بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی تعطیلات را پیش رو دارید، یکی از مکان های دیدنی که به ذهن هر کسی می‌آید، سفر به جزیره کیش است. اما اگر کمی بیشتر به مسافرت به کیش دقیق شویم، به بحث های مهم تری همچون هزینه سفر به کیش و یا بهترین زمان سفر به کیش می‌رسیم. وقتی قبل از سفر، اطلاعات خود را به سطح کاملی می‌‍رسانید، لذتی که از سفر خود می‌برید دوچندان می‌شود.

یکی از این مسائل که ندانستن آن ممکن است تجربه خاطره ای خوش را از شما بگیرد، بهترین زمان سفر به جزیره کیش است. در این مقاله قصد داریم سفر به کیش را در زمینه های مختلفی همچون هزینه، آب و هوا و جشنواره های مختلف بررسی کنیم.

 

بهترین فصل سفر به کیش

شاید شما حتی به ذهنتان هم نرسد که برای سفر به کیش بهترین زمانی هم وجود دارد اما واقعیت امر آن است که عوامل زیادی در یک سفر به یاد ماندنی دخیل هستند که این عوامل در زمان های مختلف سال تغییر می‌کند. پس توصیه ما به شما این است که نیازهای خود را به نسبت زمانی که اقدام به سفر می‌کنید، هماهنگ کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از سفر خود ببرید.

جزیره ی زیبای کیش با توجه به سلیقه ها و علاقه های مختلف یک مقصد ایده آل داخلی برای سفر در کوتاهترین تعطیلات است، از مراکز خرید مدرن، جاهای دیدنی و تفریحات هیجان انگیز تا افرادی که به دنبال مکان زیبا و آرامش بخش هستند و استراحت و تفریح در سواحل نقره فام فارس  همه و همه جزیره کیش را به یکی از قطب های مهم گردشگری تبدیل کرده است که سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی می باشد. توصیه می‌کنیم برای اطلاعات ببشتر درباره کیش به مقاله راهنمای سفر به کیش مراجعه کنید.

 

جشن های تابستانی جزیره کیش

 

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ آب و هوا

اگر می‌خواهید بدانید بهترین زمان  سفر به جزیره کیش چه زمانی است بهتر است تاریخ سفر خود را به یکی از ماه های دی تا اواخر فروردین یا اردیبهشت قرار دهید چراکه در این بازه زمانی جزیره کیش دارای آب و هوای خنک و دوست داشتنی است.

از طرفی هوای کیش اغلب اوقات گرم و مرطوب است اما در ماه های دی، بهمن، اسفند، فروردین و اردبیهشت، دما و رطوبت به حداقل میرسد و متوسط دمای کیش در این ماه ها معمولا بین ۱۹ تا ۲۲ درجه متغیر است. بنابراین اگر به فکر خوش گذرانی و ساختن خاطرات خوش سفر هستید، باید بدانید که تابستان اصلا فصل مناسبی برای گردش نیست چراکه گاهی رطوبت صد  در صد هوا،  تنفس را نیز دشوار می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به کیش از نظر خلوتی

اگر بحث خلوت نبودن جزیره برای شما مطرح است، ماه اسفند را می‌توان یکی از بهترین زمان ها دانست زیرا در این وقت هم جزیره خلوت است و هم هوای آن مطلوب، برای صرفه جویی در هزینه سفر خود می توانید در اواسط هفته به این جزیره سفر کرده هرچند برنامه های ویژه آخر هفته را از دست می دهید اما مزایایی همچون آرامش و هزینه پایین در سفر را از دست خواهید داد.

 

ساحل خلوت کیش در شب

 

بهترین زمان سفر به کیش از نظر برگزاری جشن ها و رویدادهای تفریحی

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چرا بیشتر جشن های مناسبتی کیش در فصل تابستان است. در حالی که ما به شما گفتیم که تابستان اصلاً زمان مناسبی برای سفر به کیش نیست؟

دلیل این امر به آن خاطر است که آب و هوای نامساعد فصل تابستان کیش باعث می‌شود که تعداد گردشگر در این فصل به شدت کاهش پیدا کند. در همین راستا، سازمان گردشگری جزیره کیش اقدام به برگزاری جشن و فستیوال های مختلف با تخفیف ویژه می‌‍کند تا اشتیاق عموم برای بازدید از کیش بالا رود.

برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند. اگر قصد دارید با هواپیما به کیش سفر کنید می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید بلیط هواپیما تهران کیش از جزئیات نرخ بلیط در این مسیر باخبر شوید.

 

سفر به کیش در تابستان 

یکی از باورهای رایج درباره کیش این است که بهترین زمان سفر به کیش فصل تابستان است. همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، در فصل تابستان رطوبت هوای کیش بیش از حد معمول بالا می‌رود و عملاً بیرون رفتن برای شما غیر ممکن خواهد بود. پس اگر قصد ندارید به هیچ وجه در حین سفر پای خود را خارج از خانه بگذارید، تابستان بهترین زمان است. اما به دلیل ماهیت گردشگری و تفریحی جزیره کیش، اگر بخواهید به دیدن فستیوال های زیبای جزیره کیش بروید، مجبور هستید که گاهی از خانه خارج شوید.

 

سفر به کیش در تابستان

 

ارزان ترین فصل سفر به کیش

یکی از دلایل اصلی برای گران بودن هزینه های خرید و گردش در جزیره کیش، جشنواره های مختلفی است که در سرتاسر این جزیره مفرح برپا می‌شود. پس اگر قصد دارید ارزانترین فصل سفر به کیش را تجربه کنید، توصیه ما به شما این است که فصل های زمستان و پاییز را برای سفر به کیش انتخاب کنید. به هر حال اگر قصد دارید، در فصل های پرگردشگر به کیش سفر کنید، بهتر است چند هفته زودتر اقدام به خرید بلیط هواپیما یا قطار کیش کنید. دلیل این امر آن است که کیش یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفر در ایران است و بلیط آن در مدت زمان کمی به فروش میرسد.

هزینه سفر به کیش

ساده‌ترین و البته بهترین راه رسیدن به کیش این‌ است که به فرودگاه مهرآباد بروید، سوار هواپیما شوید و حدود یک ساعت و نیم بعد در فرودگاه کیش پیاده شوید.

بلیت هواپیما تهران کیش قیمت‌های متفاوتی دارد و با توجه به این‌که چه فصلی از سال باشد و از کدام شرکت هواپیمایی بلیت بخرید، بالا و پایین می‌شود. قیمت این بلیت از ۷۹ هزار تا ۴۹۰ هزار تومان است. ارزان ترین قیمت بلیط هواپیما برای کیش متعلق به ماه بهمن (یا به طور کل فصل زمستان) است.

راه‌ دیگری که می‌توانید خود را به سواحل نقره فام و مرجانی مروارید خلیج فارس برسانید این است که از سفر زمینی استفاده کنید. برای اینکار ابتدا می‌بایست به بندرعباس و از آنجا به بندر چارک بروید. فاصله‌ بندرعباس تا بندر چارک حدود ۲۹۰ کیلومتر و فاصله‌ی دریایی چارک تا کیش حدود دو و نیم ساعت است. اما آنچه بعد از این همه سختی به‌دست خواهید آورد، حمل خودرو با لندینگ کرافت و استفاده از ماشین شخصی در کیش است که خود هزینه ای جداگانه برای شما دارد.

نظرات

سلام ممنون که درباره بهترین زمان سفر به کیش نوشتید. من همیشه میخواستم تو تابستان به کیش سفر کنم ولی همیشه اطرافیانم من رو از رفتن منع میکردن. الان میفهمم که واقعاً خیلی اوضاع هوا بده تو تابستون.

    سلام و درود بر شما،
    همانطور که توی مقاله برای سفر به کیش میتونین فصل های دیگه ای هم به این جزیره زیبا سفر کنید. خودتون رو محدود نکنید. این جزیره در هر فصل جذابیت های زیادی برای مسافرها داره.