بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

زندگی در کشورهای اروپایی برای ایرانیان به  رویایی دست نیافتی تبدیل شده است. از بین تمام کشورهای اروپایی، آلمان محبوب ترین کشور برای ایرانیانی که قصد مهاجرت دارند به حساب می آید.  اما بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان کدام شهر است؟

اگر به فکر مهاجرت هستید در قدم اول، پس از انتخاب کشور مورد نظر خود باید این نکته را مدنظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی باید از شهرهای مختلف آن کشور و شرایط زندگی در آنجا اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت تر و آرامش بیشتری به ادامه پروسه مهاجرت خود فکر کنید.

اما اگر شما تنها فصد سفر به آلمان را دارید و دوست دارید با شهر های مختلف این کشور اروپایی آشنا شوید پیشنهاد می کنم قبل از اینکه به شرایط سخت ویزا گرفتن آلمان فکر کنید با خوادن مقاله ویزای شینگن چیست؟ یا خیال راحت به یک سفر هیجان انگیز فکر کنید.

ما در ادامه بهترین و محبوب ترین شهرهایی که برای زندگی ایرانیان در آلمان مناسب است را از نظر شرایط اقتصادی، تحصیلی، مذهبی و … بررسی می کنیم.

 

بهترین شهر آلمان برای کار و زندگی

اگر بخواهیم درباره بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان صحبتی داشته باشیم. در ابتدا و قبل از شروع هر سخنی باید در نظر داشته باشیم که انتخاب بهترین شهر مسئله ای کاملاً نسبی است و به سبک زندگی و شرایط زندگی هر شخص بستگی دارد. برای مثال بهترین شهر آلمان برای کسی که به قصد پیدا کردن شغل مناسب به خاک آلمان پا گذاشته، با خانواده ای که به دنبال شهری برای گذراندن روزهای خوش زندگی هستند کاملاً متفاوت است.

جمهوری فدرال آلمان، در قسمت اروپای مرکزی واقع شده است. این کشور جزو قدرتمند ترین و پیشرفته ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. همچنین یکی از ویزگی های مهم این کشور رشد اقتصادی بسیار بالایی است که باعث شده دیگر کشورها آلمان را به عنوان بازوی قدرتمند اقتصادی اروپا به حساب بیاورند.

در سال های اخیر و خصوصاً پس از سال ۲۰۱۵ جمعیت ایرانیان مقیم آلمان رو به افزایش بوده و در حال حاضر بیش از ۱۲۰ هزار ایرانی در شهرها و ایالت های مختلف آلمان در حال زندگی کردن هستند که این آمار روز به روز به افزایش است.

اگر بخواهیم مهم ترین و پر طرفدار ترین شهرهای آلمان را که ایرانیان برای کار و تحصیل و زندگی انتخاب می کنند را بررسی کنیم به این لیست ۱۰ تایی دست پیدا خواهیم کرد.

 

  1. هامبورگ Hamburg
  2. برلینBerlin
  3. مونیخMunich
  4. فرانکفورتFrankfurt
  5. دوسلدورفDüsseldorf
  6. اشتوتگارتStuttgart
  7. اسن Essen
  8. برمنBremen
  9. دورتموندDortmund
  10. اشتوتگارتStuttgart

در ادامه برخی شهرهای پر طرفدار و ایرانی پسند آلمان را با هم بررسی می کنیم.

 

زندگی در هامبورگ شهری سبز و  منحصر به فرد!

اگر به صورت گذرا از هر شخصی در مورد آلمان و شهرهای معروفش سوال بپرسید. قطعا اولین شهری که به ذهنشان خواهد رسید هامبورگ خواهد یود. این شهر منحصر به فرد که دومین شهر بزرگ آلمان لقب گرفته دانشگاه های خصوصی و دولتی زیادی دارد که باعث شده لقب شهر دانشجویی را نیز از آن خود کند.

 

هامبورگ آلمان

 

اگر قصد دارید در دومین شهر بزرگ آلمان زندگی کنید باید بدانید یکی از اصلی ترین گزینه های هر مهاجر به آلمان هامبورگ است. چرا که مرکزیت تجاری و اقتصادی آلمان موجب شده این شهر را از هر نکته بد برای زندگی و کار رها کند و بهشتی را دل در اروپای مرکزی ایجاد کند.

