بهترین مکان برای سفر داخلی در اردیبهشت ماه

بهترین مکان برای سفر داخلی در اردیبهشت ماه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

با اینکه به دلیل چهارفصل بودن کشورمان در هر زمان از سال مکان های بی نظیری برای سفر وجود دارند، اما اردیبهشت ماهی است که بیشتر مقاصد داخلی و خارجی در بهترین شرایط خود قرار دارند و چه از نظر آب و هوا و یا از جنبه های دیگر زمان خوبی برای مسافرت به شمار می روند. در ادامه بهترین مکان برای سفر داخلی در اردیبهشت ماه را معرفی خواهیم کرد و در مورد شهرهایی که در اردیبهشت ماه سوژه مناسبی برای سفر هستند صحبت خواهیم کرد.

چرا اردیبهشت بهترین زمان سفر است؟

اگر به دنبال پاسخ به این سوال هستید، باید گفت که اردیبهشت از جهات مخلتف زمان خوبی برای سفر است. این دلایل عبارتند از:

  • آب و هوای بی نظیر
  • کاهش هزینه های سفر
  • خلوت بودن مقاصد سفر

اردیبهشت یک ماه بعد از ماه پرسفر سال یعنی فروردین است. بیشتر مردم مسافرت هایشان را رفته اند و بسیاری از مردم به دلیل نزدیکی امتحانات مدارس و دانشگاه های فرزندان دور سفر را خط قرمز می کشند. بنابراین بیشتر مقاصد سفر خلوت، دنج و آماده سفر هستد. کاهش میزان سفرها نیز منجر به کاهش هزینه های اقامت می شود و از آنجایی که عمده هزینه های سفر مربوط به هزینه های اقامت است می توانید با سفر در اردیبهشت هزینه های سفر را کاهش دهید.

ضمنا اگر شما هم از افرادی هستید که در ایام نوروز در تهران می مانید و از هوای تمیز و دلچسب بهاری پایتخت لذت می برید، ما اردیبهشت را برای سفر به شما پیشنهاد می کنیم. امکان خرید بلیط ارزان هوایپما نیز در این زمان امکان پذیر است.

چرا اردیبهشت بهترین زمان برای سفر محسوب می شود؟

بهترین جای ایران برای مسافرت در اردیبهشت

در این مقاله در ابتدا چند مکان به خصوص را معرفی می کنیم و بعد از آن به معرفی چند شهر مناسب برای سفر در اردیبهشت می پردازیم. بهترین مکان ها می توانند شهرهایی کوچک یا روستاهایی زیبا باشند که به تنهایی می توانند مقصدی شگفت انگیز برای سفر به حساب بیایند.

محلات، بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

در توصیف آب و هوا شگفت انگیز و زیبایی های بی دریغ طبیعت محلات هر آنچه که بگوییم اغراق نیست و کم گفته ایم. در تمام عمرتان باید حداقل یک اردیبهشت را برای سفر به محلات اختصاص دهید. مطمئنا قفل شکسته خواهد شد و بهارهای بیشتری را به این شهرستان کوچک می روید. اردیبهشت رویش گل های این منطقه تقریبا به تکامل می رسد.

محلات مشهور، از بهترین مناطق برای مسافرت در اردیبهشت ماه

در این زمان باید از دهکده گلی که در این منطقه قرار دارد دیدن کنید. این دهکده گل به هلند ایران شهرت دارد. انواع گل و گیاهان زینتی و خانگی در این مکان موجود است و می توانید از آن ها تهیه کنید.

