بهترین زمان سفر به ارمنستان

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

ارمنستان به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران، در سال های اخیر به خوبی در صنعت گردشگری و توریسم پیشرفت کرده و تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری خاورمیانه شده است. همچنین با پیشنه ای تاریخی و قدمتی ۳۰۰۰ ساله، فرهنگی غنی و جذاب برای میزبانی از توریست و ها و مسافران خود دارد و هر ساله بر تعداد مخاطبان آن اضافه می شود. ارمنستان دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی بسیاری است و همین عوامل انگیزه های سفر شما را به خوبی کامل می کنند. اما سوالی که حتما برای شما هم پیش آمده زمان سفر است و اینکه بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی از سال است؟

 

ارمنستان، مهد فرهنگ و هنر

اگر شما هم تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد ارمنستان داشته باشید، بهتر است بدانید که کشور ارمنستان در مرز بین آسیا و اروپا قرار دارد و به لحاظ جغرافیایی نیز کوهستانی و دارای بارش های زیاد است. همسابه های ارمنستان کشورهای گرجستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و ایران اند. ارمنستان دارای قدمتی ۳۰۰۰ ساله است و قدرتمندترین حکومت آن بیزانس ها یا همان عثمانی ها بوده اند. ارمنستان در گذشته بخشی از ایران بوده است و فرهنگ مردم این کشور، دارای نزدیکی بسیاری به فرهنگ کشور ماست و در گذشته، بخاطر قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم، دارای اهمیت بالایی بوده است.

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان

 

ارمنستان را به لحاظ آب و هوایی باید کشوری ۴ فصل بدانیم که دارای آب و هوایی قاره ای بوده و این نوع وضعیت جوی تحت تاثیر نزدیکی به دریای سیاه است. در ارمنستان زمستان هایی سرد و پر برف و تابستان های گر و خشک پیش روی شماست، اما با وجود چنین آب و هوایی صنعت گردشگری در آن هیچگونه افتی ندارد و همیشه درحال افزایش است. خوشبختانه راه های دسترسی به ارمنستان تنها محدود به استفاده از هواپیما نیست و می توانید با خرید بلیط قطار نیز سفر خود به ارمنستان را به سرانجام برسانید و یا حتی به استفاده از خودروهای شخصی روی بیاورید.

 

چه زمانی به ارمنستان برویم؟

 

اما سوالی که برای بسیاری از مسافران پیش می آید؛ بهترین زمان سفر به ارمنستان است؟ چه فصلی از سال بهترین موقع سفر است؟ البته پاسخ به این سوال تمام بستگی به هدف سفر شما دارد! برای مثال اگر هدفتان از سفر خرید باشد، مسلما بهتر است در فصل های گرم سال به فکر سفر به ارمنستان نباشید، چرا که تخفیف های کمتری نصیبتان خواهد شد و قیمت اجناس هم کمی بالاتر است. با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به ارمنستان را با توجه به هدف سفرتان به شما معرفی کنیم.

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید

ارمنستان همانند ترکیه و گرجستان از جمله کشورهایی است که افراد بسیاری برای خرید به آن سفر می کنند و به گردش در فروشگاه ها و مراکز خرید معروف آن می روند. به طورکلی خرید کردن یکی از اهداف سفری بسیاری از مخاطبین در صعت گردشگری است. اما باز هم به این سوال می رسیم که بهترین زمان سفر به ارمنستان برای خرید چه فصلی است؟ البته اگر به دنبال اطلاعات کامل تری در مورد ارمنستان هستید می توانید به راهنمای سفر به ارمنستان نیز مراجعه کنید.

 

چه زمانی برای خرید از بهترین مراکز خرید ارمنستان برای سفر مناسب است؟

 

یکی از معروف ترین مراکز خرید در کشور ارمنستان در پایتخت آن یعنی ایروان قرار دارد که به نام ایروان مال شناخته می شود. ایروان مال در سال ۲۰۱۰ در مساحتی ۵۹ هزار متر مربعی تاسیس شده و در سال ۲۰۱۴ به طور رسمی افتتاح شده است. ایروان مال یکی از مراکزی است که همیشه پر از توریست ها و گردشگران؛ و بخش عظیمی از درآمدهای توریسم را به خود اختصاص داده است.

پس یکی از بهترین مراکز خرید ارمنستان را باید ایروان مال معرفی کنیم که باید آن را در لیست دیدنی های خود قرار دهید. اما بهتر است بدانید که در فصل های گرم سال مانند تابستان و بهار که مسافرت و گردشگری رونق بیشتری دارد، ممکن است تخفیف های مناسبی پیدا نکنید و قیمت اجناس هم کمی بالاتر باشد، که البته دور از ذهن هم نیست!

