قطار قزوین رشت

قطار قزوین رشت – ساعت حرکت، مدت زمان سفر و خرید بلیط قطار قزوین رشت

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

این روزها از ناوگان ریلی کشورمان اخبار خوبی شنیده می شود. تمامی این اخبار نوید سفری راحت و آسان را به مسافران مقاصد مختلف می دهد تا بدون دغدغه به سفر با قطار به هر کجای کشور فکر کنند. اگر به نقشه ناوگان ریلی کشور نگاهی بیندازیم متوجه این نکته خواهیم شد که کشور ما دارای خطوط ریلی بی شماری است که موجب می شود مسافران برای جا به جایی از شهری به شهر دیگر نگرانی نداشته باشند.

یکی از جدید ترین و مهم ترین خطوط ریلی کشور مسیر قطار قزوین رشت است که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته و به جمع خانواده مسیرهای ریلی کشور اضافه شده است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر این مسیر جدید ریلی خواهیم پرداخت.

آخرین وضعیت قطار قزوین رشت

پروژه بهره برداری از خط ریلی قطار قزوین رشت از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در نهایت در هفته اول اسفندماه ۱۳۹۷ آماده مسافربری شد. این پروژه  به دلیل طولانی بودن مسیر ۱۶۵ کیلومتری بسیار زمان بر و طولانی بود و مسافران این مسیر برای زودتر افتتاح شدن آن لحظه شماری می کردند و در حال حاضر با توجه به تازه بودن این مسیر ریلی و کم تردد بودن آن بلیط قطار این مسیر به سرعت فروخته می شود.

ایستگاه راه آهن رشت کجاست؟

افتتاح یک ایستگاه راه آهن در شهر رشت برای شهروندان هم به به اندازه مسافران جذاب است. چرا که وجود یک ایستگاه راه آهن که حمل و نقل ریلی از شهر به دیگر شهرها راحت تر می کند آرامش و آسایش را برای شهروندان به وجود می آورد. اما سوال مورد توجه این است که این ایستگاه راه آهن جدید کجاست؟ ایستگاه راه آهن رشت بر خلاف بسیاری از ایستگاه های قطاری که در حومه شهرها قرار گرفته است است درست در وسط «میدان گیل» رشت قرا گرفته است. اگر شما آَشنایی کافی با این شهر نداشته باشید می توانید پس از رسیدن به میدان ریبای گیل، از اهالی رشت سراغ ایستگاه راه آهن مشهد را بگیرید.

مسیر قطار قزوین رشت چند ساعته؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای مسافران همیشه مطرح است مدت زمانی است که باید در قطار بگذرانند. این مسیر جذاب و دوست داشتنی برای مسافران خسته کننده و کسل کننده نیست، چرا که این خط ریلی در کمتر از ۳ ساعت و نیم مسافران را به مقصد جذاب رشت می رسانند.

مسیر راه آهن قزوین رشت، جذاب ترین مسیر ریلی کشور

پیشنهاد می کنم این مسیر ریلی را با دیگر مسیرها مقایسه نکنید؛ چرا که مسیر راه آهن قزوین رشت یکی از زیباترین وجذاب ترین مسیرهای ریلی به حساب می آید. اگر یکی از مسافران این مسیر باشید و نشستن کنار پنجره برایتان جذاب باشد، خواهید دید که بیش از ۵۰ درصد مسیر در دشت قرار دارد. همچنین نیمه دیگری از راه با گذر از مناطق کوهستانی و تپه ها و تونل های زیبا سپری می شود.

مسیر قطار تهران رشت، رویایی برای تهرانی ها

ما حصل پروژه پر هزینه و پر کاربرد قزوین رشت روی کار آمدن مسیر قطار تهران رشت به است. یکی از بزرگترین ویژگی های افتتاح خط راه آهن قزوین رشت این است که مسافران تهرانی می توانند از این مسیر برای سفر به رشت استفاده کنند و سفر پر هزینه با هواپیما را فراموش کنند.

خرید بلیط قطار تهران رشت

افتتاح این مسیر برای مسافران تهرانی و همچنین دانشجویانی که رقت و آمد همیشگی در این مسیر دارند بسیار خوشجال کننده بود چرا که سهولت در رفت و آمد مسافران بهترین اتفاق ان پروژه به حساب می آید.

