بهترین مکان های دیدنی تهران را از دست ندهید!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

تهران کلان شهر ایران،  با ساختمان های آسمان خراش و میلیون ها ماشین ترسی در وجود خیلی ها می اندازد. شاید از خودتان بپرسید چرا آدم های زیادی در این شهر رفت و آمد می کنند؟ خب دلیل این کاملا مشخص است، تهران مرکز سیاسی و اقتصادی است. این کلان شهر زیبا به چهار فصل معروف است. با وجود دودهای زیاد اما قشنگ‌های خاص خودش را هم دارد.

مسافران و گردشگران زیادی هرساله از اقصی نقاط دنیا و کشور به این شهر زیبا سفر می کنند. اما به دلیل آشنا نبودن با این شهر زیبا، زود کلافه و خسته می شوند و از تهران به عنوان بدترین سفر خودشان یاد می کنند. اگر نمی دانید مکان های دیدنی شهر تهران  کجا ست؟ پیشنهاد می کنم همراه ما باشید، بهترین و  ناشناخته‌ترین جاهای دیدنی تهران را برای شما معرفی کنم.

 

 ناشناخته ترین مکان های دیدنی شهر تهران

تهران با برج و ساختمان‌هایش یک ظاهر خشنی به خود گرفته است اما دل بسیار رئوفی دارد. این شهر در ظاهر هیچ گونه مکان دیدنی ندارد اما یکسری جاهای دارد که کمترکسی از آن بازدید کرده است. میدونم که الان شما هم علاقمندید که اول بدانید جاهای ناشناخته تهران کجاست. پس همراه با ما باشید تا گمنام ترین جاهای تهران برای شما بازگو کنم و تصمیم بگیرید که این شهر را با اصالت معرفی کنید یا خیر.

 

مکان های دیدنی شهر تهران

 

از مکان‌های گمنام  تهران که شروع کنیم به کاروانسرای خانات، موزه رضا عباسی، غارموزه وزیری، آتشکده آدریان، شهرک سینمایی غزالی، باغ ملل، قبرستان ظهیرالدوله، حمام تاریخی نواب، موزه ملک ملی، موزه زمان، گنبد مینا، قصر یاقوت  و در پایان به موزه عروسک های ملل می رسیم. اگر به هرکدام از این مکان ها بروید متوجه تمدین و فرهنگ شهر تهران خواهید شد.

در وهله دوم اگر بخواهید از دود و آلودگی دور باشید به مناظر طبیعی ناشناخته در تهران خواهید رسید که پس دانستن این مناظر متوجه اعجاب انگیز بودن این شهر خواهید شد. البته بیشتر این مناظر اطراف تهران قرار دارند و باید مصافت کمی با ماشین در حرکت باشید تا به مقصد مورد نظر برسید.

این مناظر زیبا و رویایی از شمال شرق تهران به آبشار کمرد بین جاجرود و پردیس،  آبشار سنگان جاده کن سولقان، دره زیبای سرسبز دوچناران در شمال غربی فرحزاد، دره کوچک هملون در ۳۰ کلیومتری جاجرود، دره زیبای آهنگرک در غرب روستای میگون، غار رود افشان، دشت هویج در افجه لواسان و در انتها به آبشار شکر آب خواهید رسید.

 

مکان های دیدنی تهران در شب؛ شگفتی های تهران

یکی از چیزهای چشم هرکسی را خیره می کند تهران در شب است. در شبهای تهران زندگی و زنده بودن را حس کنید. این شب پر از نور و روشنایی شگفت انگیز دارد و هرکسی دوست دارد شبها در تهران به گشت و گذار برود. خب خیلی از مسافران و حتی افرادی که در این شهر زندگی می کنند با  مکان های دیدنی شهر تهران در شب آشنایی ندارد. این جاهای جزء بهترین مکان های هستند که در شب دیدن دارد و می توانید از آنها لذت چندین برابر ببرید. ادامه مقاله را حتما بخوانید تا لحاظ شادی را در طول زندگی خود ثبت کنید.

 

بام تهران یکی از مکان های دیدنی

 

مکان های زیبای تهران در شب از شمال شهر به بام تهران در انتهای خیابان ولنجک و امکاناتی نظیر رستوران، سورتمه، تله کابین را دارد. دریاچه چیتگر، این دریاچه در شب یک شگفتی  و آرامش خاصی دارد. ساعات زیادی را می توانید روی ماسن بشینید و به صدای دلنواز آب گوش کنید این دریاچه زیبا امکاناتی مانند پیست پرش در آسمان، سافاری وحشت، چرخ و فلک، سینمای هرم هیجان، ماشین برقی، پیست قایق سواری دارد و می توانید یک شب بسیار به یادماندنی را تجربه کنید.

 

دربند تهران

 

پل طبیعت یکی از زیبای دیگر شهر تهران در شب است، روی پل طبیعت قدم بزنید و از آرامش شب و دیدن مناظر و اتوبان بدون ماشین لذت کامل ببرید. یکی از جاهای که بسیار زیبای شهر،  دربند درشمال تهران است. این مکان دیدنی هوای بسیار خنکی دارد و پر از رستوران های سنتی و مدرن با غذاهای بسیار لذیذ می باشد، اگر به تهران سفر کردید پیشنهاد می کنم دربند تهران را فراموش نکنید.

خیابان سی تهران یکی از جذاب ترین مکان ها در شب به حساب می آید این خیابان قدیمی ترین خیابان های شهر تهران است. موزه، مدرسه و آتشکده های قدیمی در خیابان سی تیر قرار گرفتند.  یکی از مهم‌ترین ویژگی های این خیابان زیبا فروش غذاهای به اصطلاح خیابانی و موسیقی که در خیابان پخش می شود، است.

خب پیشنهاد می کنم قشنگ ترین شب خودتان در پارک آب و آتش بگذرانید، یک شب با کلی خاطرات زیبا می توانید برای خودتان ثبت کنید. این پارک دارای چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه‌ی کبوتر، فانوس دریایی و آبنما است.

 

‌مکان های تاریخی در تهران

با توجه به قدمت ۵۰۰۰ هزار ساله تهران می توانید متوجه مکان های تاریخی این شهر شوید. این شهر زیبا از دوران افشاریه تا پهلوی دارای یکسری مکان های تاریخی شگفت انگیز است. از کهن ترین کاخ می توان فرح آباد، سرخه حصار، شمس العماره، بهارستان، دادگستری را نام برد. یکسری ساختمان های تاریخی از زمان قاجار وجود دارد که معماری بسیار شگفت انگیز در آن بکار برده شده است این ساختمان های شامل موزه آبگینه که موزه ظروف و سرامیک است و مجموعه کاخ گلستان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

 

کاخ شمس العماره

 

ساختمان شمس العماره یکی از ساختمان های مجزا کاخ  گلستان است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده است و معماری بسیار خاصی در داخل امارت بکار برده شده است.

برای  سفر به تهران می توانید از قطار مشهد به تهران یا خرید بلیط هواپیمایی داخلی   استفاده کنید و بهترین سفر را برای خودتان رقم بزنید.

 

برچسب : سفر به تهران

نظرات