زیباترین و بهترین پارک های تهران + آدرس دقیق و تصاویر

زیباترین و بهترین پارک های تهران + آدرس دقیق و تصاویر

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

اگر بخواهیم آمار فضای سبز تهران را بررسی کنیم باید به این نکته توجه کنیم که فضای سبز تهران به دو دسته فضاهای دست کاشت و طبیعی تقسیم می شود. آمارها نشان می دهند بیشترین تعداد پارک ها در مناطق ۴، ۵ و ۱ قرار دارند. همچنین مناطق ۴، ۵ و ۲۲ بیشترین مساحت پارک های تهران را تشکیل می دهند. طبق آمار منتشر شده در سال ۹۵ مساحت پارک های تهران در ۳۰ سال اخیر از ۳ هزار هکتار به حدود ۴۰ هزار هکتار افزایش پیدا کرده است. این آمار نشان می دهد که در حدود سه دهه پیش تنها ۷۵ پارک در پایتخت وجود داشت و در حال حاضر این تعداد به بیش از ۲۲۰۰ بوستان افزایش پیدا کرده است.

از این آمارها که بگذریم، از میان این تعداد بسیاری از آن ها از طراحی و جاذبه های منحصر به فردی برخوردارند که باعث می شود بتوان هر کدام از آن ها را به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخت. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب زیباترین و بهترین پارک های شهر تهران را به شما معرفی کنیم.

 

جذاب ترین و بهترین پارک های تهران به تفکیک مکان

انتخاب این پارک ها با حساسیت زیادی انجام شده است، چرا که در تهران آنقدر پارک های زیبا و منحصر به فرد داریم که به سختی می توان بهترین را از میان آن ها انتخاب کرد، اما ما با سنجیدن موارد بسیاری توانستیم بهترین پارک های تهران را انتخاب کنیم. پارک هایی که پیشنهاد می شود حتما از آن ها بازدید کنید. همچنین ما این پارک ها را به تفکیک بخش های مختلف شهر معرفی کرده ایم تا بتوانید مقاصد خود را راحت تر و بهتر انتخاب کنید.

 

جذاب ترین و بهترین پارک های تهران به تفکیک مکان

 

بهترین پارک های مرکز تهران

بوستان هایی که در بخش مرکزی شهر قرار دارند نقش مهمی در تصفیه هوا و خنثی کردن آلودگی ها دارند، معمولا در این پارک ها اماکن و تفریحات فرهنگی زیادی وجود دارد و در بیشتر مواقع شلوغ تر از پارک های دیگر هستند. بهترین پارک های مرکز تهران این بوستان ها هستند:

  1. پارک هنرمندان
  2. پارک لاله
  3. پارک آب و آتش
  4. پارک طالقانی

 

پارک هنرمندان

این پارک که با نام باغ هنرمندان، باغ هنر و بوستان ایرانشهر نیز شناخته می شود از قدیمی ترین پارک های تهران نیز محسوب می شود. این پارک به شدت مورد علاقه هنرمندان است و یکی از جذابیت های آن کافه های داخل و اطراف پارک است. این مکان را می توان یکی از پرکافه ترین مکان های تهران هم حساب کرد. خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر نیز در پارک هنرمندان قرار دارد.

  • مساحت: ۵۹۱۴۰ متر مربع
  • تاسیس: دوران قاجار
  • آدرس: خیابان طالقانی تهران، خیابان ایرانشهر، نبش خیابان برفروشان

 

پارک لاله

پارک لاله در گذشته به عنوان میدان اسب دوانی جلالیه شناخت می شده و در آن رژه انجام می شده است. تندیس خیام و بسیاری از امکانات فرهنگی و تفریحی این پارک از جذابیت های اصلی این پارک هستند. پارک لاله یکی از قدیمیترین و بزرگترین پارک های کشور است. مطمئن باشید این پارک ارزش دیدن دارد. پارک های موجود در تهران هر کدام می توانند به تنهایی بهانه ای برای سفر به تهران و خرید بلیط هواپیما باشد.

  • مساحت: ۳۵۰۰۰ متر مربع
  • تاسیس: ۱۳۴۵
  • آدرس: خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

 

پارک لاله

 

پارک آب و آتش و پارک طالقانی

به این دلیل پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به یکباره معرفی کردیم که این دو پارک در کنار یکدیگر قرار دارند و به وسیله پل زیبای طبیعت به یکدیگر متصل شده اند. پارک طالقانی یک پارک زیبای جنگلی است و پارک آب و آتش یک پارک جدید با امکانات و تفریحات مدرن و جذاب است که در بخش شمالی مرکز تهران قرار دارد. امکانات و جاذبه های این دو پارک بسیار زیاد هستند، به نحوی که توضیح آن در این مقاله جای نمی گیرد. بهتر است خودتان به این پارک رفته و تجربه ای بی نظیر کسب کنید.

