بهترین و ارزان ترین زمان سال

بهترین زمان سفر به روسیه چه وقت از سال است؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۸ باعث شد تا توجه گردشگران سراسر دنیا بیش از پیش به این کشور و زیبایی هایش جلب گردد. همین موضوع باعث شد تا سیل گردشگران کشورهای مختلف روانه این کشور شود و البته در میان تمام این کشورها، گردشگران و علاقه مندان ایرانی بسیاری نیز به این کشور سفر می کنند. البته در کنار تمام این توجهات همواره ابهاماتی برای سفر به هر مکان وجود دارد و یکی از این ابهامات، بهترین زمان سفر به مقصد مورد نظر است. در این مطلب به طور کامل به بررسی بهترین زمان سفر به روسیه و شهرهای مشهور این کشور می پردازیم و بهترین و ارزان ترین زمان سال برای سفر به هر کدام را مشخص می کنیم.

 

شرایط آب و هوای کشور روسیه

همانطور که می دانید کشور روسیه وسیع ترین کشور جهان بوده و به همین دلیل جای تعجب نیست اگر بدانید که شرایط آب و هوایی در سراسر خاک این کشور متغیر است. روسیه در کنار دریاها و اقیانوس های فراوانی قرار دارد و علاوه بر این موقعیت جغرافیایی این کشور آن را خاص تر کرده است. این کشور نه تنها وسیع ترین کشور جهان است، بلکه با ۶۰ هزار کیلومتر مرز آبی و مرز خشکی بیشترین میزان خطوط مرزی در جهان را نیز به خود اختصاص داده است.

ممکن است در زمان معینی از سال در نقطه ای از این کشور با سرما و یخبندان رو به رو شوید و در نقطه دیگری از این سرزمین آب و هوای معتدل و خوبی پیش روی شما باشد. متوسط دمای هوا در نقاط مختلف این کشور از ۳۷ درجه سانتیگراد تا ۳۷ درجه زیر صفر متغیر است.

 

شرایط آب و هوای کشور روسیه

 

بهترین زمان سفر به روسیه از نظر آب و هوایی

برای اینکه از نظر آب و هوایی با مشکلی رو به رو نشوید و سفر خوبی پیش رو داشته باشید، نه تنها باید فصل مناسبی را برای سفر انتخاب کنید، بلکه بهتر است در انتخاب ماه سفر خود نیز دقت کنید تا بتوانید بهترین زمان سفر به روسیه را شناسایی کنید، چرا که شرایط آب و هوایی می تواند بر شرایط اقامت و مسائل مشابه تاثیر بگذارد و سفر شما را با مشکل مواجه کند. اما جای نگرانی نیست. در ادامه به طور کامل در این باره توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفتیم آب و هوای روسیه در نقاط مختلف متغیر است و برای اینکه سفری مطمئن داشته باشید باید مقصد خود را در نظر بگیرید. آب و هوای مسکو به طور کلی سرد و مرطوب است. تابستان های معتدل، زمستان های سرد و پاییز و بهارهای پربارش و نسبتا سرد از ویژگی های کلی آب و هوای مسکو هستند.

 

زمان مناسب برای سفر به مسکو

اگر قصد سفر به مسکو را دارید، بهترین زمان سفر را می توان در فصل تابستان دانست. زمستان های مسکو به شدت سرد هستند و این مسئله می تواند به شدت موجب آزار شما شود. از طرفی فصل تابستان بهترین زمان سفر به مسکو محسوب می شود، چرا که در این زمان شرایط آب و هوایی مسکو در بهترین وضعیت خود قرار دارد. البته سفر در این زمان ممکن است از نظر قیمتی کمی نسبت به دیگر فصل های سال گران تر باشد.

 

بهترین زمان سفر به روسیه از نظر آب و هوایی

 

ماه های بهاری همچون آوریل و مه نیز ماه های مناسبی برای سفر به روسیه محسوب می شوند. در فصل بهار بارش ها در شهر مسکو بیشتر است و آفتاب قوت تابستانی خود را ندارد. به طور کلی بهترین زمان های سفر به مسکوی روسیه را می توان از ماه دوم بهار تا شروع ماه ابتدایی پاییز دانست. البته در این زمان قیمت بلیط هواپیمای تهران مسکو و دیگر شهرهای کشور به مقصد مسکو نسبت به دیگر ماه های سال افزایش می یابد.

 

زمان مناسب برای سفر به سن پترزبورگ

سن پترزبورگ نیز شرایطی مشابه با مسکو دارد. زمستان هایی با سرمای وحشتناک، روزهای کوتاه و شهری که در سکونت یخبندان غرق می شود. البته جای نگرانی نیست، چرا که ۶ ماه دیگر سال در اختیار شماست. البته اگر زمستان را برای سفر خود انتخاب کنید از نظر هزینه های اقامت و قیمت بلیط هواپیما انتخاب های به صرفه تری داشته باشید. همچنین می توانید از طریق وبسایت سامتیک نسبت به خرید بلیط چارتری اقدام کنید تا سفری ارزان قیمت را تجربه کنید.

