نمایی از جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر، عروسی بین شهرهای شمالی!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

سفر به شهرهای شمالی همیشه به عنوان یکی ار خاطر انگیز ترین و جذاب ترین سفرها به حساب می آید. آب و هوای خوش و شرجی شهرهای شمالی، غذاهای جذاب و خوشمره محلی و دریایی، نیمی از جذابیت شمال را ایجاد کرده است. همین مسئبه موجب می شود محبوبیت این شهرها در بین مردم بیشتر شود. رامسر نام یکی از  شهرهای شمالی است که در غربی ترین شهر استان مازندنران قرار گرفته. این شهر در بین دو شهر جذاب رودسر و تنکابن قرار گرفته است. مردم  از این شهر با نام عروس شهرهای ایران نام برده می شود، چرا که زیبایی های این شهر بیشتر از آن است که فکرش را بکنید. با ما همراه باشید تا با معرفی جاهای دیدنی رامسر شما را با عجایت این شهر شمالی بیشتر آشنا کنیم.

قلعه مارکو، جذاب ترین منطقه گردشگری در رامسر

قلعه مارکو به عنوان یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری شمال ایران برای گردشگران شناخته شده است. این قلعه در ۶ کیلومتری شرق شهر رامسر قرارگرفته و تنها ۳ کیلومتر با دریا فاصله دارد. قلعه مارکو با انواع گیاهان جذابی مانند بلوط، شمشاد، ازگیل و درخت انجیری پر شده است و پر از مزارع برنج و باغ هایی است که در آن چای و مرکبات پرورش داده می شود.

قلعه مارکو

روستای صفارود، بهشنی در سرزمین های شمالی

روستای صفارود یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق رامسر به شمار می رود. بیشتر مردم شهری رامسر از این روستا به عنوان تفرجگاهی برای آخر هفته ها استفاده می کنند و از گذراندن تعطیلات خود در این روستا بسیار لذت می برند. جذابیت ها و بافت گیاهی این خطه خوش آب و هوا باعث شده این روستا به عنوان یکی از بهترین روستاهای شمال کشور به حساب بیاید.

جاهای دیدنی رامسر در بهار

یکی از ویژگی های این روستا این است که بین دره و رود صفارود قرار گرفته و با وجود چشمه آب های معدنی که دارد گذراندن زمان را در آنجا جذاب تر می کند. جالب است بدانید مردم رامسر در روزهای ۱۳ به در به این روستا می آیند و روز طبیعت را کنار عزیزان خود جشن می گیرند.

گرسماسر، ییلایی در دل رامسر

یکی از مناطق ییلاقی رامسر که به عنوان یک منطقه گردشکری و تفریحی از آن یاد می شود. منطقه ییلاقی گرسماسر نام دارد. این منطقه به عنوان سردسیر ترین نقطه در رامسر همیشه معروف است چرا که در تابستان های این منطقه به راحتی می توان زمستان را حس کرد.

گرسماسر رامسر

گرسماسر به عنوان زیبا ترین منطقه در اطراف رامسر همیشه مسافران و گردشگران زیادی را به خود چذب می کند چرا که چهره طبیعی و رویایی این روستا همیشه مردم را شگفت زده می کند. جالب است بدانید نام این روستا یعنی گرسماسر از کلمه گرزمان سر یعنی قسمتی از بهشت برگرفته شده است. این روستای جذاب و دیدنی قدمتی ۱۰۰۰ ساله دارد و به عنوان یکی از جذاب ترین روستاهای شمال کشور ایران در بسیاری از سفرنامه ها نامش می درخشد.

عمارت کاخ مرمر، اقامتگاه سلطنتی شاهنشاهی

عمارت کاخ مرمر به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری و تاریخی رامسر شناخته می شود. این عمازت زیبا و شاهانه در سال ۱۳۱۶ ساخته شد و تا سال ۱۳۵۷ به عنوان اقامتگاه شاه و خانواده اش در رامسر استفاده می شد.

بیشتر مسافرانی که به رامسر سفر می کنند بازدید از این عمارت را در اولویت تفریحی خود قرار می دهند چرا که این عمارت به عنوان نفیس ترین و جذاب ترین کاخ در منطقه شمالی کشور معروف است.

