باشکوه ترین معابد دیدنی ژاپن

آشنایی با باشکوه ترین معابد دیدنی ژاپن

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ژاپن کشوری کوچک و آسیایی و به معنی “سرزمین آفتاب” است. کشوری جزیره ای با جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و زیبا که هر یک در حوزه های مختلفی است، از تاریخ و فرهنگ گرفته، تا ادبیات و بناهای باشکوه تاریخ و جاذبه هایی مدرن. در ادامه اما با معرفی باشکوه ترین معابد دیدنی ژاپن با شما خواهیم بود تا اطلاعات بیشتری در مورد جاذبه های باشکوه این آثار تاریخی در اختیار شما بگذاریم.

 

ژاپن، سرزمین آفتاب در قاره آسیا

ژاپن در بخش های شرقی اقیانوس آرام قرار گرفته و کشوری جزیره ای است. کشوری متشکل از ۶۸۵۲ جزیره آتش فشانی که بزرگترین آنها هوکایدو، هونشو، شیکوکو و کیوشو اند و این ۴ جزیره ۹۷ درصد از کل مساحت ژاپن را تشکیل می دهند. ژاپن برخلاف وسعت کمی که دارد از پیشرفته ترین کشور های دنیاست و با وجود تمام مشکلات و موانع طبیعی و زیستی اش و وقایع خسارت بار طبیعی که تابحال رخ داده، هنوز هم یکی از بهترین کشورهای دنیاست و تمام فاصله شما با اینهمه زیبایی تنها به اندازه خرید بلیط هواپیما خارجی است.

 

آشنایی با باشکوه ترین معابد دیدنی ژاپن

 

ژاپن نقش تعیین کننده از در صنعت و تجارت دنیا دارد و بسیاری از محصولات باکیفیت آن را در تمام دنیا می توان دید. البته جاذبه های دیدنی تاریخی، فرهنگی و توریستی آن نیز بسیار قابل توجه اند. اگر به جاذبه های دیدنی کشورهای آسیایی علاقه دارید پیشنهاد می کنیم زمان را برای مطالعه مقاله کشور ۷ هزار ساله چین کنید. با معرفی معابد ژاپن با ما همراه باشید.

 

کیومیزو درا یا معبد آب پاک در کیوتو

معبد کیومیزو درا که با نام معبد آب پاک هم شناخته می شود در بخش های شرقی شهر کیوتو قرار دارد و یکی از مهمترین معابد ژاپن است. معبد آب پاک یکی آثار جهانی یونسکو است که در چشم انداز فوق العاده جنگل و کوه اوتووا قرار دارد. قدمت این اثر تاریخی به قرن ۸ میلادی باز می گردد و بخش های زیادی از آن نیز در قرن ۱۶ ساخته شد.

 

کیومیزو درا یا معبد آب پاک در کیوتو

 

زیارت کنندگان این معبد به خدای بخشش اعتقاد دارد و تمام بنا به الهه رحمت آیین بودایی اهدا شده که می توانید مجسمه های این الهه را هم در بخش های مختلف آن ببینید.

 

معبد گینکاکو جی یا معبد طلایی

معبد گینکاکوجی یکی از معابد بسیار زیبا و دیدنی در شهر کیوتو ژاپن است و عمری ۵۰۰ ساله دارد. براساس اطلاعات موجود معبد گینکاکوجی در سال ۱۴۸۲ توسط آشیگاکا یوشیماسا بنا شد که از حاکمان موروثی ژاپن بوده است. این معبد با نام پاویلون طلایی نیز شناخته می شود. این معبد زیبا در جنگلی پر از درختان انبوه بنا شده و یک محیط بسیار ارامش بخش و دنج را برای گردشگری به وجود آورده است.

 

 

معبد گینکاکو جی یا معبد طلایی

 

معبد سانجوسانگندو، صومعه خدای بخشش

این معبد زیبا نیز در شهر کیوتو قرار دارد و محلی برای نگاهداری ۱۰۰۱ مجسمه از خدای بخشش یا “کانن” است. قدمت این اثرتاریخ به سال های ۱۱۶۴ برمی گردد و با اینکه یکبار در آتش سوزی سال ۱۲۶۴ تخریب شد، مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. معبد سانجوسانگندو در بخش های شرقی کیوتو قرار دارد و یکی دیگر از معابد زیبا ژاپن است که نگاه هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

 

تصویری از معبد سانجوسانگندو در کیوتو ژاپن

 

معبد سه گانه دایگو جی، معبدی نارنجی در کیوتو

معبد دایگو جی در جنگل های افرای شهر کیوتو قرار دارد و زیباترین منظره آن را می توانید در فصل پاییز ببینید. معابد سه گانه دایگو جی به نام های سامبو-این، شیم-دایگو و کامی-دایگو شناخته می شوند. برای رسیدن به این معبد زیبا باید کمی هم در دل جنگل پیاده روی کنید تا به مسیر کوهستانی اش برسید و پس از طی کردن یک مسیر کوهستانی به مقصد خود می رسید.