ماه تابستان بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ به حساب می آید. دمای هوای سن پترزبورگ در این فصل با ۱۰ درجه سانتیگراد همچنان خنک است، اما تاکید می کنیم که هوا خنک است و قرار نیست سرمای بسیار باعث آزار شما شود. همچنین فصل بهار نیز در سن پترزبورگ زمان مناسبی برای سفر است. در این زمان بارش ها در حد معمولی قرار دارند، اما دمای هوا تنها کمی از تابستان خنک تر است. اما وضعیت آب و هوای سوچی برای سفر چگونه است؟

 

زمان مناسب برای سفر به سن پترزبورگ

 

سوچی، ییلاق تبارها

شرایط آب و هوایی در شهر سوچی کمی متفاوت است. این شهر که در بخش غربی روسیه واقع شده آب و هوایی استوایی، معتدل و مرطوب دارد. ممکن است این ذهنیت را داشته باشید که تنها شهرهای مسکو و سن پترزبورگ ارزش سفر دارند. اما اینطور نیست. سوچی جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که می تواند به تنهایی باعث شگفتی شما شود.

اگر به مسکو و سن پترزبورگ سفر کرده اید و سرمای هوا شما را آزار می دهد به سوچی بروید. این شهر در فصل زمستان آب و هوایی معتدل و بارانی دارد و در تابستان ها نیز هوا کمی گرم و آفتابی است. دمای هوا در سردترین ماه های سال در سوچی در حدود ۵ تا ۱۵ درجه سانتیگراد است. با این اوصاف بهترین زمان سفر به سوچی را می توان در تمام سال در نظر گرفت. چرا که دمای هوا در گرمترین زمان سال در این شهر به حدود ۲۵ الی ۳۰ درجه سانتیگراد است. نسیم های خنکی که در این شهر می وزند باعث می شود تابستانی آزار دهنده پیش روی خود نداشته باشید.

 

بهترین زمان سفر به روسیه برای شرکت در جشنواره ها و رویدادها

در این قسمت در مورد جشنواره های مختلف دو شهر مسکو و سن پترزبورگ برای شما توضیح می دهیم تا بتوانید زمان سفر خود را با جشنواره ها و رویدادهای مورد علاقه خود تنظیم کنید. با این وجود می توانید بهترین زمان برای سفر به کشور روسیه را برای خود مشخص کنید.

 

بهترین زمان سفر به روسیه برای شرکت در جشنواره ها و رویدادها

 

جشنواره ها و رویدادهای فصلی سن پترزبورگ

شب های سفید، اسکارلت سیلز، فستیوال بین المللی کر و فستیوال موسیقی کلاسیک برخی از مشهورترین و بهترین فستیوال های فصل تابستان هستند. البته اگر بخواهید جشنواره های این فصل را تجربه کنید باید قیمت بالای بلیط هواپیمای تهران سن پترزبورگ را نیز در نظر بگیرید.

اگر زمستان را برای سفر خود انتخاب کرده اید، با جشنواره های زمستانی هنر و فستیوال ماسلنیتسا رو به رو خواهید شد. فستیوال های بین المللی رقص باله و فستیوال بین المللی موسیقی المپیا نیز از فستیوال های بهاری شهر سن پترزبورگ هستند.

 

جشنواره ها و رویدادهای فصلی مسکو

از آنجایی که مسکو نیز شرایط آب و هوایی مشابهی با سن پترزبورگ دارد، شرکت در جشنواره های تابستانی این شهر می تواند تجربه سفری لذت بخش را برایتان فراهم کند. فستیوال جاز اوسادبا و فستیوال بین المللی فیلم مسکو برخی از مهمترین رویدادهای این شهر در فصل تابستان هستند. پاییز مسکو نیز مانند پاییز سن پترزبورگ خالی از رویدادها و جشنواره هاست و تنها رویدادی که در پاییز مسکو برگزار می شود رویداد هفته مد روسیه است.

اما با برگزاری رویدادهای سال نوی ارتودکس های روسیه و همچنین سال نوی میلادی زمستان های مسکو را می توان بهترین زمان برای سفر به روسیه و مسکو در نظر گرفت.

نظرات

چه جالب من فکر می کردم روسیه کشوریه که همه شهرهاش سرده و کلا پوشیده در برفه. جالب بود برام که شهر زیبایی مثل سوچی اینقدر آب و هوای خوبی داره. البته میگم زیبا چون تصاویر سوچی رو سرچ کردم دیدم خیلی قشنگ بود. تعریف شهر کازان رو هم خیلی شنیدم میگن خیلی شهر خوبیه. کاش در مورد این شهر هم توضیح ی دادید

    سلام دوست عزیز
    تمام مقالاتی که در وبلاگ سامتیک منتشر می شوند به طور مرتب به روزرسانی میشن. لطفا با ما همراه باشید. در ادامه در مورد شهرهای بیشتری در این مطلب توضیحات ارائه خواهیم کرد.
    با تشکر از نظر شما