بهترین زمان سفربه جزیره هنگام

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

در سال های اخیر سفر به جنوب کشور یکی از مقاصد اصلی  مسافران و گردشگران است. جزیره هنگام بهترین مکان برای رفتن به جنوب کشور می باشد . اما اکثرا این سوال را می پرسند که بهترین زمان سفر به جزیره هنگام چه وقت است؟ خب برای دیدن مناظر این جزیره کوچک می توانید در هرفصل به هنگام سفر کنید و تمام جاهای شگفت انگیز بازدید کنید. شاید با خودتان فکر کنید جزیره کوچک هنگام هیچ گونه جذابتی نداشته باشد اما خب کلی مکان های دیدنی بسیاری دارد و ساعات های میتوانید از آنخا بازدید کنید. اگر علاقمند هستید به این مکان سفر کنید در ادامه اطلاعات زیادی در مورد زمان سفر به جزیره گفته می شود.

جزیره هنگام؛ درخشان ترین جزیره در جنوب ایران

نمای جزیره هنگام

هنگام جزیره با مساحت بسسار کوچک در شهر قشم است و برای رفتن به جزیره هنگام هم باید از قشم رد شوید و سپس به جزیره بسیار زیبا وارد شوید. از نظر موقعیت جغرافیایی در میانه خلیج فاس و نزدیکی تنگه هرمز و قشم قرار گرفته است و از نظر نظامی اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل در صدسال گذشته مورد توجه کشورهای اروپایی قرار گرفته شد. یک  چیزی که هرکسی از آن شگفت زده می شود این است که چطوری یک خشکی در وسط یک دریا بوجود می آید. جذابیت این جزیره ها زمانی چندین برابر می شود که سرسبز و دارای درختان بسیاری است.

زمان مناسب برای سفر  به جزیره هنگام

جزیره هنگام در فصل های مختلف

جزیره هنگام در پاییز

برای سفررفتن به جنوب کشور بهترین زمان در فصل های پاییز، زمستان و بهار است. در فصل پاییز زمان دیدن دلفین های بسیار شیطون هست که در اوایل آبان و آذر به جزیره هنگام وارد می شوند وشروع به شیطنت می کنند. اما خب شانس دیدن هرکدام از این دلفین ها یک به چند صد است. برای همین باید به نزدیکی ساحل خلیج فارس بروید و منتظر آنها شوید، شاید علاقمند بودند که در آن زمانی که شما آنجاهستید شروع به بازی کنند. اما اگر آنها بازی خود را شروع کنند با یک منظر بسیار عالی روبرو خواهید شد.

زمستان بهترین زمان برای سفر به هنگام

اگر علاقمند هستید که در یک هوای بسیار عالی به جنوب کشور و مخصوصا جزیره هنگام سفر کنید بهتر است سفرتان را در فصل زمستان با ۱۵ درجه سانتی گراد در یک هوای دلچسب و خنک تجربه کنید.

جنوب کشور در ماه های دی، بهمن و اسفند بهترین زمان برای گشت و گذار به حساب می آیند و با خیالت راحت بدون هیچگونه دردسری می توانید به جزیره سفر کنید. اما خب در این فصل آب های خیلیج فارس کمی سرداست و برای شنا کردن بسیار مناسب نیست و بهتر است در فصل های دیگر به این تفریح بپردازید. اما این جزیره جاهای دیدنی بسیاری دارد اگر در ادامه همراه سامتیک باشید برای شما توضیح خواهیمداد.

بهار فصل زیبای ها در جزیره هنگام

فصل بهار در تمام کشور با وجود زنده شدن گیاه هان یک حال و هوای خاصی را به خود می گیرد. جنوب کشور در فصل بهار و در ماههای فروردین و اردیبهشت به یک بهشت غیر قابل توصیف تبدیل می شود. این فصل علاوه برآب و هوا دارای جذابیت های دیدنی بسیار هست که یک بهشت کوچک از جزیره را توصیف می کند و یک اقامت بسیار عالی برای شما رقم خواهد زد.

