ارزان ترین زمان سفر به تایلند

ارزان ترین و بهترین زمان سفر به پوکت

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید با شنیدن نام تایلند اولین مقصدی که به ذهن مسافران ایرانی برسد، شهر پاتایا یا جزیره سامویی باشد. با اینکه این شهرها زیبایی ها و جاذبه های خاص خودشان را دارند، اما جای یک جزیره بسیار مسحورکننده و ناشناخته در میان این شهرها خالی است.

جزیره پوکت همان شهر کمتر دیده شده ای است که هر کس با یک بار بازدید از آن یقیناً مجذوب آن خواهد شد. این جذابیت به حدی است که مسافران زیادی پس از بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت، آن را به یک بهشت زمینی ملقب کرده اند.

اما قبل از اینکه بفهمیم چه زمانی برای سفر به پوکت بهتر است، اجازه دهید به یک سوال مهم پاسخ دهیم:

 

چرا پوکت تایلند را برای سفر انتخاب کنیم؟

علاوه بر آب و هوای گرمسیری بسیار مناسب برای سفر، پوکت جاذبه‌های بی‌شمار دیگری برای پیشنهاد به گردشگران دارد که از میان آن‌ها می‌توان به غذاهای سنتی لذیذ این جزیره (علف لیمو، برگ‌های لیمو ترش و فلفل چیلی) و فرهنگ غنی آن که به شدت تحت تاثیر دین رسمی یعنی بودا قرار دارد، اشاره کرد.

نکته جالب توجه دیگر اینکه جاذبه ها و مکان های دیدنی پوکت تنوع بالایی دارد به طوری که هر کس با هر سلیقه ای می‌تواند از رفتن به پوکت تجربه یک دنیا سفر هیجان انگیز را برای خود انباشته کند.

شما با خرید بلیط هواپیما خارجی می‌توانید خود را به سرزمین زیبایی برسانید. به عنوان مثال ماسه‌های سفید و پاک، آب‌های به رنگ زمرد کبود و صخره‌های آهکی در جزیره پوکت واقع در بخش جنوب غربی کشور تایلند، چیزی شبیه به تجلی رویای بهشتی بی انتها است.

 

بهترین فصل برای خرید از پوکت تایلند

 

اگر قصد دارید به مروارید دریای آندامان سفر کنید، حتماً هدف شما این است که بهترین سفر عمرتان را تجربه کنید. پس در اینصورت لازم است با یک نکته مهم در مورد این جزیره آشنا شوید:

شما باید بدانید چه زمانی برای سفر به جزیره پوکت مناسب تر است. 

این مقاله قصد دارد بهترین زمان سفر به پوکت را در مقوله های مختلفی همچون زمان رویدادهای خاص، آب و هوا و غیره بررسی کنیم.

 

بهترین زمان سفر به پوکت بر اساس آب و هوا

یکی از جذابیت های خیلی خوب جزیره پوکت آب و هوای استثنایی آن است. این هوا برای ایرانیان عزیز مخصوصاً حرف های زیادی برای گفتن دارد چراکه نم های بارانی که هر ساعت بر سرتان می‌آیند، شما را مجبور می‌کنند که دوست داشته باشید در این همه خیس شوید.

البته همانطور که می‌دانید آب و هوا هم مثل خیلی چیزهای دیگر، بستگی زیادی به سلیقه افراد دارد اما به صورت کلی بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب و هوایی، در ماه‌های نوامبر تا آوریل (۱۰ آبان تا ۱۰ اردیبهشت) است، در این زمان شرایط آب و هوایی برای فعالیت‌های تفریحی مانند ورزش های ساحلی یا شنا و قایقرانی ایده‌آل هستند.

 

سفر به تایلند و پوکت

 

عاشق باران های نم نم هستید؟ پس شش ماه بین ماه‌های می تا اکتبر (۱۱ اردیبهشت تا ۹ آبان)، فصل ایده آل شما برای سفر به پوکت خواهد بود. این بازه همچنین فصل باد و بارش‌های موسمی است و اگرچه هزینه مکان‌های اقامتی در این زمان از سال بسیار پایین است، اما شاید شرایط آب و هوایی مناسب همه نباشد. ‌

توصیه می‌کنیم برای اطلاعات کلی از بهترین آب و هوای تایلند به مقاله بهترین زمان سفر به تایلند سر بزنید.

