دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره کیش

جاذبه‌ های گردشگری کیش – دیدنی ترین ها، به همراه تصاویر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

جزیره کیش، نامی که تاب حال بارها شنیده‌اید. جزیره‌ای که از توابع شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان و از دیدنی‌ترین و نامی‌ترین مکان‌های توریستی در کشور است. البته کیش نام جدید و امروزی این جزیره است و اگر به سراغ کتاب‌های قدیمی و نام‌های اصیل ایرانی بروید و یا از مردم محلی این منطقه بپرسید، نام قدیمی کیش را “قیس” می‌گویند. به لحاظ ظاهری این جزیره بیضوی است و در ۱۲ کیلومتری ساحل شبیکوه قرار دارد. در ادامه به معرفی جاذبه‌ های توریستی جزیره کیش می پردازیم.

 

جزیره کیش را بهتر بشناسید!

جزیره کیش از دوران کهن پربازدید و پر رفت‌وآمد بوده است بطوریکه در روزگاران قدیم منطقه‌ای تجاری بین چین، ایران و اروپا بوده است. هرساله در حدود ۱ میلیون نفر گردشگر به جزیره کیش سفر می‌کنند و یکی از جاذبه‌ها و مقاصد سفری زیبا در ایران است. جزیره کیش از شرق به تنگه هرمز و از جنوب به کشورهای امارات عرب و از غرب نیز به کشورهای بحرین و عربستان راه ارتباطی دارد. ارتفاع بلندترین نقطه آن نیز حدود ۳۵ متر از سطح دریاست.

جزیره کیش همچنین یکی از سرسبزترین جزایر خلیج‌فارس است که در دهه‌های اخیر برنامه‌های جنگل‌کاری در سطحی وسیع در آن در حال اجراست. در حقیقت فضای سبز و طبیعتی که در این منطقه به وجود آمده است حاصل تغییرات بشری است.

 

بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری و دیدنی کیش

جزیره کیش به‌غیراز دریا و آب‌های تمیز و سواحل کم‌عمق دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری است که در ادامه تعدادی از بهترین و زیباترین مکان‌های آن را به شما معرفی می‌کنیم که می‌تواند مقصد سفرهای خانوادگی و دوستانه شما باشد. ساحل جزیره کیش اگر بهترین منطقه ساحلی ایران نباشد، اما حتماً در دسته زیباترین ساحل‌ها قرار دارد. ساحلی طلایی‌رنگ، آفتابی و درخشان با آب‌هایی نیلگون و آسمانی فیروزه‌ای که محیط بسیار زیبایی را برای سفرهای توریستی فراهم آورده است. شاید به همین دلیل است که جزیره کیش را مروارید خلیج‌فارس می‌گویند. راه های دسترسی به جزیره کیش بسیار متنوع است و بستگی به انتخاب شما دارد. می توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده و سفری هوایی را تجربه کنید.

 

بهترین ساحل کیش – ساحل مرجانی (Coral Coast)

حتی اگر تاب حال به جزیره کیش نرفته باشید؛ حتماً نام این مکان به گوشتان خورده است! ساحل مرجانی کیش جز زیباترین مکان‌های این جزیره است و اغلب مسافران و گردشگران بسیاری از وقت خود را در کنار این ساحل زیبا می‌گذرانند. آلاچیق‌ها و محوطه‌سازی جذاب این پارک ساحلی نیز به زیبایی آن افزوده است و فرصت خوبی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است تا در طول اقامت خود در جزیره کیش سفری دل‌چسب را تجربه کنند.

ساحل این منطقه همان‌طور که در تصویر هم پیداست بسیار زلال و شفاف است و منظره غروب آفتاب آن می‌تواند یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما در سفر باشد.

