قطار سریع السیر تهران اصفهان

قطار سریع السیر تهران اصفهان – دو قدم تا نصف جهان!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

زمانی که نخستین قطار به مقصد تهران-ری وارد ایران شد، انقلاب بزرگی در حوزه حمل و نقل در کشور اتفاق افتاد. در ابتدا بسیاری از افراد از سوار شدن به ماشین دودی یا همان قطار می ترسیدند. اما پس از مدت زمان اندکی قطار به پر طرفدارترین وسیله حمل و نقل عمومی تبدیل شد.

طولی نکشید که پس از سال ها مسیرهای جدید به ناوگان ریلی کشور اضاقه شدند و مردم برای سفر، قطار را به جای هواپیماها انتخاب می کردند. اما قصه این قطارهای جذاب به همین جا ختم نشد، چرا که هر سال و با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و علم، اتفاقات مهم بسیاری در حوزه وسایل حمل و نقل ریلی افتاد، همین باعث شد که در کمتر از ۱۰۰ سال از راه اندازی اولین قطار در ایران، انواع مختلف و پیشرفته ای از قطارها مانند قطار پنج ستاره، قطار vip، قطار لوکس، قطار ۴ تخته، قطار اتوبوسی و قطار سریع السیر را در ناوگان ریلی کشور مشاهده می کنیم.

شاید با خواندن نام قطارهای سریع السیر به این فکرکنید که این قطارها در ایران به غیر از مسیر قطار تهران مشهد مقصد دیگری را پوشش نمی دهد، اما بابد نوید این را به شما بدهیم که پروژه احداث و راه اندازی قطار سریع السیر تهران اصفهان به زودی تکمیل خواهد شد و مسافران می توانند این مسیر را در کمترین زمان ممکن طی کنند.

جدیدترین اخبار درباره قطار سریع السیر تهران قم اصفهان

قطار سریع السیر تهران اصفهان یکی از پروژه های مهم ناوگان ریلی کشور به حساب می آید. با اینکه این قطار هنوز به مرحله افتتاح نرسیده، اما مسافران زیادی برای شروع به کار این قطار لحظه شماری می کنند. ما در این مقاله اطلاعات کلی تری را درباره پروژه مهم قطار سریع السیر تهران اصفهان به شما خواهیم رساند.

سفر با قطار سریع السیر، یک تیر و چند نشان!

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که اصلا قطار سریع السیر چیست و چه فرقی با قطارهای معمولی دارند؟ همانطور که از نام این قطاره مشخص است، قطار سریع السیر به قطاری گفته می شود که مسیر را نسبت به قطارهای معمولی تند تر طی می کنند. البته تعریف سرعت در قطارهای سریع السیر در هر کشور متفاوت است. برای مثال در آمریکا سریع ترین نوع قطار به قطاری گفته می شود که سرعتی به بیش از ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت را طی کند. اما در کشور پیشرفته ای مانند آلمان سریع ترین قطارها با سرعت ۴۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند. کشور ما به نسبت دیگر کشورها سرعت معقول تری را در نظرگرفته و با سرعت ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر مسیر را طی می کنند.

صرفه جویی در زمان سفر با قطار سریع السیر

نکنه جالب توجه در خصوص قطارهای سریع السیر این است که، بیشتر این قطارها در سراسر دنیا قیمت های مناسب تری به نسبت قطارهای معمولی دارند و این باعث می شود مسافران در هنگام سفر هم هزینه کمتری صرف کنند و همچنین در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند.

جدیدترین اخبار درباره قطار سریع السیر تهران قم اصفهان چیست؟

وجود قطار سریع السیر برای مسیرهای پر مخاطبی مانند قم و اصفهان می توانند بسیار کارآمد باشد. چرا که دانشجویان و کارمندان زیادی از این مسیر برای رفت و آمدهای هفتگی و حتی روزانه استفاده می کنند. حال اگر این نوع مسافران بتوانند با صرف کمترین هزینه سریعترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود را انتخاب کنند شیرین ترین و لذت بخش ترین طول سفر را در انتظار خود خواهند داشت.

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید ایده اولیه برای احداث قطارهای تندرو مسیر تهران قم اصفهان ۴۰ سال پیش و توسط یک جوان ژاپنی مورد بررسی قرار گرفت اما هیچ اقدامی پس از طرح ایده انجام نشد. تا ابنکه مدت ها بعد و در سال ۱۳۸۲ مجددا این طرح بررسی شد و فاز اولیه این طرح در سال ۱۳۸۶ شکل گرفت اما متاسفانه پس از شکل گیری طرح اولیه این قطار باز هم اتفاق خاصی نیفتاد و سرانجام در سال ۱۳۹۳ پروژه ساخت و راه اندازی قطار سریع السیر تهران اصفهان توسط رئیس جمهور راه اندازی شد.

