تهران از نمای بالا

بهترین زمان برای تهران گردی- تهران، شهری برای تمام فصول!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تهران این شهر شلوغ و پر حاشیه که همیشه در موردش حرف های خوبی نمی شنویم جذابیت های خاصی دارد که در برخی روزهای سال بیشتر نمایان می شود. بر خلاف نظر بسیاری از شهر نشین ها این شهر بزرگ و شلوغ به عنوان شهری ۴ فصل معروف است به گونه ای که می توان در اردیبهشت تهران با عشق زندگی کنیم و در چله تابستانش از گرمای زیاد آب شویم و پاییز و زمستانی سرد را در آن تجربه کنیم! کافی است کمی با تهران مهربان تر باشیم تا جلوه جذاب خودش را بهتر از قبل به ما نشان دهد. در این مقاله با شما هستیم تا با بررسی بهترین زمان برای تهران گردی کمی دید شما را نسبت به این پایتخت شلوغ و آلوده عوض کنیم.

بهترین زمان برای تهران گردی، تهرانگردی در عید نوروز

تهران در روزهای اول بهار رنگ تازه تری به خود می گیرد. خیابان های تهران خلوت تر از گذشته است و آسمان این شهر، خوشرنگ تر و براق تر از روزهای دیگر سال به نظر می رسد. تمام این زیبایی ها به این دلیل است که ساکنان تهران در روزهای عید نوروز تهران را ترک می کنند و در این زمان پایتخت شلوغ و پر ترافیک، رنگ تازه ای به خود می گیرد و نفسی دوباره تازه می کند.

عکس حال و هوای نوروز در تهران

شهر تهران در روزهای ابتدایی سال نو مانند اقیانوس درخشانی است که مروارید های زیادی را در خود جای داده است. پس اگر مرواریدهای این اقیانوس را نگاه نکنیم سیاهی و کدری روزهای آتی این فرصت را از ما می گیرد. اگر ساکن تهران باشید و یا حتی به عنوان مسافر به پایتخت سفر کرده باشید، می توانید در طول تعطیلات جذابیت های خاص این شهر را زیر و رو کنید.

مکان های تاریخی و دیدنی تهران برای بازدید در ایام عید

برای تهران گردی در عید نوروز باید فرصت کافی داشته باشید تا بتوانید زیباترین و جذاب ترین نقاط دیدنی این شهر جذاب را زیر و رو کنید. بیشتر مردم در عید نوروز به موزه های جذاب تهران سر می زنند و از باغ ها و عمارت های جذاب و تاریخی تهران دیدن می کنند. بیشتر موزه ها و باغ های تهران در محدوده شمال تهران، تجریش و زعفرانیه و یا میدان بهارستان و توپ خانه قرار دارد.

بیشتر مسافرانی که به تهران آمده اند وقت زیادی برای بازدید از مجموعه های تاریخی و دیدنی تهران ندارند. به همین دلیل پیشنهاد می کنم یکی از دو برنامه زیر را برای تهرانگردی در عید نوروز انتخاب کنید تا بتوانید با حفظ زمان خود از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید.

  • برنامه شماره ۱- موزه های شمال تهران(محدوده تجریش): بازدید و عکاسی از کاخ نیاوران یا سعد آباد، بازدید از موزه موسیقی، استراحت، صرف ناهار و دیدن جذابیت های بنا و معماری باع موزه هنرهای ایرانی، بازدید از خانه موزه جلال و سیمین
  • برنامه شماره ۲- موزه های مرکزی تهران (محدوده بهارستان): بازدید از باغ موزه نگارستان، استراحت و عکاسی در عمارت مسعودیه، بازدید از عمارت فحرالملوک و صرف ناهار، بازدید از موزه مجلس شورای اسلامی 

بازدید رایگان از موزه های تهران در اردیبهشت ماه

اگر تهرانی هستید و در روزهای جذاب سال نو زمان کافی برای بازدید از بهترین موزه های تهران را ندارید، ناراحت نباشید چرا که خبر جذاب این است که در روز ۲۸ اردیبهشت ماه که روز موزه و میراث فرهنگی نامگذاری شده است. بازدید از تمامی موزه ها در تهران رایگان است و شما می توانید از صبح تا شب از تمام موزه های تاریخی و جذاب تهران در بهترین زمان سال یعنی، اردیبهشت ماه دیدن کنید. اگر دوست دارید در مورد موزه های رایگان تهران و زمان بازدید از این موزه های اطلاع بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می کنم خواندن مقاله موزه های رایگان تهران را از دست ندهید.