 

بهترین ساحل کیش - ساحل مرجان (Coral Coast)

 

مکان های دیدنی کیش

بوستان آهوان

بوستان آهوان در زمینی به مساحت ۲ هکتار و در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش قرار دارد و یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی در این جزیره است. نیازی به ذکر نیست که نام‌گذاری این بوستان به دلیل وجود آهوهای زیبایی است که در آن قرار دارد. البته در بوستان آهوان حیوانات دیگری نیز زندگی می‌کنند. در این بوستان تعدادی شیر؛ روباه؛ گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می‌شود.

 

بوستان آهوان در جزیره کیش

 

البته آهوها در این منطقه برخلاف دیگر حیوانات موجود در مجموعه؛ در قفس نگهداری نمی‌شوند و در فضای بوستان آزادانه حضور دارند. به‌غیراز تجربه خاطره‌انگیزی که حضور در این بوستان و آهوهای زیبایی که در آن قرار دارد، برای کودکان محیط‌های تفریح ویژه‌ای نیز در نظر گرفته‌شده است. پس از به همراه آوردن کودک دلبندتان به این بوستان نگران نباشید.

 

خانه بومیان

این مجموعه در حقیقت به یک موزه تبدیل‌شده است. هدف از تبدیل خانه بومیان کیش به موزه؛ معرفی تاریخ و فرهنگ؛ آداب‌ورسوم؛ معیشت و صنایع‌دستی این منطقه به مسافران و توریست‌هایی است که به این جزیره می‌آیند. این منزل پس از موافقت با صاحب بندرها سال ۱۳۹۳ و با مشارکت بومیان منطقه به‌موقع تبدیل شد و تحت نظر بخش گردشگری و خانه مردم‌شناسی بومیان کیش قرار گرفت.

 

خانه بومیان جزیره کیش

 

تمامی اتاق‌ها و فضای داخلی خانه‌ها با حفظ معماری سنتی و استفاده از مصالح کاملاً بومی ساخته‌شده است. ایده ساخت و مرمت این بنا به‌گونه‌ای بوده است که زندگی مردم این منطقه در ۸۰ سال پیش به تصویر بکشد. در نگاه اول و پس از ورود به این خانه به‌خوبی حس قدیمی و ناب بودن اثر را می‌توانید درک کنید!

 

درخت لور

منابع طبیعی و سرسبز هر منطقه از گنجینه‌های محیطی آن حساب می‌شوند. درختان محلی جزیره کیش نیز به‌غیراز جنبه زیست‌محیطی از جنبه‌های دیدنی این منطقه هستند. درخت‌های لور تنها در سرزمین‌های گرم جنوبی ایران رشد می‌کنند و نمونه‌های موجود از این درخت در جزیره کیش بسیار کهن‌سال و قدیمی‌اند.

 

درخت لور جزیره کیش

 

برگ‌ها و ریشه‌های این درخت از بدنه اصلی آن آویزان‌اند و این موضوع باعث می‌شود که تصور جدیدی از چهره یک درخت به دست بیاورید. ریشه‌های این درختان به‌صورت چتری در زمین حرکت می‌کنند و با چنین ریشه‌هایی توانایی رشد و مقاومت در برابر کم‌آبی و شرایطی محیطی را به دست می‌آورند.

 

اسکله تفریحی جزیره کیش

همان‌طور که از نامش پیداست؛ این مکان در ساحل جزیره قرارگرفته است و دارای عرشه‌هایی چوبی و بسیار زیباست و راه ورود شما به آب‌های فیروزه‌ای و روشن خلیج‌فارس است. این اسکله توسط معماران ایرانی و به طول ۴۳۷ متر ساخته‌شده است. برای جذابیت بیشتر این مجموعه چند مرکز تفریحی با بازی‌های متنوع نیز به این اسکله اضافه‌شده است. سالن بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی ازجمله تفریحاتی است که برای این اسکله در نظر گرفته‌شده است و می‌تواند ساعات خوش و خاطره‌انگیزی را در سفر شما رقم بزند.