قطار سریع السیر

مسئولین در آخرین اخبارها و اطلاع رسانی ها در مورد قطار سریع السیر تهران اصفهان نوید افتتاح و بهره داری از این قطار در ۴ سال آینده را به مسافران داده اند. البته با توجه به روند طولانی این پروژه برای راه اندازی و احداث این قطار باید در نظر داشته باشیم که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از ساخت خط ریلی مسیر تهران-قم-اصفهان ساخته شده است. همچنین با توجه به صحبت های مدیران این پروژه در مورد کیفیت انجام کار، پیش بینی می شود طی ۴ سال آینده با نسل جدیدی از قطارها رو به رو خواهیم شد.

بزرگترین راه آهن پر سرعت کشور در مسیر تهران اصفهان

حتما تصور شما هم در مورد یک قطار سریع السیر چیزی شبیه به لوکس ترین قطارهای دنیا خواهد بود که نمای ظاهری متفاوت تری به نسبت دیگر قطارها دارند. شاید هم شکلی شبیه به متروهای تهران در ذهنتان نمایان شود. به هر حال تصور در مورد قطاری که قرار است به تازگی به ناوگان ریلی کشور اضافه شود بسیار جذاب به نظر می رسد. قطارهای تندروی مسیر تهران-قم-اصفهان، این مسیر ۴۱۰ کیلومتری که باید با سرعتی نزدیک به ۳۰۰ کیلیومتر طی شود. در قالب ۲۲ قطار ۸ واگنه طراحی شده اند.

قطار سریع السیر تهران قم اصفهان

گفتنی است با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در خصوص استقبال از این قطار، انتظار می رود سالانه بیش از ۱۶ میلیون مسافر در این مسیر جا به جا شوند.

یکی از مهم ترین و وقت گیر ترین مسائلی که در مورد این پروژه مهم باید در نظر داشته باشیم افتتاح راه آهن است که در حال حاضر راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان اولین و بزرگترین راه آهن پرسرعت کشور در حال بهره برداری است.

پیش بینی درباره خرید بلیط قطار سریع السیر تهران قم اصفهان

یکی از ویژگی هایی که پروژه ساخت و بهره برداری قطار سریع السیر تهران-اصفهان دارد، راه اندازی این قطار برای شهر مقدس قم است. روزانه دانشجوبان زیادی برای تحصیل و امور مرتبط خود راهی جاده تهران قم و یا قم اصفهان هستند و راهی به جز انتخاب اتوبوس و یا قطارهای اتوبوسی برای گذراندن مسیر ندارند.

در آینده ای نه چندان دور و با افتتاح قطارهای سریع السیر، مردم می توانند با آرامش هر چه تمام تر و با سرعت بالا خود را به مقصد روزانه برسانند. در حال حاضر امکان خرید بلیط برای قطارهای سریع السیر وجود ندارد. اما اگر شما می خواهید مسیر ریلی تهران قم را تجربه کنید می توانید با جست و جوی ساده ای در اینترنت خود را به صفحات معتبر فروش بلیط قطار برسانید و پس از دیدن به روز ترین قیمت های فروش بلیط بهترین بلیط قطار تهران قم را خریداری کنید. امید است به زودی شاهد افتتاح این پروژه ملی باشیم و مسیر تهران تا اصفهان را با قطارهای سریع السیر خیلی راحت و سریع طی کنیم.

جدیدترین اخبار درباره قطار سریع السیر تهران قم اصفهان

طبقه گفته مدیر کل راه آهن استان اصفهان این پروژه در اولویت پروژه های ریلی کشور قرار گرفته و تا کنون توانسته است به رشد فیزیکی ۷۰ درصدی برسد. مدیر کل راه آهن استان اصفهان به این نکته اشاره کرده است که در صورت فراهم بودن شرایط مساعد مالی پروژه تا کمتر از ۴ سال دیگر اجرایی خواهد شد.

طبق خبرها در بخشی دیگر از گفت و گو درباره پروژه قطار سریع السیر تهران قم اصفهان بیان شده است که قرار است از این مسیر ریلی برای حمل مسافر و بار استفاده شود. سید رضا سادات حسینی در جمع خبرنگاران به این نکته هم اشاره کرده است که در حال حاضر هم استان اصفهان از نظر شاخص های عملکردی در زمینه حمل بار و مسافر در بین سه استان برتر کشور قرار دارد.

برچسب : سفر با قطار

نظرات

توروخداراه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی کنین راه اندازی بشه قطارسریع السیر تهران قم اصفهان خیلی زووووود مانیاززززززداریمممممم ممنونن

راه اندازیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی کنین قطارسریع السیر تهران اصفهان رااااااااممنون