بهترین مکان برای سفر در خرداد

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کم کم در آستانه نزدیک شدن به آخرین ماه فصل بهار هستیم و تعطیلات نیمه اول خرداد ماه! یکی از بهترین زمان های سفر در خرداد ماه، تعطیلات نیمه اول خرداد است. اگر به این فکر می کنید که تعطیلات خرداد ماه امسال را هم، مانند دیگر سال ها، به شهرهای شمالی سفر کنید، برایتان پیشنهاد های ویژه ای داریم. در بررسی بهترین مکان برای سفر در خرداد با ما باشید.

تعطیلات ۴ روزه خرداد ۹۸ کجا بریم؟

اگر از همین الان به دنبال برنامه ریزی برای تعطیلات خرداد ماه هستید، برایتان پیشنهاد های جذابی داریم! تعطیلات خرداد امسال را بجای سفر به شمال به جاهای دیگر دیدنی کشور فکر کنید. شما هم به این می اندیشید که کجای کشور برای سفر خردادی مناسب تر است؟ جواب شما پیش ماست!

جاده اسالم به خلخال در خرداد ماه، زیبایی بهشت روی زمین!

اسالم یکی از شهرهای استان گیلان در شمال کشور است به جرات می توان گفت تمام مردم ما حداقل یکبار این نام را شنیده اند. این جاده زیبا از استان گیلان آغاز می شود و به خلخال در استان اردبیل ختم می شود. تقریبا تمام گردشگران این جاده را یکی از زیباترین جاده های کشور می دانند.

جاذبه های گرشگری روستاهای اسالم و خلخال

جاده ای پیچ در پیچ و به طول ۷۰ کیلومتر که مملو از جاذبه های گردشگری و دیدنی است. در این مسیر زیبا می توانید مناظری بسیار زیبا از انواع آبشار، برکه ها، دشت و دریاچه ها را ببینید. البته از پوشش گیاهی این منطقه غافل نشوید، برخی از گیاهان بسیار کمیاب کشور در مسیر جاده اسالم به خلخال قرار دارند.

علاوه بر تمام اینها در نزدیکی شهر خلخال می توانید از چشمه آبگرم معروف این منطقه، به نام چشمه آبگرم “گیوی” لذت ببرید. البته اگر قرار است در خرداد ماه به سمت خلخال بروید، حتما لباس گرم با خود به همراه ببرید. در این منطقه حتی تابستان ها هم هوا خنک است. این منطقه یکی از بهترین مقاصد سفر داخلی در تابستان نیز هست.

پارک جنگلی گیسوم، بهترین مکان طبیعی برای تعطیلات خرداد ماه

تابحال نام منطقه زیبای تالش را شنیده اید؟ اگر با این منطقه گردشگری آشنایی دارید، پس حتما نام جنگل گیسوم نیز به گوشتان خورده است. جنگل گیسوم در مسیر حرکت به سوی تالش قرار دارد و بهشتی ترین منظره زمین را در اختیار شما می گذارد.

فرقی نمی کند چند بار به این منطقه سفر کرده باشید، از دیدن طبیعت زیبای این منطقه حتما مسحور خواهید شد. جنگل گیسوم یک جنگل یا منطقه طبیعی معمولی نیست! جنگل گیسوم جایی است که دریا و جنگل به هم می رسند و طبیعتی سحرآمیز به وجود می آورند.

دیدار از جاذبه های زیبای جنگل گیسوم

پیشنهاد می کنیم برای تعطیلات خرداد امسال حتما یکی از مقاصد سفری خود را سفر به جنگل گیسوم در نظر بگیرید. برای اطلاع بیشتر می توانید به مقاله بهترین زمان سفر به شمال ایران را مطالعه کنید.

کوهنوردی در مسیر نئور به سوباتان در هوای عالی خرداد ماه

علاوه بر اینکه اهل سفر و گردشگری هستید، به کوه نوردی هم علاقه دارید؟ می خواهیم یک مسیر رویایی برای لذت بردن از تعطیلات خرداد ماه، سفر و طبیعت گردی به شما معرفی کنیم! مسیر ۱۸ کیلومتری پیاده روی و کوهنوردی نئور به سوباتان، یکی دیگر از بهترین مقاصد سفری است که برای خرداد ماه می توانید در نظر داشته باشید.

راستش را بخواهید، حتی بهترین زمان سفر به این جاده کوهستانی زیبا دقیقا در همین ماه از سال است. دریاچه نئور که بزرگ‌ترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل است، در ۴۸ کیلومتری جنوب‌ شرقی اردبیل، به‌ طرف خلخال در یکی از دره‌ های کوهستان “باغرو” واقع شده و حدود ۲۱۰ هکتار مساحت دارد.

کوهنوردی در مسیر نئور به سوباتان

برای رسیدن به این منطقه گردشگری زیبا باید ابتدا به سمت اردبیل حرکت کنید و سپس در ۳۵ کیلومتری جاده اردبیل به سمت خلخال، به سوی روستای “بودآلالو” بروید. مسلما پیاده روی شما در این مسیر بسیار زیاد خواهد بود، پس حتما کفش و لباس مناسب به همراه داشته باشید.

