بهترین زمان سفر به کوش آداسی

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کشور ترکیه از جهات مختلف مهم ترین مقصد ایرانیان برای سفر خارجی است. عواملی نظیر مسافت کم، هزینه سفر مناسب، آب و هوای خوب و فرهنگ نزدیک به ایرانیان باعث شده که هر کسی فکر سفر به ترکیه را در ذهن بپروراند.

اما سوالی که همیشه به عنوان دغدغه ای همیشگی ذهن گردشگران و مسافران ایرانی را به خود مشغول کرده این است که کدام شهر ترکیه برای سفر مناسب تر است. استانبول، آنتالیا و آنکارا در دسته شناخته شده ترین و پرسفر ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می‌شوند؛ اما در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از اقامتگاه های تفریحی اعجاب آور ترکیه آشنا کنیم.

کوش آداسی

 

ارزان ترین زمان سفر به کوش آداسی

 

البته ما هم خوب میدانیم مهم ترین عاملی که باعث میشود شما تجربه خوبی از سفر خود داشته باشید، این است که بدانید بهترین زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است.

شاید بپرسید بهترین زمان از چه بابت؟

در این مقاله ما به بررسی مناسب ترین زمان سفر به کوش آداسی از لحاظ آب و هوا، خرید بلیط هواپیما و هزینه سفر می‌پردازیم. پس با ما باشید.

 

زمان مناسب سفر به کوش آداسی بر اساس فصل

دمای میانگین در کوش آداسی در زمان‌های مختلف سال متغیر است. با توجه به رطوبت، هوا به غیر از چند هفته گرم در تابستان، در بیشتر سال دلپذیر و معتدل است. احتمال بارش باران یا برف در تمام سال کم است. کوش آداسی در میان مقصدهای گردشگری جهان، از نظر آب و هوا، نمره ۶۲ از ۱۰۰ را گرفته است.

به طور کلی  شهر کوش آداسی برای ۳۰۰ روز سال، غرق در آفتاب است و به همین دلیل یکی از مهم ترین اقامتگاه های تفریحی نام دارد. در فصل های بهار و تابستان، میتوانید با قایق‌های موتوری به جزیره یونانی ساموس سفر کنید. قایق‌های مدرن تفریحی که تورهای آبی را برگزار می‌کنند زیبایی خاصی به این بندر بخشیده‌اند. در ماههای تیر و مرداد و شهریور کوش آداسی بالاترین میانگین دمای هوا را دارد و آفتاب نیز بسیار سوزان است.

 

زمان مناسب سفر به کوش آداسی

 

اما بهترین فصل سفر به کوش آداسی از ۱۵ خرداد الی ۱۵ شهریور است. البته این ماه ها از گرانترین ماه های سال است اما اگر بتوانید اواخر اردیبهشت ماه تا اوسط خرداد ماه به کوش آداسی سفر کنید از لحاظ قیمتی هزینه های سفر شما کاهش قابل توجهی می‌یابند. همانطور که میدانید بسیاری از ایرانیان در تعطیلات عید به ترکیه سفر میکنند اما جالب است بدانید که در این موقع از سال تفریحات آبی کوش آداسی هنوز  شروع نشده‌اند.

 

خرید در کوش آداسی

یکی از عواملی که باعث میشود مسافران تصمیم به خرید بلیط هواپیما خارجی کنند، خرید عمده و ارزان قیمت از فروشگاه های مختلف است. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که علاوه بر کیفیت بالای خدمات هزینه مقرون به صرفه ای دارد، بازار قدیمی کوش آداسی اولین انتخاب شما خواهد بود.

برای دسترسی به این بازار، خیابان بارباروس هایرتین را مستقیم بروید تا به بازار قدیمی کوش‌آداسی برسید. این بازار کوچه‌هایش سنگ‌فرش است و به ماشین های اجازه‌ی ورود داده نمیشود. بازار قدیمی کوش آداسی همانطور که از نامش پیداست محصولات سنتی و فرهنگی زیادی دارد. علاوه بر این، صنایع‌دستی سنگ و مهره، مجسمه‌های گچی، ظروف سفالی، ادویه‌ها و از همه زیباتر، پارچه‌های رنگین ترکی چیزهایی هستند که میتوانید به عنوان سوغاتی از آنها بهره ببرید.

