معرفی بهترین مراکز خرید بانه و کردستان و آدرس دسترسی به آنها

بهترین مراکز خرید کردستان و بانه با آدرس دقیق

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

استان کردستان در بخش غربی و نزدیک به مرزهای کشور، یکی از زیباترین و سرسبزترین استان های ایران است. کردستان را باید یکی از اصیل ترین و با فرهنگ ترین استان ایران معرفی کنیم، شهر دلاور مردان و قهرمانان کرد در دوره های مختلف و سرزمین خوشه های طلایی ایران، که دارای جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیاری است. کردستان یکی از محبوب ترین مناطق توریستی و گردشگری کشور است که جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بسیار زیبا و اصیلی را در دل خود نهفته، و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشد. از زیبایی های ساران و پالگان تا سفر به مریوان و زیبایی های خیره کننده دریاچه زریوار، همگی جاذبه هایی هستند که مخاطبان بسیاری دارد.

مراکز خرید بانه و کردستان

اما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین مراکز خرید کردستان و بانه بپردازیم که چند سالی است مورد توجه قرار گرفته و مسافران زیادی را به سوی خود جلب می کند. همچنین راه های دسترسی به این مراکز خرید معروف را هم در اختیار شما خواهیم گذاشت. خوشبختانه راه های دسترسی به کردستان نیز در تمام مسیرهای هوایی و زمینی فراهم است و انتخاب های پیش روی شما از خرید بلیط هواپیما تهران به سنندج، قطار، خودروهای عمومی و خودروهای شخصی تان متنوع است. پس در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی استان کردستان، شهر دلاور مردمان کرد

استان کردستان در غرب کشور و در همسایگی استان های آذربایجان غربی، همدان، زنجان و کرمانشاه است و به دلیل قرار گرفتن در نقطه مرزی، محدوده و مرز هایی مشترک با کشور عراق دارد. استان کردستان زادگاه یکی از اصیل ترین و غیورترین نژاد های ایران، یعنی مردمان کرد کشور است و فرهنگ خاص و زیبای اش ریشه در تاریخی هزاران ساله دارد.

کردستان را در گذشته های دور به نام اردلان می شناخته اند که البته نام یکی از حکومت های قدرتمند همان زمان هم بوده و کشور امروزی امارات را نیز در سلطه خود داشته است. تاریخ منطقه کردستان بر اساس اطلاعات تاریخی به دوره مادها و هخامنشیان باز می گردد و پیش از آنها آریایی ها در این منطقه ساکن بوده اند.

جاذبه های توریستی و گردشگری استان کردستان

کردستان اقلیمی کوهستانی دارد سرزمین دشت های مرتفع و دره هایی زیباست و برخی از شهرهای زیبای آن نیز؛مانند منطقه زیبای پالنگان؛ که در زمره عجایب و مناطق خاص کردستان اند، در محدوده همین دره ها بنا شده اند. کردستان آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد و زمستان های آن نیز بسیار سرد و برفی است. پس اگر خیلی اهل سفر سفر در زمستان نیستید و ترجیح می دهید از سرما دور بمانید، بهترین زمان سفر به کردستان برای شما در فصل های بهار و تابستان است؛ هرچند که زمستان نیز به عنوان یکی از فصل های زیبای سال، در منطقه کردستان بسیار دیدنی و خاص است.

خوشبختانه برای مسیر کردستان سال ها پیش یک خط ریلی نیز در نظر گرفته شده است تا امکان خرید بلیط قطار و سفر برروی خطوط راه آهن در مناطق زیبای این منطقه نیز برای هموطنان فراهم باشد.

فرهنگ مردم کردستان، شهر رنگ ها و رقص های خاص

مردم منطقه کردستان همانند دیگر شهرهای کشور دارای فرهنگ و سنت های اصیل خود هستند و جنبه های زیبای بسیار را در دل خود نهفته است. پوشش خاص کردی و لباس مردم کرد در همه جای کشور شناخته شده است و البته باید به ترکیب رنگ زیبای لباس های زنانه کردی، آوازهای روح نواز و رقص خاص شان در جشن ها نیز اشاره کنیم. جاذبه های دیدنی و جذابی که همیشه دلیل سفر و دیدار از زیبایی های کردستان هستند.