 

اسکله تفریحی جزیره کیش

 

به‌طورکلی در اطراف اسکله زمینه‌های سرگرمی و تفریح شما به‌خوبی فراهم‌شده است و دسترسی به انواع کافه‌ها، رستوران و مراکز خرید نیز به‌خوبی در اسکله تفریحی جزیره کیش وجود دارد.

 

جزیره هندورابی

این جزیره محیطی بسیار آرام و دل‌چسب؛ ساحلی زیبا و شنی و البته خالی از سکنه دارد. مساحت کلی این جزیره حدود ۲۳ کیلومترمربع است و در بلندترین نقطه خود به ارتفاع ۲۹ متری می‌رسد و طولانی‌ترین قطر آن نیز ۷٫۵ کیلومتر است. دلیل نام‌گذاری این منطقه روستایی به نام “هندرابی” است و در نزدیکی این روستا نیز قریه دیگری به نام “دورات و صرات” وجود دارد و از ابنیه تاریخی جزیره کیش هستند.

جزیره هندرابی در قرن ۱۵ میلادی در اختیار پرتغالی‌ها بود و به‌عنوان پایگاه نظامی و تجاری مورداستفاده قرار می‌گرفت و امروزه نیز باقی‌مانده‌ای آثار این پایگاه‌های نظامی وجود دارد.

 

روستای هندورابی جزیره کیش

 

شهر حریره کیش

شهر حریره نیز یکی از مکان‌های دیدنی کیش است که می‌توانید در سفر خود به آنجا هم سری بزنید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرارگرفته است و جز آثار ملی ثبت‌شده در ایران هست. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتى سه کیلومترمربعی قرار دارد و نمایانگر شهرى بزرگ و آباد در آن زمان هست که جمعیت زیادی را در خود جای‌داده بوده است. امروز از این شهر باستانی، دیواره‌ها و سقف‌هایی به‌جای مانده است که نمایی از بین رفته از یک شهر و تمدنی کهن هستند.

 

شهر حریره جزیره کیش

 

کشتی یونانی، مشهورترین جاذبه های گردشگری کیش

بر اساس اطلاعات موجود این کشتی متعلق به کشور یونان هست و نام اصلی آن “کولاف” است. کشتی کولاف در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام هامیلتون و در ابعاد ۱۳۶ متر در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته‌شده بود. طبق گفته‌ها و اطلاعات موجود دلیل به گل نشستن این کشتی مه‌آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی بوده است. گفته می‌شود یونانی‌ها تلاش بسیاری برای بیرون کشیدن کشتی خود کردند و در آخر چون نتوانستند آن را بیرون بکشند کشتی را تخلیه کرده و به آتش کشیدند!

 

کشتی یونانی، مشهورترین جاذبه های گردشگری کیش

 

شهر زیرزمینی کاریز جزیره کیش

شهر زیرزمینی کاریز با بیش از ۱۰ هزار مترمربع مساحت؛ امروزه بانام کاریز کیش شناخته می‌شود و یکی از مکان‌های دیدنی کیش است. کاریز در قدیم به معنای قنات بوده است. این شهر زیرزمینی در عمق ۱۶ متری سطح زمین قرارگرفته است و سقفی ۸ متر مملو از صدف، سنگواره و مرجان‌های دریایی دارد. قدمت این شهر بین ۲۷۰ – ۵۷۰ میلیون سال تخمین زده‌شده است. این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی ازجمله غرفه‌های صنایع‌دستی ایران وجهان، رستوران سنتی و جدید، موزه، سالن آمفی‌تئاتر، سالن کنفرانس و گا لری های هنری است.

