سفر در کیش

بهترین زمان سفر در بهترین ماه سال

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

به نظر شما بهترین زمان سفر برای مسافرت کدام ماه از سال است؟ صحبت کردن درباره بهترین زمان سفر در سال کار آسانی نیست، چرا که ایران این کشور ۴ فصل در تمام ماه های سال جذابیت های فوق العاده و منحصر به فردی دارد که در هر ماه از سال در گوشه ای از این سرزمین پراکنده شده است. در ادامه, با هم گذری چهار فصل به هر سمت از کشورمان می اندازیم تا بهترین ماه سال برای مسافرت را بشناسیم.

 

بهترین زمان مسافرت در ایران

سفر در ایران محدود به زمان خاصی نخواهد بود. چرا که شما در هر فصل از سال می توانید در بهترین نقاط ایران تجربه سفر به یاد ماندنی را داشته باشید. بسیاری از ایرانیان بهترین زمان برای سفر را عید نوروز می دانند، چرا که در نعطیلات نوروزی می توان به هر کجای کشور سفر کرد و از دیدنی ها و جذابیت های کشور لذت برد.

یکی از مقاصد پر طرفدار ایرانی ها برای عید، سفر به شیراز است. شیراز شهر شعر و ادب همیشه برای مسافران جذاب و دیدنی به حساب می آید. شیراز در بهار و خصوصاً در اردبیهشت ماه بهترین چهره خود را به مسافران نشان می دهد.

 

سفر به شیراز حافظیه

 

اردبیهشت ماه برای خرید بلیط قطار تهران شیراز هم زمان مناسبی است. چرا که در این زمان به دلیل پشت سر گذاشتن سفرهای نوروزی می توانید با خیال راحت بلیط بخرید و نگران عدم موجودی بلیط  و یا شلوغی قطار نیاشید.

اگر به دنیال سفری ارزان قیمت و بی دغدغه می گردید و دوست دارید با کمترین هزینه بیشترین لذت را از سفر ببرید پیشنهاد می کنم سفر در نیمه دوم مهر ماه را از دست ندهید. در این زمان اگر مقصد پر ترددی مانند مشهد را در نظر داشته باشید، می توانید به راحتی با خرید بلیط های چارتری که در دیگر روزهای سال کمتر پیدا می شود هزینه سفر خود را نصف کنید.

 

ارزان ترین و خلوت ترین زمان سفر به مشهد

سفر به مشهد، این مقصد جذاب ایرانی پسند همیشه در برنامه سفر ایرانی ها وجود داشته است. اما اگر به دنبال بهترین ماه سال برای مسافرت به مشهد باشیم، باید در نظر داشته باشیم در ماه های مذهبی به خصوص ماه مبارک رمضان و محرم تب و تاب سفر به مشهد بالا می گیرد و مسافران زیادی از شهرهای مختلف ایران خود را به مشهد می رسانند.

اگر بخواهیم درباره ارزانترین و خلوت ترین ماه های سال برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد صحبت کنیم. باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که در فصل سردسیر زمستان می توانیم با صرف هزینه کمتر به مشهد سفر کنیم و با دلی خوش در خلوت ترین زمان ممکن به زیارت امام رضا بپردازیم.

 

بهترینن زمان سفر به مشهد

 

در زمستان به دلیل کم بودن تعطیلات طولانی و سرمای هوا تعداد مسافران کمتری به مشهد سفر می کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که مشهد هیچ زمان خالی از مسافر نخواهد بود و خلوتی این شهر زیارتی به نسبت دیگر شهرهای ایران قابل مقایسه نیست.

 

سفر به کیش در مهرماه یا اسفند ماه!

یکی از مفصدهای پر طرفدار برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت جزیره زیبای کیش است. سفر به این جزیره جذاب در برخی فصل های سال آسان تر و ارزان تر به حساب می آید چرا که سفر به کیش آن هم در فصل های پر طرفداری مانند بهار و تابستان برای بسیاری از خانواده های ایرانی مفرون به صرفه نیست. اگر بخواهیم از نظر اقتصادی بهترین زمان برای سفر به کیش را در نظر بگیریم، مهر ماه و اسفند ماه بهترین و ارزان ترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش به حساب می آید.

