زمان مناسب برای سفر به چین

بهترین زمان سفر به چین – چهارمین کشور وسیع دنیا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

هرآنچه که در مورد فرهنگ سرزمین های شرق آسیایی در ذهنتان است را کنار گذاشته و به کشور زیبای چین بنگرید. زیبایی های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و شهری در این کشور به قدری جذاب و فراوان اند که حتی اگر بارها به این کشور پهناور سفر کنید جاذبه هایی برای شگفت زده کردن شما دارد. در چند سال اخیر میزان سفر به کشور چین افزایش یافته و با افزایش روز افزون سفر به این کشور این سوال در ذهن بسیاری از افراد به وجود می آید که بهترین زمان سفر به چین چه زمانی از سال است؟ در این مطلب به طور کامل در مورد زمان مناسب برای سفر به چین از نظر آب و هوایی، گردش و تفریح می پردازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی

آب و هوای کشور چین تنوع بسیار گسترده ای دارد، چرا که این کشور از نظر وسعت چهارمین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود و همین موضوع باعث شده تا در هر قسمت از این کشور با جغرافیا و شرایط آب و هوایی به خصوصی رو به رو شویم. این تنوع در اکوسیستم باعث شده که در یک فصل از سال آب و هوا در مناطق مختلف این کشور متفاوت باشد. برای اینکه درک این موضوع برایتان ساده تر باشد به این مثال اشاره می کنیم که در فصل تابستان در شمال چین هوا خشک و خنک بوده و در همین زمان هوا در جنوب چین بسیار گرم و شرجی است.

 

بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی

 

در واقع آب و هوای این کشور در سه ناحیه ی شمال و غرب – مرکزی – جنوب و شرق متفاوت است و شرایط جوی هر کدام از این سه قسمت با یکدیگر اختلاف دارد. در ادامه به توضیح وضعیت آب و هوای کشور چین در فصول و اقلیم های مختلف این کشور می پردازیم. و در ادامه بهترین زمان سفر به چین از نظر آب و هوایی را مشخص می کنیم.

یکی دیگر از زمان هایی که می تواند فرصت جذابی برای سفر به چین به حساب بیاید زمانی است که جشنواره های مشهور کشور چین در حال برگزاری هستند. چین به دلیل اینکه یک کشور باستانی و بسیار قدیمیست، از فرهنگ و تمدن شگفت انگیزی برخوردار بوده و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با ۵ فستیوال مشهور چین آشنا شوید. این فستیوال ها می توانند به تنهایی انگیزه اصلی سفر شما باشند.

 

شرایط آب و هوای چین در فصول و مناطق مختلف

در فصل تابستان، در بخش شمال و غرب کشور آب و هوا معتدل و بارانی است، اما در قسمت مرکزی بارش باران کمتر و هوا گرم است. در بخش جنوب و شرق نیز باران می بارد، اما گرمای شدید و رطوبت طاقت فرسایی حاکم است. بنابراین اگر می خواهید در تابستان به چین بروید جنوب این کشور را رها کرده و به مناطق شمالی و غرب کشور بروید. بهترین زمان برای بازدید از مناطق کوهستانی شمال و غرب چین فصل تابستان است. چرا که در این فصل آب و هوای گرم باعث تعدیل هوا در مناطق کوهستانی شده و بدون هیچ زحمتی می توانید از اوج زیبایی این مناطق بهره ببرید.

تفریحات آبی نیز از مواردی است که در فصل تابستان در کشور چین طرفداران زیادی دارد. البته اگر تمایل دارید در تابستان به چین سفر کنید باید از بارش های شدید و طوفان های گاه به گاه نیز آگاه باشید. این بارش ها و طوفان ها ممکن است به قدری شدید باشند که منجر به کنسل شدن برنامه ها و مناطق گردشگری شوند. اگر تابستان انتخاب شماست بهتر است قبل از سفر از شرایط آب و هوایی دو هفته آینده آگاه باشید.

 

شرایط آب و هوای چین در فصول و مناطق مختلف

 

فصل پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به کشور چین محسوب می شود. در این فصل هوا معتدل است و بارش اندک باران در مناطق مختلف باعث می شود که هوای دلچسبی در بیشتر مناطق کشور به وجود بیاید. به همین دلیل یکی از پرگردشگرترین زمان های سال در کشور چین، فصل پاییز است. در فصل پاییز سفر به بخش های شمالی چین می تواند برایتان کمی زحمت به همراه داشته باشد.

