جنگل خودکشی

جنگل آئوکیگاهارا؛ تنها جنگل خودکشی دنیا!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آخرین فیلم ترسناکی که دیده اید چه بوده است؟ اگر جز افرادی هستید که علاقه ای اعتیاد وآر به فیلم های ترسناک و هیجان انگیز دارید تا شب خوابتان نرود و هر سایه ای در تاریکی تا حد مرگ شما را بترساند، موضوع مناسبی را برای مطالعه انتخاب کرده اید. شاید با شنیدن واژه های “ژاپن” و “ترسناک” اولین چیزی که به ذهن شما می رسد سبک ترسناک فیلم های ساخته شده این کشور باشد که به خوبی حس وحشت را به مخاطب القا می کند. اما این بار با موضوعی کاملا واقعی روبرویید، با جنگل خودکشی یا آئوکیگاهارا که در دامنه کوه فوجی قرار دارد.

 

جنگل آئوکیگاهارا، جنگلی پر از ارواح نا آرام!

اما چرا نام جنگل خودکشی برای این مکان انتخاب شده است؟ بر اساس گفته افراد محلی در این منطقه و البته تجارب کاملا واقعی؛ درختان این جنگل تسخیر شده و دارای سابقه ای بسیار طولانی هستند.

در دهه ۱۹۵۰ و برای اولین بار تجار ژاپنی در این منطقه سرگردان شدند و در کاروان های تجاری شان شاهد خودکشی هایی عجیب و غریب بودند. حتی در افرادی که هیچ انگیزه و یا دلیلی برای خودکشی نداشتند و از لحاظ روانی نیز کاملا سالم بودند! مسیر عبوری این منطقه در بین تجار به نام گلدن گیت معروف بود و به همین دلیل مورد استفاده آنها قرار می گرفت. تعداد خودکشی های رخ داده در این جنگل در سال ۲۰۰۲ در حدود ۷۸ نفر گزارش شده است و در سال ۲۰۰۳ به ۱۰۵ نفر رسید !

 

جنگل آئوکی گاهارا

 

تقریبا هر کسی که به این جنگل پا گذاشته است دیگر هرگز برنگشته. بر اساس گفته ها افراد محلی و معدود افرادی که از این جنگل جان به در برده اند، همه کسانی که تا میانه های جنگل و عمق آن رفته اند و قصد فرار و یا برگشت داشته اند، بیشتر تحت تاثیر این جنگل بوده و همگی خودکشی کرده اند.

البته بررسی های بسیاری نیز برروی این منطقه صورت گرفته است تا دلیلی منطقی برای این ماجرا پیدا شود که تیر همگی به سنگ خورده است! و گویا این جنگل واقعا در تسخیر مردگان و ارواح است! کار بجایی رسیده است که در سراسر ورودی ها و مرز های جنگل تابلو های با این عناوین نصب شده است : “زندگی شما هدیه ای گرانبهاست، به خانواده خود فکر کنید!” یا “قبل از تصمیم به مرگ لطفا با پلیس تماس بگیرید!”.

 

مکانی محبوب برای پایان دادن به زندگی

هر سال ده ها جسد درون جنگل توسط تیم های جستجو کشف می شود و در برخی موارد حتی افراد تیم جستجو نیز در جنگل گمشده و هرگز بازنگشته اند! این موضوع به قدری اهمیت یافته است که مقامات ژاپنی در اقدامی رسمی در مورد خطر این جنگل به عموم هشدار دادند.

در سال های پیش، برخی رسانه های خبری علت رکود اقتصادی ژاپن را خودکشی های رخ داده در جنگل آئوکیگاهارا معرفی کرده اند. در دنیای وب نیز جنگل خودکشی که به لقب “دریای درخت” هم معروف است، برای خود غوغایی بپا کرده است. این جنگل به خصوص در بین افرادی که مصمم به پیاده روی نهایی هستند بسیار محبوب است!

طبق برخی گزارشات؛ تیم های جستجو باید اجساد بدست آمده را به ایستگاه پلیس منتقل کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و در بخش اجساد که اتاقی ویژه برای اجساد این منطقه است؛ بایگانی شوند و از محیط جنگل بیرون بیایند. چرا که بر اساس افسانه های محلی ئ رایج بین مردم ژاپن، اگر یک جسد تنها باقی بماند، برای یوری ها(ارواح) قربانیان بسیار بد است!

بارها شاهد گزارشاتی بوده ایم که برخی افراد که از کنار این جنگل عبور کرده اند صدای فریاد ارواح را شنیده اند و یا بدن هایی بدون سر را درون جنگل دیده اند!

اگر قصد بازدید از این جنگل را دارید بهتر است بدانید که این جنگل جاده دسترسی با وسیله نقلیه و ماشین را ندارد و باید خود را برای یک پیاده روی طولانی آماده کنید. و البته این نکته که درون جنگل خودکشی همیشه تاریک است! حتی در طول روز٫

جنگل Aokigahara یکی از محبوب ترین اهداف خود کشی در جهان است ! و البته دارای آمار های جسته گریخته و متفاوتی در مورد تعداد خودکشی های انجام شده است. چرا که تعداد کثیری از اجساد قربانیان یا کشف نشده و یا در طول زمان تجزیه شده اند. اما بطور کلی گفته می شود که سالانه ۱۰۰ نفر در این جنگل خودکشی می کنند.

 

خودکشی در ژاپن؛ یک تراژدی قدیمی!