استان کردستان یکی از منحصر به فردترین مناطق گردشگری کشور است چرا که برخلاف دیگر استان ها و شهر های کشور، فرهنگ خود را از گذشته های دور خود همواره به نسل های بعد انتقال داده و تحت تاثیر پیشرفت های روز افزون صنعتی و ورود فرهنگ های غربی قرار نگرفته است.

تصویری از آیین و فرهنگ مردم کردستان و لباس های محلی مردم کرد

لباس کردی نیز به عنوان یکی از زیباترین پوشاک اصیل ایرانی است که البته در پوشاک زنانه اش؛ به دلیل استفاده از رنگ هایی شاد؛ زیبایی هایش بیشتر به چشم می خورد. همین امر باعث شده چند بار در جشنواره‌ های محلی جهان به عنوان لباس زیبای برتر انتخاب شود. به واقع کردستان، سرزمین مهرورزی و ارائه فرهنگ ناب ایرانی است که درجای جای جهان شناخته شده و تأثیرات شگرفی بر فرهنگ های هم‌ جوار خود دارد.

بهترین مراکز خرید کردستان

کردستان علاوه بر نقش سیاسی و فرهنگی که در کشور دارد، دارای تعدادی از بهترین مراکز خرید نیز هست که در سال های اخیر رواج بسیار خوبی پیدا کرده و بین مردم طرفداران بسیاری دارد. در سال های گذشته منطقه کردستان به لحاظ اقتصادی جایگاه بهتری در کشور پیدا کرده است و بازارهای لوازم خانگی، پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی آن در نیمه های غربی و مرکزی کشور در بین مردم علاقمندان بسیاری دارد.

در حقیقت کردستان علاوه بر جاذبه های توریستی و زیبایی های گردشگری اش تبدیل به یک بازار همیشگی شده و تا حدودی قابل مقایسه با بهترین مراکز خرید جزیره قشم است. تقریبا باید گفت بهترین مراکز خرید کردستان در شهر سنندج، مرکز استان کردستان، قرار دارند. در ادامه تعدادی از بهترین بازارهای کردستان را برای خرید به شما معرفی می کنیم.

بازار سنندج، قدیمی ترین بازار شهر

بازار سنندج در حقیقت یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر است و در آن انواع بازارها و مراکز خرید قدیمی و جدید در همسایگی یکدیگر قرار دارند. یکی از ویژگی های خوب بازار سنندج این است که علاوه بر فرصتی که برای خرید از بازارها آن دارید، می توانید از بناهای تاریخی بازار و زیبایی های آن نیز دیدن کنید.

بازار سنندج در مرکز شهر قرار دارد و معماری آن نیز دارای قدمتی تاریخی و طولانی است و براساس اطلاعات موجود زمان ساخت آن را به زمان سلیمان خان اردلان در سال ۱۰۴۶ نسبت می دهند. طراحی بازار سنندج در نمای کلی، مستطیل وار است و دارای طاق هایی ضربی به عنوان سقف و بالا پوش مغازه ها.

تصویری از بازار خان در کردستان

جالب است بدانید طرح و الگوی کلی ساخت این بازار برگرفته از معماری بکار رفته در پیرامون نقش جهان اصفهان است. در بازار سنندج می توانید سراهای مختلفی را ببینید که فرصت خوبی را برای خرید انواع وسایل و سوغاتی ها برای شما فراهم می کند. برای دسترسی به بازار سنندج باید به خیابان فردوسی برود و به محض رسیدن به آن سردر بزرگ بازار و ورودی های آن را خواهید دید.

بازار تاناکورا کردستان، سنندج، محبوب ترین بازار برای مردم

این بازار علاوه بر اینکه یکی از مراکز خرید معروف سنندج است، یکی از محبوب ترین بازارهای آن نیز هست. علاوه بر اینکه در این بازار فرصت خرید انواع اجناس و اقلام و وسایل مختلفی را دارید، می توانید از زیبای های معماری و ساخت آن نیز لذت ببرید. خوشبختانه این بازار به قدری بزرگ است که می توانید هر چیزی که بخواهید را در آن پیدا کنید، از شیر مرغ تا جان آمیزاد! بازار تاناکورا سنندج در خیابان فرح زادی و در نزدیکی های بازار شهرداری قرار دارد.