 

شهر زیرزمینی کاریز جزیره کیش

 

گذر هنرمندان جزیره

در غرب جزیره کیش، مسیری برای پیاده‌روی وجود دارد که در این مسیر تندیس‌های زیبا و زیادی از بزرگان ایرانی چون پروین اعتصامی (شاعر بلندآوازه)، غلامحسین بنان (موسیقی‌دان و خواننده)، محمدتقی جعفری (علامه)، شریف لطفی (موسیقیدان)، حسین بهزاد (نقاش و مینیاتوریست) و بزرگان دیگری وجود دارد که به‌منظور آشنایی فرهنگی و شناخت شخصیت‌های این مرزوبوم به گردشگرانی است که به جزیره کیش می‌روند.

 

گذر هنر مندان جزیره کیش

 

جزیره کیش یکی از پر مسافرترین جزیره‌های ایران است و مکان‌های دیدنی بسیار زیادی نیز دارد و برای کسانی که اهل خوش‌گذرانی و تفریح‌های مهیج و متفاوت هستند، مقصدی مناسب برای سفر است. راه‌های دسترسی بسیار زیادی برای رفتن به کیش وجود دارد که زمینی و هوایی و دریایی هستند و ما در شرکت سامتیک مقدمات سفری خاطره‌انگیز با هزینه‌ای مناسب را برای شما فراهم آورده‌ایم. با بخش دوم معرفی جاذبه‌های جزیره کیش با ما همراه باشید.

برای سفر به جزیره کیش راه های دسترسی شما بسیار متنوع و زیاد است و تماما بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد. می توانید با تهیه بلیط هواپیما به مستقیما به جزیره کیش بروید. یا برای مثال با خودروی شخصی تان تا نزدیکی دریا سفر کرده و باقی راه را سوار بر لنج های باری به جزیره بروید! و یا با خرید بلیط قطار سفر خود را به کیش ادامه دهید، که البته ممکن است مسیر حرکت شما را در رسیدن به جزیره کیش چند تکه کند و مجبور شوید وسیله نقلیه خود را تعویض کنید.

 

آب‌انبار جزیره کیش

اگر به شهر های تاریخی ایران سفر کرده باشید و با معماری باستانی نیز آشنا باشید؛ حتما می دانید که در قدیم یکی از روش‌های ذخیره آب در جزیره کیش استفاده از آب‌انبار بوده است. با توجه به همین سنت که از گذشته در معماری و شهرسازی ایرانی وجود داشته؛ در سال ۱۳۷۱ نیز مردم این منطقه برای داشتن منابع آبی اقدام به احداث یک آب‌انبار دیگر نمودند. اما با گذر زمان و تبدیل‌شدن این جزیره به یک محیط گردشگری و توریستی و افزایش تعداد سکنه این منطقه، آب‌انبار نام‌برده؛ کارایی خود را از دست داد و به یک جاذبه توریستی تبدیل شد.

 

مکان های دیدنی جزیره کیش

 

اگر به شهر زیبای یزد نیز سفر کرده باشید متوجه مشابهت ها می شود؛ چرا که معماری این بنا الهام گرفته از آب‌انبارهای شهر یزد است. دارای دو گنبد و پنج بادگیر تا گردش مناسب هوا در آب‌انبار به‌خوبی برقرار باشد و باعث خنک شدن آب نیز بشود.

 

پارک ساحلی میر مهنا

این پارک علاوه بر ساحل زیبایی که دارد با انواع آلاچیق‌های مناسب نیز تجهیز شده است تا محیط مناسبی را برای تفریح و گردش مسافران در جزیره کیش فراهم آورد. وجود اسکله ماهیگیری در این پارک نیز باعث شده است که این منطقه به دو فاز تبدیل شود. فاز اول مربوط به مسجد خاتم تا اسکله ماهیگیری و فاز دوم آن از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک است.

