قطار تهران قم

بهترین قطار تهران قم، کوتاه ترین و ارزان ترین سفر ریلی کشور

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

مسیرهای کوتاه همیشه جذاب هستند. چرا که مسافر می تواند بدون اتلاف وقت به مقصد برسد و از لحظه لحظه زمان خود لذت ببرد. یکی از این مسیرهای کوتاه و شییرین مسیر قطار تهران قم به حساب می آید که این سفر کوتاه را باید با بهترین قطار تهران قم به سر کرد. بسیاری از مسافران برای رسیدن به شهر مذهبی قم راه های مختلفی مانند اتوبوس های بین شهری، تاکسی های خطی، ون های میان شهری را انتخاب می کنند اما تمام این راه ها آرامش و امنیت سفر ریلی را ندارد.

قطار قم تهران، بهترین گزینه برای مسافران وقت شناس

یکی از بهترین ویژگی های سفر با قطار برای مسیرهای کوتاهی مانند قم تهران زمان بندی دقیق حرکت قطار هاست. در نظر داشته باشید که شما می توانید با خرید بلیط قطار تهران قم و با برنامه ریزی زمانی دقیق در ساعت مقرر در مقصد موزد نظرتان که شهر قم است پیاده شوید. در حالیکه در سفر با اتوبوس و تاکسی های شهری خبری از زمان بتدی دقیق نخواهد بود. بعلاوه اینکه ترافیک هیچ وقت قابل پیش بینی نیست. پس اگر قصد دارید در کمترین و دقیق ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خود برسید، سفر با قطار را در اولیوت خود قرار دهید.

ایستگاه راه اهن قم

خالا سوالی که برای هر مسافر پیش می آید این است که چه قطاری را برای سفر انتخاب کنم؟ اگر جنین سوالی ذهن شما را نیز مشغول کرده است خواندن ادامه این مقاله را از دست ندهید؛ چرا که ما در این مقاله به بررسی دقیق انواع قطارهای موجود در مسیر تهران قم می پردازیم تا در انتها بتوانیم بهترین قطار تهران قم را پیدا کنیم.

انواع قطار تهران قم رجا

برای مسیر قطار تهران قم قطارهای زیادی در حال تردد روزانه هستند، در ادامه  مهم ترین و پرتردد ترین قطار های این مسیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

قطار اتوبوسی صبا، پر تردد ترین قطار تهران قم

قطار اتوبوسی صبا به عنوان پر تردد ترین قطار مسیر تهران قم شناخته شده است. قطار اتوبوسی صبا به عنوان تنها قطار دو طبقه شرکت رجا در حال خدمت به مسافران است. البته دو طبقه بودن قطارهای صبا این قطار را نزد مسافران محبوب کرده چرا که حس و حال سفر با قطارهای دو طبقه بسیار جذاب است.

همانطور که از نام قطار صبا پیداست، این قطار یک قطار اتوبوسی به حساب می آید. بسباری از مسافران دید مناسبی نسبت به قطارهای اتوبوسی ندارند اما قطار صبا به عنوان یک قطار درجه ۱ و با ارائه بهترین خدمات در حوزه مسافربری دید بسیاری از مسافران را نسبت به قطارهای اتوبوسی تغییر داده است.

  • صندلی های لوکس اتوبوسی برای راحتی مسافر در طول مسیر
  • سیستم تهویه مطبوع در سالن قطار
  • توزیع روزنامه به مسافران
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • فروش تنقلات به مسافران
  • سیستم صوتی و تصویری برای تماشای فیلم
  • دارای سیستم ارتباط داخلی

اگر شما هنوز هم دید خوبی نسبت به سفر با قطارهای اتوبوسی ندارید، حتما با خواندن مقاله معرفی قطار اتوبوسی صبا اطلاعات خود را در مورد این قطار به روز کنید.

قطار ارم ریل باس تهران قم رجا

قطار ارم یکی دیگر از قطارهای مسیر تهران قم به حساب می آید. این قطار به عنوان یک قطار خود کششی، بهترین خدمات و امکانات را در اختیار مسافران قرار می دهد. از ویژگی های این قطار می توان به سیستم تهویه مطبوع که مناسب با آب و هوای ایران تعبیه شده اشاره کرد. همچنین امکانات مختلفی از جمله سیستم صوتی و تصویری برای پخش فیلم، عایق بندی واگن های قطار برای کاهش سر و صدا و نفوذ گرد و خاک به داخل قطار در این قطار وجود دارد.

