بهترین جای شمال در تابستان برای مسافرت

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

کم کم به فصل گرم سال نزدیک می شویم و همه آماده روزهای پرشور و حرارت تابستان و تعطیلاتش هستیم. یکی از بهتری زمان ها برای سفر در کشور دیدار از جاذبه های دیدنی ایران، تا خاطراتی بیاد ماندنی را در دفتر زندگی ثبت کنیم. در این مقاله اما به دنبال بررسی بهترین جای شمال در تابستان برای مسافرت هستیم تا اطلاعات بیشتری را در اختیار شما بگذاریم.

بهترین جای شمال کجاست؟

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است در ادامه با سامتیک همراه باشید تا به این سوال پاسخ تازه تری بدهیم. خطه سرسبز شمال یکی از مقاصد همیشگی سفر در کشور است و در تمام ایام سال، بخصوص تابستان، از بهترین مقاصد سفری به حساب می آید.

بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان

اما بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان کجاست؟ یا بهتر است بپرسیم بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان کجاست؟ با ما همراه باشید.

ماسال، یکی از مناطق بکر شمال

هر وقت حرف از سفر بهخ شمال می شود، گیلان یکی از آن شهرهایی است که جاذبه های دلفریبی دارد و حتما در بین گزینه های سفری شما جایی برای خود دارد. گیلان با طبیعت بکر و زیبایی که دارد همیشه میزبان میمهانان بسیاری است و به بهترین نحو ممکن از مسافران خود میزبانی می کند.

تمام شهرهای گیلان آب و هوای بکر و بی نظیری دارند، اما ماسال یکی از آن شهرهایی است که گویی جزیی از ایران نیست و منطقه ای اروپایی است! ماسال یکی از معروف ترین و زیباترین ییلاقات استان گیلان است که با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و آب و هوایی بسیار دلپذیر، مخاطبین بسیاری هم دارد.

ماسال، بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان

ماسال همیشه یکی از گزینه ها در بین بهترین مکان برای سفر داخلی در بهار است. معروفترین منطقه گردشگری این شهر ییلاقی هم روستای اولسبلنگاه است که در فاصله ۲۵ کیومتری جنوب ماسال و ارتفاع ۱۸۰۰ متری دریا قرار دارد.

جواهرده، زیباترین شهر شمال ایران

نماینده بعدی در بین بهترین شهرهای شمال کشور، استان سرسبز و دیدنی مازندران است. جواهرده یکی از روستاهای شهرستان رامسر است و با طیعت زیبا و وصف ناپذیرش شاهکاری بی نظیر از زیبایی های شمال کشور را به تصویر کشیده است.

این روستا با جنگل های زیبا و آب و هوای مطبوعی که دارد یکی از مقاصد گردشگری و عالی در تابستان است. در سفر به جواهرده به عنوان یکی از بهترین جاهای شمال برای سفر در تابستان، فرصت این را هم خواهید داشت تا در جویبارهای بالا دست و آبشارهای زیبایش، با غذاهای معروف منطقه از خودتان پذیرایی کنید.

جاهای دیدنی جواهرده

معروفترین غذاهایی که در سفر به جواهرده می توانید پیدا کنید تا با آن از خودتان پذیرایی نمائید، کباب ترس، میرزا قاسمی، بادمجان قلیه و شیرین تره اند که لذت خوردن این غذاها در کنار میهمان نوازی مردم این منطقه صفای دیگری دارد. سفر به جواهرده به خصوص در فصل تابستان توصیه می شود که زمینه ساز یکی از بهترین لحظات و خاطرات شما در سفر خواهد بود.

بهترین شهر شمال برای تفریح

بازهم در بین بهترین گزینه های سفری به شمال به استان گیلان می رسیم. دیلمان یکی دیگر از ییلاق های بکر و خوش آب و هوا در خطه سرسبز شمال است که با آب و هوایی دلپذیر و کوهستانی از شما پذیرایی می کند. دیلمان با داشتن چشمه هایی فراوان، منظره هایی سرسبز و قله هایی پربرف شهرت دارد و در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از دریا قرار گرفته است.

 

دیلمان یکی از بخش های شهرستان سیاهکل استان گیلان است که در هر سال مسافران بسیار زیادی دارد و بخصوص در فصل تابستا مقصد سفری بسیاری از مردم کشور می شود. هوای منطقه دیلمان حتی در تابستان ها هم خنک است و بهترین مکان برای فرار از گرمای تابستانی است. پس اگر قصد سفر به دیلمان در تابستان را دارید به همراه بردن لباس گرم را فراموش نکنید.

داماش، یکی از بهترین جاهای دیدنی شمال

باز هم باید در حوالی استان گیلان و بخش های مختلف آن سفر کنیم! داماش یکی دیگر از گزینه ها در بین لیست بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان است. داماش به قدری از سطح دریا ارتفاع دارد که گویی نزدیک به آسمان شده اید در میان ابرهای زندگی می کنید.