 

جاذبه های توریستی جزیره کیش

 

در فاز اول این پارک مسیرهای پیاده‌رو، آلاچیق و محل‌هایی برای پخت کباب و غذا وجود دارد که برای رفاه مسافران فراهم شده است. مساحت بخش فاز یک در حدود ۴۱۰۰۰ مترمربع است. در این قسمت از پارک نمازخانه ساحلی، بازار عرب‌ها؛ بازار ماهی‌فروشی و مسیرهای دوچرخه‌سواری فراهم‌شده است. علاوه بر همه موارد گفته‌شده می‌توانید در کنار اسکله به تماشای لاک‌پشت‌ها آزاد و ماهیگیری بپردازید.

فاز دو این پارک در دست احداث است و مساحتی در حدود ۵۰۰۰ مترمربع دارد. در این قسمت زمینی برای بازی کودکان در نظر گرفته‌شده است و همچنین اسکله‌هایی برای ماهیگیری که می‌توانید به‌صورت تفریحی و شخصی در آن‌ها به ماهی گیری بپردازید.

 

روستای باغو کیش

درگذشته مردم جزیره کیش در سه قسمت جنوب غربی، شرقی و شمال شرقی جزیره ساکن بوده‌اند. از تمدن گذشته کیش امروزه تنها روستایی به نام روستای باغو بجا مانده است که در جنوب غربی جزیره قرار دارد و بافت سنتی آن تا به امروز حفظ‌شده است.

 

روستای باغو کیش

 

در حال حاضر جز عده‌ای بسیار محدود؛ دیگرکسی در این روستا زندگی نمی‌کند. افراد حاضر در روستا با بپا کردن چادرهایی سیاه‌رنگ به استقبال مسافران می‌روند و آداب‌ورسوم کهن این منطقه را به نمایش گذاشته و به مسافران و توریست‌ها نشان می‌دهند. خالی از لطف نیست اگر بدانید که بهترین زمان سفر به کیش و جزیره قشم در فصل پاییز است. در حقیقت سفر به کیش یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز است.

 

پارک ساحلی سیمرغ

در پارک سیمرغ دو هتل بانام‌های ماریانا و سیمرغ و مجموعه دلفیناریوم در نزدیکی آن وجود دارد که همگی از مکان‌های معروف جزیره هستند. پارک ساحلی سیمرغ دارای مساحتی حدود ۱۵۰۰۰ مترمربع است و کیفیتی بسیار عالی در ساخت این پارک مدنظر قرار داده‌شده است که با داشتن ساحلی ماسه‌ای زیبایی آن چند برابر شده است.

 

پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش

 

برای تفریح و بازی کودکان زمین‌های تفریحی زیادی در نظر گرفته‌شده است. مواردی مانند زمین‌های ورزشی بدمینتون، پینگ‌پونگ، پیست اسکیت، مسیرهای پیاده‌روی، زمین‌های بازی لوله‌ای و بسیاری محیط‌های تفریحی دیگر که همگی برای آسایش و رضایت مسافران در نظر گرفته‌شده‌اند.

 

پارک شهر جزیره کیش

این پارک نیز همانند دیگر پارک‌های جزیره کیش با آلاچیق‌هایی زیبا تزئین شده است و در آن علاوه بر فضاهای سبز، دریاچه مصنوعی؛ فضای ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری و باغچه‌هایی با گل‌هایی بسیار زیبا وجود دارد. دیواره‌های کناری پارک نیز با همکاری هنرمندان شهر تزئین شده است. برای دریاچه‌هایی که در این پارک وجود دارد تعدادی قایق پدالی نیز قرار داده‌شده تا خانواده و مسافرین ساعات خوشی را در سفر خود تجربه کرده باشند.