یکی از ویژگی های مهم این شهر سبز، چند ملیتی بودن ساکنانش به حساب می آید. به گونه ای که مردم با رنگ پوستای مختلف و مذهب های گوناگون در کنار هم، بدون هیج مشکلی زندگی می کنند و از زندگی در این شهر رویایی نهایت لذت را می برند.

اگر در مورد هزینه زندگی در هامبورگ دچار شبهات زیادی هستید. این نکته را مد نظر داشته باشید که هزینه زندگی در شهرهای اروپایی به دلیل پرداخت مالیات های سنگین کمی بیشتر از اندازه ممکن است. ولی یه صورت کلی هزینه خوراک در آلمان بسیار پایین است و مردم نگرانی از بابت گرانی هزینه های خورد و خوراک نخواهند بود. اگر در مورد اجاره منزل و یا خوابگاه ها هم علامت سوالی در ذهن دارید، در نظر داشته باشید که هزینه اقامت در شهرهایی مانند هامبورگ و یا برلین نسیت به دیگر شهرها گران تر است.

 

برلین، کالج ها و دانشگاه های فوق العاده Berlin برای تحصیل

زندگی در پایتخت مزیت ها و معایب محصوص خودش را همراه دارد. برلین شهری مدرن با چاشنی هنر و تاریخی غنی به حساب می آید! حتما با شنیدن نام این شهر زیبا به یاد داستان دیوار برلین در جریان جنگ جهانی دوم خواهید افتاد و همین کافی است تا درجه اهمیت این شهر ارزشمند را در کتاب های تاریخی درک کنید.

 

برلین شهری در آلمان

 

آب و هوای برلین اقیانوسی است و این یعنی تابستان های معندل و زمستان های سردی در این شهر برقرار است. در شهر برلین مغازه ها و فروشگاه های متفاوتی را می توانید پیدا کنید که محصولات ایرانی می فروشند. حتی بسیاری از مسافران از وجود نانوایی بربری ایرانی در این شهر خبر دادند. پس اگر خوراک ایرانی دارید و از مواد غذایی ایرانی نمی توانید بگذرید در برلین به راحتی از پس خودتان بر خواهید آمد.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برلین را از دیگر شهرهای اروپایی جدا می کند، .وجود کالج ها و دانشگاه هایی است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر ایران یه سمت خود جذب می کند.

هزینه زندگی در برلین برای کسانی که در هاستل ها زندگی می کنند و به منظور صرفه جویی در هزینه ها از وسائل حمل و نفل عمومی استفاده می کنند، روزانه به ۴۰ یورو خواهد رسید. البته در نظر داشته باشید که این یک رقم متغیر است و با افزایش هزینه ها و توفعات روزانه بیشتر هم خواهد شد.

 

زندگی در مونیخ Munich + شهرهای اطراف مونیخ

مونیخ، گران ترین شهر آلمان است که با هر برنامه ریزی ای که پیش بروید در آخر هزینه های سرسام آور این شهر اذیتتان خواهد کرد. صرفه جویی در هزینه ها در این شهر غیر ممکن شده چرا که حتی هزینه اقامت در هاستل های مونیخ هم به نسبت دیگر شهرها گران تر است.

مونیخ، بیشتر به عنوان شهر گردشگری مورد توجه ایرانیان قرار گرفته و کمتر کسی به فکر زندگی در این شهر پر هزینه می افتد. این شهر گران، جاذبه های گردشگری هیجان انگیزی از جمله کلیسای آسامف، کلیسای سنت پیتر، کاخ رزیدنس، کلیسای جامع مونیخ، میدان مارین مونیخ را در قلب شهری خود جا داده است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. ایرانیان زیادی هستند که تنها به قصد بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر زیبا با خرید بلیط هواپیما تهران مونیخ خود را به این شهر زیبا می رسانند.

 

مونیخ شهری در آلمان

 

مونیخ شهری است که فستیوال‌های بسیاری در آن برگزار می‌شود. از جمله این جشن ها و فستیوال ها می توان به  جشن بنیاد شهر، جشن اپرای مونیخ، جشنواره فیلم مونیخ اشاره کرد.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به زندگی در مونیخ بیندازیم متوجه خواهیم بود که زندگی در این شهر می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد و برای کسانی که نگرانی بابت هزینه زندگی در این شهر ندارند  ایده آل ترین انتخاب محسوب می شود.

