تصاویر مکان‌های دیدنی ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان + تصاویر مکان‌های دیدنی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

عده ای به اشتباه تصور می کنند مهد مسیحیت کشور گرجستان است، اما باید بدانید اولین کشوری که مسیحیت را به عنوان آئین رسمی معرفی کرد، کشور ارمنستان است. ارمنستان را می توانیم به عنوان کانون جاذبه های گردشگری مرتبط با مسیحیت نیز بدانیم. کلیساهای مشهور و جاذبه های فرهنگی بسیاری در شهرهای مختلف این کشور وجود دارند که هر کدام می توانند به تنهایی انگیزه ای برای خرید بلیط هواپیمای تهران ایروان باشند. از طرفی طبیعت زیبای این کشور نیز باعث می شود که سفری جذاب پیش روی خود داشته باشید.

 

مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان که نباید از دست بدهید!

ما در این مطلب جاذبه های گردشگری ارمنستان را به تفکیک جاذبه های طبیعی، جاذبه های تفریحی و جاذبه های تاریخی و فرهنگی معرفی می کنیم تا شناخت کافی نسبت به مهمترین جاذبه های گردشگری ارمنستان به دست بیاورید.

  • جاذبه های تاریخی و فرهنگی: صومعه تاتو (Tatev) ارمنستان – معبد گارنی – تالار ملی اپرای ایروان – بنای یادبود قتل عام ارامنه – موزه آثار خطی (Matenadaran)
  • جاذبه های طبیعی: دریاچه سوان – دره گل ها
  • جاذبه های تفریحی: پارک آبی ایروان – تجربه غذاهای محلی ارمنستان

 

جاذبه های گردشگری طبیعی ارمنستان

معروف ترین جاذبه های گردشگری طبیعی ارمنستان شامل دره گل ها و دریاچه سوان است. اما این دو مکان دیدنی به حدی زیبا هستند که شهرتی جهانی داشته و بهانه ای برای گردشگرانی است که قصد سفر به این کشور را دارند.

 

جاذبه های گردشگری طبیعی ارمنستان

 

دره گل ها

پیش از هر چیز به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد سفر در فصل زمستان را دارید، دره گل ها تبدیل به دره برف ها تبدیل شده است. اما در اواخر فصل بهار و در تمام فصل تابستان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارمنستان دره گل هاست. البته در فصل زمستان نیز می توانید از مجموعه های ورزشی و پیست اسکی این مکان نهایت بهره را ببرید. در همین محل رستوران ها و هتل هایی نیز برای رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی ساخته شده است. در فصل بهار تابستان می توانید سوار بر تله کابین شده و از طبیعت زیبای این منطقه لذت ببرید.

 

دریاچه سوان، از زیباترین مکان های دیدنی ارمنستان

دریاچه سوان با مساحت ۹۴۰ کیلومتری اش حدود ۵ درصد از مساحت کل کشور ارمنستان را تشکیل داده است. این دریاچه با ۲۰۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، از مرتفع ترین دریاچه های بزرگ آب شیرین دنیا به حساب می آید. منظره های شگفت انگیز این دریاچه باعث شده این منطقه به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان تبدیل شود. در حال حاضر امکانات رفاهی و تفریحی بسیار در اطراف این دریاچه به وجود آمده تا این منطقه را به منطقه ای دوست داشتی برای گردشگران تبدیل کند.

 

جاذبه های تفریحی توریستی ارمنستان

در این مقاله تمرکزی بر جاذبه های تفریحی کشور ارمنستان نداریم، اما ترجیح می دهیم دو تجربه تفریحی خوبی که باید در کشور ارمنستان تجربه کنید را به شما معرفی کنیم تا در سفر به این سرزمین بی نصیب نمانید.

 

عاشقان غذا بخوانند – تجربه فراموش نشدنی غذاهای محلی ارمنستان

تمرکز غذاهای محلی ارمنستان بر استفاده از گوشت است. البته نان ها و غذاهای دریایی و غذاهای گیاهی نیز در این کشور رواج دارند، اما مشهورترین و جذابترین غذاها با استفاده از گوشت تهیه می شوند. کوفته گوشت گاو، خوراک گوشت با سس انار، دلمه یودالی، کاشلاما، باسترما، بیورک و سوجوخ تنها بعضی از مشهورترین غذاهایی هستند که با استفاده از گوشت تهیه می شوند.