سفر به شیراز در اردیبهشت ماه، بهترین زمان برای دیدار از جاهای دیدنی شیراز

شیراز که به شهر گل و بلبل و شعر و شاعری و هنر شهرت دارد باغ هایی بی نظیر دارد که در اردیبهشت در بهترین حالت خود قرار می گیرند. جدای از معماری زیبای بناهای این باغ ها، طبیعت این باغ ها به قدری زیباست که یک سالتان را می سازد. البته در میان بازدید از باغ های زیبای شیراز پیشنهاد می کنیم حتما به حافظیه هم در اردیبهشت سری بزنید و یک فالوده خوشمزه در میان طبیعت این مکان زیبا نوش جان کنید. برخی از زیباترین باغ های شیراز عبارتند از:

  • باغ ارم
  • باغ جهان نما
  • باغ دلگشا
  • باغ عفیف آباد
  • نارنجستان قوام
  • باغ جنت
  • باغ عمارت هفت تنان
  • باغ هنر شیراز
  • باغ پرندگان شیراز
  • باغ مینو
  • باغ و عمارت شاپوری
  • باغ سالاریان
  • باغ منشی باشی
باغ های شیراز در اردیبهشت - خودتان تصور کنید!

سفر به اردبیل در اردیبهشت، برنامه ریزی سفر به اردبیل!

تنها چشمه آب گرم سرعین نیست که با وجود طرفداران بسیار زیادش به عنوان جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود، بلکه سرعین به دلیل نزدیکی با کوه های سبلان در اردیبهشت ماه مناظر شگفت انگیزی را پیش روی مسافران قرار می دهد. این منطقه یکی از بهترین مکان های داخلی برای سفر در اردیبهشت به شمار می رود. تجربه بازدید از جاذبه های طبیعی این شهر و لذت استفاده از چشمه های آب گرم از مواردی است که قطعا از آن لذت می برید.

سرعین اردبیل، ترکیبی لذت بخش از طبیعت زیبا و چشمه های آب گرم

بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار

در ادامه چند مورد از بهترین استان های کشور را معرفی می کنیم که به نوعی بهترین مقاصد سفر در اردیبهشت محسوب می شوند. بهترین شهرها برای سفر در اردیبهشت به این معنی هستند که با سفر به این شهرها در اردیبهشت بهترین سوژه های گردشگری برای سفر یک ماهه در اختیار شماست. با ما همراه باشید.

سفر به لرستان در اردیبهشت، جاهای دیدنی لرستان

شاید شنیده باشید که استان لرستان یکی از زیباترین استان های کشور است. سرزمینی پر از آبشار، دشت های شگفت انگیز و مناطق کوهستانی دیدنی که به راحتی سوژه سفرتان را کامل می کنند. این استان پر است از جاذبه های طبیعی بکر و شگفت انگیزی که مطمئنا در کمتر جایی از جهان می توان دید. لرستان آب و هوایی نسبتا خنک دارد و با این وجود می توان بهار و به خصوص ماه اردیبهشت را بهترین ماه برای سفر به این استان در نظر گرفت.

استان لرستان، زیباترین استان ایران در اردیبهشت ماه

اردیبهشت بهترین فصل سفر به گیلان

شهرهای نوار شمالی کشور معمولا گردشگران بسیاری دارند. اما بیشتر مسافرانی که به شهرهای شمالی کشور سفر می کنند استان مازندران و شهرهای ساحلی آن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. استان گیلان و به خصوص روستاهای زیبایش را می توان به عنوان بهترین مقصد سفر در اردیبهشت معرفی کرد. در اردیبهشت روستاهای شمال سرسبزی شگفت انگیزی دارند و شرایط جوی نیز در وضعیت مساعدی قرار دارد. در صورتی که انتخاب بعدی شما برای سفر اردیبهشت ماه استان گیلان و روستاهای زیبای آن است پیشنهاد می کنیم حتما از مقاله روستاهای شمال دیدن کنید.

استان گیلان + روستاهای زیبای شمال

سفر به کردستان در نوروز، زیبایی های کردستان در اردیبهشت ماه

آخرین پیشنهاد ما در این مقاله برای سفر در اردیبهشت استان کردستان است. حتی اگر تا به حال به این استان سفر داشته اید بد نیست بهارهای آن را هم ببینید. بازدید از پوشش جنگلی، باغ ها، چشمه ها و رودخانه های این استان در اردیبهشت ماه صفای خودش را دارد. علاوه بر این در فصل بهار و به خصوص در ماه اردیبهشت این استان آب و هوای معتدلی دارد و سفری لذت بخش و بدون دردسر را تجربه خواهید کرد.

نظرات