برنامه سفر به استانبول

بهترین برنامه ۴ روزه سفر به استانبول

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

استرس و خستگی کار و زندگی شما را سخت آزرده کرده است. یکی از بهترین کارهایی که می‌تواند به روح و روانتان جانی تازه بخشد، سفر کردن به شهری زیبا است. اما دوست دارید در مدت زمان محدودی که دارید، نهایت استفاده را از آن ببرید. با خود فکر می‌کنید که «آیا می‌توانم در ۴ روز تمامی جاذبه‌های گردشگری استانبول را ببینم و از آن لذت ببریم؟»

اجازه دهید شما را با یک بله خوشحال کنیم. اما قبل از اینکه چمدان خود را ببندید، لازم است یک برنامه سفر جامع و خوب داشته باشید. برنامه‌ای که به شما کمک کند تا بتوانید در مدت ۴ روز از بهترین جاذبه های تسلی‌بخش استانبول دیدن کنید. خوشبختانه ۵ روز مدت مناسبی است تا تمام شگفتی و زیبایی‌های استانبول را تجربه کنید چراکه ۴ روز، نه مانند بسیاری از برنامه‌های ۳ روز آن‌قدر کم است که مجبور باشید همه چیز را فشرده انجام دهید، و نه بیش از حد طولانی، که از ماندن در پایتخت زیبای ترکیه حوصله تان سر رود. حالا زمان آن رسیده که به برنامه سفر ۴ روزه خود بپردازیم.

اگر دوست دارید در یک ویدئوی زیبا با تمام جاذبه ها و دیدنی های استانبول آشنا شوید، ما برای شما ویدئو زیر ا آماده کرده‌ایم:

 

 

روز اول سفر به استانبول، دیدن شگفتی‌های استانبول قدیم

در اولین روز از برنامه سفر ۴ روزه به استانبول برای اینکه به حال و هوای این شهر عادت کنید، بهتر است ابتدا از میدان سلطان احمد دیدن کنید. در این میدان بنای زیرزمینی و تاریخی باسیلیکای سیسترن و بنای ایاصوفیه با تاریخ و معماری شان جان تازه‌ای به شما می‌دهد. اما اصلاً نگران راهنما نباشید چراکه وقتی به این دو بنای دیدنی وارد شوید، کارشناس گردشگری، اطلاعات کاربردی را به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر در مناسبت‌‌ها یا تعطیلاتی خاص به این میدان سفر کنید، امکان بهره‌مندی از راهنمای گردشگری به زبان فارسی هم برای شما وجود دارد.

 

جاذبه‌های گردشگری استانبول ترکیه

 

بعد از دیدن این بنای تاریخی، ۱۰۰ متر پیاده روی کنید و به دیدن مسجد آبی در کنار ایاصوفیه بروید. در مسیر با رسیدن به فواره های آلمانی میدان سلطان احمد، می‌توانید عکس‌های یادگاری خوبی بگیرید. پس از آن به بیرون مسجد و میدان سلطان احمد برگردید. جالب است بدانید که این میدان در ابتدا میدان اسب دوانی برای یونانی ها بوده است و حال و هوای ایتالیایی خاصی دارد. حالا که نیم‌روز خود را در میدان سلطان احمد سپری کردید، از منوی خوشمزه رستوران‌های سنتی این میدان ناهار را نوش جان کنید.

حالا که یک وعده غذای به‌یادماندنی میل کردید، وقت آن رسیده که از باقیمانده روز خود لذت ببرید. بهترین انتخاب شما رفتن به بازار بزرگ استانبول است. این بازار در محله بایزید و در کنار مسجد بایزید یا ۴۰۰۰ مغازه سرپوشیده قرار دارد. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، این بازار جای خوبی برای خرید سوغاتی با قیمتی به صرفه است. در سفر به استانبول سعی کنید که هتل خود را در محله فاتح یا بی اوغلو رزرو کنید تا به این جاذبه ها نزدیک باشید.

 

روز دوم، طبیعت‌گردی و دریانوردی

بعد از اینکه در روز اول به مکان‌های تاریخی و قدیمی سر زدید. حال نوبت به تنفس هوای تنگه بسفور و مناظر طبیعی می‌رسد. برای اینکار می‌توانید یک تور نیم روه برای تنگه بسفور بخرید و سوار کشتی شده و از منظره‌های بی‌نظیر استانبول لذت ببرید. پس از خوردن ناهار بد نیست به کاخ زیبای دلمه باغچه سری بزنید و تا بعدازظهر در این کاخ بمانید و از زیبایی خیره‌کننده‌اش نهایت استفاده را ببرید. در همین جا روز دوم سفر شما به استانبول به اتمام می‌رسد. این جاذبه‌ها به راحتی می‌توانند شما را تا یک روز به خوبی سرگرم کنند. اما قبل از روز سوم، لازم است اشاره کنیم که می‌توانید از بخش خرید بلیط هواپیما خارجی سامتیک برای پرواز تهران استانبول اقدام کنید.

