قطار توس 4 تخته

قطار طوس – امکانات، تصاویر و قیمت بلیط قطار ۴ تخته رجا

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

یکی از دغدغه های اصلی مسافرانی که سفر ریلی را انتخاب می کنند، انتخاب یک قطار مناسب است. شاید در نگاه اول انتخاب قطار کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر بیاید. اما اگر کمی ریزبینانه تر صفحات فروش بلیط قطار و انواع قطارهای موجود برای مسیر دلخواهمان را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که انتخاب قطار برای گذراندن سفری لذت بخش کار چندان آسانی نیست. یکی از قطارهایی که شاید کمتر نامش را شنیده باشید قطار ۴ تخته طوس نام دارد. ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه و بررسی این قطار بپردازیم.

قطار طوس، قطار ۴ تخته رجا

خوشبختانه ناوگان ریلی کشور عزیزمان هز روز رو به پیشرفت است. ما هر چند وقت یکبار اخبار حوبی از اضافه شدن قطارهای جدید به ناوگان ریلی کشور می شنویم. این پیشرفت و تنوع در قطارها باعث می شود مسافران برای انتخاب قطار ایده آل خود حق انتخاب بیشتری داشته باشند.

پدر و دختر در قطار طوس

سفری لذت بخش با قطار ۳ ستاره طوس

قطار ۴ تخته طوس یکی از قطارهای پر طرفدار شرکت رجا به شمار می آید. این قطار از نظر امکانات و خدمات شباهت بسیار زیادی به قطار سیمرغ رجا دارد. پس اگر تجربه سفر خوبی با قطار سیمرغ داشته باشید از سفر با قطار طوس نیز هیجان زده خواهید شد.

قطار طوس از واگن های لوکس آلمانی ساخته شده و از نظر کیفیت در مقابل حوادث بیرونی کاملا امن هستند. مسافران می توانند با داشتن حس آرامش و امنیت خاطر ساعات طولانی سفر خود را در این قطار طی کنند و تنها به لذت بردن از مسیر و رسیدن به مقصد ذلخواه خود فکر کنند.

شرکت رجا

هر یک از واگن های قطار طوس از ۹ کوپه ۴ نفره تشکیل شده و در مجموع هر واگن میزبان ۳۶ مسافر خواهد بود. این قطار با کسب عنوان یک قطار لوکس امکانات ویژه و قایل توجهی را به مسافران خود ارائه می دهد که در ادامه به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت.

امکانات و خدمات قطار لوکس ۴ نفره طوس

قطار طوس به عنوان یک قطار درجه ۱ در تلاش است بهترین و به روز ترین امکانات و خدمات دز حوزه حمل و نقل مسافر را به مسافران خود ارائه دهد. اگر قصد دارید سفر با قطار طوس را تجربه کنید اطلاع داشتن از امکانات قابل توجه این قطار برای شما خالی از لطف نخواهد بود.

  • امکان استفاده از کتابخانه قطار برای مطالعه
  • ارائه سرویس خواب مناسب و بهداشتی برای هر کوپه
  • توزیع نشریات به روز در روزهای غیر تعطیل
  • سیستم تهویه هوای مطبوع در هر واگن
  • دارای سیستم صوتی و تصویری با کیفیت در هر کوپه

تصاویر قطار طوس

در ادامه با دیدن عکس هایی از قطار طوس بیشتر با فضای داخلی و امکانات این قطار لوکس آشنا می شویم!

مقایسه قطار طوس با قطار سیمرغ

اگر بخواهیم دو قطار پر طرفدار سیمرغ و طوس را باهم مقایسه کنیم، به این نتیحه خواهیم رسید که این دو قطار وجه شباهت های بیشتری نسبت به  تفاوت های یکدیگر دارند.

واگن هر دو قطار ساخت کشور آلمان است و کیفیت یکسانی دارند. همچنین قیمت بلیط هر دو قطار فقط ۳ تا ۵ هزار تومان اختلاف دارند و از نظر هزینه بلیط هم در یک راستا قرار می گیرند. تنها تفاوت اساسی بین دو قطار این است که برای مسافران قطار طوس با ارائه بلیط شام کنسروی سرو می شود، اما کسانی که مسافر قطار سیمرغ هستند می توانند غذای گرم سفارش بدهند و بعدا هزینه آن را پرداخت کنند.

قطار سیمرغ

قیمت بلیط قطار طوس

همانطور که اشاره کردیم؛ قطار طوس به عنوان یک قطار پرطرفدار همیشه مورد توجه مسافران مختلف و به خصوص مسافران همیشگی تهران مشهد قرار می گیرد. به همین دلیل در برخی مواقع پرمسافر امکان خرید بلیط این قطار کمی دشوار است. چرا که این قطار لوکس ۳ ستاره با ارائه قیمت ارزان بلیط رضایت مسافران زیادی را از آن خود کرده و مسافران برای خرید بلیط این نوع قطار همیشه سریع عمل می کنند تا به بلیط دلخواه خود دست پیدا کنند.

در حال حاضر قیمت بلیط قطارهای طوس به شرح ذیل قیمت گذاری شده است.