مجتمع تجاری کردستان، بهترین مرکز خرید انواع لباس

اگر به دنبال بازار های به روز تری هستید، پیشنهاد ما به شما رفتن به مجتمع تجاری کردستان است. در مجتمع تجاری کردستان می توانید انواع لباس های زنانه، مردانه، بچه گانه، کیف، کفش و زیورآلات را خریداری کنید. مجتمع تجاری کردستان درسال های اخیر ساخته شده است و به روز تر بودن آن کاملا طبیعی و معقول به نظر می رسد.

معرفی مرکز تجاری کردستان

بازار کردستان را بهشت خرید لباس و زیورآلات کردستان می نامند و اگر به فکر جیب خود هستید، بهتر است خانمتان را به این مرکز تجاری نبرید! یک کافی شاپ معروف به نام رستوران غروب نیز در این مرکز برای پذیرایی از شما وجود دارد تا پذیرای شما برای صرف انواع نوشیدنی و غذاهای خوشمزه کردی باشد.

از دیگر مراکز خرید معروف کردستان باید به مرکز تجاری صدف، پاساژ آشنا، مجتمع تجاری هورام، پاساژ مروارید و راسته بازار نازک کاران تخته نرد نیز اشاره کنیم که بهتر است در سفر خود حتما از آنها نیز دیدن کنید.

ارزان ترین مراکز خرید و بازارهای بانه

شهر بانه نیز یکی دیگر از شهرهای معروف کردستان است که  به خصوص در بین مردم نیمه غربی و بخش های مرکزی کشور شهرت دارد. بانه را بهشت علاقمندان به خرید می دانند و می توانید در بازارهای آن هر چیزی که دلتان بخواهد پیدا کنید. از لباس و پوشاک و انواع کفش ها، تا لوازم برقی خانگی و صنعتی مختلف که همگی در بازارها آن در دسترس شماست.

بانه دارای پاساژها و مراکز خرید بسیاری است و در تمام پاساژ های آن می توانید انواع اجناس و محصولات را در کنار هم و با هم پیدا کنید و به ندرت جایی پیدا می شود که تنها در دسته خاصی؛ مثلا فقط وسایل خانگی؛ فعالیت داشته باشد. معمولا جدیدترین و مدرنترین و بهترین محصولات صوتی و تصویری، تلویزیون و سینمای خانگی؛ لوازم خانگی؛ کولر گازی و یخچال و لباسشویی و ظرفشویی، تزیینات ماشین، لوازم کامپیوتر، پوشاک در بازار های بانه وجود دارند. همچنین انواع موبایل و تبلت و تلفن ثابت، آی پد و مانیتور کامپیوتر، جارو برقی، لوازم کوهنوردی و گردشگری، ابزار الات صنعتی، انواع ابزار و دوربین های عکاسی و فیلم برداری و… در بازار بانه به راحتی پیدا می شود.

۱-پاساژ پاسارگاد بانه

این پاساژ بزرگ در ورودی شهر از سقز به بانه قرار دارد و یکی از مراکز خرید لوکس بانه است. در طبقه اول پاساژ پاسارگاد و زیر زمین آن می توانید انواع وسایل و لوازم خانگی را پیدا کنید و در طبقه دوم هم برای خرید لباس و پوشاک سری به مغازه هایش بزنید.

معرفی بهترین مراکز خرید بانه

شیکترین و با کیفیت ترین مراکز خرید بانه و البته مارک های معتبر لباس زنانه و بچه گانه در این پاساژ به فروش می رسد. این پاساژ بزرگ در شهر بانه، بلوار سقز، پایین تر از بلوار توحید قرار دارد.

۲-پاساژ گلستان

پاساژ گلستان یا سیتی سنتر، یکی دیگر از بهترین مراکز خرید بانه در استان کردستان است. مانند مرکز خرید پاسارگاد، در طبقه همکف و زیرین آن فروشگاه های لوازم خانگی قرار دارند و طبقه های اول و دوم آن نیز مخصوص انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه با بهترین قمیمت های ممکن است.

معرفی مراکز خرید گلستان در بانه

پاساژ گلستان و پاسارگاد در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و این سیتی سنتر هم در بلوار سقز است.

۳-پاساژ طنین و عزیزی، بهترین مکان برای خرید لوازم خانگی

هر دو پاساژ طنین و پاساژ عزیزی از جمله مراکز مهم و عمده خرید انواع لوازم خانگی و آشپزخانه و محصولات آرایشی، بهداشتی اند. می توانید انواع برند های معروف آرایشی و بهداشتی را در این مراکز خرید با ارزان ترین و بهترین قیمت ممکن پیدا کنید و از خرید خود لذت ببرید.

