بهترین فرودگاه های جهان

رده بندی بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۸ + تصاویر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید بهتر باشد که آن نگاه قدیمی را به فرودگاه ها دور بیندازیم و هوشمندانه تر به این مکان مهم نگاه کنیم. فرودگاه های سراسر جهان این روزها دیگر تنها مکانی برای نشست و برخاست هواپیماها نیستند، بلکه به خودی خود به جاذبه های گردشگری شگفت انگیزی تبدیل شده اند. فرودگاه های مدرن و پیشرفته امروزی با آن معماری های فوق العاده این روزها به تنهایی بهانه ای برای خرید بلیط هواپیما هستند. با ما همراه باشید تا با ۱۰ مورد از بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شویم.

 

۱۰ مورد از بهترین فرودگاه های جهان

در طول سال ۲۰۱۸ بر اساس نظرسنجی که از میان ۵۰۰ فرودگاه در سراسر دنیا صورت گرفت ۱۰۰ فرودگاه به عنوان بهترین فرودگاه های جهان معرفی شدند. این نظر سنجی از تعداد زیادی از مسافران و گردشگران سراسر جهان انجام شده است و نتیجه آن منتشر شده است. اما ما از میان این لیست ۱۰ مورد اول لیست را به شما معرفی می کنیم. همچنین تصاویر بهترین فرودگاه های جهان را نیز در این مطلب برای شما قرار داده ایم.

جالب است بدانید هیچکدام از فرودگاه های ایران در لیست ۱۰۰ فرودگاه برتر جهان قرار ندارد. احتمالا فاصله زیادی بین فرودگاه های کشور با استانداردهای جهانی وجود دارد.

 

۱۰ – فرودگاه فرانکفورت Frankfurt Airport

فرودگاه هایی که به عنوان بهترین فرودگاه های جهان انتخاب شده اند، از جهات مختلف مورد سنجش قرار گرفته اند و در انتخاب آن ها تنها یک عامل دخیل نبوده است. بهداشت و تمیزی فرودگاه، استفاده از امکانات به روز و پیشرفته و ارائه خدمات رضایت بخش تنها بخش بسیار کوچکی از معیارهای لازم برای بهترین بودن را تشکیل می دهد.

 

فرودگاه فرانکفورت - Frankfurt Airport

 

فرودگاه فرانکفورت آلمان بزرگترین فرودگاه آلمان و سومین فرودگاه بزرگ در قاره اروپا محسوب می شود. این فرودگاه بزرگترین مرکز فعالیت هواپیماهای شرکت لوفت هانزا محسوب می شود، اما باید بدانید که ۹۷ ایرلاین دیگر نیز در این فرودگاه فعالیت می کنند. از این فرودگاه به ۲۵۰ فرودگاه در ۱۰۵ کشور جهان پرواز انجام می شود. طراحی زیبای این فرودگاه نیز در قرار گرفتن آن در لیست بهترین ها تاثیر داشته است.

 

۹ – فرودگاه زوریخ zurich airport

فرودگاه بین المللی زوریخ رتبه نهم از لیست بهترین فرودگاه های جهان در سال ۲۰۱۸ نصیب خود کرده است. وجود مراکز اجاره دوچرخه و اسکیت در فرودگاه و امکان گردش در موزه حمل و نقل سوئیس برای مسافرانی که پرواز آن ها در فرودگاه توقف کرده است برخی از جاذبه های منحصر به فرد این فرودگاه هستند. این فرودگاه همچنین از نظر بهداشت، معماری و زیبایی طراحی داخلی فرودگاه نیز در جایگاه خوبی قرار دارد. فرودگاه زوریخ بزرگترین فرودگاه سوئیس و مرکز فعالیت ایرلاین سوئیس اینترنشنال ایرلاینز است.

 

فرودگاه زوریخ - zurich airport

 

۸ – فرودگاه هیترو لندن London Heathrow Airport

شاید باور نکنید اگر بدانید بسیاری از گردشگران برای بازدید از فرودگاه ها به شهرهای مختلف جهان سفر می کنند. فرودگاه هیترو لندن یکی از جذاب ترین و شگفت انگیزترین فرودگاه های جهان است. این فرودگاه شلوغ ترین فرودگاه انگلیس و پرتردد ترین فرودگاه در قاره اروپاست. میزان تردد مسافران در این فرودگاه در حدود ۷۸ میلیون است. فرودگاه هیترو دائما در حال گسترش است و ترمینال ها و امکانات زیادی به آن افزوده می شود.

 

فرودگاه هیترو لندن - London Heathrow Airport

 

۷ – فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر ژاپن Chubu Centrair International Airport

فرودگاه چوبو سنترایر دومین فرودگاه کشور ژاپن است که نامش در میان لیست ده موردی بهترین فرودگاه های جهان قرار دارد. این فرودگاه که با نام فرودگاه مرکزی ژاپن نیز شناخته می شود در جزیره ای در نزدیکی شهر ناگویای ژاپن قرار دارد. نام این جزیره آیس بی است و یک جزیره مصنوعی محسوب می شود. فرودگاه سنترایر یکی از نقاط اصلی فعالیت ایرلاین های ANA و Japan Airlines محسوب می شود. این فرودگاه دارای عرضه ای به ارتفاع ۳۰۵ متر است که از طریق آن می توانید کشتی های بندر ناگویا را تماشا کنید.