  • قطار طوس، تهران مشهد حدود ۱۱۰۰٫۰۰۰ ریال
  • قطار طوس، تبریز مشهد حدود ۱۱۹۰٫۰۰۰ ریال
  • قطار طوس، تهران تبریز ۵۹۰٫۰۰۰ ریال

شما می توانید برای اطلاع پیدا کردن از قیمت بلیط قطار تهران تبریز و یا تهران مشهد، به صفحه خرید بلیط سامتیک مراجعه کنید تا از به روز ترین نرخ بلیط قطار اطلاع پیدا کنید.

مسیر قطار ۴ تخته لوکس طوس

وقتی از یک قطار خوب با امکانات مناسب صحبت می کنیم اولین سوالی که ذهن هر مسافر را مشغول می کند، اطلاع داشتن از مسیرهای متنوع آن قطار است. قطار ۴ تخته طوس مسیرهای محدودی را در بر دارد که در ادامه به اختصار به بررسی این مسیرها می پردازیم.

قطار طوس تهران مشهد

یکی از حذاب ترین مقصدها برای سفر داخلی سفر به مشهد است. این مقصد حذاب همیشه انتخاب اول بسیاری از مسافران یه شمار می رود. اما همانطور که می دانید یکی از لذت بخش ترین قسمت های هر سفر گذراندن اوقات خوش در حین مسیر است.

سفر به مشهد با قطار توس

برای مسیر تهران مشهد همیشه و در همه زمان بهترین قطارها فعال هستند و مسافرانی که قصد خرید بلیط قزار تهران مشهد را دارند همیشه با چالش انتخاب قطار مناسب روبه رو هستند را که تنوع در انواع قطارها انتخاب یک قطار ایده آل را بسیار دشوار می کند.

خوشبختانه قطار طوس به عنوان یکی از پرتردد ترین و پر طرفدار ترین قطارهای موجود در مسیر تهران مشهد همیشه فعال است. اما به دلیل قمیت مناسب و امکانات خوبی که دارد با سرعت بالایی بلیط های خود را می فروشد و مسافران زیادی را دست خالی می گذارد. پس اگر قصد دارید برای سفر به شهر زیبای مشهد قطار طوس را انتخاب کنید هر چه سریعتر دست بجنبانید تا بتوانید در بازه زمانی دلخواه خود بلیط مورد نظرتان را تهیه کنید.

قطار طوس تهران تبریز

شاید در نگاه اول به این فکر کنید که قطار طوس تنها مسیر تهران مشهد را پوشش می دهد. البته نام قطار طوس به اندازه کافی این دید را به مسافر می دهد که شاید این قطار تنها مقصد مشهد را پوشش می دهد، اما باید در تظر داشته باشیم این قطار با وجود محدودیت در مسیر های متفاوت، مسیر قطار تهران تبریز را نیز در بر می گیرد.

تهران میدان آزادی

مسافرانی که قصد دارند به شهر زیبای تبریز سفر کنند و تجربه سفر لذت بخش خود را با قطارهای طوس رقم بزنند یاید در نظر داشته باشند تمامی امکانات و شاخصه هایی که ذر قطار طوس تهران مشهد برای مسافران در نظر گرفته شده در این قطار نیز وجود دارد. پس با خیال راحت از تهران تا تبریز در واگن های لوکس آلمانی شرقی از سفر لذت ببرید.

قطار طوس تبریز مشهد

یکی دیگر از مسیرهای محدود قطار طوس، مسیر قطار تبریز به مشهد است. این مسیر به مسافران تبریزی این امکان را می دهد تا با خرید بلیط قطار تبریز مشهد بتوانند سفری به یاد ماندنی را با قطارهای توس تجربه کنند.

سفر به تبریز با قطار

تهران، تبریز و مشهد! این ۳ مسیر، مثلثی را برای قطارهای طوس به وجود آورده است تا مسافران این شهرها بهترین خدمات را در حوزه حمل و نقل ریلی تجربه کنند. امید است با خواندن این مقاله بتوانید انتخاب بهتری در خصوص انتخاب قطار ایده ال خود داشته باشید و برای سفر پیش روی خود بهترین تجربه سفر ریلی خود را کسب کنید.

برنامه حرکت قطارهای طوس

در ادامه در قالب جدولی زمانبندی و برنامه حرکت قطارهای طوس را توضیح می دهیم.

مبدا مقصد روزهای حرکت حرکت از مبدا ورود به مقصد
تهران مشهد هر روز ۱۲:۵۵ ۲۳:۳۵
تبریز مشهد هر روز ۱۳:۰۰ ۱۲:۱۰
مشهد تهران هر روز ۲۱:۳۰ ۰۷:۵۰
مشهد تبریز هر روز ۰۷:۱۰ ۰۶:۰۵
تهران تبریز هر روز ۲۰:۱۰ ۰۸:۴۵
تبریز تهران هر روز ۱۵:۲۰ ۰۴:۲۸

قطار توس یا طوس؟

نام قطار طوس از شهر طوس در مشهد گرفته شده است و به همین دلیل املای طوس صحیح تر است، اما واژه طوس واژه ای است که مانند واژه های بلیط، باطری و بسیاری از واژه های دیگر می توان از ت نیز در آن استفاده کرد، به همین دلیل از این قطار با املای توس هم یاد می شود. قطار توس و قطار طوس در واقع یک قطار با امکاناتی مشخص هستند که با دو املا نوشته می شوند.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

امکانات و خدمات قطار لوکس ۴ نفره طوس به نسبت قیمت بلیطی که داره به نظرم خوبه ولی بیشتر معمولیه