تجربه ای متفاوت از تعطیلات عید نوروز در تهران

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از بهترین اوقات ممکن برای تهران گردی و گردش در پایتخت همیشه شلوغ کشور، تعطیلات عید نوروز است. حتی باید یکی از بهترین زمان های دیدار از تهران را فصل بهار معرفی کنیم. پس اگر نوروز امسال به هر دلیلی از تهران بیرون نمی روید و قصد سفر هم ندارید، نگران نباشید! در نوروز امسال (۱۳۹۸) می توانید تجربه ای متفاوت از تعطیلات عید نوروز در تهران را داشته باشید. با یک سوم هزینه ای که همیشه برای خرید بلیط هواپیما داخلی یا قطار و سفر صرف می کردید، می توانید از تمام زیبایی های تهران دیدن کنید.

 

زیباترین تصویر تهران را در عید نوروز ببینید

اگر همیشه تصورتان از تهران شهری شلوغ و پر از آلودگی و ترافیک است، باید در عید نوروز به تهران سفر کنید تا نظرتان در مورد پایتخت کشور به کلی تغییر کند. تهران در تعطیلات عید نوروز واقعا دیدنی است و بهترین زمان برای لذت بردن از آب و هوای تهران هم همان عید نوروز می باشد. در عید نوروز حتی رستوران ها و هتل های بسیاری هم تخفیف های بسیار خوبی در اختیار مسافران قرار می دهند. البته اگر قصد خرید دارید باید بگوییم که بیشتر مغازه و بازارهای شهر به حالت نیمه تعطیل می روند، پس بهتر است برنامه خود را برای گردش و تفریح در شهر تنظیم کنید. اگر هم به دنبال اطلاعاتی برای گردش در آخرین روز تعطیلات نوروز هستید، می توانید سری هم به مقاله روز طبیعت در تهران کجا برویم؟ بزنید.

 

کاخ گلستان، دیدنی ترین جاذبه تهران در نوروز

کاخ گلستان یکی از بهترین مکان های تاریخی شهر است که همیشه شلوغ و پر هیاهوست و گردشگران بسیاری را میزبانی می کند. کاخ گلستان یادگاری از دوران حکومت های زندیه، صفوی و قاجار را در خود جای داده و برای هر بیینده ای جذابیت های بسیاری دارد.

 

کاخ گلستان، دیدنی ترین جاذبه تهران در نوروز

 

شمس العماره نیز به عنوان بلندترین ساختمان موجود در عصر خود در گلستان تهران قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از کاخ گلستان عید نوروز است. در عید در کاخ گلستان می توانید هم از آب و هوای فوق العاده نوروز بهره ببرید، هم از محیط های سرسبز و شکوفه های زیبای بهاری درختان اطرافش و هم بازی نور و رنگ را برروی شمس العماره مشاهده کنید. اگر به تاریخ و موزه های تهران علاقمندید، اطلاعات بیشتر را در بهترین موزه های تهران به دست بیاورید.

 

عید نوروز با دیدار از کاخ سعد آباد

مجموعه کاخ های سعدآباد در بخش های شمالی شهر از بهترین مکان هایی است که حتما باید در عید نوروز از آن دیدن کنید. در عید نوروز فرصت لذت بردن از بهترین آب و های تهران را در کاخ های عید آباد خواهید داشت. حتی باید اینطور گفت که زیبایی های کاخ مرمر، موزه ماشینها، موزه میرعماد، کاخ اسود و شمس در هیچ فصل دیگری مانند عبد به چشم نمی آید! جاذبه های دیدنی سعد آباد به قدری زیاد است که هیچ وقت از دیدن آنها خسته نمی شوید.

