فرودگاه مهرآباد و ترمینال های ان

ترمینال های فرودگاه مهرآباد، راهنمای قدم به قدم از لندینگ تا تیک آف!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید در نگاه اول سفر کردن با هواپیما خیلی پیچیده نباشد، تنها کافی است مقصد و زمان سفر خود را مشخص کنید، بلیط تهیه کنید، سوار هواپیما شوید و تمام!

متاسفانه باید به اطلاعتان برسانیم که این اشتباهی است که بسیاری از مسافران در تکرار کردن آن مهارت بالایی دارند. یعنی بدون اینکه به مراحل بعد از خرید بلیط توجهی داشته باشند، از زمان ورود به فرودگاه و سوار شدن بر هواپیما در سردرگمی به سر میبرند.

مثلاً ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که در فرودگاه مهر آباد کدام پرواز در کدام ترمینال فرودگاه بین اللمللی مهرآباد انجام می شود؟ یا اینکه برای کدام پرواز باید به کدام ترمینال مراجعه کنید؟

گیج شدید نه؟ لطفاً اجازه دهید از همین حالا یکبار برای همیشه به این سوالات مهم پاسخ دهیم تا دفعه بعدی که اقدام به خرید بلیط هواپیما آنلاین میخرید، با اطمینان و اعتماد کامل راهی فرودگاه شوید.

 

هواپیماهای فرودگاه مهرآباد

ترمینال های فرودگاه مهرآباد هر کدام مختص چه پروازهایی هستند ؟

فرودگاه مهرآباد چهار ترمینال دارد که هر کدام از آن ها در پروازهای مختلف به کار گرفته میشود. ترمینال های ۱ مختص خروج پرواز های داخلی، ترمینال های ۲ مختص ورود و خروج پرواز های داخلی، ترمینال ۴ نیز مختص خروج مسافران پرواز های داخلی و ترمینال ۶ نیز تنها ورود پرواز های داخلی هستند.

اجازه دهید با یک مثال این توضیحات را برای شما روشن کنیم. اگر قصد دارید از تهران به مشهد سفر کنید، باید با توجه از طریق یکی از ترمینال های ۱، ۲، و ۴ سوار هواپیما خود شوید. ولی اگر بخواهید از شهرهای دیگر به تهران سفر کنید، باید با توجه به ایرلاین خریداری شده خود، وارد یکی از ترمینال های ۲ یا ۶ شوید.

هر ترمینال در فرودگاه مختص چه شرکت هواپیمایی است؟

مهم ترین سوالی که باید قبل از پرواز از خودتان بپرسید سوال بالا است. چون که عده زیادی از مسافران بدون آگاهی از ترمینال مخصوص شرکت هواپیمایی خود، وارد ترمینال اشتباه میشوند و همین موضوع باعث میشود برای جا به جایی در فرودگاه مهرآباد زمان ارزمند خود را از دست بدهید.

خوب است بدانید که هر کدام از ۴ ترمینال موجود در فرودگاه مهرآباد مختص پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین‌های مختلف است. در ادامه به شما میگوییم هر شرکت هواپیمایی در چه ترمینال هایی پرواز ورودی و خروجی دارد.

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد و شرکت هواپیمایی ها

ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد

پروازهای خروجی ترمینال ۱ فرودگاه مهرآباد: هواپیمایی کیش ایر ، هواپیمایی زاگرس ، وارش

ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد

پروازهای ورودی ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد: شرکت های هواپیمایی کیش ایر, زاگرس, آتا, قشم ایر, معراج, کارون (نفت), ایران ایر, ایر تور

پروازهای خروجی ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد: شرکت های هواپیمایی آتا , قشم ایر , معراج , کارون (نفت), ایران ایر , ایر تور ، وارش

ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد

پروازهای خروجی ترمینال ۴ فرودگاه مهرآباد: شرکت های هواپیمایی آسمان, ماهان, تابان, کاسپین, اترک, پویا, ساها, سپهران

اطلاعات مهم فرودگاه مهرآباد که باید قبل از سفر بدانید

ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد

پروازهای ورودی ترمینال ۶ فرودگاه مهرآباد : شرکت هواپیمایی ماهان, آسمان, تابان , کاسپین , اترک , پویا , ساها , سپهران

جدول شرکت های هواپیمایی ایران و شماره ترمینال فرودگاهی آن ها

اگر دوست دارید تمام اطلاعاتی که در این مقاله به شما گفتیم را در یک جا داشته باشید، جدول زیر میتواند بهترین راهنمای شما برای ترمینال های فرودگاه مهرآباد باشد. توصیه میکنیم که این جدول را در گوشی خود ذخیره کنید تا در هنگام ورود به فرودگاه وقتی که مامور پرواز از شما میپرسد پروازتان در چه ترمینال تیک آف میکند، بدون معطلی به او پاسخ دهید و در سریع ترین زمان ممکن بدون هیچ گونه تاخیری به پرواز خود برسید.

عکس ترمینال های فرودگاه مهرآیاد و شرکت های هواپیمایی آن ها

به عنوان مثال اگر بخواهید بلیط هواپیما تهران مشهد تهیه کنید و شرکت هواپیمایی شما ماهان است، برای پرواز به مشهد به ترمینال ۴ و در راه برگشت به تهران باید به ترمینال ۶ مراجعه کنید.

ترمینال فرودگاهی شرکت هواپیمایی ماهان

مطمئناً تا به حال نام ماهان را شنیده اید. این هواپیمایی بخاطر مدیریت عالی و پشتکار فراوان و همچنین ارائه خدمات در سطح جهانی، به یکی از محبوب ترین ایرلاین های داخلی تبدیل شده است. مزیت دیگری که ماهان را بر ایرلاین های دیگر برتر میکند، این است که هرگونه تغییر احتمالی پروازها یا میزان تأخیر آن ها از طریق سامانه پیام کوتاه و ایمیل به اطلاع مسافران داده میشود. از دیگر امکانات این شرکت می‌توان به امکان سفارش غذای مخصوص برای مسافران در پروازهای خارجی، حداقل تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز اشاره کرد. پروازهای خروجی این شرکت از طریق ترمینال شماره ۴ فرودگاه مهرآباد انجام می شود و پرواز های ورودی آن نیز از طریق ترمینال شماره شش، در فرودگاه مهرآباد به پایان می رسد.

ترمینال فرودگاهی شرکت هواپیمایی ایران ایر

امروز خدمات فرودگاهي هما بر اساس استانداردهای بين‌المللي و معیارهای جهانی، به بيش از ۲۰ شركت هواپيمايي خارجي خدمات اختصاصی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، دفاتر فروش ایران ایر در ۴۱ شعبه‌ی بین‌المللی در سراسر جهان و ۲۳ شعبه‌ی داخلی در سراسر ایران در زمینه‌ی فروش بلیط هواپیما و پشتیبانی و خدمات بعد از فروش به مسافران ایرانی و بین‌المللی خدمت می‌کنند. پروازهای ورودی و خروجی ایران ایر در ترمینال ۲ صورت میگیرد.

نظرات

با سلام و خسته نباشید
من سفرهای زیادی به فرودگاه مهرآباد انجام دادم و اولاش اصلا نمیدونستم ترمینال فرودگاهی چیه. اما بعد از اینکه چند بار رفتم فهمیدم که باید اول باید شرکت هواپیمایی بلیط رو با ترمینال فرودگاهی تطبیق بدی. کاش یکم زودتر مقاله شما رو میدیدم.

    ممنون از شما. اینکه کاربرانی مثل شما مقالات ما رو میخونن و نظرشون رو به اشتراک میزارن برای ما ارزشمند داره