تهرانگردی جمعه، جمع های خانوادگی در دل پایتخت

اگر روزهای جمعه سوار یه هلی کوپتر شوید و تهران را از نمای بالاتری نگاه کنید حتما متوجه دودهای اضافه که از دل پارک ها بیرون می آیند خواهید شد. اگر با این صحنه مواجه شدید تعجب نکنید چرا که جمعه های جذاب تهران تنها با جوجه کباب و بساط منقل و کباب رنگ می گیرد.

جمعه های تهران

پیک نیک روزهای جمعه رسمی است که بیشتر مردم ایران برای روزهای تعطیل خود و در کنار خانواده بودن در نظر می گیرند. با توجه به اینکه پارک های جنگلی تهران فضای جذابی برای استراحت و پهن کردن بساط پیک نیک به حساب می آید می تواند مکان جذابی برای تفریح و استراحت خانوادگی باشد.

یکی دیگز از جذابیت های تهران در روز جمعه بازار گردی است! شاید از نظر شما بازار گردی تنها به بازار بزرگ تهران ختم شود اما سخت در اشتباه هستید چرا که حال و هوای بازار تجریش و امام زاده صالح در جمعه های دوست داشتنی تهران بسیار دیدنی و بی نطیر است.

جمعه های جذاب بازار بزرگ تهران، بازار جمعه ها تعطیل نیست!

مغازه های بازار بزرگ تهران در روز جمعه تعطیل است اما این به این معنی نیست که دز این روز کسی نمی تواند به بازار سر بزند چرا که بازار بزرگ تهران برای جمعه های جذابش برنامه خاصی در نظر گرفته تا برای مردم هم هیجان انگیز باشد.

بازار بزرگ تهران

جمعه های جذاب بازار به این شکل است که بیشتر غرفه داران و تولیدی داران، بساط دست فروشی را کف بازار پهن می کنند تا مردم بتوانند اجناس مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنند. تمام مغازه ها در این راسته تعطیل است و مردم می توانند از هر کوچه و پس کوچه بازار جذاب ترین دست فروشی ها را پیدا کنند. البته در نظر داشته باشید که کوچه مروی از این قضیه مستثنی است و بیشتر مغازه های این کوچه هیجان انگیز، جمعه ها هم باز هستند اما بساط دست فروش ها در این کوچه هم مانند راسته بازار برقرار است.

تهرانگردی در پاییز، فصل پادشاهی پایتخت!

همین که به ۶ ماه دوم سال نزدیک می شویم و روزهای کوتاه تهران با زردی درختان پاییز هماهنگ می شوند. حال و هوای تهران پاییزی و خش خش برگ هایی که سراسر پیاده رو ها را به خود اختصاص داده است رنگ تازه ای به شهر می دهد.

پائیز در تهران

کمتر کسی را می توانیم پیدا کنیم که در حال و هوای پاییزی سری به پارک جمشیدیه و یا پارک ملت تهران نزنند. این دو پارک میزبانان بسیار مهمان نوازی برای فصل برگ ریزان هستند چرا که لقب زرد پوش ترین پارک های تهران را در فصل پاییز به خود اختصاص داده اند.

سر زدن به دربند و درکه از جمله تفریح هایی است که در فصل پاییز شدیدا توضیه می شود. خنکی هوا، نم نم باران، خش خش برگ های زرد روی زمین ویژه ترین خاطره را برای روزهای پاییزی در تهران را به ارمغان خواهد آورد.

دربند و درکه

همچنین، اگر اهل ورزش و کوه نوردی باشید، می توانید جمعه های جذاب توچال را در برنامه تفریحی خود قرار دهید. چرا که بهترین و جذاب ترین آب و هوا برای ورزش و کوه نوردی همین فصل پاییز به حساب می آید.

تهرانگردی شبانه، پیاده روی و شب زنده داری در دل تهران

شب های تهران همیشه حس و حال عجیبی دارد. زیباترین قسمت ماجرا اینجاست که حتی شلوغی و ترافیک تهران هم حس و حال زندگی و زنده بودن را در شهر به وجود می آورد. پیشنهاد می کنم اگر زمان کافی پس از تایم اداری خود دارید حتما با قدم زدن در پیاده روهای تهران تماشای غروب جذاب و دلگیر تهران را تجربه کنید.

