بهترین مراکز خرید پکن، چین

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کشور چین را چقدر می شناسید؟ خب شاید شما هم بگوید اصلا چه نیازی به شناخت دارد؟ یا مثلا از کشور خودمان هم بیشتر می شناسیمش! چرا که همیشه رد پایی از محصولات چینی در تمام جنبه های زندگی ما وجود دارد! بله، حق با شماست. اما از این جنبه که بگذریم کشور چین را در دنیا به عنوان کشوری افسانه ای، کشور اژدها ها و داستان های بی پایان از حکومت های قدرتمند و بسیار بزرگ! چین همچنین جاذبه های توریستی طبیعی، تاریخی، فرهنگی و تفریحی بسیار بسیار زیادی دارد و همیشه در صدر فهرست بهترین مکان های توریستی دنیاست. البته دلیل سفر افراد به چین تنها گردشگری و تفریح نیست و بسیاری از مسافران هم به قصد خرید از بهترین مراکز خرید چین، به این کشور آسیایی سفر می کنند.

 

سفر به کشور افسانه ای چین

پس هدفمان در این مقاله معرفی بهترین مراکز خرید پکن در کشور چین شد، اما بیاید قبل از آنکه به دل مراکز خرید ارزان قیمت و لوکس و یا فوق العاده گران چین بزنیم، کمی در موردش بیشتر بدانیم. خیلی بی مقدمه باید بگوییم که چین قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد! همینقدر قدیمی و تاریخی! و هنوز هم عده بسیاری درحال بررسی اند تا نشان دهند ایران قدیمی تر است یا چین؟ خب جنگ بین این دو حزب جستجوگر بین خودشان بماند، ما می رویم سراغ مراکز خریدمان!

 

بهترین مزاکر خرید کشور چین

 

چین در لیست بزرگترین کشورهای دنیاست و نزدیک به ۱٫۵ میلیارد نفر جمعیت دارد. به همین دلیل زبان اول دنیا را چینی ها به خود اختصاص داده اند؛ چرا که با ۱٫۵ میلیارد نفر جمعیت، پرگوینده ترین زبان دنیا اند. کشور چین را از هر منظری که نگاه کنید جاذبه هایی بسیار دیدنی در خود دارد و اصلا فرقی نمی کند که چه سلیقه ای در سفر داشته باشید، یا چه سنی هستید؟ مطمئنا در سفر به چین دست خالی باز نخواهید گشت و کوله باری از سوغات و خاطرات زیبا به همراه شما به کشور باز می گردید و تمام فاصله شما با این جاذبه های دیدنی تنها به اندازه خرید بلیط هواپیما خارجی و بستن کوله بار سفر است.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نامگذاری کشور چین، برگرفته از نام دشت یا منطقه آن در زبان بومی یا چیزی شبیه به آن نیست. بلکه برگرفته از نام “چین شی هوانگ” اولین پادشاه “دودمان چین” است و بزرگترین اقدام او متحد کردن منطقه کشور چین امروزی است. حتی نکته جالب تر اینکه مارکوپولو باعث شد نام کشور چین در اروپا رواج پیدا کند و شناخته شود. با اینکه اطلاعات در زمینه شناخت چین و دیدنی ها آن به اینقدرها خلاصه نمی شود، اما بهتر است برویم به سراغ بهترین مراکز خرید پکن، چین، پس اگر علاقه دارید اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم سری هم به راهنمای سفر به چین، کشوری ۷ هزار ساله! بزنید.

 

بازارهای معروف پکن، آدرس دقیق و ارزان ترین مراکز خرید چین

پکن یکی از شهرهای محبوب و معروف کشور چین است و بسیاری از افرادی که در برنامه خود سفر به پکن را قرار می دهند، هدف خود را دیدار از طبیعت فوق العاده و جاذبه های زیبای آن و البته خرید از مراکز تجاری و اقتصادی آن است. پکن را بهشت خرید و گشت و گذار در چین می نامند و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در بازارهای آن پیدا می کنید. البته این موضوع برای خوراکی های عجیب و غریب آن نیز صادق است و هرچه بخواهید در اغذیه فروشی ها در اختیار شماست.

 

مرکز خرید The Malls، بزرگترین مجموعه های تجاری آسیا!