 

عاشقان غذا بخوانند - تجربه فراموش نشدنی غذاهای محلی ارمنستان

 

پارک آبی ایروان

اگر قرار است در فصل های گرم سال به ارمنستان بروید پارک آبی ایروان نیز می تواند تجربه جذابی باشد. البته این مجموعه دارای دو بخش سرپوشیده (زمستانی) و باز (تابستانی) است. ضمنا این پارک آبی در مجموعه ای قرار دارد که باغ وحش و باغ گیاه شناسی نیز در آن قرار گرفته است و می توانید از آن ها نیز دیدن کنید.

در صورتی که اطلاعی از بهترین زمان برای سفر به ارمنستان ندارید، بهتر است سری به مقاله بهترین زمان سفر به ارمنستان بزنید.

 

جاذبه های تاریخی و فرهنگی ارمنستان

در نهایت به مشهورترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی ارمنستان اشاره می کنیم. جاذبه هایی که اگر از آن ها دیدن نکنید قطعا سفر شما نیمه کاره خواهد بود. اگر از این مکان ها دیدن نکنید درست مانند این است که به شیراز سفر داشته باشید و از حافظیه و تخت جمشید و مسجد نصیر الملک بازدید نکنید.

 

صومعه تاتو

همانطور که اشاره کردیم ارمنستان اولین کشوری بود که دین مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور اعلام کرد. این کشور با کلیساها و صومعه های فراوان و زیبایش شناخته می شود و یکی از زیباترین و مشهورترین آن ها صومعه تاتو است. این صومعه یکی از مهمترین مراکز علمی و فرهنگی قرن اخیر ارمنستان بوده، اما در حال حاضر به یکی از مهمترین مکان های دیدنی ارمنستان تبدیل شده است. طولانی ترین تله کابین جهان نیز در این منطقه قرار دارد. هدف از ساخت این تله کابین دسترسی آسان مردم استان به این صومعه بوده است. این تله کابین به بالهای تاتو شهرت دارد. جالب است بدانید صومعه تاتو یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به شمار می رود.

 

جاذبه های تاریخی و فرهنگی ارمنستان

 

معبد گارنی

یکی از دلایلی که باعث شده معبد گارنی از شهرت فراوانی برخوردار باشد این است که این معبد تنها عبادتگاه غیر مسیحی در کشور ارمنستان است. این معبد متعلق به بت پرستان ارمنستان بوده است. در زمانی که مسیحیت به عنوان دین رسمی انتخاب شد، تمام بتکده ها ویران و به کلیسا تبدیل شدند، اما به دلیل زیبایی بسیار این بنا، از نابودکردن آن خودداری کرده و در کنار آن کلیسایی ساخته اند. البته شایعاتی وجود دارد که طبق آن، به دلیل اینکه این بنا یک آرامگاه بوده از تخریب آن خودداری شده است. در حال حاضر معبد گارنی یکی از جذاب ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان است.

 

ساختمان اپرای ایروان

یکی از شاخص ترین جاذبه های فرهنگی ارمنستان ساختمان اپرای ایروان است. این بنا یک تالار بزرگ است که تئاتر و مراسم های مهم در آن برگزار می گردد. این ساختمان یکی از بهترین سالن های اپرای دنیاست و سالانه گردشگران زیادی را برای بازدید جذب می کند. معماری این بنا به واقع جذاب است. این ساختمان دو طبقه موفق به دریافت مدال طلای معماری از نمایشگاه بین المللی پاریس در سال ۱۹۳۶ شده است.

 

ساختمان اپرای ایروان

 

یادبود قتل عام ارامنه

این بنا به عنوان یادبودی برای شهدای ارمنی سال ۱۹۱۵ ساخته شده است. البته تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۶۸ باز می گردد. بنای یادبود قتل ارامنه متشکل از دو بخش است. بخش اول شامل ۲ ستون ۴۴ متری به معنای ارمنستان غربی و شرقی و وحدت ارامنه و بخش دوم شامل ۱۲ ستون خمیده بوده که نماد ۱۲ ایالت ارمنستان غربی است که در آن قتل عام رخ داده است. در مرکز این ستون ها نیز آتشی همیشه برافروخته وجود دارد که به معنای جاودانگی شهداست.

نظرات

ارمنستان با اینکه کشور بسیار زیبایی هست اما به هیچ وجه با گرجستان قابل مقایسه نیست. بنده به هر دو کشور سفرهای کاری داشتم و هر دو رو دیدم و به نظرم گرجستان فرهنگی بسیار غنی تر و مردمی پیشرفته تر داره. البته این نظر شخصی بنده هست و ممکنه هر کسی با بنده مخالف باشه

    سلام دوست عزیز
    حق با شماست. هر دو کشور زیبایی های خودشون رو دارند. البته زیبایی کشورها امری سلیقه ای است.