بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در اصفهان

بهترین مکان های دیدنی اصفهان + آدرس دقیق

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اصفهان یکی از زیباترین شهر های کشور و مقاصد همیشه پرطرفدار برای سفر است. نصف جهان در همه فصل های سال پر از گردشگران داخلی و خارجی است و با مکان های دیدنی اش از مهمانان خود میزبانی می کند. از پارک های بزرگ کنار رودخانه زاینده رود گرفته تا باغ ها و موزه های خاص اصفهان و فرهنگ و لهجه زیبای مردمانش، همه جاذبه هایی دیدنی برای تجربه در سفر اند. در ادامه با معرفی بهترین مکان های دیدنی اصفهان با ما همراه باشید.

 

لیست مکان های دیدنی اصفهان + عکس و آدرس دقیق

اصفهان را باید مهد جاذبه های تاریخی و فرهنگی کشور دانست که با داشتن بیش از ۶ هزار اثر تاریخی، لقب نصف جهان برایش بسیار برازنده است. اصفهان شهر بسیار زیبایی است و جاذبه های تاریخی، گردشگری و تفریحی بسیار زیادی هم دارد که همگی باعث شده اند اصفهان به یک مقصد گردشگری بسیار محبوب تبدیل شود. همچنین تعداد پروازهایی که از مقاصد داخلی مانند پرواز تهران به اصفهان، به فرودگاه بین المللی شهر وارد می شود، خود مهر تاییدی بر محبوبیت بالای نصف جهان ماست. اما برویم به سراغ معرفی مکان های دیدنی اصفهان!

 

باغ گلها اصفهان، بهترین مکان دیدنی نصف جهان

باغ گلها به عنوان یکی از زیباترین مقاصد تفریحی اصفهان و از دیدنی ترین نقاط شهر است که در سفرتان باید حتما از آن دیدن کنید. باغ گل ها با با هدفی چندگانه ساخته شد و در احداث آن جنبه های تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی نیز در نظر گرفته شده است. به همین دلیل باغ گل ها دارای بخش های مختلفی مانند پاویون ورودی، باغ صخره ای، آبشار باغ، زمین بازی کودکان، محوطه باغ، باغ گیاهان دارویی و آب نماهاست. باغ گلها بعد از آغاز ساختش بلاخره در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید.

آدرس دقیق باغ گلها: میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی، حاشیه رودخانه زاینده رود

 

 

باغ پرندگان نصف جهان، زیباترین باغ پرندگان خاورمیانه

از جاذبه های بسیار معروف اصفهان باید باغ پرندگان را به شما معرفی کنیم. این باغ زیبا با مساحتی ۵۵۰۰۰ متر مربعی در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد و بالغ بر ۵۰۰۰ گونه مختلف از پرندگان را در خود دارد. پرنده های موجود در این باغ برخی بومی ایران بوده و برخی نیز از دیگر کشورهای دنیا به کشور آورده شده اند.  باغ پرندگان اصفهان یکی از زیباترین باغ های خاورمیانه است و می تواند یکی از بهترین مکان های ممکن برای تفریح و گردش باشد. البته اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بهترین مکان های تفریحی و گردشگری در اصفهان بزنید.

آدرس باغ پرندگان: کیلومتر ۴ غرب پل وحیدیه، انتهای پارک جنگلی اژوان، در حاشیه زاینده رود

 

باغ پرندگان، بهترین باغ پرندگان در خاورمیانه

 

پارک ناژوان، زیباترین پارک در غرب اصفهان

پارک ناژوان در نصف جهان؛ یکی از باغ های بکر و سرسبز در بخش های غربی شهر اصفهان است. دلیل نامگذاری پارک نازوان هم جالب است. در این پارک سرسبز و دست نخورده درختان ناژ و صنوبر بسیاری وجود دارد و به همین دلیل نام ناژوان برای پارک انتخاب شده است.

پارک ناژوان مساحتی در حدود ۱۲۰۰ کیلومتر دارد و از جمله خدمات و امکاناتی که در آن برای شما در نظر گرفته شده است می توانیم به پیست های دوچرخه سواری، زمین های والیبال و تله سیژ اشاره کنیم. در بازدید از پارک ناژوان حتما از بخش های دیگری مانند باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه ها و باغ گل های دیدنش اش هم دیدن کنید.

آدرس دقیق پارک ناژوان: اتوبان شهید حبیب الهی، میدان سهروردی، خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

 

پارک ناژوان در اصفهان، یکی از مکان های تفریحی عالی در شهر

 

تله کابین صفه، فرصتی بی نظیر بر فراز آسمان اصفهان

پارک کوهستانی صفه یکی از مکان های تفریحی و جذاب دیگری است که در سفر به اصفهان حتما باید از آن دیدن کنید. در این پارک کوهستانی دو خط تله کابین هم برای استفاده شما در نظر گرفته شده  که در خط اول آن ۵۰ کابین ۴ نفره در نظر گرفته شده و بر فراز بزرگراه صفه تا گردننه بادبالا ادامه دارد.

با استفاده از خط دوم تله کابین کوه صفه می توانید از روی ارتفاعات بادبالا به سمت قله شاه دژ حرکت کنید و از مسیر زیبای آن لذت ببرید. در ایستگاه های تله کابین های کوه صفه امکانت مختلفی مانند انواع رستوران، کافی شاپ، شهر بازی و مرکز بولینگ نیز برای استفاده در اختیار شما وجود دارد.