عنوان این مجموعه به اندازه کافی معرف آن نیز هست. مرکز خرید The Malls یکی از بخش های اورینتال پلازاست و در مساحتی ۱۳۰ هزار مرت مربعی ساخته شده است. اورینتال پلازا از بزرگترین مراکز خرید آسیا در پکن و از محبوب ترین مراکز خرید بین مردم چین و گردشگران است.

 

مرکز خرید The Malls، بزرگترین مجموعه های تجاری آسیا!

 

این شعبه از پلازا دقیقا مابین خیابان طلائی وانگ فوجینگ و خیابان نقره ای یا همان درگان شمالی در پکن قرار دارد و اگر خرید در اولیت‌ تان ست حواس‌ تان را جمع کنید که در زمان‌ های شلوغ سراغ این مرکز نروید چون ترافیک بیچاره‌ تان می‌ کند! فروشگاه های اورینتال پلازا و خود مجموعه به قدری بزرگ است که مردم چین برای خرید های خود همیشه با آن می روند از هر برند و مارکی که بخواهید در آن پیدا می کنید. از کیف، کفش، ساعت و زیورآلات تا خوراکی های خوشمزه ای که در طبقه آخر مرکز خرید در رستوران ها برای شما آماده شده اند.

 

مرکز خرید شین کنگ، بهترین مکان برای خرید از حراجی ها

اگر اهل ولخرجی هستید و نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید، بهتر است Shin Kong Place نروید! چرا که یکی از بهترین مراکز خرید در کشور چین و دنیاست و بیش از ۹۰۰ برند بین المللی در آن فروشگاه دارند. در وصف مرکز خرید Shin Kong Place همین بس که بزرگترین نمایندگی گوچی در آسیا را در خود دارد.

البته از آنجه که مردم بومی در خرید از این فروشگاه مالیات بپردازند، چینی ها خودشان خیلی برای خرید به شین کنگ نمی روند. مرکز خرید Shin Kong Place همچنین بخاطر حراج های فصلی اش معروف است و در پایان هر فصل اجناس خود را حراج می کند که یکی از دلایل محبوبیت و معروف بودن این مرکز خرید است.

 

مرکز خرید شین کنگ، بهترین مکان برای خرید از حراجی ها

 

اگر لابلای خرید و دیدن فروشگاه های جورواجور خسته شدید می توانید سری به رستوران های معروف با غذاهای فوق العاده Shin Kong Place بزنید و یا به فروشگاه های گل این پاساژ بزرگ رفته و از دیدن گونه های گیاهی خاص کشور چین لذت ببرید. این مرکز خرید در مسیر ترن خط یک پکن و ایستگاه دانگلو قرار دارد که به محض رسیدن به ایستگاه باید از خروجی A خارج شوید و آدرس دقیق آن نیز پکن، منطقه چائویانگ، خیابان جیانگو، شماره ۲۷ است.

این نکته را هم بیاد داشته باشید که بیشتر حراجی ها در روز ها و فصل های نزدیک به فستیوال های خاص چین برگزار می شود و می توانید سفرتان را طوری هماهنگ کنید تا فرصت شرکت در بزرگترین و معروف ترین فستیوال های چین را هم داشته باشید و با یک تیر دو نشان بزنید.

 

مرکز خرید Beijing Yintai Center، برج های سه قلوی پکن

مرکز خرید اینتای پکن که مساحتی ۳۵۰۰۰۰ متر مربعی دارد، یکی دیگر از مراکز خرید محبوب چین است. البته این مرکز تنها تجاری نیست و در کنار فروشگاه های معروف خود، لابی های بزرگی هم برای جلسات مختلف دارد و هم رستوران هایی با غذاهای عالی برای گردشگران و توریست ها.

 

مرکز خرید Beijing Yintai Center، برج های سه قلوی پکن

 

در مرکز خرید Beijing Yintai Center برند های مختلفی مانند جورجیو آرمانی، دولچه و گابانا، هرمس، زارا و…. وجود دارد و در حال حاضر ۵۰ عدد از برند های معروف دنیا را در دل خود جای داده است. در طبقات بالایی فروشگاه تعداد فروشگاه ها بیشتر می شود و البته قیمت ها نیز افزایش پیدا می کند.

