بهترین مسیر زمینی برای سفر به گرجستان

بهترین مسیر زمینی برای سفر به گرجستان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

گرجستان یکی از مقاصد سفری محبوبی است که در سال های اخیر بطور گسترده ای مورد توجه مردم کشور ما قرار گرفته است و مخاطبین بسیاری دارد. یکی از دلایلی که گرجستان در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفت عدم نیاز به اخذ ویزای گرجستان برای سفر بوده است. در ادامه با بهترین مسیرهای زمینی برای سفر به گرجستان با ما همراه باشید.

 

سفر به گرجستان، بهترین مقصد سفری بدون نیاز به ویزا

گرجستان یکی از کشور های همسایه ایران می باشد و با داشتن مرز های مشترکی با ارمنستان، ترکیه و آذربایجان تنوع فرهنگی بسیار بالایی را در خود جای داده است. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است و با پیشرفت های روز افزون در زمینه فناوری و تکنولوژی های سفری تبدیل به مقصد بسیار جذابی برای سفر شده است. اما مهمترین دلیل محبوبیت سفر به گرجستان این است که نیازی به اخذ ویزا ندارد.

البته کشور های دیگری هم هستند که برای سفر نیاز به اخذ ویزا ندارند و در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم نگاهی به مقاله کشورهای بدون ویزا برای سفر بیاندازید. در بین تمام شهر های کشور گرجستان، تفلیس یکی از محبوب ترین شهر های گردشگری است.

 

بهترین مسیر زمینی برای سفر به گرجستان

 

شهر تفلیس مدام درحال تغییر و به روز رسانی است، اما در خلال این تغییرات همچنان فرهنگ اصیل خود را هم حفظ کرده. از خاطره انگیزترین لحظاتی که می توانید در تفلیس سپری کنید شب های این شهر زیباست که بسیار دیدنی است. لذت قدم زدن در خیابان های زیبا تفلیس در شب ها چیز دیگری است و نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کند. تفلیس جاذبه های دیدنی بسیار زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم حتما نگاهی به مقاله جاذبه های دیدنی تفلیس بیاندازید.

 

بهترین راه برای سفر زمینی به گرجستان

برای سفر به تفلیس انتخاب های بسیاری پیش روی شماست و با توجه به اینکه تفلیس یک مقصد گردشگری خارجی است، عده بسیاری از هموطنان، بخصوص از شهری مانند تهران، برای سفر اقدام به خرید بلیط هواپیما تهران تفلیس می کنند. البته با استفاده از قطار هم می توان به تفلیس سفر کرد و در مدت اخیر اتوبوس مستقیمی هم برای سفر به تفلیس از تهران راه اندازی شده است.

پیش از آنکه بخواهیم در مورد راه های دسترسی زمینی به گرجستان صحبت کنیم ابتدا باید این نکته را به شما گوشزد کنیم که پیش از سفر باید اقدام به اخذ گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت کرده باشید.

 

سفر به گرجستان از مسیر زمینی آذربایجان

از آنجا که برای سفر به گرجستان نیاز به اخذ ویزا دارید، عده بسیار محدودی مسیر سفر زمینی خود به گرجستان را از طریق کشور آذربایجان انتخاب می کنند، اما در ادامه به معرفی این مسیر خواهیم پرداخت. البته اگر قصد دارید از همین مسیر برای رفت و برگشت اقدام کنید بیاد داشته باشید که ویزا خود را به صورت رفت و برگشت تهیه کنید.

 

سفر زمینی به گرجستان از ارمنستان

 

برای سفر از آذربایجان به گرجستان مسیر های نسبتا ناهمواری پیش روی شما خواهد بود و شاید به همین دلیل است که خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد. برای ورود به گرجستان از این راه باید از طریق مرز زمینی بیله سوار و یا آستارا وارد جمهوری آذربایجان شوید.