 

زندگی و کار در فرانکفورت شهر جنجالی جذاب

حتما تا این قسمت از مقاله به این نتیجه رسیده اید که زندگی در هر یک از شهرهای آلمان رنگ و لعاب مختلفی دارد. فرانکفورت شهری دانشجویی است و همچنین شرایط کار پیدا کردن در این شهر به نسبت دیگر شهرهای اروپا بهتر است.

بسیاری از کسانی که به دنبال شرایط تحصیلی و کاری مناسب در آلمان می گردند فرانکفورت را برای زندگی انتخاب می کنند، البته این شهر هم هزینه هایی بالایی را در بر دارد اما این هزینه های بالا مانند مونیخ سزسام آور نیست و مهاجران پس از مدتی و با پیدا کردن شغل مناسب می توانند شرایط خوبی را برای زندگی در فرانکفورت برای خود رقم بزنند.

 

فرانکفورت شهری در المان

 

پس از شهر تاریخی برلین، فرانکفورت موره های تاریخی زیادی دارد که بازدید از آن ها برای بسیاری از گردشگران هیجان انگیز است. همچنین خوش طعم ترین و جذاب ترین غذاهای دنیا در رستوران های فرانکفورت قابل دسترسی خواهد بود.

 

ایرانیان کلن آلمان

اگر بخواهیم ایرانی پسند ترین شهر آلمان را نام ببریم. قطعا اولین و آخرین شهر کلن است. تعداد ایرانیان مقیم کلن در این شهر بسیار زیاد است و اکثر ایرانی ها در این شهر حس و حال بهتری را تجربه می کنند.

اگر در سطح شهر کلن رفت و آمد داشته باشید قطعا به کوچه ای که سراسر مغازه های ایرانی در آنجا دایر است برخواهید خورد. در این کوچه می توانید هر آنچه که از ایران می خواهید از دیزی و چلو کباب گرفته تا فالوده شیرازی را پبدا کنید. پس اگر به دنبال شهر گرم و ایرانی پذیری در آلمان می گردید که حس غربت در کشور غریبه را از شما دور کند حتما این شهر زیبا را برای سفر انتخاب کنید.

 

کلن شهری در آلمان

 

زندگی در دوسلدورف Düsseldorf

هزینه زندگی در دوسلدورف برای ایرانی ها نسبت به دیگر شهرهای آلمان منطقی تر به نظر می رسد. البته بیشترین هزینه ای که در این شهر برای شما گران تمام خواهد شد هزینه اجاره هاستل و اتاق خواهد بوذ. اما هزینه های جانبی مانند خورد و خوراک را می توان کنترل کرد. البته در این شهر می توانید برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی کارت های ماهانه خریداری کنید و اینگونه در هزینه های خود کمی بیشتر صرفه جویی کنید.

 

دوسلدورف آلمان

 

از مزیت های بزرگ زندگی در دوسلدورف این است که فرودگاه بین المللی دوسلدورف در نزدیکی شماست و شما می توانید با خرید بلیط هواپیمای دوسلدورف تهران هر زمان که بخواهید به وطن خود خود برگردید.

از آنجایی که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم، انتخاب بهترین شهر برای زندگی در آلمان به هدف و سبک زندگی هر شخص بستگی دارد. پس با دقت هر چه تمام تر با توجه به هدفی که برای مهاجرت در سر دارید بهترین شهر را برای سکونت خود انتخاب کتید.

 

نظرات

بهترین شهر المان برای کار و زندگی اول کلنه و بعد هامبورگ به عنوان تجربه شخصی دارم میگم پاتونو تو مونویخ نذارید حتی پولدارای المانم مونیخ نمیرن از بس گرونه همه چیش من ۷ ساله تو کلن زندگی می کنم همه چیش برای ما ایرانیا عالیه به نظر من که غیر از این دو شهر حای دیگرو برای زندگی انتخاب نکنید

بزرگترین آرزوی من توی زندگی رفتن به آلمانه ینی اگر به این یکی آرزوم برسم دیگه هیچی از خدا نمیخوام 🙂
با اینکه نرفتم هنوز ولی اونقدر ازش عکس دیدم و در موردش خوندم که عاشق این شهر شدم
مرسی از مقاله تون