حتی با اینکه مسیر رسیدن به داماش پرپیچ و خم و کمی کوهستانی است، اما وقتی به مقدص برسید متوجه خواهید شد که واقعا ارزش طی کردن چنین مسیر طولانی را دارد. آب و هوای داماش در فصل های بهار و تابستان معتدل و خنک است، اما در فصل های پاییز و زمستان بسیار سرد و برفی، پس برای هر کسی نمی تواند انتخابی مناسب برای سفر در نیمه دوم سال باشد.

جاهای دیدنی شمال

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری داماش روستای سوسن چلچراغ است که اگر خوش شانس باشید و در اوایل تابستان سفر کرده باشید، دیدار از زیبایی های بکر آن نصیبتان خواهد شد.

جاهای دیدنی آلاشت، بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان

آلاشت یکی از شهرستان های سوادکوه در استان مازندران است و زادگاه یکی از مردان قدرتمند دوره پهلوی، یعنی رضا شاه می باشد. آلاشت با طبیعتی وصف نشدنی هرساله میزبان مسافران بسیار زیادی بوده و محیطی رویایی دارد. در آلاشت مازندران فرصت زندگی درون ابرها را خواهید داشت یکی از خاص ترین مناطق دیدنی در شمال را در آن تجربه خواهید کرد.

جاهای دیدنی آلاشت

همانطور هم که انتظار دارید یکی از بهترین زمان های ممکن برای سفر به آلاشت فصل تابستان است و با زیبایی های بی نظیرش غافلگیر می شوید.

روستای فیل بند، بام مازندران

نوبتی هم که باشد کم کم باید به دیدار از روستای فیل بند می رسیدیم. فیل بند یکی از معروف ترین مقاصد گردشگری در بین شهرهای شمالی است و طرفداران بسیاری دارد. روستای فیلبند در بخش های جنوبی دو شهر بابل و آمل قرار دارد و همانند آلاشت، چنان است که گویی روی دریایی از ابرها قرار دارد.

منطقه فیل بند مرتفع ترین روستای ییلاقی در استان مازندران می باشد که به خصوص در بین علاقمندان به طبیعت طرفداران بسیار زیادی دارد. فیل بند با ارتفاعی ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و در بیشتر روزها منظره ای که پیش روی شماست دریایی از ابرهاست.

فیل بند، بام مازندران

پس در بین گزینه های خود در انتخاببهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان، جایی هم برای فیلبند کنار بگذارید.

تالش، بهترین مکان برای سفر در تابستان

تالش منطقه‌ ای است که از غرب به استان اردبیل، از شمال به آستارا، از جنوب به رودبار و از شرق به دریای خزر و انزلی محدود شده است. جاذبه‌ های دیدنی این شهر بسیار است و تنوع جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری در آن باعث شده که به یکی از مقاصد عالی برای گردشگری تابستانه تبدیل شود.

تالش، بهترین مکان برای سفر در تابستان

یکی از نقاط دیدنی استان گیلان و شهرستان تالش پارک جنگلی گیسوم است که مسیر زیبا و دیدنی درختان سر به فلک کشیده آن تونلی جنگلی را ایجاد کرده که هر بیننده‌ ای را محو تماشای خود می‌ کند. گذر از این تونل جنگلی با نسیم خنک تابستانه بسیار روح‌ نواز و دلپذیر است.

سوادکوه، بکرترین شهر شمال برای سفر

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، سوادکوه در مازندران یکی از مناطق گردشگری پرطرفدار در شمال ایران است و پتانسیل بالایی برای گردشگری در تابستان دارد. روستا و دریاچه شورمست یکی از زیباترین بخش های این منطقه اند که امکانات تفریحی مناسبی را هم برای گردشگران دارند.

آبشار و پل ورسک یکی از دیگر دیدنی‌ های هیجان‌انگیز این منطقه است که این آبشار از ارتفاعات قدمگاه سرچشمه می‌ گیرد. سواد کوه بخش‌ های جنگلی بسیاری دارد که در میان این نوع از جنگل‌ ها نیز دره‌ های زیبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه‌ سارهای متعدد، خودنمائی می‌ کند.

مکان های دیدنی سوادکوه

همچنین در این منطقه پوشش گیاهی خاص و بومی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، آلاش و لازه وجود دارد که در کنار گیاهان میوه دار وحشی مانند ازگیل، ولیک، زالزالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، از دیگر جاذبه های دیدنی منطقه سوادکوه به شمار می آیند.

با اینکه جاذبه های دیدنی شمال تنها محدود به این موارد نیست و می توان سطر های در باب بهترین جای شمال برای مسافرت در تابستان نوشت، اما در این مقاله سعی کردیم تا تعدادی از بهترین انتخاب های ممکن برای سفر در تابستان را در اختیار شما بگذاریم.

نظرات