در پکن آدرس دقیق مرکز خرید Beijing Yintai Center در چائویانگ، جیانگومنوادانجی شماره ۲ قرار دارد و می توانید با استفاده از مترو نیز به آن برسید. اگر با مترو سفر کردید این مرکز خرید با معماری زیبایش در ایستگاه گومائو قرار دارد.

 

مرکز خرید سولانا، فروشگاهی لایف استایل!

یکی از مراکز خریدی که بیشتر مورد توجه مسافرینی اروپایی قرار گرفته است، مرکز خرید سولاناست. سولانا ترکیبی از طبیعت و مکان های تجاری است و با قدم زدن و خرید در آن می توانید هم خرید کنید و هم از مناظر طبیعی لذت ببرید. دلیل محبوبیت این فروشگاه و بخصوص در بین اروپایی ها، طراحی خاص و نوآوری های طبیعی در این مرکز تجاری است.

 

مرکز خرید سولانا، فروشگاهی لایف استایل!

 

یکی از جاذبه هایی که در این مرکز تجاری قرار دارد این است که با وجود مشکل کم آبی در پکن، در این فروشگاه سه آب نمای بزرگ برای جذابیت محیط استفاده شده که به جذابیت فروشگاه افزوده است. مرکز خرید سولانا تنها در روز های شنبه، جمعه، دوشنبه و سه شنبه باز است، پس اگر قصد خرید در این فروشگاه را دارید حواستان باشد چه روزی به دیدار از آن می روید. سولانا در ایستگاه مترو لیانگماه در خط ۱۰ مترو قرار دارد که پس از رسیدن به ایستگاه باید از خروجی B خارج شوید و پس از کمی پیاده روی به مقصد می رسید.

 

مرکز خرید The place، فروشگاه هنر و فشن

این مرکز خرید جایی برای خرید بهترین برند های هنری، تکنولوژی و ابزار نور پردازی است. همچنین رستوران های گوناگونی نیز برای پذیرایی از مسافران در این مرکز خرید وجود دارد و بار هرذائقه ای هم که باشید می توانید حداقل یک خوراکی مورد علاقه در آن پیدا کنید. البته امکانات این مرکز خرید در این موارد خلاصه نمی شود و برای راحتی مراجعین اتاق هایی هم برای استراحت و ماساژ قرار دارد.

مرکز خرید The place، فروشگاه هنر و فشن

 

فروشگاه دپلیس سه بخش مجزای خرید، هنر و فشن، و شرکت های خاص را در خود دارد. اگر قصد خرید بهترین ساعت های دنیا را دارید، دپلیس بهترین مکان مورد نظر برای شماست و می توانید بهترین برند های ساعت زنانه و مردانه مانند D&G و فراری را در آن پیدا کنید. مسیر دسترسی شما به مرکز خرید The place با استفاده ار مترو در خط ۹ قرار دارد که باید در ایستگاه یونگانی پیاده شده و از خروجی B خارج شوید.

 

مرکز خرید جینیوان یانشا، بهترین مرکز خرید چین

این مرکز تجاری لقب بهترین مرکز خرید چین را به خود اختصاص داده و در مساحتی نزدیک به ۲ میلیون متر مربعی ساخته شده است. شاید برای شما هم جالب باشد که این فروشگاه ۱٫۵ برابر بزرگتر از بازار بزرگ آمریکاست. مرکز خرید جینیوان یانشا بسیار بزرگ است بطوریکه در خود ۲۳۰ پله برقی و بیش از ۱۰۰۰ پله دارد. همچنین وسعت بخش رستوران های آن به اندازه دو زمین فوتبال است!

 

مرکز خرید جینیوان یانشا، بهترین مرکز خرید چین

 

می توانید بهترین قیمت های موجود در فروشگاه های چین را در این مرکز خرید پیدا کنید، چرا که همیشه اجناس آن دارای نرخ قیمتی متوسط و مناسبی اند. برای رسیدن به آن از طریق مترو باید از قطارهای خط ۱۰ استفاده کنید و در ایستگاه چانگچوان کیائو پیاده شوید.

 

مرکز خرید کیپتال لند، بزرگترین فروشگاه غرب پکن

در مرکز خرید کیپتال لند علاوه بر فروشگاه های تجاری، مراکز اداری شهر نیز وجود دارد و در حال حاضر بزرگترین مرکز خرید در بخش غربی شهر پکن است. معماری ساختمان فروشگاه کمی پیچیده است و حدود ۲۶۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد. از دلایل محبوبیت کیپتال لند که با نام زایزمن هم شناخته می شود، دسترسی خوب آن به مسیرهای قطاری و مترو های شهر است، چرا که به خط های ۲، ۴ و ۱۳ دسترسی دارد.