 

عید نوروزتان را با دیدار از کاخ سعد آباد خاص تر کنید

 

برج آزادی، قدیمی ترین نماد تهران

برج آزادی که در گذشته به نام برج شهیاد شناخته می شد از اصلی ترین نماد های شهر تهران است و البته در تمام دنیا، ایران را با این نماد می شناسند. برج آزادی از جمله مکان هایی در تهران است که حتما باید از آن دیدن کنید. بنای میدان آزادی تهران در سال ۱۳۴۹ توسط معمار توانمند ایرانی، حسین امانت، با سبکی تاریخی-هخامنشی ساخته شد. برج آزادی در حقیقت نمادی از ایران مردن و برای یادبود جشن های ۲۵۰۰ ساله بود که به نام میدان شهیاد ساخته شد و امروزه به نام آزادی شناخته می شود.

 

برج آزادی، قدیمی ترین نماد تهران برای دیدار دز تعطیلات عید نوروز

 

برج آزادی از جمله مکان هایی است که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کند و گفته می شود که نقوش موجود در میدان، باغچه و گل کاری هایش همگی الهام گرفته از طرح گنبد شیخ لطف الله در اصفهان اند. پس حتما در نوروز سری به آزادی بزنید، چرا که بهترین زمان سال برای دیدار از قدیمی ترین برج تهران همان تعطیلات عید است.

 

برج میلاد، بلندترین برج ایران

اگر می خواهید تجربه حضور در بلندترین نقطه تهران را داشته باشید، حتما سری به برج میلاد بزنید. میلاد برجی چند منظوره و مخابراتی در تهران است که به عنوان بلندترین برج کشور نیز شناخته می شود. میلاد می تواند به راحتی یک روز از تعطیلات نوروزی شما را برای دیدار و گردش به خود اختصاص بدهد. همچنین با انواع رستوران، کافی شاپ و مراکز خرید در بدو ورود تا انتهای سفر به خوبی شما را میزبانی می کند.

 

برج میلاد بهترین مکان ممکن برای دیدن تهران در عید

 

البته در عید نوروز فرصت استفاده از تخفیف های بازدید از برج میلاد را هم خواهید داشت، اما توصیه می کنیم با جیبی پر پول به دیدار از برج میلاد بروید، چون مطمئنا دست خالی بازنخواهید گشت.

 

موزه باستان ایران، بهترین مکان برای آشنایی با گذشته باشکوه ایران

اگر می خواهید تعطیلات نوروزی تان متفاوت تر از سال های پیش باشد، باید دیدار از موزه باستان ایران را به شما توصیه کنیم. اصلا هم فرقی نمی کند به تاریخ علاقه داشته باشید یا نه، دیدار از موزه ملی حتما شما را غافلگیر می کند. بنای موزه الهام گرفته شده از کاخ بیشاپور در کازرون است و طرحی چلیپایی دارد.

 

موزه باستان ایران یک مکان تاریخی و جذاب برای گذران وقت در تعطیلات نوروزی

 

بهترین نمونه از یافته های تاریخی کشور را می توانید در این موزه ببینید و با گذشته پر عظمت ایران باستانی آشنا شوید.

 

موزه هنرهای معاصر، مقصد خاص برای تعطیلات عید نوروز

موزه هنرهای معاصر در ضلع شمالی بلوار کشاورز و بخش غربی پارک لاله، یکی از بهترین مکان هایی است که باید در تعطیلات نوروز از آن دیدن کنید. این بنا در سال ۱۳۵۶ به همت کامران دیبا و حمایت های فرح پهلوی ساخته شده است. موزه هنرهای معاصر مرکز مهمترین رویداد های فرهنگی کشور، به خصوص هنرهای تجسمی است و مهمترین مجموعه از هنر های غربی را در خود دارد.

 

موزه هنرهای معاصر تجربه ای متفاوت برای تعطیلات نوروزی در تهران

 

اگر در تعطیلات نوروزی می خواهید از جاذبه های فرهنگی تهران لذت ببرید، حتما سری به موزه هنرهای معاصر بزنید و تجربه ای متفاوت را برای تعطیلات عید نوروز سال ۱۳۹۸ داشته باشید.

 

پارک ملت، آرامشی دلچسب در هیاهوی تهران

پارک ملت از قدیمی ترین پارک های تهران است و اگر به دنبال آرامش در تهران همیشه شلوغ می گردید، بهترین انتخابتان سفر به ملت است. از جمله جاذبه های دیدنی پارک ملت مجموعه پردیس، استخر موزیکال، مجسمه مشاهیر، مجسمه مادر و آبنمای موزیکال اند.

