ارزان ترین فصل سفر به جزیره های کیش و قشم

بهترین زمان سفر به جنوب؛ ناشناخته های اعجاب انگیز

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

جنوب ایران.

مدتی به این دو کلمه که درکنار یکدیگر قرار گرفته اند فکر کنید. آیا تصویر خاصی در ذهنتان شکل میگیرد؟ آیا فکر طبیعت گردی حس کنجکاوی تان را قلقلک میدهد؟

در بسیاری موارد جواب سوال های بالا منفی است. این جواب به این خاطر است که به محض اینکه به تعطیلات نزدیک میشویم، اولین جایی که برای گردش و خوش گذرانی به ذهنمان میرسد، شمال ایران است.

اما اگر بخواهیم به واقعیتی ژرف معنا ببخشیم، باید بگوییم که شهرهای جنوبی کشور، با اینکه راه طول و درازی دارند، شگفتی های ایران عزیزمان را به شکلی دیگر به رخ میکشند.

یکی از عواملی که باعث میشود جنوب کشور آن طور که باید و شاید مورد توجه گردشگران قرار گیرد، آب و هوای مناطق جنوبی است؛ به طوریکه میانگین هوای اهواز در تابستان ممکن است تا حدود ۳۵ درجه هم برسد. اما آیا میدانستید بهترین فصل یا زمان سفر به شهرهای جنوبی کشورمان چه وقتی است؟

 

سفر به جزیره کیش در زمستان

 

زمستان و هوای سرد و برفی آن در بسیاری از شهرهای کشورمان ایران، همه را به فکر ماندن در خانه می‌اندازد. اما به جای نشستن در خانه بهتر است هوای معتدل را در حین سفر تجربه کنید. چه چیزی بهتر از آن است که در زمانی که همه جای ایران را سرما فلج کرده است به جنوب سفر کنید؟

در این مقاله راهنما قصد داریم بهترین زمان سفر به شهرهای جنوبی همچون اهواز، آبادان و جزیره های قشم و کیش را بررسی کنیم. قبل از خرید بلیط هواپیما و سفر به شهرهای معروف و شناخته شده توریستی، بد نیست که نگاهی هم به مقاصد زیبای جنوب کشور بیاندازید.

سفر به اهواز در زمستان

استان خوزستان و به خصوص شهر اهواز بیشتر مقصد مسافران در عید نوروز است و اغلب بیشتر مردم سفر به اهواز در زمستان را به کلی فراموش میکنند؛ اما جالب است بدانید که هوای اهواز در زمستان به واسطه آب و هوای معتدل و خنک آن، مقصدی اعجاب انگیز برای کسانی خواهد بود که قصد دارند از همه فصل ها به یک اندازه لذت ببرند. علاوه بر این، اهواز در زمستان بسیار خلوت و ارزان است که از این بابت میتوانید آرامشی بی نظیر را در آن تجربه کنید.

 

بهترین زمان سفر به جنوب کیه؟

سفر زمستانه به آبادان

شهر جنوبی زیبا و پرجاذبه بعدی آبادان است. فاصله کم این شهر تا اهواز هر مسافری را راهی این شهر می‌کند. وقتی از اهواز به آبادان میروید، یکی از شگفتی های ایران زمین که به خاطر قایق های روی آب آن به ونیز ایران شهرت یافته است، تالاب شادگان است.

وقتی به تالاب شادگان میرسید، دنیایی از آب های آرام اقیانوسی به شما سلام میکنند. شما میتوانید در حالی که در قایق بر روی آب حرکت میکنید، از موسیقی زیبای جنوبی هم بهره مند شوید تا دیگر هیچ چیز نتواند این خاطره را از ذهنتان پاک کند.

 

بازدید از جاذبه های گردشگری بوشهر در زمستان

جنوب ایران و نوار ساحلی جنوب برخلاف نوار شمالی بسیار ناشناخته مانده و بوشهر نیز یکی از شهرهای حاشیه خلیج‌فارس است که از این قائده مستثنی نیست. این شهر قدیمی نه تنها جاذبه‌های تاریخی بسیاری در خود جای داده بلکه زمستان‌ها، هوای خنک و معتدلش، بازدید از ساحل زیبای خلیج‌فارس را لذت‌بخش‌تر از همیشه می‌کند.

بندر بوشهر هم مثل دیگر شهرها بازارهای زیادی دارد که همه جور کالایی در آنها ارزان‌تر از هرجای دیگری پیدا می‌شود و در سفر به بوشهر نباید سر زدن به بازارهای آن را فراموش کرد.