عمارت کاخ مرمر در ساری

جالب است بدانید، مردم شمال عمارت کاخ مرمر را با نام های مختلفی مانند کاخ سلطنتی، باغ رامسر، موزه کاخ رامسر، یاغ موزه رامسر نیز می شناسند.

تله کابین های رامسر، هیجان انگیز ترین تفریح در سفر

سفر به شمال بدون تجربه تفریح های هیجان انگیز لطفی ندارد. اگر به شهر رامسر سفر کردید حتما در نظر داشته باشید که تله کابین های جذاب و هیجان انگیز زامسر به عنوان یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین تفریحات رامسر همیشه مورد استقبال مسافران زیادی قرار می گیرد.

تله کابین های شهر ساری

یکی از هیجان انگیز ترین تجربیاتی که حین سوار شدن این تله کابین ها می توانید به دست بیاورید این است که شما می توانید پوشش گیاهی بکر و دست نخورده شمال کشور را با جشم های خود ببیتید به گونه ای که هیج زمان از دیدن آن خسته نخواهید شد.

جواهر ده جواهر سپید پوش زمستانی رامسر

حواهر ده یا به قول مردم رامسر، جورده یک روزستای جذاب و دیدنی در دل رامسر است که هر ۳ طرف آن با کوه محاصره شده است و به دلیل نزدیک بودن فاصله این ده با دریا آب و هوای جذاب و بی نظیری دارد.

روستای جواهر ده رامسر

چهره جواهر ده در نیمی از سال سفید و پوشیده از برف است و همین موجب می شود مسافران زمستانی برای از این روستای سفید پوش به عنوان یک جاذبه گردشگری دیدن کنند.

باغ ایرانی رامسر،  یکی از ده باغ برتر ایرانی

فضای ۳۳ هزار هکتاری باغ ایرانی رامسر می تواند ساعت ها مسافران را سرگرم جذابیت های این باغ کند. این باغ بزرگ و سر سبز که به عنوان یکی از ۱۰ باغ حذاب ایران به  ثبت ملی هم رسیده به عنوان سرسبز ترین و بکر ترین منطقه رامسر همیشه پر از گردشگرانی است که خود را به میهمانی طبیعت دعوت کرده اند.

نمای ورودی باغ ایرانی رامسر

امام زاده ها و مکان های مذهبی رامسر

رامسر به عنوان یک شهر مذهبی و توریستی نیز مورد توجه مسافران و گردشگران قرار می گیرد چرا که امام زاده ها و برخی زیارتگاه های این شهر آرامش عجیب و دوست داشتنی ای برای مردم به ارمغان می آورد. مسجد ادینه جواهر ده و مسجد آقابلاسید به عنوان دو مکان مذهبی و تفریحی همیشه برای کسانی که دوست دارند نماز شکسته سفر خود را در مکاتی مقدس به جای بیاورند.

مکان های مذهبی ساری

کوه ها و غارهای جذاب رامسر

بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به کوهنوردی علاقمند هستند رامسر را به عنوان مقصدی برای کوهنوردی انتخاب می کنند چرا که با وجود کوه های بی نظیر و متنوعی مانند سماموس، شیطان کوه، زرد کوه، سرخ تله، سیاه کند و لباسر کوهنوردی در دل عروس شهرهای شمالی جذاب تر و شگفت انگیز تر می شود.

غارهای رامسر

شهر ساری به دلیل قرار گرفتن در ناحیه شمالی کشور همیشه جذابیت های خاص و بی نظیری دارد که برای گذراندن یک آخر هفته جذاب و بی نظیر است. اما نوع سفر به این شهر زیبا و دوست داشتنی می تواند جذابیت سفر را بیشتر از گذشته کند. برای مثال شما می توانید با خرید بلیط قطار خود را به سرسبز ترین نقطه کشور برسانید و از زییاییی ها و جذابیتهای طول مسیر نیز لذت ببرید.

بهترین زمان برای مسافرت به ساری

بدون شک یکی از بهترین و جذاب ترین زمانی که می توانید برای سفر به این شهر زیبا اقدام کنید فصل بهار است چرا که ساری به عنوان بهترین  جای شمال برای مسافرت در بهار به حساب می آید.

نظرات