 

پارک ملت، آرامشی دلچسب در هیاهوی تهران

 

همچنین در فصل بهار شهرداری تهران برای استقبال از مسافران و میهمانان نوروزی، پارک را با گل هایی بسیار زیبا رنگارنگ می کند تا بهترین تصور از پارک ملت را برای شما به وجود بیاورد. با اینکه هر یک از پارک های تهران جاذبه های خود را دارد، اما پارک ملت چیز دیگری است. اطلاعات بیشتر در مورد پارک های تهران را در معرفی بهترین پارک های جنگلی تهران به دست بیاورید.

 

زیباترین طبیعت تهران را در پل طبیعت ببینید

پل طبیعت یکی دیگر از نماد های پایتخت است و عنوان بزرگترین پل پیاده روی تهران را هم به خود اختصاص می دهد. پل طبیعت در سه طبقه همه روزه میزبان علاقمندان بسیاری است و اگر می خواهید در بهترین زمان ممکن به دیدار از زیبایی های پل طبیعت بروید، باید فصل عید را به شما معرفی کنیم.

 

تصویری از پل طبیعت در نوروز

 

پل طبیعت در نقطه ای از تهران قرار دارد که تمامی شاهراه های پایتخت مانند مدرس، همت، حقانی و رسالت زیر نظرش قرار می گیرند و در کنار نمای زیبای پارک جنگلی طالقانی، منظره ای بسیار زیبا را به وجود آورده است.

 

خیابان ولیعصر، زیباترین خیابان تهران

یکی از طولانی ترین و البته زیباترین خیابان های تهران، خیابان ولیعصر است. ولیعصر همچنین طولانی ترین خیابان درختی تهران ست و با طولی ۱۷٫۹ کیلومتری لقب بلندترین خیابان خاورمیانه را دارد. در حقیقت ولیعصر جنوبی ترین نقطه تهران با به بخش های شمال متصل می کند. در مسیر خیابان ولیعصر به غیر از فروشگاه های جذاب، پارک های بسیاری زیبایی نیز وجود دارد، پارک هایی مانند ساعی و ملت که بسیار دیدنی و زیبایند.

 

خیابان ولیعصر، زیباترین خیابان تهران

 

عید نوروز را به دربند قدیمی تهران بروید

شاید هرچیزی در تهران کهنه و تکراری شود، اما دربند همیشه جذابیتی برای غافلگیری شما دارد، حتی اگر هرروز به دیدار از دربند بروید. اصلا بهتر است اینطور بگویم که هر زمان در تهران حوصله تان سررفت به دربند بروید تا حس و حال خستگی و افسردگی از همه وجودتان بیرون برود.

 

سفر به دربند در تعطیلات نوروزی تهران

 

دربند منطقه ای خوش آب و هوا در دامنه کوه البرز است و علاوه بر طبیعت زیبایش، مسیر های بسیار زیبایی هم برای پیاده روی و یا کوهنوردی دارد. حتی شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که بر اساس نظرسنجی های انجام شده دربند همیشه اولین گزینه شهروندان تهران برای گردشگری از مسافران خارجی و داخلی است.

مسلما مکان های دیدنی شهر تهران و جاذبه هایش به همین موارد خلاصه نمی شود. اما در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین مکان های تفریحی تهران را برای عید نوروز امسال (۹۸) به شما معرفی کنیم.

نظرات

سلام و خسته نباشید
با اینکه جاهای خیلی خوبی رو معرفی کردین ولی خب به نظرم دیگه یکم تکراری شدن واسه ماهایی که همیشه توی تهرانیم
ولی خب خداییش هوای بهار اونقدر خوبه که حتی قدم زدن توی خیابونم عالیه
چه برسه به اینکه بری همچین جاهای قسنگی توی تهران

    سلام کاربر عزیز
    بسیار خوشحالیم که مطالب مقاله برای شما مفید بودن و نظرات خودتون رو با ما به اشتراک می گذارید