 

پارک شهر جزیره کیش

 

پارک دلفین‌ها یا دلفیناریوم کیش

دلفین‌ها در بین تمام ساکنین دریا اگر از زیباترین موجودات نباشند؛ اما حتماً از دوست‌داشتنی‌ترین‌ها هستند. اولین پارک مخصوص دلفین‌ها در ایران نیز پارک دلفیناریوم کیش بود. این مجموعه بزرگ تفریحی توریستی از پرطرفدارترین مکان‌های دیدنی جزیره کیش است و هرساله توریست‌ها و مسافرین زیادی از داخل و خارج کشور به دیدن این مجموعه می‌روند. در پارک دلفین‌ها کیش باغ‌های پرندگان، سفره‌خانه‌های سنتی و سالن آمفی‌تئاتر نیز برای استفاده در دسترس مسافرین و میهمانان این مجموعه است. در باغ پرندگان کیش تعداد بسیار زیادی از پرندگان و پرنده‌های نادر ایران نیز وجود دارد. شاید حتی بتوان چنین گفت که هدف سفر بسیاری از افراد به جزیره کیش دیدن همین دلفین هاست!

 

دلفیناریوم جزیره کیش

 

خانه عیانی کیش

یکی دیگر از جنبه‌های تاریخی-توریستی جزیره کیش خانه عیانی آن است. البته این بنا در بین دیگر اماکن تاریخی و توریستی جزیره کیش کمتر شناخته‌شده است و تقریباً به‌صورت ناشناس باقی‌مانده است. بنای تاریخی خانه عیانی متعلق به ساکنین پیشین این منطقه بوده است و معماری آن‌ها مشابه با خانه‌هایی است که در یزد و کاشان دیده می‌شود. در بین اشیای تاریخی که در این منطقه پیداشده است؛ قدمت این بنا را به دوره ایلخانی مربوط می‌دانند.

 

خانه عیانی جزیره کیش

 

لاک‌پشت‌های دریایی جزیره کیش

دریای خلیج‌فارس ازجمله دریاهای آزاد دنیاست و به آب‌های بین‌المللی متصل است. این موضوع باعث شده است که تنوع گونه‌های جانوری و دریایی در این منطقه بسیار بالا باشد. لاک‌پشت‌های دریایی یکی ازاین‌گونه‌های هستند که دو نوع خاص از این خانواده در دریایی خلیج‌فارس قرار دارند. لاک‌پشت‌های نوک‌دار و لاک‌پشت‌های سبز از نمونه‌های جانوری خاص منطقه جزیره کیش هستند که علاقه‌مندان بسیاری در بین توریست‌ها و فعالان محیط‌زیست را به خود جذب می‌کند. جزیره کیش با داشتن تنوع زیستی بسیار غنی مقصد سفر توریست های بسیاری شده است.

 

لاک پشت های دریایی جزیره کیش

 

بر اساس اطلاعات موجود لاک‌پشت‌ها از اولین جزءهای اکوسیستم‌های دریایی هستند و برای بقای نسل انسان‌ها نیز ضروری هستند. لاک‌پشت‌ها با حضور خود توازن زیست‌محیطی لازم را برای زنده ماندن دیگر موجودات آبزی فراهم می‌کنند. جالب است بدانید که لاک‌پشت؛ کروکدیل و مارمولک‌ها دارای قدمتی ۲۰۰ ساله بر روی کره زمین هستند و دراین‌بین تنها لاک‌پشت و مارهای دریایی توانایی زندگی در دریا را دارند.

 

نمایشگاه خزندگان، خاص ترین جاذبه گردشگری جزیره کیش

در این نمایشگاه یا باغ نیز که از دیگر جنبه‌های دیدنی جزیره کیش است بیش از ۱۰۰ گونه خزنده از خانواده‌های مختلف و مارها به نمایش گذاشته‌شده است. مارهای بوآ، پیتون آفریقایی و سوسمارهای ماداگاسکار نیز وجود دارند. اگر در دسته افراد علاقه‌مند به محیط‌زیست و گونه‌های جانوری هستید بازدید از این باغ را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

 

نمایشگاه خزندگان، خاص ترین جاذبه گردشگری جزیره کیش

 