بهترین قطار قزوین رشت

با توجه به اینکه مسیر قطار قزوین رشت به تازگی افتتاخ شده است یاید در نظر داشته باشیم که قطارهای متنوع در این مسیر وجود ندارد اما در حال حاضر یکی از بهترین و ارزان تیرن قطارهای ناوگان ریلی کشورمان در حال تردد به این مسیر هستند.

در حال حاضر، قطار اتوبوسی صبا به عنوان تنها قطار موجود برای این مسیر خدمات حمل و نقل مسافران را انچام می دهد.

مسیر ریلی قزوین رشت

قطار اتوبوسی صبا، تنها قطار مسیر قزوین رشت

قطار اتوبوسی صبا به عنوان یک قطار درجه ۱ اتوبوسی، خدمات حمل و نقل مسافران مسیر قزوین رشت را روزانه انجام می دهد. این قطار درجه ۱ ارزان به دلیل طراحی دو طبقه قطار و شکل خاطره انگیزی که دارد مورد توجه مسافران قرار گرفته است. در ادامه به بررسی دقیق تر امکانات و خدمات این قطار درجه ۱ شرکت رجا خواهیم پرداخت.

  • دارای صندلی های راحت و استاندارد برای استراحت مسافران
  • سیستم ضوتی و تصویری برای تماشای فیلم و موسیقی
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم ارتباط داخلی با مهمانداران قطار
  • سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

اگر قصد دارید با خدمات و امکانات این قطار بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنم سری به مقاله معرفی قطار اتوبوسی صبا بزنید و اطلاعات خود را در خصوص این قطار اتوبوسی درجه ۱ تکمیل کنید.

ساعت حرکت قطار قزوین به رشت

قطار قزوین رشت تنها یکبار در روز خدمات مسافربری را انحام می دهد. اگر شما می خواهید با قطار مسافر این مسیر شوید باید در ساعات ۸:۳۰ در ایستگاه قطار قزوین آماده باشید؛ چرا که قطار در ساعت ۸:۵۰ از قزوین حرکت می کند و در ساعت۱۲:۳۰ مسافران را به ایستگاه راه آهن رشت می رساند.

ساعت حرکت قطار رشت قزوین

اگر مسافران قصد دارند برای مسیر برگشت خود نیز مسافر قطار باشند؛ باید ساعت ۱۷:۴۵ عصر در ایستگاه قطار رشت آماده باشند. چرا قطار راس ساعت ۱۸ حرکت می کند و در ساعت ۲۱:۰۵ دقیقه مسافران را به قزوین می رساند. لازم به ذکز است در حال حاضر زمان حرکت قطار قزوین-رشت و رشت-قزوین هر روز در ساعت های اعلام شده است اما امیدواریم در آینده ای نه چندان دور شاهد تردد بیشتر قطارهای این مسیر باشیم.

خرید بلیط قطار قزوین رشت

قیمت بلیط قطار قزوین رشت

یکی از دغدغه های اصلی مسافران برای خرید بلیط قطار، قیمت و هزینه بلیط قطار است. در حال حاضر قیمت بلیط قطار قزوین رشت با تحفیف ویژه ای که برای بلیط های این مسیر در نظر گرفته شده است ۲۹۱۰۰ تومان محاسبه شده است. در نظر داشته باشید که این قیمت ها حدودی هستد. اگر شما می خواهید از به روز ترین و جدید ترین قیمت ها مطلع شوید حتما صفحه فروش بلیط قطار سامتیک را  در نظر داشته باشید با توجه به اینکه این مسیر تنها یک قطار قبل از برنامه ریزی برای سفر خود چک کنید.

رزرو و خرید بلیط قطار قزوین رشت

یکی از بهترین و آسان ترین روش های خرید بلیط قطار قزوین رشت استفاده از سایت سامتیک است. برای خرید بلیط قطار این مسیر تنها کافیست از طریق دکمه خرید در بالای همین صفحه به صفحه فروش بلیط هدایت شوید و از آنجا نسبت به رزرو بلیط خود اقدام کنید.

نظرات