پس از عبور از مرزهای زمینی تستیل خیدی-پل قرمز وارد گرجستان خواهید شد. عجیب ترین نکته در این سفر این است که اگر گذرنامه شما مهر ارمنستان را داشته باشد، مسئولین مرزی جمهوری آذربایجان اجازه ورود و سفر به شما را نخواهند داد!

 

سفر زمینی از ارمنستان به تفلیس

اگر بخواهید از طریق ارمنستان به مقصد خود برسید، مسیر حرکت شما با شهر تبریز آغاز می شود. به محض ورود به تبریز باید راه خود را به سمت جلفا ادامه دهید و بعد از آن وارد مسیر سه رود شوید تا مرز نوردوز برسید. مسافرانی که از این مسیر، یعین از طریق مرز جلفا یا همان نوردوز وارد خاک ارمنستان شوند، ادامه راه خود را در جاده های کوهستانی ارمنستان طی می کنند.

جاده های کوهستان کشور ارمنستان در مسیر راه خود به سوی گرجستان به مرز ساداخلو می رسند. در حقیقت مرز ساداخلو مرزی ترین نقطه از ارمنستان به کشور گرجستان است. با اینکه مسیر منتهی به گرجستان از طریق جاده های کوهستانی ارمنستان زیبایی های بسیاری دارد اما بخاطر پر پیچ و خم بودن جاده هایش کمی دشوار و خطرناک هم هست.

 

راهنمای سفر زمینی به گرجستان از ارمنستان

 

اما یکی از خوبی های که در سفر از ارمنستان به گرجستان وجود دارد باید به این موضوع اشاره کنیم که در عبور از ارمنستان هم نیازی به اخذ ویزا نخواهید داشت و در مرز نوردوز می توانید به راحتی برای تعویض پلاک بین المللی اقدام کنید.

 

بهترین راه برای سفر زمینی به تفلیس از راه ترکیه

یکی دیگر از راه هایی که برای سفر به گرجستان پیش روی شما هستند، استفاده از مسیرهای کشور ترکیه است. مسافرانی که قصد سفر به تفلیس از راه ترکیه را دارند باید در ابتدا به شهر تبریز سفر کرده و سپس به مرز بازرگان بروند. مرز بازرگان نزدیکترین نقطه برای ورود به ترکیه است و از این نقطه می توانید دو راه مختلف برای ادامه سفر خود انتخاب کنید. فاصله تبریز و مرز بازرگان در حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

مرز سارپی در حقیقت مرز اصلی بین این دو کشور است و در نزدیکی های شهری به همین نام قرار دارد.  سارپی و باتومی تنها ۲۰ کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند و می تواند انتخاب مناسبی برای ادامه سفر شما باشد. یکی دیگر از راه هایی که پیش روی شماست استفاده از مرز واله است.

 

سفر زمینی به گرجستان با خودروی شخصی

 

مرز واله بین دو شهر واله در کشور گرجستان و شهر پوسوف در ترکیه قرار دارد. فاصله تفلیس از این مقصد هم نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر است. اگر قصد سفر از راه ترکیه را دارید پیشنهاد می کنیم که حتما پیش از رسیدن به مرز بازرگان برای تعویض پلاک خود اقدام نمایید. فاصله بین مرز بازرگان و مرز باله هم در حدود ۳۸۰ کیلومتر است.

در مرز بازرگان نمی توانید پلاک خود را بین المللی کنید و چون برای ورود به ترکیه نیاز به پلاک بین المللی دارید، بهتر است از پیش به انجام اینکار پرداخته باشید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مرز سارپی یکی از بهترین مقاصدی است که برای سفر زمینی به گرجستان پیش روی شما قرار دارد، چرا که جاده های ترکیه از امن ترین و بهترین راه های سفری شما هستند.

به عنوا کلام پایانی باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که تهران و تفلیس در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری یکدیگر،با خودرو ، قرار دارند و مسلما نیازمند ساعات طولانی رانندگی است. البته مسیر های سفر زمینی به گرجستان بسیاز زیبا هستند و می تواند تجربه بسیار زیبایی از سفر به یک کشور خارجی برای شما باشد.

نظرات