 

دیدنی جذاب جزیره هنگام دربهترین فصل سال

ساحل درخشان هنگام

ساحل درخشان جزیره هرمز

هنگام یک ساحل شگفت انگیز دارد که می توانید ساعت ها  در آنجا بشینید و از هوا و دید عالی خود از خلیج فارس لذت ببرید. ماسه های ساحل هنگام در شب نورهای بسیاری از خودشان ساطع می کنند و کاملا فضای رویایی را ایجاد می کنند. البته در حاضر خیلی کم اجازه می دهند که مردم در کنار این ساحل زیبا بشینند و این هم به دلیل اینکه مسافران بسیاری از ماسه های اطراف ساحل برداشتند و آسیب های جدی به این فضا وارد کرده اند.

دیدن افسانه های جزیره هنگام

در جزیره هنگام یکسری سنگ وجوددارد که شبیه انسان هستند و در این مورد افسانه های بسیاری است مانند اینکه در گذشته مادر و دختری درحال فرار از دست راهزنان بودند و از خدای خود می خواهند که تبدیل به سنگ شوند و دعای آنها مستجاب می شوند. برای دیدن چنین سنگ های باید از مردم بومی آنجا کمک بگرید تا شما را راهنمایی کنند شما را به آنجا ببرند. البته تصاویر بسیار کمی از این سنگ ها وجود دارد.

ماهی های آکواریومی جزیره هنگام

آکواریوم جزیره هنگام

اگر به جزایر کیش، قشم سفر کرده باشید برای دیدن اعماق دریا باید از غواصی استفاده کنید تا بتوانید زیبایی انتهای دریا را ببینید اما در جزیره هنگام سوار قایق می شوید و در دریا یک دور بزنید تمام موجودات دریای این جزیره خواهید دید و شگفت های جدیدی از دنیای زیر آب را  متوجه می شوید و نگران قایق سواری نباشید که بسیار قابل اطمینان است.

اهمیت جزیره هنگام برای استعمارگران

کشتی های استعماری جزیره هنگام

در گذشته هنگام برای اروپا اهمیت بسیار شگرفتی داشته است. اگر به آنجا سفر کرده اید یک بقایای کشتی از پرتغال و انگلیس را خواهید دید. در زمان قاجار استعمارگران از اهمیت این جزیره آگاه شده اند و اکثر نیروهای خودرا آنجا مستقر کرده اند. در سال ها بعد رضا خان آنها را از جزیره اخراج کردند و در حال حاضر بقایای از کشتی از آنها وجوددارد و می تواند یک اثر تاریخی بسیار با ارزش به حساب بیاید.

غذاهای لذیذ از جزیره هنگام

غذاهای جزیره هنگام

غذاهای بسیار لذیذ و خوشمزه که بدست مادران این جزیره پخت می شود و می توانید طعم کاملا متفاوت و دلچسبی را تجربه کنید. تمام غذاهای که پخت می شود مواد اولیه آنها تازه است و همچنین اگر در فصل ماهیگیری به این جزیره سفر کنید؛ طعم ماهی تازه با ادویجات مختص به جنوب سرو می کنید.

 

انتخاب فصل مناسب برای سفر به جزیره هنگام

برای سفر به جنوب بهتراست که فصل های که خنک هستند را انتخاب کنید تا یک مسافرت عالی را تجربه کنید. بهترین زمان سفر به جزیره هنگام براساس دیدنی ها که در هر فصل وجوددارد می توانید انتخاب کنید و یک سفر بیاد ماندنی برای خود ثبت کنید. برای سفر به هنگام خرید بلیط هواپیما به جزیره قشم را خریداری کنید و سپس شما می توانید به جزیره کوچک وزیبای هنگام سفر کنید.

نظرات

جزیره هنگام مگه همون جزیره هرمز نیست 😐
چرا اینهمه جزیره داریم تو ایران؟ ولی عکساش که خیلی قشنگ بود
امیدوارم واقعا همین قدرم خوشگل باشه

    سلام دوست گرامی
    جزایر خلیج فارس تعدادشون بسیار زیاد و فراتر از تصور عموم افراد هست. در مقاله جزایر خلیج فارس می تونید بیشتر با این جزایر آشنا بشید.