ماسال یکی خوش آب و هواترین شهرهای ایران

بهترین زمان سفر به ماسال، بام سبز گیلان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

وقتی تصمیم به سفر می گیریم اولین جای را که انتخاب می کنیم سفر به شهرهای شمالی و جاهای که ساخت و ساز بسیاری شده است. اما هیچ وقت فکر نکرده ایم که ما برای چی می خواهیم به سفر بریم؟

خب معلومه اکثر سفرهای ما برای دورشدن از آلودگی و هیاهوی شهراست. با دست کاری های که در طبیعت انجام شده، دیگر کمتر شهرهای شمالی آن حس و حال عجیب را انتقال می دهد.

هنوز شهرهای کوچک و رویای وجود دارد که کمتر کسی اسم آنرا شنیده است. یکی از این شهرها ماسال که در استان گیلان واقع شده است.

ماسال بهشت کوچک گیلان

شهری کوچک که دورتاردور آن را کوه و جنگل سرسبز پوشیده است. زمانی که وارد این شهر می شوید، یک رودخانه بسیار زیبا است که از کوه‌های شاه معلم سرچشمه می گیرد. این رود زیبا از چندین روستا عبور می کند تا به سد منجیل و رود بار برسد.

سفر به بهشت کوچک

درون شهر سرسبز ماسال، دارای کلبه های چوبی و آبشارهای پرخروشان است. آب و هوای این شهر در هر فصل بسیار متفاوت است و  هرکدام از آنها یک دلنوازی عالی را می دهد. اما باید قبل از سفر به این شهر بسیار زیبا حتما  آمادگی لازم را داشته باشید؛ تا مشکلی برای سفرشما اتفاق نیافتد.

سفر به ماسال در پاییز

زمانی که اسمی از سفر میاد همه یاد تابستان و بهار می افتند. شهر ماسال در پاییز پر از برگ های با رنگ نارنجی قشنگ که مثل سنگ فرش برروی زمین ریخته شده است، می بینید. زمانی که پا برروی این برگ ها می گذارید صدای خش خش آنها را خواهید شنید.

سفر به بهشت کوچک در پاییز

رطوبت در مهرماه کم می شود و هوای خنک و دلچسبی در این ماه حس می کنید. رفتن به ییلاقات ماسال و دیدن زیبایی های شهر از ارتفاعات یک هیجان خاصی دارد. خاطرات لذت بخش سفر خودرا چندین برابر میکنید. یک نکته فراموش نکنید هوا کمی خنک است و بهتر است که یک لباس بسیار گرم تن کنید.

زمستان دیدنی بام گیلان

در این فصل بام همیشه سبز با اینکه تمام شهر پوشیده از برف می شود اما آن حس سرزندگی و شادابی  را در بین مسافران ایجاد می کند و یک حال عجیب و غریب را در شما ایجاد خواهد کرد. به ایوان جای که اقامت دارید بروید و یک کرسی هم راه بیاندازید. دیدن دود آتش از جنگل های ماسال یک فضای رویای را برای شما رقم می زند.

سفر به ماسال در زمستان

اما سفر به این شهر در زمستان برای کسانی که عادت به هوای سرد ندارند یکمی با احتیاط باشد؛ چون می تواند عواقب بسیار بد و جبران ناپذیری را تجربه کنند. هیجان همراه با یک آرامشی خاصی را در فصل زمستان به ماسال در کنار رودخانه و جنگل حس خواهید کرد.

سفر به ماسال در بهار

تعطیلات در نوروز یکی از زمان های  مهم برای سفر رفتن است. درختان گیلاس، آلبالو و بهارنارنج در بهار شکوفه های می زنند. و شروع به دلبربایی می کنند. همچنین یک مستی و شور را در مسافران ایجاد می کنند. اما اگر قصد دارید در نوروز به بام سبز ایران سفر کنید و علاقه‌ای هم به شلوغی ندارید پیشنهاد می کنم به این شهر سفر نکنید.