 

چه زمانی به پوکت برویم ( بر اساس جشن و رویدادها)

شاید اصلاً نیازی به گفتن نداشته باشد اما تایلند را همه با آن جشن های به یاد ماندنی و هیجان انگیزش می‌شناسند. پس کاملاً منطقی است به فکر بهترین رویدادها و جشن های پوکت بیافتید. بهترین رویدادهای پوکت همان هایی هستند که شما انتخاب می‌کنید ! منظورمان چیست؟

منظور ما این است که فرقی نمی‌کند کدام جشن را برای لذت بردن از سفر خود انتخاب می‌کنید، در هر حال همه آن ها چیزی برای خوش گذرانی دارند. در ادامه به بررسی جزئیات جشن های منحصر به فرد پوکت تایلند می‌پردازیم.

روز بودای تایلندی

روز بودا (۸ خرداد) روزی است که به باور مذهب بودایی، شخص بودا به درجه شکستن چرخه تولدهای ادواری و به رستگاری رسیده ‌است. در این روز بودایی‌ها به معابد می‌روند و با تقدیم هدایا به راهبان، از آن‌ها می‌خواهند که برایشان دعا کنند.

تایلندی های پوکت در این روز با روشن کردن شمع و عود، به صدا درآوردن زنگ‌های ناقوسی‌شکل، تبرک شدن با آب‌های دعا خوانده، غسل مجسمه‌های بودا و پیشکش کردن غذا، لباس و میوه به راهبان از جمله آیین و رسوم متداول خودشان را به انجام می‌رسانند. این رویداد در ماه‌های می یا ژوئن در پوکت برگزار می‌شود.

 

مجسمه بودای پوکت تایلند

 

فستیوال تائو تپکاساتری تائو سری سانتورن  (Thao Thepkasattri-Thao Sri Suntorn Festival)

این فستیوال یکی از مهم ترین جشن های جزیره پوکت است که شامل فعالیت‌های متنوع فرهنگی و ورزشی از قبیل مسابقه دوچرخه‌سواری، یک مسابقه تاکرا (والیبال با پا)، یک مسابقه طناب‌کشی و یک مینی ماراتن و همچنین مراسم بودایی آپاسامبوت مو (uppasombot moo) است.

این فستیوال به مدت دو هفته در ماه مارس در بزرگداشت پیروزی در مقابل ارتش برمه (Burmese army) که توسط دو قهرمان پوکت رهبری شد، برگزار می‌شود.

این رویداد در نقاط مختلفی از منطقه تالانگ، از جمله شمال پوکت (بنای تاریخی قهرمانان) و منطقه وات پرانانگسانگ (Wat Pranangsang) برگزار می‌شود.

 

جشن ها و فستیوال های پوکت تایلند

 

ارزان ترین زمان سفر به پوکت تایلند

ترافیک سفر به پوکت تایلند بین ماه های آوریل و سپتامبر (فروردین تا شهریور) بسیار کمتر از فصل های پرگردشگری مانند ماه‌های اکتبر تا مارس (آذر تا اسفند) است. بنابراین اگر به فکر یک سفر کم هزینه هستید، به شما توصیه میکنیم در بین ماه های اکتبر تا مارس (آذر تا اسفند) به این جزیره رویایی قدم بگذارید. همچنین در ماه های فروردین تا شهریور به دلیل بالا رفتن اجاره مسکن، قیمت بلیط هواپیما و غذا و کرایه موتور سیکلت، سفر به پوکت را پیشنهاد نمیکنیم.

 

هزینه های سفر به پوکت

جزیره پوکت تایلند در مقایسه با جزیره های دیگر تایلند هزینه نسبتاً بیشتری دارد. دلیل این امر به دلیل لوکس بودن خانه ها و ویلاهای اجاره ای است. برای سفر به این کشور باید بدانید که راحت ترین راه ممکن استفاده از مسیرهای هوایی است. زیرا برای دریافت ویزای تایلند باید بلیط رفت و برگشت داشته باشید. علاوه بر این، هزینه اجاره ویلا و هتل در پوکت، به نسبت مکان های دیگر تایلند کمی بالاتر است. بنابراین بهتر است قبل از سفر، نکاتی که در مورد بهترین زمان سفر به پوکت در این مقاله به شما گفتیم را در نظر داشته باشید.

نظرات

بهترین زمان سفر به پوکت توی زمستونه چون همه جا بارون میاد. وقتی بارون بیاد هیچ گردشگری نمیره پوکت. برا همین همه هزینه ها میاد پایین که گردشگر بیاد. توصیه میکنم حتما بلیط هواپیما خارجی تون رو از هواپیمایی های معروف و شناخته شده بگیرین که توی پرواز راحت باشین.

    ممنون از شما دوست عزیز٫ به اطلاعات خیلی مهمی اشاره کردید.