 

بهترین مراکز خرید ارمنستان

 

پس اگر هدفتان از سفر به ارمنستان خرید و استفاده از بیشترین تخفیف هاست، باید زمان سفر خود را به فصل هایی مانند پاییز و زمستان موکول کنید. در فصل های سرد سال به دلیل شرایط جوی، مسافرات و گردشگری رواج کمتری دارد و به همین دلیل قیمت بسیاری از مکان های اقامتی و هتل ها هم پایین می آید.

همچنین در فروشگاه و مراکز خریدی مانند ایروان مال می توانید از تخفیف های بهتری هم استفاده کنید. یکی دیگر از مراکز خرید معروفی که می توانید در فصلی مانند پاییز به آنجا بروید و با کوله باری پر از خرید و سوغاتی بازگردید، مرکز خرید تاشیر ارمنستان است. تعداد زیادی از برند های معروف دنیا را می توانید در این مرکز خرید پیدا کنید.

از دیگر مراکز خرید ارمنستان که بهترین قیمت ها را در فصل های زمستان و پاییز دارند، می توانیم به مرکز خرید دالما، بازار ورنیساج، بازار گومی شوکا، بازار پتاک، بازار راتیسا و بازار بنگلادش اشاره کنیم. از آنجا که در فصل های سرد گردشگری رواج کمتری دارد، اگر هدفتان از سفر به ارمنستان خرید کردن است، باید سفر خود را در فصل زمستان انجام داده تا حتی از تخفیف های خرید بلیط هواپیما هم بهره مند شوید.

 

بهترین زمان گردشگری و سفر در ارمنستان

خب مسلما همیشه هدف افراد در سفر لذت بردن از اوقات فراغت و ثبت خاطرات جدید از سفر، پیدا کردن تفریحات و جاذبه های جدید است. کشور ارمنستان نیز؛مانند دیگر کشورهای همسایه؛ به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در سال های گذشته شده و با توجه به اینکه بارش های زیادی دارد، کشور سرسبزی است و در فصل های بهار و پاییز مسلما مناظر زیبای دارد.

ارمنستان دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری است و مکان های دیدنی بسیاری دارد که باید در سفر خود حتما از آنها دیدن کنید. کشور ارمنستان در بین توریست ها و مسافران به موزه ای زیر سقف آسمان نام گرفته و دین غالب مردم ارمنستان مسیحیت و ارمنی است و فرهنگ و آثار قدیمی موجود در آن نیز دارای ارتباط نزدیکی با مسیحیت است.

 

جاذبه های گردشگری و توریستی ارمنستان

 

ارمنستان دارای صومعه های باستانی، کلیسا و معماری های شگفت انگیزی است و زیبایی های توریستی آن تنها محدود به مکان های تاریخی و باستانی نیست. اگر اهل طبیعت گردی هم باشید می توانید به دیدار از زیبایی های کوه های آرارات بروید و از صومعه Khor Virap دیدن کنید. البته پیش از ادامه دادن به مطلب بهتر است بدانید که ارمنستان در لیست کشورهایی که بدون ویزا می توان به آنها سفر کرد؛ قرار دارد.

همچنین می توانید سفر و دیدار از شهر اشتاراک را در لیست سفر خود قرار دهید و از کلیساهای معروف آن دیدن کنید. افسانه قدیمی این شهر در این مورد که است که در گذشته شاهزاده و سه خواهر در این منطقه زندگی می کرده اند و چون خواهر کوچکتر عاشق شاهزاده شده بود، دو خواهر دیگر خودکشی کرده و خود را در دره اشتارک می اندازند. یکی با لباس زرد، دیگری با لباس قرمز و وقتی خواهر کوچکتر متوجه این اتفاق می شود؛ او نیز خود را با لباسی سفید به دره می اندازد. در قرن های ششم، هفتم و ۱۳ و ۱۴ کلیساهایی به رنگ های قرمز، زرد و سفید در این منطقه به یاد این سه خواهر ساخته شده است و امروزه تبدیل به یکی از جاذبه های ارمنستان شده است.

 

بهترین زمان سفر به ارمنستان برای سفر و گردشگری

 

با توجه به اینکه این کلیساهای افسانه ای در محیطی کوه پایه ای ساخته شده اند، بهترین زمان دیدار از آنها در فصل بهار و تابستان است که هوا گرم بوده و خبری از سرمای زمستانی هم نیست. دریاچه سوان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری معروف ارمنستان است و باید آن را به عنوان یکی از نمادهای ارمنستان معرفی کنیم. دریاچه سوان بزرگترین دریاچه قفقاز است و مناظر اطراف آن بسیار زیباست.

مسلما دیگر نیازی به گفتن نیست که برای دیدار از زیبایی های این دریاچه بهترین زمان سفر برای گردشگری در ارمنستان، فصل های بهار، تابستان و پاییز است. دیدار از محیط های طبیعی در این سه فصل جذابیت های بیشتری دارد و ممکن است در فصل زمستان تمایل زیادی به سفر به این منطقه نداشته باشید.