 

فرودگاه بین المللی چوبو سنترایر ژاپن

 

۶ – فرودگاه مونیخ، بهترین فرودگاه اروپا در جمع بهترین فرودگاه های جهان

فرودگاه مونیخ را می توان بهترین فرودگاه اروپا در سال ۲۰۱۸ به حساب آورد. این فرودگاه دومین فرودگاه پرتردد آلمان محسوب می شود. وجود ۱۵۰ فروشگاه و نزدیک به ۵۰ رستوران و کافه در این فرودگاه باعث شده که این فرودگاه به یک مرکز خرید با قابلیت نشست و برخاست هواپیما تبدیل شود. حتی ممکن است چند روز از سفرتان را تنها در این فرودگاه به گشت و گذار بپردازید. همه این موارد باعث شده اند تا فرودگاه مونیخ به عنوان بهترین فرودگاه اروپا در لیست بهترین فرودگاه های جهان قرار بگیرد.

 

بهترین فرودگاه اروپا در جمع بهترین فرودگاه های جهان

 

۵ – فرودگاه بین المللی حمد Hamad International Airport

به خاورمیانه برویم تا یکی از جذاب ترین فرودگاه های جهان را ببینیم. قطر نه تنها صاحب یکی از بهترین ایرلاین های جهان است بلکه یکی از بهترین فرودگاه های جهان نیز در این کشور قرار دارد. این فرودگاه طراحی کاملا لوکس و زینتی دارد و طراحی داخلی و معماری آن با دقتی فراوان انجام شده است. به طور سالانه حدود ۳۰ میلیون مسافردر این فرودگاه تردد می کنند.

 

فرودگاه بین المللی حمد - Hamad International Airport

 

۴ – فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، بهترین فرودگاه شرق آسیا

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ نه تنها یکی از ۴ فرودگاه برتر جهان است، بلکه به عنوان بهترین فرودگاه ترانزیت جهان نیز شناخته می شود. همچنین این فرودگاه در لیست بهترین غذاخوری های فرودگاه های جهان در رده اول قرار دارد. فعالیت ۱۰۰ ایرلاین و پرواز به ۱۸۰ مقصد در سراسر جهان از دیگر ویژگی های این فرودگاه است. نیازی نیست در مورد طراحی این فرودگاه توضیحی بدهیم. تصویر این فرودگاه نشان دهنده زیبایی در طراحی این فرودگاه است.

 

از بهترین فرودگاه های شرق آسیا

 

۳ – فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو، بهترین فرودگاه ژاپن و جهان!

فرودگاه هانه دا توکیو نه تنها از طراحی شگفت انگیزی برخوردار است بلکه به عنوان تمیزترین فرودگاه جهان نیز شناخته شده است. بهداشت و تمیزی در این فرودگاه حرف اول را می زند و باعث شده تا فرودگاه هانه دا به یکی از جاذبه های گردشگری شهر توکیو تبدیل شود. همچنین ترمینال های داخلی و بین المللی پیشرفته این فرودگاه از دیگر عوامل موفقیت این فرودگاه هستند.

 

بهترین فرودگاه ژاپن و از بهترین های دنیا

 

۲ – فرودگاه اینچئون در شرق آسیا، پرچمدار فرودگاه های برتر دنیا

فرودگاه اینچئون در کشور کره جنوبی در رده دوم از لیست بهترین فرودگاه های جهان قرار دارد. این فرودگاه همچنین به عنوان یکی از فرودگاه های شلوغ جهان و بزرگترین فرودگاه کره جنوبی نیز شناخته می شود. جالب است بدانید در سال ۲۰۱۸ این فرودگاه نه تنها به عنوان دومین فرودگاه برتر جهان شناخته شد بلکه از نظر کارکنان نیز رتبه اول بهترین کارکنان فرودگاهی جهان را به دست آورد. در تصویر زیر می توانید گوشه ای از طراحی بی نظیر این فرودگاه را نیز مشاهده کنید.

 

شرق آسیا، پرچمدار فرودگاه های برتر دنیا

 

۱ – فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین و بهترین فرودگاه جهان

با بهترین فرودگاه جهان آشنا شوید. البته سال گذشته این مقام در دست فرودگاه اینچئون قرار داشت، اما در سال ۲۰۱۸ فرودگاه چانگی سنگاپور توانست در رتبه اول بهترین فرودگاه جهان جای بگیرد. البته این مقام بی دلیل نیست. طراحی بی نظیر بخش های مختلف این فرودگاه، تدارک فضاهای خرید و صرف غذا، ارائه خدمات عالی به مسافران، امکانات تفریحی رایگان همچون استخر و سینما و جاذبه های دیدنی همچون باغ گل آفتاب گردان از مواردی است که توجه هر جنبنده ای را به خود جلب می کند. رضایت مسافران از این فرودگاه بسیار بالا بوده است و به همین دلیل فرودگاه چانگی سنگاپور به عنوان جذاب ترین و و بهترین فرودگاه جهان شناخته می شود.

 

فرودگاه چانگی سنگاپور - بهترین فرودگاه های جهان

نظرات