سفر در ماه بهار به شهر زیبای ماسال

ماه اردیبهشت یکی از زمان های عالی برای مسافرت رفتن در جای جای ایران است. اما در این ماه میتوانید بهترین سفر به ماسال را تجربه کنید بطوری که همیشه در ذهن تان باقی بماند. سرسبزی و بوی گل های بهارنارنج در اردیبهشت شما را به یک رویایی افسانه ای می برد. با وجود جنگل و کوه های که دارد هوای دلپذیر و خنکی  را حس می کنید.

تابستان شاد در شهر سرسبز گیلان

پیشنهاد می کنم در تیر و مرداد به شهر شمال مخصوصا شهر ماسال سفر نکیند. گرما و رطوبت این شهربالای ۳۵ درجه است و نمی توانید قدم در شهر بگذارید و زیبایی شهر را دیدنکنید. شهریور بهترین ماه برای سفر به این ماسال است.

سفر خاطره انگیز در تابستان

دما و رطوبت در این ماه رو به کاهش است و به راحتی بدون وسیله نقلیه می توانید به مکان های دیدنی سر بزنید. بهترین خاطرات را برای خودتان ثبت کنید. اما ماسال تنها یک بخش از زیبایی های استان گیلان به حساب می آید؛ برای اینکه متوجه همه ی زیبای های استان گیلان شوید پیشنهاد می کنم مقاله ی با عنوان “راهنمای سفر به گیلان، سرسبزترین استان تهران” را مطالعه کنید.

مسیرهای رسیدن به بهشت کوچک

اگر قصد سفر از تهران به شهر ماسال را دارید. بعد از پل فردیس کرج،  وارد اتوبان تهران قزوین شوید و مسیر را تا انتها بروید و یک تابلو بزرگ می بینید که با عبارت به “شهر شهید پرور ماسال خوش آمدید” نوشته است و از آن مسیر به بعد می توانید به جای جای شهر سر بزنید.

همچنین اگر نمی خواهید با ماشین شخصی به این شهر بروید می توانید بلیط قطار تهران رشت راخریداری کنید و از آنجا وسائل نقلیه عمومی که هست را سوار شوید، تا رسیدن به  این شهر کوچک یک ساعت زمان خواهد برد.

مسیر زیبای تهران به رشت

 

تبریز به ماسال یک مسیر کاملا رویایی دارد که هرکسی ر ا جذب می‌کند. در این مسیر با جاده ها و جنگل های زیبایی روبرو می شوید که می توانید رویاهای عالی برای خودتان بسازید. از جاده های سلوک، چاور، نیک پی، زنجان، گلستان، منجیل، رودبار، فومن و پس از آن به شهر زیبای ماسال برسید.

از شهر بابل به سمت ماسال حرکت کنید؛ در مسیر فقط با درختان و جاده های پر و پیچ خم رویایی روبرو خواهید شد. از شهرهای بابل، آمل، چالوس، رامسر، لنگرود، لاهیجان، رشت و درنهایت به بهشت کوچک ایران ماسال خواهید رسید. اما اگر به این شهرها اکتفا نکردید، پیشنهاد می دهم مقاله “زیباترین شهرهای ایران از نظر طبیعت کدام است” را حتما مطالعه کنید.

نتیجه گیری و انتخاب فصل مناسب برای سفر

سفر یکی از بهترین تفریحات آرامبخش برای هرکسی محسوب می شود.. اما کجا و چه زمانی به آنجا سفر کنیم از مهم ترین چیزی های است که باید در نظر بگیریم و طبق آن برنامه ریزی کنیم. سفر به ماسال بی شک یکی از بهترین مسافرتهای است که هرکسی می تواند آنرا تجربه کند.

اما چه زمانی برای سفر به آنجا مناسب است. یکی از سوالاتی که افراد بسیاری می پرسند، چه فصلی برای رفتن به شهر ماسال مناسب است؟ اگر سرما و گرما به شما هیچ آسیبی نمی زند؛ فصل زمستان و تابستان هم می تواند برای شما یک خاطره عالی را ثبت کند. اگر علاقمندید جاهای دیدنی شهر ماسال را بدانید کلیک کنید، همچنین مقاله ای با موضوعی در مورد معروف ترین غذاهای محلی را گیلان رابشناسید، نوشته شده است. پیشنهاد میکنم قبل از سفر بخوانید.

 

نظرات