همانطور که گفتیم کشور ارمنستان دارای آب و هوایی تقریبا چهار فصل است و می توانید در تمام فصل های سال به دیدرا از مناطق زیبا و گردشگری این کشور سفر کنید. انتخاب زمان سفر تمام بستگی به حال و هوای خودتان دارد؛ مثلا اگر تحمل سرما را ندارید بهتر است در فصل های بهار و تابستان به ارمنستان سفر کنید.

 

فستیوال های ارمنستان چه زمانی است؟

ارمنستان همچنین دارای فستیوال های خاصی است که در تنها در بعضی ایام خاص از سال برگزار می شود؛ پس اگر می خواهید در سفر خود به ارمنستان به بهترین وجه ممکن از تعطیلات استفاده کنید و بیشتری لذت ممکن در سفر را ببرید، می توانید برنامه سفر خود را همزمان با برگزاری فستیوال های ارمنستان تنظیم کنید.

خب برویم به سراغ سوال اصلی؛ بهترین زمان سفر به ارمنستان برای شرکت در فستیوال های آن چه زمانی است؟ بیاید با جشن سال نو در ماه ژانویه شروع کنیم. شروع سال میلادی که به تقویم شمسی در اوایل دی ماه است، یکی از جذابترین فستیوال های سالانه خود را در ارمنستان دارد. می توانید در فصل زمستان و نزدیک به این جشن سالانه سفر خود را برنامه ریزی کنید و علاوه بر شرکت در جشن سال نو از تخفیف های نوروزی و زمستانه خرید هم در سفر خود به ارمنستان بهره ببرید.

 

فستیوال های ارمنستان چه زمانی است؟

 

یکی دیگر از فستیوال های جذاب ارمنستان جشن درندز است که در تاریخ ۱۳ فوریه برگذار می شود. فشتیوال درندز یا جشن آتش افروزی یک مراسم پرشور و شادی مشابه با جشن سده است که حوالی بهمن ماه یزد برگزار می شود. در این روز مقام روحانی کلیسا با شمعی روشن از محراب به حیات کلیسا می رود و با آن شمع بوته هایی که از قبل آماده شده اند را روشن می کند. بعد از مراسم روحانی و جشن های آن تمام افراد با شمع و آتشدانی متبرک از آتش صحن کلیسا به خانه می روند.

روز زن که در ۸ مارچ برگزار می شود و همچنین جشن عید پاک نیز از دیگر فستیوال های جذابی است که در ارمنستان برگزار می شود و می توانید سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که فرصت حضور در این فستیوال ها را هم داشته باشید. ماه می یکی از ماه های مهم در کشور ارمنستان است چرا که در نهمین روز آن جشن بزرگی برگزار می شود و به مناسبت پیروزی جنگ جهانی دوم است.

این جشن را در پایین منطقه ای به نام زیتون بر بلندای تپه های اطراف شهر در پارک پیروزی کنار مجسمه مادر ارمنستان برگزار می کنند. ۲۸ ام ماه می نیز جشن بزرگ دیگری برگزار می شود روز جمهوری اول است. علت نامگذاری آن این است که در سال های ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ ارمنستان توانست به کشوری مستقل تبدیل شود و به لحاظ سیاسی مستقل شود؛ هرچند که دوره کوتاهی بود اما به یاد آن جشن ها و فستیوال هایی برگزار می شود.

 

بهترین زمان سفر برای شرکت در فستیوال های ارمنستان

 

دیگر فستیوال های معروف ارمنستان روز استقلال، روز قانون اساسی، جشن باریگندان و جشن وارداوار است. بیشتر فستیوال های مهیج و جذاب ارمنستان در فصل زمستان برگزار می شوند و معمولا دارای فاصله نزدیکی به جشن سال نو نیز هستند.

به عنوان سخن پایانی و برای ارائه یک جمع بندی کامل بهترین زمان سفر به ارمنستان برای گردشگری و سفر را باید فصل تابستان و بهار معرفی کنیم. اگر هدفتان از سفر به ارمنستان خرید است بهتر است در فصل زمستان سفر کنید و اگر قصد دارید در فستیوال های جذاب آن شرکت کنید و از سفر های پاییزی لذت می برید، بهترین زمان سفر شما به ارمنستان پاییز است.

نظرات

مردم کشور ارمنستان به نظرم خیلی مهربون و خون گرمن و چون فاصله نزدیکی هم به هم داریم تقریبا ی چیزای مشترکی توی فرهنگ شون هم باهم داریم
من اینو توی سفرم به ارمنستان فهمیدم و واقعا تجربه خوبی بود
مخصوصا که نزدیکای بهمن رفته بودم و اتفاقا مسافر تقریبا کم بود و خیلی از مغازه هاش تخفیفای خفن داشتن
بهتره واسه ارمنستان زمستونا برید اگر میخواید خرید کنید