 

دریانوردی در استانبول

 

روز سوم سفر به استانبول، بازدید از استانبول مدرن

دو روز گذشته برای شما یکی از بهترین خاطره‌های زندگی‌تان بوده، اما اجازه دهید آن را بهتر کنیم.

در روز سوم با بازدید از بخش مدرن استانبول،. بازدید خود را از کاخ قرن نوزدهمی دولماباغچه Dolmabahçe Palace شروع کنید. در نهایت به سمت میدان تکسیم Taksim Square و خیابان استقلال Istiklal Caddesi بروید.

خیابان استقلال یکی از معروف‌ترین خیابان‌های استانبول است که بسیاری از گردشگران عاشق آن هستند. این خیابان که به برج معروف «گالاتا» ختم می‌شود، قلب شهر است و هر روزه سه میلیون نفر در آن رفت‌وآمد می‌کنند. با اینکه این خیابان مانند نمونه‌ای کوچک از استانبول و مملو از فروشگا‌های زنجیره‌ای و فست‌فودهاست، اما هنوز نشانه‌هایی از استانبول قدیمی در آن دیده می‌شود. بازدید از خیابان استقلال، فرصتی منحصر به‌ فرد برای تجربه و روح استانبول در ناب‌ترین حالت آن است.

برجسته‌ترین مکان این خیابان، «میدان تکسیم» (Taksim Square)، در انتهای شمالی خیابان قرار دارد که شاهد تظاهرات و اعتراضات فراوانی، از جمله تظاهرات «گِزی پارک» (Gezi Park) در سال ۲۰۱۳ بوده است. در این میدان، مجسمه‌ای از آتاتورک، بنیان‌گذار جمهوری ترکیه، به عنوان نمادی قدرتمند، دیده می‌شود.

 

خیابان استقلال استانبول

 

پس از گشت و گذار در این خیابان به انتهای خیابان استقلال رفته و وارد خیابان سنگفرش شده گالیپ دد Galip Dede  وارد شوید. اگر دوست دارید مجموعه‌ای از مغازه‌های موسیقی، بوتیک و رستوران را یکجا داشته باشید، این خیابان انتخاب خوبی است. در انتهای این خیابان به برج قرون وسطایی گالاتا Galata Tower خواهید رسید. اگر دیدن غروب خورشید از بالای برج گالاتا شما را به وجد می‌آورد، اینکار را بکنید ولی به یاد داشته باشید که در اول وقت به برج گالاتا بروید زیرا ممکن است شلوغی‌های عصر این محل برای شما  ناخوشایند باشد.

روز چهارم، خداحافظی با جاذبه‌های استانبول

روز پنجم را به خارج از شهر استانبول بروید. دیدن جزایر پرنسس پر از جاذبه های بسیار است. برای رفتن به این جزایر از بسفر و دریای مارمارا یک قایق که آهسته حرکت می کند را سوار شوید. این قایق ها در مدت زمان ۹۵ دقیقه شما را به این جزایر می رسانند. قبل از اینکه به جزایر برسید، سری به عرشه کشتی بزنید. از اطراف لذت ببرید.

در زیر سایبان عرشه کشتی چای سفارش دهید و به همراه املت تخم مرغ دریایی صبحانه ای با نام تازه بخورید. در نهایت بعد از این سفر به بزرگترین جزیره در بین ۹ جزیره پرنس یعنی جزیره بیوکادا Büyükada می رسید. در این جزیره هیچ ماشینی وجود ندارد و برای رفت و آمد باید از درشکه یا دوچرخه کرایه ای استفاده کنید. همچنین اگر اسب سواری یاد دارید می توانید در کنار اسکله اسب های کرایه ای نیز بگیرید.

یادتان نرود که در این جزیره به بالای لونا پارک Lunapark نیز بروید. به دیدن صومعه آیا یورگی بروید و از آن بالا نمای شهر استانبول را تماشا کنید. غذاهای دریایی جزیره را حتما امتحان کنید. بستنی مخصوصی در این جزیره است که دوندورما dondurma نام دارد. توصیه می کنیم در سفر ۴ روزه به استانبول این بستنی را هم حتما امتحان کنید. حال دیگر نوبت این است که با پرواز استانبول تهران به کشور ایران برگردید. حالا که از برنامه سفر استانبول برای شما گفتیم، رسیدن به این شهر زیبا اصلاً سخت نیست؛ پرواز تهران استانبول می‌تواند مانند پلی باشد از شهر استرس و آلودگی به سرزمین جلال و شکوه!

نظرات

سلام من قبلا یک بار چهار روزه رفتم استانبول و واقعاً خیلی خوش گذشت. توصیه میکنم حتماً به خیابون استقلال و تکسیم سر بزنید چون جاذبه های گردشگری و تفریحی ترکیه توی این دو منطقه خلاصه میشه. ممنون

    ممنون از اینکه تجربه سفر به استانبول خودتون رو برای ما گفتین. همونطور کن گفتین این دو تا خیابون یکی از بهترین مناطق استانبول هست و ما هم به این دلیل توی مقاله بهش اشاره کردیم.