 

سفر به جزیره قشم در زمستان

سفر به جزیره کیش در زمستان

جزیره قشم به قدری زیباست که می توانید در تمام فصل های سال از سفر به آن لذت برده و خاطراتی تکرار نشدنی برای خود به یادگار به جا بگذارید. اما بیشتر مقاله هایی که تا به حال خوانده اید مربوط به جشنواره های کیش در فصل تابستان بوده است، به نظر شما این مسئله بدین معنی است که فصل های دیگر سال برای سفر به کیش مناسب نیستند؟

سهم فروش بلیط هواپیما تهران کیش گواه این است که فصل دیگر کیش هم طرفدار زیادی دارد.

از طرفی، همانطور که در مقدمه گفتیم، ما در این مقاله دقیقاً قصد داریم دیدگاه های اشتباه درباره بهترین سفر به جنوب ایران را نیست و نابود کنیم.

جزیره کیش در فصل زمستان شگفتی و عجایب منحصر به فردی دارد به طوری که شما میتوانید در هوای معتدل جزیره ای در کنار دریا بنشینید و تجربه ای ناب و منحصر به فرد را در وجودتان زنده کنید. اگر بخواهید همین تجربه را در زمستان شمال داشته باشید، ریزش باران شدید مانع لذت بردن شما از دریا خواهد شد.

یکی دیگر از مزایای سفر به کیش در زمستان هزینه سفر پایین است به طوری که به دلیل کاهش تعداد مسافران در مقایسه با فصل بهار و یا تابستان، فروشگاه ها و مراکز خرید معروف جزیره قشم تخفیف های بهتری در اختیار مسافران قرار می دهند. پس اگر میخواهید جزیره نیلگون خوش آب و هوای کیش را به طعمی متفاوت بچشید، فصل زمستان یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر شماست.

 

بهترین زمان برای سفر به بوشهر

 

سفر به قشم در زمستان

جزیره قشم نیز یکی از جزیره‌های پرطرفداری است که نه تنها در داخل، بلکه مورد توجه گردشگران خارجی زیادی قرار دارد. سفر به قشم در فصل زمستان را مثل یک راز تصور کنید چراکه هیچ کس درباره خوبی آن نمیداند!

قشم در فصل زمستان خلوت‌تر است و مثل یک گوشه دنج استراحتگاه برای گردشگران است. برخلاف جزیره کیش که ماهیت توریستی دارد، جزیره قشم مانند یک اقامتگاه دائمی میتواند شما را در پر و بال خودش نگه دارد و به شما تجربه های متفاوتی از جنوب ایران اهدا کند.

اگر خودروی شخصی دارید می‌توانید به‌ بندر لنگه و سپس به‌ بندر خمیر بروید و در نهایت از بندر پل راهی قشم شوید. اگر اهل خرید هستید، برای اقامت در قشم می‌توانید هتل مارینا ۲ را انتخاب کنید. این هتل در نزدیکی مراکز خرید واقع شده و  فضایی دنج و آرام دارد.

پارک کروکودیل نوپَک اولین مرکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه است که در پارک ساحلی شهر سوزا راه‌اندازی شد. به دلیل تعداد زیاد بازدیدکننده، بازدید از این پارک ممکن است در فصل تابستان بسیار وقتتان را بگیرد اما در فصل زمستان دیدن کروکودیل ها به آسانی هرچه تمام تر صورت میگیرد. اگر ترسی از تماشای کروکودیل‌ها ندارید، این پارک جای جذابی برای شما خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با زمان مناسب سفر به قشم، مقاله بهترین زمان سفر به قشم سامتیک را از دست ندهید.

نظرات

من توی تهران زندگی میکنم و توی سال چندین بار به جنوب سفر میکنم. به نظر من از بین جزیره های قشم و کیش، قشم خیلی قشنگ تره و خلوتم هست. از نظر شهرها هم بوشهر یکی از خوش اب و هوا ترین شهرهای جنوبیه به نظر من. چون توی زمستان ها هوا خیلی خنک میشه.

    درود بر شما دوست عزیز که به جنوب ایران سفر میکنید.
    قصد ما هم دقیقاً اطلاع رسانی درباره جاذبه های گردشگری جنوب توی فصل های غیرپرگردشگر مثل زمستان بود. خوشحالیم که از این مقاله استفاده کردید.