 

بهترین پارک های شمال تهران

پارک های شمال تهران در بیشتر موارد از قدمت بیشتری نسبت به بیشتر پارک های کشور برخوردارند. در ادامه برخی از بهترین پارک های شمال تهران را معرفی می کنیم:

  1. پارک ملت
  2. پارک نیاوران
  3. پارک جمشیدیه
  4. باغ ایرانی

 

پارک ملت

در این پارک زیبا علاوه بر فضای سبز بی نظیر، می توانید از امکانات تفریحی و مجسمه های مشاهیر بزرگ همچون فردوسی، سعدی، شهریار و نیما لذت ببرید. امکانات این پارک شامل رستوران، دریاچه، باغ وحش، کافی شاپ، سینمای چهار بعدی و زمین بازی کودکان است. قطار دودی داخل این پارک نیز از جاذبه های منحصر به فرد آن است. این قطار دودی اولین قطاری است که در زمان ناصرالدین شاه از تهران به مقصد شاه عبد العظیم استفاده می شده است.

  • مساحت: ۳۵۰۰۰ متر مربع
  • تاسیس: ۱۳۴۵
  • آدرس: خیابان ولیعصر

 

بهترین پارک های شمال تهران

 

پارک نیاوران

این پارک که یکی از پارک های برتر تهران محسوب می شود توسط محمد رضای پهلوی ساخته شده است. نقشه این بوستان توسط طراحان انگلیسی و معماری آن توسط سردار افخمی انجام شده است. این پارک در شمال شرق تهران واقع شده است. آب نماهای بزرگ تنها بخشی از زیبایی این پارک هستند. این پارک که در گذشته با نام صاحبقرانیه شناخته می شده با بهره گیری از آمفی تئاتر، زمین اسب سواری و سالن ورزشی بانوان به عنوان یک پارک منحصر به فرد در خدمت شهروندان است.

  • مساحت: ۶۲۰۰۰ متر مربع
  • تاسیس: ۱۳۴۸
  • آدرس: میدان باهنر، انتهای شمالی خیابان پاسداران، جنب کاخ نیاوران

 

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه توسط فردی زرتشتی به نام اراب جمشید ساخته شده است. این فرد در واقع یک نماینده مجلس بوده است. از آن زمان این پارک دو بار ترمیم شده است. این پارک قدیمی از زیباترین و جذاب ترین پارک های شهر است و با وجود قسمت های کوهستانی، دریاچه و آبنماهای سنگی اش محبوبیت فراوانی دارد. طبیعت این پارک شگفت انگیز است، اما شاید تفریحات خاص و منحصر به فردی به مانند پارک های جدید در آن نیابید. پارک جمشیدیه بدون شک یکی از بهترین پارک های تهران و حتی ایران است. پارک جمشیدیه یکی از مکان هایی است که در زمستان های تهران نیز می تواند جذابیت فوق العاده ای داشته باشد. اگر مایلید با جذابیت های تهران آشنا شوید مقاله جاذبه های گردشگری تهران در زمستان می تواند برای شما جذاب باشد.

  • مساحت: ۱۰۰۰۰ متر مربع
  • تاسیس: ۱۳۵۶
  • آدرس: انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

 

پارک جمشیدیه

 

باغ ایرانی، بهترین پارک ایران

این پارک تنها پارک خصوصی کشور است، اما بازدید از آن برای عموم آزاد است. این پارک حتی از نظر جهانی نیز دارای شهرت فراوانی است و مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی قرار دارد. حتی در سایت های بزرگی همچون تریپ ادوایزر نیز در مورد این پارک توضیحاتی ارائه شده است. پوشش گیاهی، آب نماهای خاص این پارک و معماری به خصوص آن می تواند به راحتی هر کسی را به وجد بیاورد.

پیشنهاد می کنیم حتما به این بوستان سری بزنید. باغ ایرانی را می توان به راحتی بهترین پارک تهران دانست. این پارک شاید از نظر امکانات تفریحی از بسیاری پارک های تهران ضعیف تر به نظر برسد، اما به دلیل جذابیت های منحصر به فردی که در این پارک قرار دارد می توان آن را بهترین پارک تهران در نظر گرفت.

نظرات

من مشهد زندگی می کنم خیلی از پارک های تهران رو رفتم عالی بودن ولی شنیدم پارک های چیتگر و گفتگو و پردیسان هم خیلی قشنگن. کاهش در مورد این پارک ها هم مینوشتین

    سلام دوست عزیز
    از نظر شما ممنونیم. حتما به زودی در همین مطلب در مورد پارک هایی که شما فرمودید و چند پارک دیگر هم بخش هایی اضافه خواهیم کرد.