قطار مهتاب سیر جم ۶تخته، تنها قطار کوپه ای تهران قم

قطار مهتاب به عنوان تنها قطار کوپه ای برای مسیر تهران قم خدمات مسافر بری را انجام می دهد. این قطار برای کسانی که صبح های زود مسافر قم هستند و دوست دارند در طول سفر استراحت کنند بسیار مناسب است. برخی ویژگی های این قطار را با هم بررسی می کنیم.

قطار مهتاب قم تهران
  • سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب
  • سیستم صوتی و تصویری برای نمایش فیلم
  • ارائه بسته های پذیرایی و آب معدنی رایگان به مسافران
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی
  • توزیع نشریات روز به مسافران

قطار مهتاب به عنوان یک قطار ۳ستاره و ارزان و با شعار ارائه بهترین خدمات با توجه به استانداردهای بین المللی همیشه آماده خدمت رسانی به مسافران است. اگر دوست دارید در مورد این قطار اطلاعات بیشتری کسب کنید خواندن مقاله معرفی قطار مهتاب را از دست ندهید.

در نطر داشته باشید که دو قطار نگین و قطار ۴ تخته البرز در برخی مواقع در مسیر قم تهران خدمات مسافر بری به مسافران ارائه می دهند اما این ۳ قطار نام برده به عنوان پای ثابت مسیرهای رفت و برگشت روزانه قرار دارند.

برنامه حرکت قطارهای تهران به قم

قطارهای مسیر تهران قم هر روز زمان بندی مشخصی دارند که مسافران می توانند با انتخاب قطار مورد نظر و زمان دلخواه حرکت قطار برنامه مشخصی را برای سفر خود تنظیم کنند. در جدول زیر ساعت حرکت قطار تهران قم و مسیر برگشت این قطار را مشاهده می کنیم.

نام قطار زمان حرکت از تهران زمان رسیدن به قم زمان حرکت از قم زمان رسیدن به تهران
قطار اتوبوسی صبا ۵:۲۰ ۷:۳۰ ۵ ۷:۱۵
قطار اتوبوسی صبا ۱۰:۳۰ ۱۲:۲۰ ۹:۳۵ ۱۱:۳۵
قطار اتوبوسی صبا ۱۴:۴۵ ۱۶:۳۵ ۱۴:۳۵ ۱۶:۳۵
قطار اتوبوسی صبا ۱۷:۵۰ ۱۹:۴۰ ۱۸:۳۰ ۲۰:۳۰
قطار ارم ریل باس ۱۱:۵۵ ۱۳:۵۵ ۶:۴۵ ۸:۵۵
قطار ۶ تخته مهتاب ۱۲:۴۰ ۱۵:۲۰ ۱:۵۷ ۴:۳۵

قیمت بلیط قطار تهران قم، ارزان ترین سفر ریلی کشور

قیمت بلیط این مسیر دو ساعته با توحه به انتخاب هر کدام از قطارهای صبا، ارم و مهتاب متفاوت است. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه مورد نظر خود بهترین قطار موجود در این مسیر را برای خود خریداری کنید.

نام قطار قطار ۳ ستاره مهتاب قطار اتوبوسی صبا قطار ارم
قیمت بلیط قطار ۲۱۹۰۰تومان ۴۰۰۰تومان ۴۰۰۰تومان

خرید اینترنتی بلیط قطار قم تهران

تمامی قیمت های ارائه شده حدودی هستند، اما شما می توانید با ورود به صفحه خرید بلیط قطار قم تهران و یا تهران قم از جدید ترین و به روز ترین نرح ها با خبر شوید.

در نطر داشته باشید، انتخاب بهترین قطار تهران قم در درجه اول با نیاز مسافر ارتباط مستقیم دارد. شاید تنها هدف بسیاری از مسافران تنها زود رسیدن به مقصد باشد که در این موقیعیت انتخاب هر کدام از قطارهای اتوبوسی منطقی به نظر می رسد. شاید هم برای برخی از مسافران آرامش و استراحت در طول سفر ۲ ساعته اولویت بیشری داشته باشد که در اینصورت انتخاب قطار کوپه ای مهتاب گزینه ایده آلی به حساب می آید.

برچسب : سفر با قطار

نظرات