تفریحات جذاب مشهد

بهترین مکان های تفریحی مشهد – تجربۀ سفری خاطره‌انگیز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مشهد دومین کلانشهر بزرگ کشور، به عنوان پایتخت مذهبی کشور شناخته شده است. این شهر در طول سال مقصد تعداد زیادی از گردشگران خارجی و داخلی است. مهمترین باور اشتباهی که در مورد این شهر در ذهن بیشتر مردم وجود دارد این است که مشهد تنها یک شهر زیارتی محسوب می شود و در این شهر انتخاب های زیادی برای تفریح وجود ندارد.

 

بهترین مکان های تفریحی مشهد

در این مطلب قرار است بهترین مکان های تفریحی مشهد را به شما معرفی کنیم. مکان های تفریحی و تفریحاتی که با تجربه آن ها سفری به یادماندنی خواهید داشت.

۱- تفریحات آبی در پارک های آبی

مشهد را می توانیم به عنوان یکی از بهترین شهرها برای تفریحات آبی در پارک های آبی بدانیم. چندین پارک آبی مشهور در این شهر وجود دارد. هر کدام از این پارک های آبی ویژگی های مخصوص به خود را دارند. در این پارک های آبی علاوه بر سرسره ها و تفریحات آبی متنوع می توانید از سونا و جکوزی و امکانات دیگر مجموعه ها لذت ببرید. مشهورترین پارک آبی شهر مشهد، سرزمین موجهای آبی است که به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه و بهترین پارک آبی ایران شناخته می شود.

یکی دیگر از این پارک های آبی سرزمین موج های خروشان است که به تازگی در مشهد تاسیس شده و به عنوان یکی از بزرگترین پارک های آبی خاورمیانه شناخته می شود. تجربه استفاده از سرسره ها و سقوط آزاد ۲۴ متری این مجموعه می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. همانطور که گفتیم هر مجموعه امکانات منحصر به فرد خود را دارد. پارک آبی ایرانیان نیز یکی دیگر از پارک های آبی است که تفریحاتی همچون موج سواری و سینمای ۵ بعدی در اختیار استفاده کنندگان قرار داده است.

 

بهترین مکان های تفریحی مشهد

 

یکی دیگر از متفاوت ترین پارک های آبی مشهد نیز پارک ساحلی آفتاب نام دارد. در این مجموعه می توانید در عمق ۱۲ متری آب غواصی کنید و از استخر نمک، حمام آفتاب، سالن یوگا، هیدوتراپی، آروماتراپی و سونای ماسه نیز استفاده کنید.

بسیاری از اهالی شهرهای بزرگ ایران همچون تهران تنها برای بهره مندی از پارک های آبی مشهد به این شهر سفر می کنند. چراکه پارک های آبی شهر مشهد امکانات جذاب و البته استانداردی را در اختیار گردشگران قرار داده اند. در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما به مقصد شهر مشهد را دارید می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به رزرو بلیط ارزان قیمت مشهد اقدام کنید.

 

۲- پیست یخی، یکی از بهترین مکان های تفریحی مشهد

یکی از تفریحات منحصر به فرد در شهر مشهد که در هیچ کجای دیگر از کشور یافت نمی شود، اسکیت سواری بر روی پیست یخی است. این پیست یخی با همکاری یک شرکت هلندی ساخته شده و به عنوان تنها پیست یخی کشور و یکی از بزرگترین پیست های یخی سرپوشیده در خاورمیانه شناخته می شود.

 

پیست یخی، یکی از بهترین مکان های تفریحی مشهد

 

۳- پارک ملت و شهربازی

پارک ملت مشهد یکی از مشهورترین پارک های این شهر است. در این پارک علاوه بر لذت بردن از زیبایی های پارک می توانید از شهربازی این مجموعه نیز استفاده کنید. شهربازی پارک ملت قدیمی ترین شهربازی این شهر است که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده. البته نباید امکانات این شهربازی را دست کم گرفت، چراکه چرخ و فلک این شهربازی بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و سومین چرخ و فلک مرتفع جهان (بعد از چرخ و فلک های توکیو و لندن) محسوب می شود. ظرفیت آن ۴۵۰ نفر است و تا ارتفاع ۸۰ متری بالا می رود. به هیچ وجه راجع به ایمنی این چرخ و فلک نگران نباشید، چرا که این شهربازی اولین شهربازی کشور است که استاندارد تجهیزات شهربازی را دریافت کرده و از سال ۱۳۹۰ به عضوی از اتحادیه جهانی IAAPA تبدیل شده است.

