سومین شهر پرجمعیت جهان

بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای – سومین شهر پرجمعیت جهان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

متاسفانه مثل همیشه با حجمی از اطلاعات اشتباه در وب فارسی رو به رو هستیم. با جستجویی ساده در منابع فارسی متوجه می شوید که از شانگهای به عنوان پرجمعیت ترین شهر دنیا یاد شده است. اما این اطلاعات به هیچ وجه صحیح نیست. در واقع شانگهای با جمعیت حدود ۲۵ میلیون نفر (۲۴/۵ نیم میلیون) بعد از پرجمعیت ترین شهرهای دنیا یعنی توکیو، در ژاپن (۳۸ میلیون) و دهلی، در هند (۲۶/۵ میلیون) در رده سوم قرار گرفته است. از این مسئله که بگذریم به این حقیقت می رسیم که شانگهای پرجمعیت ترین، بزرگترین و ثروتمندترین شهر چین است. این شهر ترین های دیگری نیز دارد. بندر شانگهای به عنوان بزرگترین بندر دنیا (از نظر تعداد کانتینرها و میزان فعالیت های بازرگانی) نیز شناخته شده. علاوه بر تمام این موارد، جاذبه های گردشگری این شهر هم از بهترین جاذبه های گردشگری جهان محسوب می شوند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب شاخص ترین و بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای چین

ما در این مطلب جاذبه های گردشگری را به نوع آن ها تفکیک کرده ایم. همچنین جاذبه های گردشگری انتخاب شده بر اساس نظرات گردشگران گردآوری شده، چرا که تجربه افراد از جاذبه های گردشگری تعیین کننده میزان جذابیت یک مکان دیدنی و گردشگری است. در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین های شانگهای آشنا شوید. همچنین در صورتی که قصد سفر به دیگر شهرهای کشور چین را داشته باشید، می توانید از صفحه پروازهای خارجی نسبت به رزرو بلیط اقدام کنید.

 

بهترین جاذبه های گردشگری شانگهای چین

 

برج های معروف شانگهای

جای تعجب نیست اگر بدانید که شانگهای مشهور به جنگل آسمان خراش هاست. آسمان خراش های بسیاری در این شهر وجود دارند که هر کدام از اهمیت تجاری و گردشگری زیادی برخوردارند، اما برخی از آن ها مشهورتر و پراهمیت تر از دیگر برج های این شهر هستند. با برج های معروف شانگهای آشنا شوید.

 

برج تلویزیونی مروارید شرقی در پودانگ

مروارید شرقی با ۴۶۸ متر ارتفاع به عنوان یکی از مرتفع ترین برج های آسیا و جهان شناخته می شود. این برج در منطقه پودانگ و در کنار رودخانه هوانگ پو قرار گرفته و به همین دلیل با قرار داشتن در بالای این برج نمای فوق العاده ای از این رودخانه پیش روی شماست. هدف اصلی از ساخت این برج تقویت ارتباطات رادیویی بوده، اما امکاناتی همچون نقاطی برای تماشای شهر، رستوران گردان بسیار بزرگ و هتل هایی با مناظر شگفت انگیز برای شهروندان در دسترس قرار دارند. از بالای این برج همچنین نمایی فوق العاده برای تماشای تفرجگاه باند در اختیار شماست.

 

برج های معروف شانگهای

 

برج مرکز مالی جهان در شانگهای

برج مرکز مالی جهان که در شانگهای چین قرار دارد، با ۴۹۲ متر ارتفاع به عنوان بلندترین آسمان خراش شهر شانگهای شناخته می شود. این ساختمان یک بنای چند منظوره بوده و در آن بخش های تفریحی، اداری، هتل و مراکز خرید موجود است. پایان کار ساخت این ساختمان در سال ۲۰۰۷ اعلام شد.

 

برج جین مائو

این برج با ۴۲۰ متر ارتفاع به عنوان یکی از مهمترین آسمان خراش های شهر شانگهای محسوب می شود. طرحی شگفت انگیز این برج و ساخت پله های آن با الهام از معماری سنتی چین باعث شده است تا علاوه بر ارتفاع این برج، طراحی آن نیز نسبت به تمام آسمان خراش های جهان منحصر به فرد باشد. این برج نیز چند کاربردی است و علاوه بر دارا بودن امکانات مختلف در آن می توانید از بالای آن به تماشای شهر بپردازید.

 

معبدهای شانگهای

معابد شهر شانگهای نیز در نوع خود بی نظیرند. دیدن آن ها برایتان خالی از لطف نخواهد بود و می توانید با اعتقادات مردم چین بیشتر آشنا شوید. در ادامه مشهورترین معابد شهر شانگهای را به شما معرفی می کنیم.

 

صومعه بودای یشمی

وجود ۲ مجسمه ی شاکیامونی که یکی از آن ها از یشم سفید و با ۲ متر ارتفاع ساخته شده به همراه بسیاری دیگر از آثار باستانی موجود در این مجموعه باعث شده تا صومعه بودای یشمی به یکی از معابد مشهوری تبدیل شود که مراسمات مذهبی نیز در آن انجام می شود. تالارهای پادشاهان بهشتی و تالار قهرمان بزرگ برخی از زیبایی های این معبد را تشکیل می دهند.