زمستان چین آب و هوای بسیار سرد و خشکی دارد. شمال و غرب این کشور در فصل زمستان ممکن است به دمای منفی ۴۰ درجه نیز برسند. با وجود اینکه در جنوب کشور چین تابستان های بسیار گرمی حاکم است، اما در فصل زمستان جنوب و شرق کشور نیز آب و هوای سردی دارد. اگر قصد بازدید از مناطق شمالی و غربی چین را دارید فصل زمستان را فراموش کنید.

گفتیم که پاییز یکی از بهترین زمان ها برای سفر به چین است، اما بهار بهترین زمان برای سفر به این کشور سرسبز و دوست داشتنی‌ست. البته اگر با سرما یا گرمای بسیار مشکلی ندارید می توانید در فصل های زمستان و تابستان نیز به این کشور سفر کنید. اما در فصل بهار آب و هوای تمام مناطق کشور چین بی نظیر بوده و سراسر این سرزمین با گل ها و گیاهان رنگارنگ و شگفت انگیز پوشیده می شود.

 

دیوار چین در فصل پاییز

 

بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به چین

فصل بهار فصل پرگردشگر کشور چین محسوب می شود و همین موضوع باعث می شود که قیمت ها در این فصل کمی بیشتر از حد معمول باشند، اما اگر قرار است در هفته اول مه به چین سفر کنید نگران هزینه ها نباشید. اول ماه مه روز کارگر است و به مناسبت روز کارگر ۳ روز در کشور چین تعطیل است. در این هفته که به هفته طلایی مشهور شده، قیمت ها ارزان تر بوده و جاذبه های گردشگری نیز هزینه کمتری دارند.

در فصل تابستان میزان سفر ها در حد معمولی است و به دلیل هوای گرم تابستانی سفرهای زیادی به این کشور انجام نمی شود، اما نمی توان چین را در فصل تابستان خلوت به حساب آورد.

فصل زمستان بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به چین است. در این فصل بیشتر شهرهای چین بسیار خلوت است و قیمت ها به شدت کاهش می یابند. حتی بلیط هواپیما نیز در این فصل با قیمت های بسیار ویژه به فروش می رسد. هزینه های اقامت کاهش پیدا می کنند و به راحتی می توانید از جاذبه های گردشگری دیدن کنید. این فصل کم گردشگرترین فصل در کشور چین بوده و به همین دلیل مزایای زیادی برای گردشگران خواهد داشت.

 

بهترین زمان برای سفر ارزان قیمت به چین

 

زمان مناسبی برای سفر به این شهرها وجود ندارد

برخی از بهترین شهرها چین را می توانید در تمام سال بگردید و بدون توجه به شرایط آب و هوایی از سفر خود لذت ببرید. شهرهایی مانند پکن، شانگ های، شیان و هنگ کنگ شهرهایی پیشرفته با ساختمان های مدرن و مشهوری هستند که فرصت دیدن آن ها در تمام سال وجود دارد. در صورتی که قصد دارید در شهر پکن به خرید بپردازید پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین مراکز خرید پکن را بخوانید.

نظرات

بهار چین واقعا فوق العادست کاملا در مطلب درست اشاره کردن. خود چین به دلیل فرهنگ جالبش کشور بسیار رنگارنگیه و حالا شما رنگارنگ بودن طبیعت رو هم بهش اضافه کنید. روحتون تازه میشه. پیشنهاد می کنم اگر رفتید چین از قصرهای قدیمیش دیدن کنید واقعا شگفت انگیز هستن. اما واقعا بلیطش تو بهار گرونه. تو سامتیک بلیط چارتری پکن برای فصل بهار میزارین؟

    سلام دوست عزیز
    در تمام فصل ها و زمان ها بلیط چارتری برای بیشتر مقاصد پرتردد قرار داده می شود. اما در مورد قیمت آن ها اطلاعاتی موجود نیست. بهتر است برای تهیه بلیط چارتر در زمان مورد نظر سایت رو بررسی کنید تا بلیط مورد نظرتون رو پیدا کنید.
    با تشکر از نظرتون