای اجرای کنسرت های مورد استفاده قرار می گرفت.  این تالار در سال ۱۹۶۷ بازسازی شد و بسیاری از جذابیت قدیمی خود را حفظ کرد. این بنا، فضایی خاص دارد و به خاطر بازار و فیلم‌ برداری‌ هایی که برای سریال‌ های و فیلم‌ های سینمایی گهگاهی در آن انجام می‌ شود، بسیار محبوب و پرطرفدار است. فضای داخلی آن دارای یک پلکان بزرگ است و چلچراغ‌ هایی دیدنی دارد.

 

بازار سنت لارنس از مکان های دیدنی تورنتو

 

منطقه گردشگری های پارک High Park

های پارک فضای سبز بسیار بزرگی پر از باغ های سرسبز و بسیار زیباست. پل های طبیعی، رودخانه ها، مسیرهای پیاده روی و طبیعت زیبای این پارک از جاذبه های بکری است که علاقمندان بسیاری در بین گردشگران دارد. استخرهای بسیاری برای شنا کردن و قایق سواری در این پارک وجود دارد و یک زمین بازی مخصوص کودکان نیز در آن مهیا شده است.

 

منطقه گردشگری های پارک High Park در تورنتو

 

این محیط در گذشته یک ملک شخصی بود و در ادامه در اختیار تمام شهر قرار گرفت. امروزه بسیاری از تئاتر های معروف نیز در این منطقه برگزار می شود و بیشتری تعداد تئاتر های رو باز و به اصطلاح خیابانی در ماه های جولای و آگوست در این منطقه برگزار می شوند.

در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین مکان های دیدنی تورنتو را در اختیار شما بگذاریم و همانطور که انتظار دارید، جاذبه های توریستی تورنتو تنها محدود به چنین مواردی نیست.

نظرات

سلام و خسته نباشید
قشنگ ترین قسمت مقاله به نظرم در مورد منطقه های پارک بود مخصوصا تصویری که ازش گذاشتین که واقعا قشنگه تنها ارزوم اینه که یروزی بتونم برم و از نزدیک این شهر قشنگ رو ببینم

    سلام سعیده عزیز
    خوشحالیم که از مطالعه مقاله لذت بردین و ما را هم در نظرات خود شریک کردید.