 

معبدهای شانگهای

 

معبد لونگ هوا

این معبد یکی از قدیمی ترین بناهای باقیمانده از چین باستان است. این معبد که هنوز هم در آن مراسم های بوداییان برگزار می شود، اکنون در یک پارک قرار دارد. مواد اولیه به کار رفته برای ساخت این معبد را چوب و آجر تشکیل داده است. در سال های متمادی این برج بارها تخریب و مجددا ساخته شده است. ناقوس ۵ تنی و ارتفاع ۴۴ متری معبد برخی از ویژگی های این برج محسوب می شوند. معبد پاگودا نیز در نزدیکی معبد لونگ هوا و در همین پارک قرار گرفته است.

 

برخی دیگر از جاذبه های گردشگری شانگهای

اما جاذبه های گردشگری شانگهای تنها محدود به چند معبد و چند برج نیست. در ادامه برخی از مهمترین جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی می کنیم.

بلوار باند، تفرجگاه باند، نمایشگاه معماری دنیا، ژونگشان لو

بلوار باند یا بوند که به عنوان ژونگشان لو نیز شناخته می شود، مشهوترین نقطه دیدنی شهر شانگهای به حساب می آید. بسیاری از گردشگران معتقدند حال و هوای این قسمت از شهر مانند شهرهای اروپایی است و در آن می توانید قسمت هایی از معماری فرانسوی و انگلیسی را مشاهده کنید و این مسئله به این دلیل است که این مکان در گذشته، محل اقامت مهاجران کشورهای خارجی بوده است. نوع معماری اروپایی را می توان در بوتیک ها، رستوران ها و گالری های این خیابان به وضوح مشاهده کرد. به همین دلیل به بلوار باند، نمایشگاه معماری دنیا نیز گفته می شود. این تفرجگاه در کنار رودخانه هوانگ پو واقع شده و باعث شده این خیابان به یک جاذبه ی گردشگری شاخص تبدیل شود.

 

 

بلوار باند، تفرجگاه باند، نمایشگاه معماری دنیا، ژونگشان لو

 

باغ یویان، باغ یو، باغ خوشبختی

یکی از دیدنی ترین جاذبه های شهر شانگهای باغ ۴۰۰ ساله یویان است. این باغ زیبا و کلاسیک که مساحتی ۲۰ هزار متر مربعی دارد، به باغ خوشبختی نیز مشهور است. این باغ علاوه بر دارا بودن فضای طبیعی و بانشاط به مانند موزه ای گرانبها آثار دیدنی زیادی را در خود جای داده است.

در ادامه مطلب جاذبه هایی دیگر از شهر شانگهای به شما معرفی می کنیم، اما در این میان پیشنهاد می کنیم مقاله جاذبه های گردشگری چین را نیز مطالعه کنید تا با مشهورترین جاذبه های کشور وسیع چین آشنا شوید.

 

خیابان نانجینگ

خیابان نانجینگ یک خیابان گردشگری است که جزو یکی از بهترین مراکز خرید چین نیز محسوب می شود. در این مرکز خرید با انواع فروشگاه های گران قیمت یا دست فروش های خیابانی رو به رو خواهید شد. بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نیز در این خیابان شعباتی دارند و در بسیاری از تعطیلات و مناسبت های بزرگ چین در این خیابان آتش بازی انجام می شود.

 

برخی دیگر از جاذبه های گردشگری شانگهای

 

جوجیاجیائو

این منطقه یکی از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مناطق چین محسوب می شود. جوجیاجیائو با قدمتی ۱۷۰۰ ساله درست به مانند شهر ونیز بوده و برای حمل و نقل در این منطقه باید از قایق های مخصوص استفاده کنید. به همین دلیل این منطقه مشهور است به ونیز شانگهای. پل های قوس دار، کوچه و خیابان های سنگ فرش شده و باغ های بی شمار از جاذبه های شگفت انگیز این منطقه هستند که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کنند.

اگر ساکن تهران هستید و هر کدام از این جاذبه های گردشگری شما را برای سفر به این شهر راغب کرده اند می توانید بلیط هواپیمای تهران شانگهای را از طریق وبسایت سامتیک خریداری کنید.

نظرات

سلام و خسته نباشید
مرسی از مقاله خوبتون
فقط قراره این مقاله بخش دوم هم داشته باشه؟
چون جاذبه های چین واقعا زیادن، خیلی خیلی زیاد! من خودم به چین و چیزای تاریخی خیلی علاقه دارم و همیشه از خوندن مقالات اینجوری لذت می برم
خسته نباشید.

    سلام ارسلان عزیز
    در مقاله لینک های متفاوتی قرار داده شده است تا بتوانید سایر مقالات موجود در مورد کشور چین را مطالعه کنید
    همچنین در قسمت مقالات پیشنهادی سعی شده است مقالات با موضوعاتی مرتبط قرار داده شود تا تجربه کاربری بهتری هم در اختیار شما بگذاریم.