جاذبه های تفریحی و گردشگری سامویی

راهنمای سفر به سامویی، تجلی رویای بهشت زمینی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آیا تا به حال شده که در خواب و رویا طبیعتی را ببینید که متفاوت تر از هر چیزی باشد که در دنیای واقعی شاهد آن بوده اید اما به محض بلند شدن از خواب چیزی جز یک شهر شلوغ و پرترافیک در مقابل شما نیست؟

جزیره سامویی تایلند همان جایی است که ممکن است در خواب خود چندین بار آن را دیده باشید ولی ندانید که این مکان اسرار آمیر دقیقاً کجاست. این جزیره دوست داشتنی همچون یک زمرد طلایی تایلند توجه هر انسانی را به خود جذب می‌کند.

شن های گرم و سفید فیلی، دریای آبی کبود، رنگ سبز غنی و انرژی بخش جنگل های سامویی همه آن چیزی است که برای آرامشی ابدی به آن نیاز دارید. پس اگر دوست دارید تجلی رویای بهشت را در کره زمین تجربه کنید، با ما باشید تا مهم ترین و بهترین زیبایی های سامویی را در اختیارتان بگذاریم.

 

پوکت خوبه یا سامویی؟

 

سامویی کجاست؟

سامویی یکی از مسحورکنند‌ه ترین و معروف‌ ترین جزیره‌های تایلند است. هرساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف خود را به این جزیره ساحلی می‌رسانند تا از شگفتی‌ و عجایب طبیعی آن بهره‌مند شوند. جالب است بدانید که نام کامل این جزیره «کو سامویی» است که «کو» در زبان تایلندی به معنای جزیره است و نام سامویی نیز از واژه‌ای چینی به معنای «بهشت امن» گرفته شده. در زبان انگلیسی هم کو سامویی معمولاً به صورت Koh Samui یا Ko Samui نوشته می‌شود.

زیبایی بیشتر این جزیره به خاطر پوشش جنگل های استوایی سبز رنگ آن است. سواحل زیبا و سفیدرنگ متعددی در میان این جنگل‌های سبز رنگ جلوه می‌کنند. در واقع هر کسی که بخواهد شگفتی طبیعت زمینی را به معنای واقعی تجربه کند باید سری به این جزیرۀ اسرارآمیز بزند. اگر نگران مسافت طولانی بین ایران و تایلند هستید، اصلاً نگران نباشید چراکه با استفاده از خرید بلیط هواپیما می‌توانید به سامویی سفر مستقیم داشته باشید.

جاذبه های تفریحی و گردشگری سامویی تایلند

جزیره سامویی مثل یک مروارید پنهان در صدف تایلند منتظر کشف شدن توسط شما هستند. جاذبه های گردشگری سامویی آنقدر خوب هستند که دلتان می‌خواهد تمام عمر را در این جزیره اسرار آمیز بگذرانید. اما بخشی از مکان های دیدنی سامویی در ساحل های استثنایی آن خلاصه شده اند.

ساحل هایی که در عین تمیزی و زیبایی، ظاهر متفاوت و خاصی دارند که شما را مجذوب می‌کند. به عنوان مثال تمام آب های ساحلی سامویی زلال و شفاف هستند و اثری از کثیفی در آن نیست. ساحل های شنی هم با رنگ سفید استثنایی لذت یک حمام آفتاب به یاد ماندنی را برایتان تازه می‌کند. مهم ترین ساحل های سامویی عبارتند از:

ساحل چاونگ

از دو ساحل به نام های «چاونگ» و «چاونگ نوی» تشکیل شده است و محبوب ترین منطقه در جزیره سامویی به شمار می رود. گردشگران هر چه که لازم داشته باشند در این ساحل پیدا خواهند کرد. این دو ساحل طولانی ترین سواحل در جزیره سامویی هستند.

 

بهترین ساحل های تایلند برای شنا و قایق سواری

 

ساحل لامایی

ساحل ماسه ای طولانی لامای را می توان با ساحل چاونگ مقایسه کرد. در این ساحل نیز همه جور امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارد. نکته مثبت در مورد ساحل «لامایی» این است که بادهای بسیار شدید در فصل طوفان معمولا این ساحل را تحت تاثیر قرار نمی دهد و به همین جهت، بازدید از این ساحل در فصل زمستان طرفداران زیادی دارد.

اما آیا جاذبه های سامویی تنها منتهی به ساحل های زیبای آن می‌شود؟ البته که نه. مکان ها و فستیوال های جذاب و دیدنی دیگری هم در این جزیره تایلندی می‌توانند هوش از سر شما بربایند!

صخره های پدربزرگ و مادربزرگ (هین تا و هین یای)

افسانه صخره های پدربزرگ و مادربزرگ این است که یک زوج مسن در ساحل لامای غرق شده اند و سپس آب جسدهایشان را به ساحل آورده و این صخره ها را شکل داده است. برای دیدن این صخره ها باید از ساحل لامای گذشت و به سمت جنوب و چپ حرکت کرد.

 

تئاتر میمون ها

تا مدتی پیش، فروش نارگیل مهم ترین منبع درآمد مردم سامویی بود. آنها برای چیدن نارگیل از میمون ها استفاده می کردند. در واقع این میمون ها برای چیدن نارگیل های رسیده تعلیم می دیدند و روزانه می توانستند تا هشتصد نارگیل بچینند.