از حق نگذریم بهترین و جذاب ترین زمان برای سفر به جزایز خلیج فارس فصل بهار است چرا که هوای معندل بهاری باعث می شود لذت بیشتری از سفر داشته باشید و بتوانید تمام جزیره را با دل خوش بگردید. اما در این صورت باید در نظر داشته باشید در این فصل پر طرفدار خبری از مناسب بودن هزینه های سفر نیست.

 

سفر به جزیره کیش

 

بهترین زمان برای سفر به شمال کشور!

شمال، مقصد جذابی که پیشنهاد همیشگی بسیاری از افراد در روزهای تعطیل است، در فصل بهار و پاییز زیباترین چهره خودش را به مسافران نشان می دهد. البته ناگفته نماند که دیدن جذابیت های دریا در روزهای بارانی هم خالی از لطف نیست و مقصدی که به دریا ختم شود همیشه خاطره ساز است. اما باتوجه به شرجی بودن هوای شمال کشور در زمستان و سرد بودن دمای هوا، سفر در زمستان به مسافران چندان پیشنهاد نمی شود. اما برعکس روزهای برف و بارانی زمستانی تا می توانید در برنامه سفرهای بهاری خود مسیر شمال را در نظر بگیرید.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه نعطیلات خود را در شهرهای شمالی می گذرانید. پس خواندن مقاله بهترین زمان برای سفر به شمال را از دست ندهید.

 

سفر به شمال کشور

 

سفر به اصفهان در عید نوروز!

سفر به مقصد نصف جهان برای گردشکران ایرانی و خارجی در فصل بهار و تابستان به شدت پیشنهاد می شود. چرا که اصفهان زمستان های بسیار سرد و تابستان های گرمی دارد و این باعث می شود در این دو فصل از تعداد مسافران و گردشگران این دو شهر کاسته شود.

اگر به دنیال یک مقصد بهاره برای مسافرت های نوروزی خود هستید و دوست دارید بهترین سفر نوروزی خود را در بهترین شهر گردشگری ایران و در دل نقش جهان رقم بزنید؛ از همین امروز به فکر برنامه ریزی برای سفر به اصفهان باشید.

البته ناگفته نماند که اگر فصل بهار را برای سفر خود از دست دادید؛ می توانید در یکی دیگر از بهترین موقیعیت های زمانی برای سفر به اصفهان دست بجنبانید و در ماه تیر و اوایل مرداد به این مقصد دوست داشتنی سفر کنید.

 

سفر به اصفهان در عید نوروز

 

اگر بخواهیم خیلی کلی درباره بهترین ماه سال برای مسافرت صحبت کنیم؛ باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که سفر در کشوری ۴ فصل در تمام ماه های سال جذاب و به یاد ماندنی خواهد بود و صحبت کردن درباره یک بازه زمانی حداقل برای کشوری مثل ایران بسیار سخت است.

مردم خوش سفر ایران عیدهای به یاد ماندنی را در شمال کشور و تابستان ها را در شهرهایی مثل تبریز و اردبیل می گذرانند و در تمام فصول زیارت مشهد را در اولویت سفر خود قرار می دهند. چه چیز جذاب تر از اینکه زمستان های ایران در جزایر کیش و قشم و با بندر عباس می تواند بهترین روزها را برای مسافران به ارمغان بیاورد. پس برای سفر در ایران هیچ زمانی بهتر از همین امروز نیست. وقت را از دست ندهید و از همین الان برای نزدیک تریم تعطیلات پیش روی خود برنامه ریزی کنید.

نظرات

من یکی که عاشق شیرازم
بین همه مقاصدی که معرفی کرده بودین از همه بهتر شیرازه
واقعا مسجد نصیرالملک توی شیراز ی دنیای دیگه اس روی این کره خاکی
دمتون گرم
مقاله عالی بود

فکر می کنم بهترین زمان سفر وجود ندارند. هر وقت خسته شدیم یا نیاز به سفر پیدا کردیم اون موقع زمان سفر است.

    سلام دوست عزیز
    این که شما می فرمایید کاملا صحیح است. منظور ما از نگارش این نوشته زمان هایی هست که شرایط برای سفر مساعد تر هست.