دبی - پایتخت خرید خاورمیانه

بهترین زمان سفر به دبی – پایتخت خرید خاورمیانه

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

پیش از آنکه در مورد بهترین زمان سفر به دبی صحبت کنیم بهتر است کمی هم در مورد این شهر بدانیم. از آن جایی که ما در سامتیک به هر چیزی دقت می کنیم، این موضوع نیز توجه ما را جلب کرد که معنای اسم دبی چیست؟ اصلا بگذارید یک سوال مهم تر بپرسیم. دوبی یا دبی؟ کدام املا صحیح تر است؟ با جستجویی ساده در ویکیپدیای فارسی و عربی متوجه شدیم که آنچه مرسوم است و بیشتر از آن استفاده می شود املای دبی است. اما دبی به چه معناست؟ تعبیرات زیادی در این مورد وجود دارد. در منابعی عنوان شده است که دبی از واژه ی فارسی دوپی (به معنای دو بنیاد) گرفته شده است و به بنیاد این شهر که در دو سوی رود خور قرار گرفته بوده اشاره دارد. تعابیر دیگری نیز وجود دارد که عنوان می کند این واژه از کلمه دَبا گرفته شده و به معنای نوعی ملخ است.

از این نکته جالب که بگذریم به دبی امروزی می رسیم که به یک شهر بی نظیر و حیرت انگیز تبدیل شده است. دبی اکنون به عنوان پایتخت خرید خاورمیانه شناخته می شود و با پیشرفت های فراوانی که در زمینه گردشگری در این شهر صورت گرفته، پذیرای حجم زیادی از گردشگران خارجی از سراسر جهان است. دبی یکی از مقاصد محبوب گردشگری در ایران نیز به حساب می آید و در طول سال سفرهای تجاری و تفریحی زیادی از سوی شهرهای مختلف کشورمان به این شهر انجام می پذیرد. چه قصد سفری تفریحی به این شهر داشته باشید یا بخواهید برای خرید به دبی بروید ما به شما بهترین زمان سفر به دبی را توضیح خواهیم داد.

 

بهترین زمان سفر به دبی در چه فصلی است؟

 

اگر می خواهید تنها با بخش کوچکی از جاذبه های گردشگری شهر دبی آشنا شوید سری به مقاله بهترین رستوران های دبی بزنید. این رستوران ها گران ترین ها و یا لوکس ترین رستوران های دبی نیستند و تنها رستوران های به خصوصی هستند که باید آن ها را تجربه کنید.

 

بهترین زمان سفر به دبی در چه فصلی است؟

آب و هوای دبی به طور کلی گرم و مرطوب است. بارندگی در طول سال بسیار کم بوده، اما به دلیل وجود سواحل، رطوبت هوا در این شهر در بیشتر اوقات زیاد است. وضعیت دمای هوا نیز در نیمی از سال خوشایند است، اما نیمه دیگر سال هوایی بسیار گرم داشته و ممکن است در برخی از ماه های سال بسیار آزاردهنده باشد.

همانطور که گفتیم آب و هوای دبی به دوفصل گرم و دوفصل بسیارگرم تقسیم می شود، با این اوصاف بهترین زمان سفر به دبی در ماه های نوامبر تا آوریل است. در این ۶ ماه آب و هوای دبی به هیچ وجه خنک نخواهد بود، اما گرمای آن مطبوع بوده و گردشگران بسیاری زیادی به این شهر سفر می کنند. البته به یاد داشته باشید که در ۶ ماه گرم سال هم مسافرت های زیادی به مقصد این شهر انجام می شود، اما این سفرها در مقایسه با حجم سفر در فصل های زمستانی اندک هستند.

 

آب و هوای دبی در ماه های زمستانی

 

آب و هوای دبی در ماه های زمستانی

آب و هوای دبی در ماه های زمستانی دارای رطوبت کمتری بوده و شرایط آب و هوایی در مجموع مطلوب تر از ماه های تابستانی است. گاهی اوقات نیز ممکن است بارش های مقطعی و اندک صورت گیرد. از نظر آب و هوایی از اواسط ماه نوامبر تا مارس بهترین آب و هوا را داشته و بیشترین حجم سفر نیز در همین ماه ها انجام می پذیرد.