خرداد ماه، بهترین زمان سفر به ماسال و ییلاق اولسبلانگاه

تابحال به معنی واژه ماسال فکر کرده اید؟ ماسال در زبان مردم بومی استان گیلان به معنی “کنار کوه ” است. حتی اگر به ماسال سفر نکرده اید، حتما نامی از آن شنیده و یا تصویری از آن دیده اید. ماسال جاذبه های طبیعی بسیار زیادی دارد، از آبشارهای خروشان تا غارهایی بسیار دیدنی، طبیعتی بی نظیر، و حتی مکان هایی زیارتی!

شهرستان ماسال از شمال به رضوانشهر، از شرق به فومن و صومعه سرا، از غرب و جنوب به خلخال و در نهایت استان اردبیل محدود می‌شود. ماسال در غرب رشت قرار گرفته است؛ از همین رو فاصله‌ رشت تا ماسال از مسیر صومعه سرا در حدود ۵۵ کیلومتر است. فاصله آن با تالش هم تقریبا ۶۰ کیلومتر است.

مسیر رفتن به اولسبلنگاه، سفر به اولسبلنگاه در خرداد ماه

روستای ییلاقی اولسبلانگاه نیز در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و ارتفاع ۱۸۰۰ متری سطح دریا قرار دارد. پس می توانید با یک تیر دو نشان زده و از جاذبه های بی نظیر طبیعی کشور لذت ببرید.

روستای گیلوان، زیبایی بی نظیر ناشناخته ایران

روستای زیبای گیلوان در مرز استان های اردبیل و گیلان قرار دارد و در بین شهر های خلخال و رشت و منطقه ای بسیار زیبا و دیدنی است. اگر دوست دارید بهترین آب و هوای خرداد ماهی را تجربه کنید، حتما در خرداد ماه امسال برنامه سفر به گیلوان را در برنامه سفری خود قرار دهید.

روستای گیلوان، بهترین مقصد سفر برای گردشگری در خرداد ماه

چشم انداز زیبای رودخانه پر آب گیلوان، محیط اطراف روستا، جنگل های سرسبز و هوای مه آلود این منطقه بهترین تصویری خواهد بود که تابحال در عمرتان دیده اید!

طبیعت رویایی لرستان، بهترین مکان برای تعطیلات خرداد

استان لرستان از جمله بهترین استان های کشور و دارای طبیعتی بسیار دیدنی است. این اتسان زیبا برای گردشگری جاذبه های خارق العاده ای را در خود نهفته دارد. لرستان دیدنی بسیاری مانند آبشار بیشه، قلعه شاپور، دریاچه کیو، پل قلعه حاتم، گرداب سنگی، منار آجری، سنگ نوشته زرسنگ و … دارد که هرساله پذیرای گردشگران بسیاری است. به خصوص در ماه خرداد طبیعت این استان شکل زیباتری به خود میگیرد.

لرستان، بهترین مکان برای تعطیلات خرداد

می توانید در این فصل خوش آب و هوای بهاری، به عنوان آخرین فصل بهار به لرستان بروید و از رقص و آواز های شاد مردم مهمان نواز لر نیز بهره ببرید. از آنجا که تعطیلات شما کوتاه مدت و چند روزه است، پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما تهران خرم آباد را خریداری کرده و خود را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسانید.

جنگل های ارسباران، مقصد محبوب گردشگری عاشقان طبیعت

جنگل ارسباران ناحیه کوهستانی و جنگلی است در شمال استان آذربایجان شرقی. جنگل های ارسباران بهشت گمشده آذربایجان شرقی هستند که هر انسانی را شیفته خود میکنند.

جنگل های ارسباران، مقصد محبوب گردشگری

این جنگل زیستگاه حیواناتی از قبیل خوک وحشی، روباه، شغال،گرگ، سیاه گوش، خرس قهوه ای و … است. پوشش گیاهی این جنگل بسیار زیبا نیز در جهان بی نظیر است. از آثار تاریخی این منطقه نیز میتوان به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه و بقعه شیخ شهاب الدین اشاره کرد.

سفر به کاشان در خرداد برای گلاب گیری

همه کاشان را با گلاب و حاما فین می شناسیم، اما تابحال به کاشان سفر کرده اید؟ اصلا بهتر است بپرسیم تابحال در مراسم گلاب گیری کاشان بوده اید؟ خب اگر تابحال از زمان دقیق گلاب گیری در کاشان اطلاع نداشتید، باید به شما بگوییم که از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ماه، فصل گلاب گیری در کاشان آغاز می شود.

سفر به کاشان در خرداد برای گلاب گیری

با سفر به کاشان در خرداد ماه، علاوه بر اینکه می توانید در مراسم و سنت دیرینه گلاب گیری شرکت کنید، می توانید بهترین آب و هوای کاشان را هم دیده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. هرچند نیازی به یادآوری نیست، اما حتما در سفر خود به کاشان از حمام تاریخی و باغ فین نیز دیدن کنید.

نظرات