 

مرکز خرید کیپتال لند، بزرگترین فروشگاه غرب پکن

 

از جمله فروشگاه هایی که در کیپتال لند خودنمایی می کند چند سوپر مارکت بزرگ و فروشگاه هایی با نام و برند های بین المللی و همچنین کالاهایی مثل لوازم آرایشی و تناسب اندام و وسایل صوتی و تصویری است. برای رسیدن به کپیتال لند می توانید از خطوط مترو ی ۲، ۴، ۱۳ استفاده نمایید و در ایستگاه دونگژیمن  از ترن پیاده و از خروجی A۲ خارج شوید.

 

مرکز خرید گیت، بهترین فروشگاه لباس و مد روز

مرکز خرید گیت یا The Gate City Mall بهترین جای ممکن برای خرید لباس و مد های روز دنیاست. اصلی ترین کالای موجود در مرکز خرید گیت لباس و پوشاک است و بهترین برند های لباس مانند ایزو، بی پلاس ای بی و بهترین شلوار های جین را در آن پیدا می کنید.

 

مرکز خرید گیت، بهترین فروشگاه لباس و مد روز

 

این مرکز علاوه بر فروشگاه های پوشاک، چندیدن رستوران و سینماهای مختلف و بین الملی دارد، این مرکز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده ی خدمات به مشتریان است. راه دسترسی شما به مرکز خرید گیت با استفاده از مترو در خط ترن ۱۰ ات و باید در ایستگاه هایدین هوانگژوانگ از قطار پیاده شوید و ار خروجی D بیرون بروید.

 

مرکز خرید سنلیتون

مرکز خرید سنلیتون یا Sanlitun  شامل دو قسمت شمالی و جنوبی است ، قسمت جنوبی آن فروشگاه برند های معروف مثل نیکلو، استون مادن، اسپریت، منگو، فروشگاه اپل، آدیداس و ۳۰ رستوران و سینمای مختلف است، اما قسمت شمالی این مرکز پر است از فروشگاه های مجلل پوشاک و وسایل محلی که توسط طراحان محلی هم طراحی شده اند و برند هایی مثل مونت بلنس، دیزل، شانگهای تریو و … در همین قسمت به فروش می رسند. برای رسیدن به آن باید از ترن خط ۱۰ استفاده کرده و در ایستگاه توآنجیو پیاده شده، از خروجی D بیرون بروید.

 

مرکز خرید سنلیتون، در فهرست بهترین مراکز خرید چین

 

مرکز خرید Xidan Joy City، زیدان جوی

طولانی ترین پله برقی جهان، بزرگترین سینمای دیجیتال چین و بزرگترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی پکن، همگی در این فروشگاه جمع شده اند. این مرکز ۱۳ طبقه بیشتر تعداد از فروشگاه های زازا، اف ای بی، آیگلو، نکست و موتیوی و هانی را در خود دارد.

 

مرکز خرید Xidan Joy City، زیدان جوی

 

برای رسیدن به زیدان جوی تنها باید از ترن خط ۱ استفاده نمائید و در ایستگاه زیدان پیاده شوید و از خروجی F1 خارج شوید.

به عنوان کلام پایانی باید اشاره کنیم که انتظار نداشته باشید فروشگاه های کشور بزرگی مانند چین تنها همین تعداد محدود باشد، اما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از بهترین مراکز خرید پکن در کشور چین را در اختیار شما بگذاریم. به عنوان آخرین نکته این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که برای سفر به چین علاوه بر پاسپورت نیاز به تهیه ویزای شینگن نیز دارید.

نظرات

سلام و خسته نباشید
چیزی که بیشتر از همه توی مقاله برام جالب بود اون قسمته که یکی از فروشگاه هاش از مرکز خرید امریکام بزرگتر بود و رستوراناش اندازه دوتا زمین فوتبال بودن.
مرسی از مقاله خوبتون

    سلام کاربر محترم
    خوشحالیم که زحمات ما برای شما جذابیت داشته و استفاده کردین