بهترین قطارهای ایران

بهترین قطار تهران به اصفهان، نکاتی که قبل از سفر باید بدانید

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید تنها با گفتن عبارت «نصف جهان» اولین شهری که در خاطرتان زنده شود، اصفهان باشد. کسانی که به اصفهان لقب نصف جهان را داده اند، دلایلی موجهی برای این کار خود داشته اند چراکه وقتی به اصفهان سفر میکنید، مثب این است که نیمی از تاریخ گرانبهای ایران باستان را از نزدیک تجربه میکنید.

سیم کشی، زرکشی، زربافی، گلابتون دوزی، پولک دوزی، سکمه دوزی و زنجیر بافی از جمله صنایع دستی مهمی است که اصفهان را به بهترین مقصد گردشگری برای عاشقان صنایع دستی و محلی تبدیل کرده است.

یکی از لذت بخش ترین و راحت ترین راه های دسترسی به اصفهان، استفاده از قطار است. این را تنها ما نمیگوییم بلکه آمار فروش بلیط قطار در ایران نشان میدهد که اصفهان بعد از مشهد و شیراز، جایگاه سوم در بهترین قطارها را به خود اختصاص دارد.

 

ارزان ترین بلیط های تهران اصفهان

 

در ادامه آن دسته از قطارهایی را به شما معرفی میکنیم که عده زیادی از مسافران اصفهان، از امکانات و خدمات آن بی اطلاع هستند. دانستن امکانات و خدمات ارائه شده در این قطارها به شما کمک میکنند با چشم باز به خرید بلیط قطار اصفهان بپردازید و در نتیجه بهترین تجربه را از سفر خود با قطار در ذهن ثبت کنید.

 

قطار غزال سیر VIP

حالا که تصمیم گرفتید با قطار به نصف جهان سفر کنید، پس بهتر است در انتخاب قطار خود دقت کافی داشته باشید. چرا؟ برای اینکه بتوانید با امکانات و خدماتی که قطارها در اختیار شما میگذراند، مقدمات سفری خوش برای خود بیافرینید، باید بهترین قطارهایی که در این مسیر خدمات رسانی میکنند را به خوبی بشناسید. قطارهای غزال یکی از قطارهایی است که در مسیر اصفهان بسیار پرطرفدار است.

یکی از مزایای سفر با قطار غزال این است که این امکان برای شما وجود دارد تا از مهمانداران قطار بخواهید درخواست ها و سوالات شما را انجام دهند. به عنوان نمونه حتی میتوانید از آن ها بخواهید که برای شما غذا سرو کنند.

مهمانداران حرفه ای و خوش برخورد قطار غزال با گشاده رویی از مسافران استقبال و پذیرایی می‌کنند. علاوه بر این، هر زمانی که نیاز به کمک داشته باشید، می‌توانید با استفاده از سیستم احضار مهماندار، خواسته‌های‌ خود را با آنها در میان بگذارید.

 

قطار تهران به اصفهان چی بخریم

 

قطار غزال چندین نوع متفاوت از واگن دارد؛ در هر یک از کوپه های بنیاد غزال هر واگن ۱۰ کوپه و هر کوپه ۴ نفر ظرفیت دارد که هر کوپه آن شامل صندلی ها و تخت خواب های منعطف، نمایشگر صوتی و تصویری، میزهای تاشو، سیستم تهویه و سیستم های پیام رسان است

اگر از خرید بلیط قطار غزال مطمئن هستید، میتوانید از سایت های فروش آنلاین بلیط قطار شروع کنید. نکته حائز اهمیت درباره خرید بلیط قطار غزال این است که تمامی این سیستم ها قیمت مشابهی را به مسافرین نمایش میدهند و بنابراین نیازی به بررسی چند سایت مختلف برای پیدا کردن قیمت مناسب تر را نخواهید داشت.

خرید بلیط قطار تهران اصفهان نور

قطار نور تهران اصفهان از لحاظ کیفیت مواد به کار رفته در کوپه ها در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. برای مثال الیاف به کار رفته در صندلی ها از پارچه هایی مرغوب کانادایی ساخته شده که حس یک قطار بروز و نوین را در خاطره ها زنده میکند. همچنین فوم هایی که برای صندلی ها به کار گرفته شده ضد آتش هستند و از لحاظ امنیت سفر خیال شما را راحت میکنند.

در کوپه های قطار همچنین دو عدد نمایشگر LCD برای هدایت سیستم صوتی و تصویری وجود دارد. سطل زباله، رخت آویز، نردبان، و دو عدد پیجر برای فراخواندن مهمانداران هم  وجود دارد. سیستم روشنایی عمومی، چراغ مطالعه و چراغ خواب از دیگر امکانات داخل کوپه مسافری قطار های نورالرضا می باشد.

 

خرید بلیط قطار تهران اصفهان نور

 

یکی از ویژگی های منحصر به فرد قطار نور، قابلیت سرعت بالای آن هاست. قطارهای سریع السیر نور در مسیر تهران اصفهان از باقی قطارهای این سری سرعت بیشتری دارند و حدود ۱ تا ۲ ساعت زودتر شما را به مقصد میرسانند.

 

رزرو بلیط قطار اصفهان رجا

قطارهای رجا مانند زندگی، میلاد و خلیج فارس همگی به اصفهان قطار دارند. اما امکانات قطارهای رجا در مقایسه با قطارهای دیگر این لیست در جایگاه پایین تری قرار دارند و مسافران میتوانند تنها بر روی قابلیت جا به جایی آن ها اکتفا کنند. امکانات ابتدایی همچون سرویس تغذیه مسافران هم جزو امکانات قطارهای رجا تهران اصفهان هستند.

 

بهترین قطار تهران اصفهان

اگر بخواهیم در مورد بهترین قطار تهران به اصفهان برای شما توضیحی بدهیم، باید بگوییم که بهترینی وجود ندارد. چراکه این مسافران هستند که از این قطارها استفاده میکنند و از آن جایی که هر مسافر سلیقه متفاوتی در مورد امکانات قطار دارند، میتوان گفت که بهترین برای هر کس متفاوت است. اما به طور کل اگر به دنبال قطاری هستید که امکانات خوبی را در اختیار شما بگذارد و به جیبتان هم صدمه ای نزند، انتخاب قطار نور کاملاً معقول است.

از طرفی قطارهای رجا شما را با ابتدایی ترین و ضروری ترین امکانات به مقصد میرسانند به طوری که

برچسب : سفر با قطار

نظرات

سلام همیشه برام سوال بوده که میگن بهترین قطار تهران اصفهان یعنی چی. مقاله خوبی نوشتید که من رو با ۳ تا قطار خوب معرفی کرد. اما من میخوام قطار فدک بخرم برای اصفهان. واسه این مسیر نداره؟ مگه میشه فدک با این ابهت برا تهران به اصفهان بلیط نداشته باشه؟

    سلام ممنون از اینکه سوالتون رو از ما میپرسین. قطار فدک در حال حاضر مسیرهای ریلیش رو کاهش داده و برای همین خیلی از شهرهای پرطرفدار ایران را هم پوشش نمیده. میتونید از قطارهای خوبی که در این مقاله به شما معرفی کردیم استفاده کنید.