Seppuku نوعی مرگ و خودکشی همراه با افتخار در رسوم چشم بادامی هاست. البته امروزه دیگر سپوکوک خیلی مطرح  و مورد استفاده نیست اما موارد بسیار زیادی را در طول تاریخ به خود اختصاص داده است. ژاپن دارای یکی از بالاترین نرخ های خودکشی در دنیاست! البته این امار به دلیل بحران مالی سال ۲۰۰۸ نیز هست چرا که در سال ۲۰۰۹ اوضاع بدترهم شد و این امار به ۲۶۴۵ نفر رسید.

 

جنگل خودکشی

 

جنگل خودکشی بقدری درهم پیچیده است که برخی بازدید کنندگان همراه خود نوارهایی پلاستکی می برند تا مسیر بازگشت را گم نکنند یا اگر خودکشی کردند راهی برای پیدا کردن جسدشان وجود داشته باشد.

 

افسانه رهاسازی پیرزن

اوباسوته روشی برای کشتن است که در زبان ژاپنی یعنی «رهاسازی پیرزن» و به عملی گفته می‌شود که در گذشته‌های دور در ژاپن انجام می‌شده و در آن بستگان بیمار یا سالمند به کوه یا جاهای دوردست دیگر برده می‌شدند تا در اثر گرمازدگی، گرسنگی یا بی‌آبی بمیرند. گفته می‌شود که اوباسوته در زمان خشکسالی و قحطی رایج بوده است اما از طرف دیگر گفته می‌شود اوباسوته افسانه است و به نظر نمی‌رسد که رسم رایجی بوده باشد. با توجه به داستان‌های ژاپنی، جنگل آئوکیگاهارا زمانی یکی از این مکان‌ها بوده و شهرت آن به عنوان مکانی برای خودکشی از اینجا سرچشمه گرفته است.

 

دور از همه ی دنیا

شاید موضوع دیگری که باعث ترسناکتر شدن این جنگل می شود این است که خاک جنگل خودکشی منبعی بسیار غنی از آهن و مس است و امواج رادیویی و مخابراتی به راحتی در دل آن مختل می شود. حتی در کارکرد قطب نما ها و GPS های نسل نو نیز اثر گذار است! پس ممکن است هرگز نتوانید برای پیدا کردن کمک کاری کنید. البته ناگفته نماند که باز هم براساس اسطوره های ماورایی این پدیده نشانه اثبات وجود ارواح و شیاطین است!

 

 

این جنگل با اینکه یکی از ترسناکترین مناطق دنیاست اما تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی ژاپن نیز شده است. بااینحال افراد زیادی تمایل به ورود به این جنگل را ندارند و ممکن است تنها بادیدن جاده جنگل و مسیر ورودی آن که به غار یخی معروف است، از کار خود پشیمان شده و با دست و پایی لرزان از محل دور شوید!

 

توهم در جنگل آئوکیگاهارا

بدون در نظر گرفتن شهرت این جنگل، اینجا یک مکان خطرناک برای گردش است چون تنه و ریشه‌های درختان به خوبی در هم تنیده شده و به دلیل این که در دامنه کوه قرار گرفته است، سطح زمین هم شیب دار است و پر از صخره و غارهای مخفی است. به علاوه، در هم تنیدگی درختان باعث شده سکوت وهم‌انگیزی بر جنگل مسلط شود.

حتی بسیاری از مردم محلی نیز جرات ورود به این جنگل را ندارند و این موضوع خود دلیل دیگری در افزایش شایعات و داستان های ماورایی در این سرزمین است. در بین مردم ژاپن این محل به نام جنگل یوری (ارواح) نیز شناخته می شود و بر اساس افسانه های خودشان؛ افرادی که روح خبیثی داشته اند و یا اعمال وحشتناکی مرتکب شده اند نیز به این جنگل تبعید می شوند.

 

جنگل خودکشی در ژاپن

 

یکی دیگر از عواملی که باعث معروفیت این جنگل شد زمانی بود که توسط سایکو ماتسومو نوشته شد و به نام نیمی نوتو یا برج موج بود. شخصیت اصلی این داستان در نهایت به جنگل رفته و خودکشی می کند اما این جنگل پیش ازین نیز شناخته شده بود و به کمک نیروهای محلی، داوطلب و پلیس علائم بسیاری در نقاط مختلف آن برای جلوگیری از خودکشی نصب شده است.

البته شاید بهتر باشد در کنار تمام داستان های ترسناکی که از این جنگل گفتیم به زیبایی های آن نیز اشاره کنیم. همانطور که در ابتدا مقاله گفتیم این جنگل در دامنه کوه فوجی (یا فیجی) قرار دارد که منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده است؛ دورنمای زیبایی از گیاه و سنگ. می توان گفت این جنگل جز معدود جنگل های دنیاست که هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است که البته به لطف عامل ترس است وگرنه دلالان چوب و اراضی حتما دست بر سروگوش این جنگل نیز می کشیدند!

نظرات

چرا بریم؟ بیکاریم؟ از جونمون سیر شدیم؟ واقعا چه فازی دارن توریستایی که میرن اینجور جاذبه های گردشگری رو ببینن؟ اصلا مگه اینا جاذبه دارن آخه؟

    درود بر شما، هر جاذبه گردشگری طرفدار خاص خود را دارد و مطمئناً نمیتوان برای همه یک قانون کلی یا یک جاذبه دیدنی همه پسند در نظر گرفت. در هر حال ممنونم که مقاله ما رو خوندنین و نظرتون رو به اشتراک گذاشتین.