آدرس: بزرگراه شهدای صفه، کوه صفه؛ تله کابین کوه صفه

 

تله کابین صفه، فرصتی بی نظیر بر فراز آسمان اصفهان

 

آکواریوم اصفهان، بزرگترین آکواریوم خاورمیانه

آکواریوم اصفهان یکی از بزرگترین آکواریوم های بزرگ در خاورمیانه است و با مساحتی ۳۵۰۰ متری، در نزدیکی پارک نازوان قرار دارد. آکواریوم اصفهان متشکل از چندین تونل شیشه ای است که طول کلی شان به ۳۵ متر می رسد. درحال حاضر بالغ بر ۵۰۰۰ موجود زنده در این آکواریوم وجود دارند.

در آکواریوم اصفهان بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه ماهی مختلف از ۵ قاره جهان وجود دارد و حتی برخی از خطرناکترین و نادرترین گونه های ماهی های دنیا را نیز می توانید در آن مشاهده کنید. در این محیط ۶ نوع کوسه مختلف نیز نگهداری می شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید زمانی را برای مطالعه راهنمای سفر به اصفهان قرار دهید.

آدرس آکواریوم اصفهان: پارک نازوان، بلورا الفت، آکواریوم اصفهان

 

آکواریوم اصفهان یکی از بهترین مکان های تفریحی نصف جهان

 

ورزنه، سفیدترین شهر ایران

ورزنه در جنوب غربی نائین و نزدیک به تالاب گاوخونی در استان اصفهان لقب سفیدترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است. مردم این منطقه و به خصوص زنانش بجای چادر سیاه همگی از چادر های سفید رنگ استفاده می کنند و تقریبا هیچ اثری از رنگ سیاه در شهر دیده نمی شود.

منطقه ورزنه را کشور همه با آداب و رسوم  و تپه های ماسه ای اش می شناسند. به خصوص اگر عاشق کویر گردی هستید، روستای ورزنه بهترین مکان تفریحی ممکن برای شماست. کویر خارا با شن و ماسه‌ های روانش یکی از مناطق بکر ایران است. به غیر از این ها دیدن قلعه قورتان، کبوترخانه، پل صفوی، کارگاه سفره بافی، مسجد جامع و خانه بوتیمار را هم نباید از دست داد.

آدرس دقیق: استان اصفهان، شهر ورزنه، کویر ورزنه

 

ورزنه بهترین مقصد کویر گردی و تفریح در اصفهان

 

چادگان، دهکده ای تفریحی-توریستی

یکی دیگر از مکان های دیدنی اطراف اصفهان که از زیباترین آنها هم محسوب می شود، منطقه چادگان است. این دهکده توریستی در کنار سد چادگان و دریاچه پشت سد زاینده رود قرار دارد و یکی از مناطق خوش آب و هوای اصفهان هم هست. در مجموعه تفریحی چادگان سکو های نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی، زمین‌ های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌ های دوچرخه‌ سواری، باند فرود هلکوپتر و پروازهای نمایشی برای استفاده شما وجود دارد.

البته امکانات این مجموعه تنها محدود به این موارد نیست و باید به رستوران، چایخانه های سنتی و مجموعه های تجاری اش هم اشاره کنیم. البته لذت قایق رانی در این منطقه را نیز هرگز از دست ندهید.

آدرس: خروجی اصفهان به سمت صفه، جاده کارخانه ذوب آهن اصفهان

 

چادگان محیطی بکر و عالی برای تفریح و گردشگری

 

کاخ هشت بهشت، خاص ترین معماری اصفهان

هشت بهشت را باید یکی از زیباترین مکان های موجود در اصفهان دانست. این بنا در دو طبقه و برروی یک کرسی سنگی بنا شده است. در وسط ساختمان نیز فضای اصلی و مرکزی قرار دارد و به صورت بنایی هشت ضلعی است. هشت بهشت یکی از زیباترین بناهای موجود در اصفهان است که حتما باید در سفر خود به اصفهان از آن دیدن کنید. از جمله خصوصيات منحصر به فرد اين عمارت ، حوض مرواريد و آبشار ايوان جنوبي است كه آب آن از حوض فوقاني تأمين شده است.

آدرس هشت بهشت اصفهان: خیابان باغ گلدسته، پارک شهید رجایی، کاخ هشت بهشت.

 

تصویری از کاخ هشت بهشت در شهر اصفهان، مکانی بسیار زیبا و خاص برای دیدار و تفریح

 

مادی ها، نهر های زنده زاینده رود

یکی دیگر از نشانه های اختصاصی و معروف شهر اصفهان، مادی های اصفهان اند. اصلا اصفهان را باید شهر مادی ها دانست. مادی ها نهرهایی هستند که از زاینده رود جریان گرفته و برای آبیاری باغ ها و مزارهع مورد استفده قرار می گیرند. البته مادی ها به طور خاص یک منطقه تفریحی نیستد، اما دیدار از آنها و قدم زدن در مسیرشان روحتان را تازه می کند.

 

مادی های اصفهان یکی از بهترین مکان های تفریحی شهر

 

اصفهان مادی های زیادی دارد، اما بزرگترین آنها در خیابان چهار باغ عباسی است و به نام مادی نیاصرم شناخته می شود. مادی شاه نیز یکی دیگر از مادی های معروف اصفهان است که از وسط کاخ ها عبور می کند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مناسبی به دست آورده باشید و در سفر بعدی خود به اصفهان، خاطرات زیباتری را ثبت کنید.

نظرات

همیشه مقاله هایی که خونده بودم در مورد یسری اطلاعات کلی بودن مثلا راهنمای سفر به اصفهان
جالب بود که بصورت تخصصی و مجزا نوشته بودید این مقاله رو در مورد اصفهان
خسته نباشید
مقاله خوبی بود

    ممنون از اینکه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک می گذارید. امیدواریم اگر از دیگر مقالات سایت هم استفاده کردید بتوانیم نظرات مثبت شما رو جلب کنیم