همچنین هر هفته سه بازار محلی در کوش آداسی برگزار میشود، بازارهای روزهای سه شنبه و جمعه به میوه و سبزیجات محدود میشود و چهارشنبه بازار که در نزدیکی ایستگاه مینی بوس مرکز شهر است انواع پوشاک از جمله اصل و تقلبی را دارا است. لوازم خانگی، آرایشی و کیف و کفش هم در این بازار دیده می‌شود.

 

خرید در کوش آداسی

 

هزینه سفر به کوش آداسی

مطمئناً یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر شما به کوش آداسی در غذاهای خوشمزه اش خلاصه میشود. این غذاهای خوشمزه ترکی با اینکه بسیار ساده به نظر می‌آیند، اما بسیار باب میل سلیقه ایرانیان است. اگر میخواهید غذا را مهمان رستوران های کوش آداسی باشید، باید برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت ۳۰ لیر بپردازید.

اما اگر دو نفر هستید و دوست دارید در یک رستورام سطح متوسط غذا بخورید، هزینه شما به ۸۰ لیر افزایش میکند. قیمت منوهای مک دونالد در شهر کوش آداسی به نسبت ارزان تر است و چیزی حدود ۱۵ لیر است. اگر اهل کافه رفتن و امتحان کردن قهوه های ناب ترک هستید، هزینه هر فنجان قهوه ۱۰ لیر است.

قیمت بلیط هواپیما تهران ازمیر

شاید از اینکه نام ازمیر را در این بخش دیدید کمی تعجب کنید اما هیچ پرواز مستقیمی از تهران به سمت کوش آداسی در ترکیه وجود ندارد و تمامی آن ها به سمت شهر ازمیر انجام می شود. اگر برای سفر به کوش آداسی قصد تهیه بلیط هواپیما را دارید، باید ابتدا به ازمیر سفر کنید و سپس از ازمیر به کوش آداسی بروید.

خوشبختانه مسیر تهران ازمیر یکی از مسرهایی است که هواپیمایی های زیادی در آن خدمات رسانی میکنند. حدود قیمت بلیط هواپیما تهران به ازمیر از ۳ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان متغیر است و شما میتوانید برای کاهش هزینه های سفر خود از بلیط لحظه آخری یا چارتر استفاده کنید. ناگفته نماند که مقصد کوش آداسی ترکیه در مقایسه با شهرهایی نظیر استانبول و آنکارا ترفیک سفری پایین تری دارد و بنابراین برای خرید بلیط نباید خیلی خودتان را نگران کنید.

 

رزرو تور کوش آداسی ترکیه

اگر قصد ندارید خودتان همه کارهای سفر را بکنید، میتوانید با رزرو تور آکادسی از تمام زحمت هایی که باید برای خرید بلیط، رزرو هتل و غیره بکشید، راحت شوید. تور کوش آداسی ارزان در بسیاری از آژانس های هواپیمایی ارائه میشود. خوبی این تورها این است که دیگر نیازی ندارید که به دنبال دیدنی های کوش آداسی بگردید چراکه میتوانید بازدید از بهترین دیدنی های کوش آداسی را به همراه تور انجام دهید.

به عنوان مثال میتوانید بازدید از تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسیوسبه را با مشاهده خانه تریس ها و تحسین نقاشی های زیبا و کاشی کاری های خارق العاده آن شروع کنید. نکته ای که باید در مورد رزرو تور بدانید این است در بسیاری موارد تنوع انتخاب زیادی در اختیار شما نیست چون که هتل و بلیط های هواپیما قبلاً توسط شرکت های فروش تور انتخاب شده اند.

نظرات

فک کنم کوش آداسی از اون جاهایی باشه که آدم بره و دوست نداشته باشه برگرده چون میدونم که جاهای دیدنی زیادی داره و خیلی جای شلوغی نیست. ولی نمیدونم که چرا بلیط هواپیما مستقیم نداره و باید از ازمیر بری.

    سلام مجتبی جان، بله کوش آداسی جاذبه های گردشگری زیادی داره. مسافت ازمیر تا کوش آداسی خیلی کمه و شما میتونید به راحتی برای تهران ازمیر بلیط ارزان تهیه کنید.