شب های تهران

یکی از جذاب ترین و هیجان انگیزترین تفریح هایی که تهرانی ها می توانند شب های تهران را با آن به سر کنند. قدم زدن و پیاده روی در پل طبیعت تهران است. در سال های اخیر پل طبیعت به عنوان یکی از جذاب ترین مقصدهای تفریحی برای تهران ها به حساب می آید. یکی از هیجان انگیز ترین ویژگی های این پل جذاب این است که با قدم زدم روی این پل می توانید تهران را زیر پای خود حس کنید و با تماشای مناظر جذاب این پل اتوبان های شلوغ و پر از تردد تهران را زیر نظر بگیرید.

پل طبیعت تهران

نا گفته نماند که تهران پارک های جذاب و هیجان انگیز زیادی دارد که قدم زدن و گشت و گذار شبانه در هر کدام از آن ها می تواند آرامش و امنیت را در دل مردم به وجود بیاورد. زیباترین و بهترین پارک های تهران در شمالی ترین تا جنوبی ترین نقطه شهر وجود دارند تا میزبان خنده های شما باشند.

تهرانگردی در زمستان، تهران سپبد پوش

در سال های اخیر کمتر دیده شده که چهره سپید پوش تهران را از برف ببینیم اما همیشه با شروع زمستان انتظار برای دیدن اولین برف تهران برای همه جذاب است. البته بیشتر کسانی که عاشق برف بازی در تهران هستند منتظر سپیدپوش شدن تهران نمی مانند و همین که سپیدی برف را روی کوه دیدند کوله خود را بر می دارند تا برای برف بازی در پیست های اسکی شمال تهران خود را آماده کنند. اگر شما هم اهل اسکی سواری هستید پیشنهاد می کنم سری به لواسانات تهران بزنید تا علاوه بر سفری کوتاه به اطراف تهران بهترین تجربه از اسکی سواری را به دست بیاورید.

زمستان در تهران

یکی از هیجان انگیز ترین نقاط تهران که در سال های اخیر به عنوان یک مرکز تفریحی در حال بهره برداری است پارک چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس است. این دریاچه کوچک برای تهرانی هایی که زمان کافی برای سفر به شمال کشور را ندارند واقعا جذاب است.

یکی از ویژگی های معروف دریاچه چیتگر امکان قایق سواری برای مردم است که موجب شده به جذابیت های این دریاچه اضافه شود و مردم زیادی را طرفدار خود کند. لازم به ذکر است در اطراف این دریاچه انواع امکانات تفریحی، هیجانی و همچنین انواع رستوران ها و کافه های با کیفیت وجود دارد تا مردم بتوانند بدون دغدغه برای تفریح و گشت و گذار در تمام طول روز فکر کنند.

مکان های ناشناخته تهران

اگر از هر کس در مورد بهترین زمان برای تهران گردی بپرسید جوابی به غیر از عید نوروز نخواهید گرفت اما این شهر ۴ فصل همیشه و در تمام فصول اماده ارائه جذابیت های خود به مردم است. جالب است بدانید بر خلاف اینکه همه ما فکر می کنیم در مورد تهران و جذابیت هایی که دارد اطلاع کافی داریم. اما هنوز هم نقاط مختلفی از تهران وجود دارد که دارای بافت تاریخی عجیب و جذاب است و مردم محلی از آن به عنوان مکان های ناشناخته تهران یاد می کنند. یکی از این مکان های ناشناخته در تهران سر در باغ ملی تهران است که در گذشته به عنوان وزارت جنگ کاربری فعال داشت اما امروز ازسر در این مکان تنها به دلیل معماری و کاشی کاری جذابی که دارد بازدید می شود. با این حال کمتر کسی این مکان را در تهران به عنوان یک مکان تاریخی می شناسند.

محله های قدیمی تهران

یکی دیگر از قسمتهای تهران که کمتر به آن توجه می شود، محله های قدیمی تهران است که بافت تاریخی دارد و هنوز می توان با دیدن معماری این منطقه به عنوان یک اثر تاریخی یاد کرد. اگر سری به محله های قدیمی جنوب شهر تهران از سمت شوش، مولوی و یا راه آهن و حتی محله پامنار تهران بیندازید احساس می کند، سوار ماشین زمان شده اید و به ۴۰ سال قبل سفر کرده اید. چرا که با گذر از این محله ها می توانید نمایی از تهران قدیم را که تنها در فیلم ها و سریال ای قدیمی دیده اید را از نزدیک مشاهده کنید.

برچسب : سفر به تهران

نظرات