 

ماه های تابستانی دبی

آفتاب داغ، رطوبت بالای ۹۰ درصد و هوای بسیار گرم در ماه های تابستانی هم نمی تواند مانع سفر گردشگران به دبی شود. سواحل همچنان جذابیت خود را حفظ کرده و محل زیبایی برای تفریح مردم هستند. البته پیشنهاد می کنیم اگر قصد لذت بردن از سواحل آفتابی این شهر را دارید حتما از کرم های ضد آفتاب با درصد پوشش بالا استفاده کنید تا دچار مشکلات پوستی نشوید. ۴ ماه ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر گرم ترین ماه های سال هستند و کمترین میزان سفر نیز در این ماه ها صورت می گیرد.

 

فصل حراجی های دبی (بهترین زمان سفر به دبی برای خرید)

 

زمان مناسب برای سفر ارزان قیمت به دبی

پیش از هر چیز یادآوری می کنیم که اگر قصد سفری ارزان قیمت به دبی را داشته باشید بلیط چارتر تهران دبی می تواند گزینه جذابی برای کاهش هزینه سفر شما باشد. اما برای اینکه بتوانید سفری ارزان قیمت به دبی داشته باشید باید از زمان مناسب برای سفر ارزان به دبی نیز آگاهی داشته باشید. اگر بخواهید در ماه های خوش آب و هوای سال در دبی سفر کنید ممکن است نتوانید هزینه های سفر را طوری برنامه ریزی کنید که سفری ارزان قیمت به دبی داشته باشید. فصل های تابستانی دبی زمان مناسبی برای سفر ارزان قیمت به این شهر است. در این فصول هزینه های سفر با کاهش رو به رو خواهند بود و همچنین می توانید از امکانات تفریحی فوق العاده ای همچون پارک های آبی که برای این فصول تدارک دیده شده اند نیز لذت ببرید.

 

فصل حراجی های دبی (بهترین زمان سفر به دبی برای خرید)

اگر اولویت شما برای سفر، آب و هوا و هزینه سفر باشد تا به حال باید پاسخ خود را گرفته باشید، اما اگر قصد خرید در شهردبی را داشته باشید بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا بهترین زمان ها برای خرید از دبی را به شما معرفی کنیم. اگر اهل خرید کردن باشید باید حتما یکبار برای خرید از فروشگاه های دبی به این شهر سفر کنید. بسیاری از فروشگاه های شهر دبی ۲۴ ساعته باز بوده و در حال خدمت رسانی به مشتریان هستند.

اما بهترین فرصت برای تجربه سفری لذت بخش به دبی سفر در زمان جشنواره های خرید دبی است.

 

فصل حراجی های دبی (بهترین زمان سفر به دبی برای خرید)

 

فستیوال های خرید دبی

فستیوال های خرید دبی نه تنها فرصتی برای خرید های به صرفه است، بلکه زمانی مناسبی برای شرکت در کنسرت ها، نمایش ها و استفاده از مکان های تفریحیست. بسیاری از این مجموعه ها همزمان با جشنواره های خرید، تخفیف های بسیار خوبی به مشتریان ارائه می دهند.

البته ممکن است تصور کنید که جشنواره های خرید محدود به زمانی خاص از سال هستند، اما اینطور نیست. به طور سالانه ۲۳ جشنواره خرید در شهر دبی برگزار می شود و حدود ۶۰۰۰ هزار مجموعه در این جشنواره ها شرکت می کنند.

مشهورترین و بهترین فستیوال خرید مربوط به فستیوال زمستانی دبی است. این فستیوال به طور معمول از ماه دسامبر تا ژانویه ی هر سال برگزار می شود.

نظرات

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم تو فصل شروع جشنواره اصلی دبی هم بلیط چارتر با قیمت مناسب برای خرید پیدا میشه یا فقط زمان های خلوت میتونیم بلیط چارتری بخریم؟

    سلام سلامت باشید
    بله دوست عزیز بلیط چارتر تهران دبی در این زمان هم با قیمت های مناسب موجود هست، اما ممکنه تعداد اون ها کمتر باشه و زودتر هم پر بشه. بنابراین باید برای رزروشون سریع باشید.