حالا هم مکان های زیادی در سامویی هست که در آنها می توان میمون ها را موقع نارگیل چیدن دید. اما در تئاتر میمون ها، علاوه بر نارگیل چیدن می توان میمون ها را در حال دوچرخه سواری، ریاضی حل کردن، ساز زدن و شنا نیز دید.

روستای فیشرمن Fisherman Village

اگر به دنبال جایی هستید که بتواند روح شما را در طبیعتی به یاد ماندنی نوازش دهد، روستای فیشر من را در اولویت خود قرار دهید. این روستا رستوران های محلی خوبی دارد که در آن ها ماهی های تازه صید می‌شوند و در اختیار مشتریان قرار گرفته می‌شود.

 

جاذبه های گردشگری سامویی

آب و هوای سامویی

اگر طرفدار هوای بارانی هستید، سامویی حرف های زیادی برای گفتن به شما دارد! فصل بارانی سامویی معمولاً شش ماه (بین ماه می تا نوامبر) به طول می‌انجامد. از طرفی قرار گرفتن سامویی در بخش خوبی از خلیج تایلند باعث شده که این جزیره از باران های موسمی شدیدی که مناطقی مانند پوکت را تحت تاثیر قرار می دهد، در امان باشد. (برای آشنایی بیشتر با آب و هوای پوکت، می‌توانید به مقاله راهنمای سفر به پوکت مراجعه کنید.)

بنابراین سامویی با اینکه در نیمی از سال آب و هوایی بارانی دارد اما میزان باران به قدری نیست که باعث شود همیشه در خانه بمانید. بخش دیگری از سال (ژانویه تا آپریل) آب و هوای سامویی خشک و مرطوب است.

معبد بودای بزرگ (Big Buddha)

یکی از بخش های بسیار زیبای تایلند، فرهنگ بودایی آن است. این فرهنگ پیشینه تاریخی دور و درازی دارد و مردم تایلند خود احترام بسیاری برای بودا و عقایدش دارند. اهمیت بودا در میان مردن تایلند به قدری است که در تمام شهرها یک معبد بودای بزرگ وجود دارد که دیدن این معابد خالی از لطف نیست.

 

مجسمه بودا تایلندی یکی از بهترین معبدهای سنتی تایلندی

 

در قسمت شمالی سواحل سامویی این مجسمه بودای ۱۲ متری ساخته شده و در اطرافش معابد و مجسمه های زیبای دیگری هم وجود دارند. اگر عادت دارید در هنگام سفر برای دوستان و خویشاوندان خود سوغاتی بخرید، فروشگاه های اطراف این معبد برای خرید سوغات سامویی و یادگاری های کوچک جای خوبی خواهد بود.

 

اگر دوست دارید به سامویی سفر کنید می‌توانید به صورت مستقیم و با استفاده از خرید بلیط هواپیما خارجی خود را به بهشت زمینی تایلند برسانید.

 

دیسکوهای سامویی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری سامویی تفریحات شبانه یا Night Life آن هستند. از مهمانی های خیابانی گرفته تا کنسرت های دسته جمعی کنار ساحل، همیشه یک تفریح و سرگرمی جانانه در زندگی شبانه سامویی در جریان است. در ضمن، بسیاری از رستوران ها و کافه های سامویی به صورت شبانه روزی باز هستند و به گردشگران و مسافران خدمات ارائه می‌دهند. زندگی شبانه سامویی چیزهای زیادی برای تجربه کردن دارد.  پس توصیه می‌کنیم هیچ گاه ماجراجویی شبانه جزیره سامویی را از دست ندهید.

پوکت بهتره است یا سامویی؟

بیایید فرض کنیم که بعد از مدت ها تحقیق و برنامه ریزی بلاخره تصمیم گرفتید به تایلند سفر کنید. ولی انتخاب زمانی مشکل می‌شود که اولویت های شما به دو جزیره سامویی و پوکت منتهی شود!

منظور ما این است که این دو جزیره به قدری عالی و پر از جاذبه های به یاد ماندنی هستند که انتخاب یکی در مقابل دیگری کاری دشوار است. اما به طور کلی در هر دوی این جزایر می توانید تفریحاتی مثل پاراسیلینگ، قایق سواری و جت اسکی را تجربه کنید.

هر دوی این جزیره ها از نظر تاریخی و فرهنگی جاذبه های زیادی دارند و معماری عبادتگاه هایشان چشم نواز است. پوکت زندگی اجتماعی شلوغ تری دارد و مراکز خرید بیشمارش کسانی که عاشق خرید هستند را راضی می کند. حال اینکه سامویی چیزی شبیه به شمال ایران است و مناظر طبیعی چشم نواز آن بسیار بهتر از پوکت است.

نظرات

با سلام خدمت شما،
خیلی ممنون از مقالتون. دوست داشتم اطلاعات بیشتری رو از سامویی پوشش میدادین. چونکه این جزیره واقعاً ناشناخته است درصورتی که خیلی قشنگه و هر کسی ی بار بره دوست داره به بقیه هم بگه که برن.

    سلام بر شما،
    ممنون از پیشنهاد خوبتون. حتماً در آینده مقاله های بیشتری در مورد سامویی در سایت قرار میدیم که مردم بیشتری با این جزیره زیبا آشنا بشن.