 

۴- شاندیز مشهد، تفریح در دل طبیعت

کمی از شهر و مکان های تفریحی هیجان انگیز دست بکشید و برای صرف وعده ای غذایی به شاندیز مشهد بروید. شاندیز ییلاق تفریحی مشهدی ها محسوب می شود. این منطقه طبیعتی زیبا و سرسبز دارد که با وجود رستوران های بسیار خوب می توانید یکی از بهترین وعده های غذایی در تمام عمرتان را تجربه کنید. تجربه خوردن انواع کباب در این منطقه می تواند تنوعی در سفر ایجاد کند و به خاطره ای خوش برای شما تبدیل شود.

 

۵- مجموعه تفریحی وکیل آباد

اگر پارکی زیبا، استخر، شهربازی، وسایل تفریحی و باغ وحش را در کنار هم می خواهید مجموعه تفریحی وکیل آباد یک مجموعه کامل برای شما به حساب می آید. این مجموعه همچنین رودخانه ای فصلی نیز دارد که به زیبایی این پارک کمک شایانی کرده است. این رودخانه به دریاچه ای منتهی می شود که وجود آن نیز به فصل مورد نظر ارتباط دارد. این پارک قدیمی و خوش آب و هوا به همراه مجموعه های تفریحی آن، سال هاست که به عنوان یکی از مهمترین انتخاب های گردشگران تبدیل شده است.

 

 مجموعه تفریحی وکیل آباد

 

برخی دیگر از مکان های تفریحی شهر مشهد

شهر مشهد دارای مکان های تفریحی بسیاری است که برخی از آن ها بسیار شاخص و شناخته شده هستند و برخی از آن ها کمتر دیده شده اند. در ادامه قصد داریم برخی از مکان های تفریحی کمتر شناخته شده و جذاب شهر مشهد را به شما معرفی کنیم.

 

باغ گل های مشهد

یکی از جذاب ترین تفریحات در شهر مشهد، عزیمت به سمت باغی پر از گل با منظره ای دیدنی و بوی عطر گل هاست. اما این مجموعه تنها یک باغ پر از گل های زیبا و شگفت انگیز نیست، بلکه امکاناتی همچون تئاتر روباز، گلخانه آموزشی، آب نما و محوطه بازی کودکان نیز در این مجموعه قرار دارد. علاوه بر این وجود برکه هایی با نیلوفرهای آبی به زیبایی های این مجموعه افزوده است. نمای کلی این باغ به شکل یک گل بنفشه با ۸ عدد گلبرگ طراحی شده است. این هشت قسمت به باغ رز، باغ گل های فصلی، باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی و گیاهان معطر، گیاهان پیازی، آمفی تئاتر، محوطه بازی و گلخانه اختصاص داده شده است.

 

آکواریوم شهر دریایی

این نمایشگاه آبی، مملوء از ماهیان آب شور سراسر جهان است که در مجتمع الماس شرق ساخته شده است. این آکواریوم بزرگترین نمایشگاه ماهی های آب شور در کشور است که تنوعی بی نظیر از ماهی های شور را در خود جمع کرده است. کوسه ماهی، سفره ماهی، هزار ماهی و ماهی های رنگارنگ آب های شور در این مجموعه قابل مشاهده هستند. تجربه بازدید از این آکواریوم شهر دریایی زیبا می تواند یکی از بهترین تفریحاتی باشد که می توانید در شهر مشهد انجام دهید.

 

آکواریوم شهر دریایی

 

پارک های تفریحی، استخرها و سالن های بولینگ و پینت بال

شهر مشهد کلانشهری بزرگ به حساب می آید که امکانات تفریحی آن دست کمی از پایتخت ندارد. انواع استخرهای تفریحی، سالن های پینتبال و بولینگ، شهربازی های روباز و سرپوشیده منحصر به فرد با امکانات جذاب و مفرح و پارک های تفریحی در سراسر شهر موجود هستند که می توانند تجربه تفریحی بی نظیر را برای شما رقم بزنند. در صورتی که قصد سفر به شهر زیبای مشهد و استفاده از مکان های تفریحی منحصر به این شهر را دارید می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به رزرو بلیط هواپیمای مشهد و یا بلیط قطار تهران مشهد اقدام کنید.

نظرات

پیست یخی و آکواریوم شهر دریایی رو من رفتم. سرزمین موج های آبی رو هم تونستم برم ولی اون یکی پارکهای آبی رو فرصت نشده که برم. به شخصه تجربه خوبی از جاهای تفریحی مشهد داشتم. خیلی جذاب بودن. پیست یخی هم فقط فک کنم تو مشهد هست. کسی تو تهران میشناسه جایی پیست یخی داشته باشه؟

    سلام دوست گرامی
    متاسفانه هنوز پیست یخی در هیچکدوم از شهرهای کشور وجود نداره و این مکان تفریحی تنها مختص به شهر مشهد است که توسط مجموعه پدیده ساخته شده