 

معبد سه گانه دایگو جی، معبدی نارنجی در کیوتو

 

معبد یاکوشیجی، مدرسه بودیسم ژاپن

معبد یاکوشیجی یکی دیگر از معابد ژاپن است که نامش در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار دارد و در دنیا به عنوان مهمترین اثر تاریخی نارای باستان، یا همان ژاپن قدیم شناخته می شود. یاکوشیجی یکی از ۷ مرکز اصلی آموزش آیین بودیسم و معابد تاریخی نانتو به شمار می رود و مرکز تجمع سران مکتب بودیسم ژاپنی هوسو نیز هست.

 

معبد یاکوشیجی در فهرست آثار دیدنی ژاپن

 

تودای جی، معبدی ۷۰۰ ساله

معبد تودای جی در حدود ۷۳۵ سال پیش ساخته شده و یکی از مراکز مهم آموزش بوداییان در گذشته بوده است و بارها بر اساس اتفاقات مختلف بخش هایی از آن تخریب شده است. بدترین اتفاقی که برای این معبد افتاد به سال ۸۵۵ باز می گردد که در طول زلزله همان سال سر بزرگترین مجسمه بودا جدا شده و تخریب شد. هرچند که بعدها ترمیم شد ولی هنوز هم بعد از آن با انوع وقایای طبیعی مانند آتش سوزی و صاعقه هم مورد آسیب بود. اما در حال حاضر بخش های زیادی از آن باقی مانده است و دیدنی های بسیاری هم دارد.

 

تودای جی، معبدی 700 ساله در ژاپن

 

معبد ریوآنجی در باغ راک یا باغ سنگی

معبد ریوآنجی در بخش های شمال غربی شهر کیوتو قرار دارد و از مهمترین مراکز آموزش رینزای بودیسم ذن به حساب می آید. معبد ریوآنجی به معنای معبد اژدها درصلح است و بهترین نموه از باغ های صخره ای ژاپن را در خود دارد. بنای این معبد که از معروف ترین آثار تاریخی ژاپن است، چشمگیر ترین نمونه های کراس سانسیوی با مناظری بی نظیر از طراحی ژاپنی است.

 

تصویری از معبد ریوآنجی یکی از معابد دیدنی ژاپن

 

معبد بیودو-این، مشهورترین معبد ژاپن

معبد بیودو-این نه تنها که در ژاپن که در منطقه هاوایی هم بسیار شناخته شده و معروف است. بیودو-این را باید بهترین نمونه از گسترش فرهنگ ژاپنی در دنیا معرفی کنیم. این معبد تاریخی در سال ۱۹۶۸ ساخته شده و به عنوان یاد بودی از ورود اولین مهاجران ژاپنی به هاوایی است. پس این معبد دقیقا در ژاپن قرار ندارد اما نمونه ای بسیار زیبا از معماری ژاپنی است.

 

تصویری از معبد بیدو-این در ژاپن

 

معبد بودایی هیرایزوموی، بنایی مقدس در ایات

معبد هیرایزوموی که امروزه تنها مخروبه هایی از آن باقی مانده، یکی از مکان های بسیار مقدس در ژاپن است است که در منطقه توهوکو استان ایات ژاپن قرار دارد. با اینکه این بنا در طول سال های اخیر از بین رفته است و تنها مخروبه هایی از آن باقی مانده اما هنوز هم دیدار از آن جاذبه های بسیاری دارد.

با اینکه سفر به ژاپن جاذبه های بسیاری دارد اما دیدار از معابد آن لذت دیگری دارد که حتما در سفر خود از آنها دیدن کنید. اصلا بدون دیدار از معابد ژاپن سفر شما کامل نمی شود. امیدواریم در این مقاله اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد معابد معروف ژاپن به دست آورده باشید. در صورت تمایل می توانید نگاهی هم به مقاله راهنمای سفر به توکیو و جاذبه هایش بیاندازید.

نظرات

یکی از آرزو های زندگی من سفر به ژاپنه
امیدوارم بتونم ی روز برم ژاپن و از نزدیک ببینم همه زیبایی هاشو
راستی ، مقاله تون خیلی خوب بود همش حین خوندن تصور می کردم توی ژاپن ام

    سلام مهسا
    مرسی که مقاله ما رو مطالعه کردین و نظر خودتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدواریم به زودی به آرزوتون برسید و بتونید به ژاپن سفر کنید.