بهترین مراکز خرید بانه

هر دو پاساژ کمی پایین تر از مرکز خرید گلستان اند و در محدوده میدان جهاد و بلوار ورزش قرار دارند.

۴- پاساژ کاندیش، مرکز تخصصی انواع لباس زنانه و مردانه

اگر به دنبال یکی از بهترین مراکز خرید بانه برای تهیه انواع لباس مردانه، زنانه و بچگانه هستید، به شما پاساژ کاندیش را معرفی می کنیم. بیشترین فروشگاه هایی که در این مرکز خرید وجود دارد، مختص به انواع لباس است و باید آن را به عنوان یکی از بهترین پاساژ ها برای تهیه انواع لباس معرفی کنیم. پاساژ کاندیش نیز در نزدیکی های میدان جهاد و ابتدای بلوار ورزش است.

۵-پاساژ بهشت بانه، مرکز تجاری لوازم صوتی و تصویری کردستان

این پاساژ عمدتا پوشاک و لوازم خانگی و صوتی و تصویری و ابزار الات صنعتی و لوازم تزیینی، کادویی، لپ تاپ، دوربین و… است که قیمت های بسیار مناسبی دارند. بزرگترین پاساژ شهر بانه نیز همین پاساژ بهشت است که ۱۴ طبقه دارد؛ ۴ طبقه تجاری و باقی واحد ها در حال ساخت برای بخش های اداری اند.

تصویری از پاساژ بهشت بانه

راه دسترسی شما به پاساژ بهشت در بلوار شهرداری، نبش خیابان قادرخان زاده قرار دارد.

پاساژ ها و مراکز خرید بانه بسیار زیاد و متنوع اند و بهترین کالا ها و برند ها را می توانید در آنها پیدا کنید. برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب و راحتی دسترسی شما تعدادی دیگر از پاساژ های معروف بانه را به صورت موردی در ادامه آورده ایم.

  • پاساژ آرببا: در این پاساژ می توانید انواع لوازم خانگی و آرایشی، بهداشتی را پیدا کنید.
  • پاساژ خیام: این مراکز خرید در بانه مرکز انواع کیف و لوازم خانگی و دوربین عکاسی و … است. در طبقه زیرزمین آن می توانید کیف هایی بسیار شیک و برند را ببنیید.
  • پاساژ آسمان: این پاساي مخصوص خرید انواع کفش و لوازم کادویی است.
  • پاساژ های نوروز و پلاس: یکی از بهترین مکان ها برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی و لوازم خانگی است.
  • پاساژ نگین: یکی از پاساژ های معروف بانه برای خرید انواع موبایل، لوازم کادویی، تزئینی و پوشاک است.

پاساژ ها و مراکز خرید بانه به قدری زیاد اند که اگر قصد دیدار و خرید از تمام آنها را داشته باشید باید در وهله اول یک میلیاردر باشید و مهمتر از همه تعطیلاتی چند ماهه پیش رویتان باشد! در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از بهترین و به صرفه ترین مراکز خرید بانه و کردستان را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به بهترین نحو ممکن از زمان استفاده کنید.

نظرات

سلام
چقدر خوب که علاوه بر این که بیشتر مراکز خرید بانه و کردستان رو معرفی کردید ادرس هاشونم نوشتین
بنظمر اینکه توضیح دادین تو هر کدوم بیشتر چه چیزایی میشه پیدا کرد خیلی خوب بود
خسته نباشید

    سلام کاربر محترم
    خوشحالیم که مقاله برای شما مفید بوده و مطالب گردآوری شده مورد استفاده قرار گرفته اند.
    به دلیل مرتبط بودن موضوع با بهترین مکان های خرید کشور، در مقاله اشاره ای هم به بهترین مراکز خرید جزیره قشم کرده ایم و همین لینک را برای دسترسی راحتتر شما در اینجا هم آورده ایم.

من خودم به شخصه بازار تاناکورا رو بیشتر می پسندم. همه چی توش پیدا میشه
البته تو این بازار همه چیز کهنه یا دست دوم هم نیست ، تصور غلطیه که فکر می کنن تاناکورا یعنی دست دوم یا خراب و بدرد نخور

    سلام کاربر عزیز
    از اینکه نظرات خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید بسیار ممنونیم. در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بهترین مراکز خرید قشم بزنید، شاید برای شما جذاب بود.