تفریحات آبی کیش، مهمترین جاذبه جزیره کیش

آب‌های آرام و ساحل‌های کم‌عمق خلیج‌فارس محیطی را به وجود آورده که امکان انجام انواع ورزش‌های مفرح و پرهیجان آبی فراهم‌شده است. ورزش‌ها و تفریحات آبی کیش از دیگر جاذبه‌های دیدنی این جزیره زیباست که بسیاری از ورزش‌های پرهیجان مانند جت اسکی و غواصی در آن وجود دارد. اگر دوست دارید زندگی در دریا را تجربه کنند حتماً سری به باشگاه‌های غواصی جزیره کیش بزنید. البته این نکته را فراموش نکنید که ورزش‌های آبی جزیره کیش در بین دیگر جنبه‌های تفریحی آن کمی گران‌تر است!

 

تفریحات آبی کیش، مهمترین جاذبه جزیره کیش

 

مسیرهای دوچرخه‌سواری در جزیره کیش

طولانی‌ترین و زیباترین پیست دوچرخه‌سواری کشور در جزیره کیش احداث‌شده است. در قسمت‌های مختلف مسیرهای دوچرخه‌سواری ایستگاه‌های متنوعی مانند اسکله‌های تفریحی و بازار مرجان وجود دارد که جنبه زیبایی به این مسیر داده است. همچنین طبیعت زیبایی که در اطراف مسیر موجود است، با اضافه شدن منظره دریا این پیست را به محیطی دل‌انگیز برای روزش و دوچرخه‌سواری تبدیل می‌کند.

 

مسیرهای دوچرخه‌سواری در جزیره کیش

 

با داشتن چنین ویژگی‌هایی جزیره کیش تبدیل به یکی از جزیره‌های دیدنی و توریستی کشور شده است و هرساله مسافران زیادی از داخل و خارج کشور برای حضور در این منطقه به جزیره کیش سفر می‌کنند. مسلماً در جزیره کیش به‌غیراز موارد نام‌برده شده جنبه‌های دیدنی و توریستی دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند بخصوص برای توریست‌های دیگر فرهنگ‌ها و کشورهای دنیا جذابیت خاصی داشته باشد. برای مثال فرهنگ مهمان‌نوازی و خون گرمی مردم جنوبی کشور عزیزمان که زبان زد خاص و عام است.

نظرات

سلام و عرض ادب.
خیلی متشکرم از مقاله خوبتون. من قصد سفر به کیش رو دارم و علاقه مند بودم که بدونم چه نقاط دیدنی و جاذبه های گردشگری داره. البته فکر می کنم الان با این وضعیت قیمت دلار نتونم زیاد تفریح کنم چون باید همه قیمت ها خیلی افزایش پیدا کرده باشه. درست میگم؟

دوستان من اهل کرمانشاه هستم و میخاستم برم کیش. کسایی که تجربه دارن به نظرتون چجوری با ماشین برم کیش؟ اصلا به صرفه هست اگر با ماشین برم؟ یا بلیط قطار بخرم؟
لطفا یکی راهنمایی کنه. ممنون.

من برای دوران تحصیلم رفته بودم کیش واقعا زندگی تو کیش از جاهای دیگه خیلی لذت بخش تره. فقط تنها بدی که داره اینه که هوا به حدی گرمه که دوست دارید همیشه یه کولر کنار دستتون باشه

من کارم تو کیشه و تو سال چند بار با هواپیما میرم اونجا. یادتون باشه که حتماً قبل از سفر به کیش، بلیط هواپیماتون رو از هواپیمایی ماهان بخرید چون خیلی خدمات خوبی داره.

سلام. بسیار مقاله کامل و خوبی بود. واقعا لازمه که جاذبه های گردشگری کیش و شهرهای دیگه به حدی خوب معرفی بشن که مردم متوجه بشن چه جاذبه های گردشگری بی نظیری در ایران داریم تا شاید کمتر سفر خارجی بریم و بیشتر داخل ایران رو بشناسیم