خرید بلیط چارتر زیر قیمت

بهترین زمان خرید بلیط چارتری هواپیما

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

آیا از بهترین زمان خرید بلیط چارتری آگاهی دارید؟ با توجه به افزایش گاه به گاه قیمت بلیط هواپیما، به طرفداران بلیط های چارتری افزوده می شود. اما خرید بلیط های چارتری همیشه قرار نیست به نفع شما باشد و بعضا این بلیط ها با افزایش قیمت نیز رو به رو می شوند. در واقع شما باید بلیط چارتری پیدا کنید که قیمت آن زیر قیمت بلیط های سیستمی باشد تا برای شما به صرفه باشد. در این مطلب به این موضوع می پردازیم که بهترین زمان خرید بلیط چارتری چه زمانی است و در چه زمان هایی می توانید بلیط های چارتر با قیمت ارزان پیدا کنید. اما پیش از آن بهتر است در مورد انواع بلیط چارتر و علت تغییر قیمت بلیط چارتر توضیح دهیم.

 

انواع چارتر را می شناسید؟

چارتر هواپیما مدل های مختلفی دارد. یکی از این حالت ها زمانی است که تمام هواپیما به طور کامل اجاره می شود. در این حالت از عبارت فول چارتر استفاده می شود. اما اگر تعدادی از صندلی های یک هواپیما اجاره یا خریده شود به آن سیت چارتر گفته می شود.

سیت چارترها نیز به سه بخش تقسیم می شوند. اولین بخش آن که به سیت چارتر شناور گفته می شود به معنی تعدادی از صندلی های هواپیما در یک بازه زمانی تعیین شده است. دومین حالت مربوط به زمانی است که صندلی های یک هواپیما به صورت یک مسیر رفت و برگشتی اجاره می شوند. بخش سوم نیز زمانی اتفاق می افتد که صندلی های مشخصی از یک هواپیما در یک تاریخ مشخص و به صورت رفت و برگشت اجاره می شود.

 

بهترین زمان خرید بلیط چارتری هواپیما

 

علت تغییر قیمت بلیط های چارتری

پیش از اینکه در مورد بهترین زمان خرید بلیط چارتری به شما بگوییم لازم است که اشاره ای به علل تغییر قیمت بلیط های چارتری داشته باشیم. بلیط های چارتری در واقع توسط شرکت ها و آژانس های مسافرتی ارائه می شوند. این شرکت های مسافرتی طبق یکی از انواع چارتر که در بالا در مورد آن توضیح دادیم نسبت به خرید بلیط های مشخص یا تمام بلیط های یک هواپیما اقدام می کنند.

بلیط های خریداری شده ممکن است در زمان هایی از سال با استقبال و تقاضای زیادی همراه باشد و در بسیاری از موارد نیز ممکن است تقاضا برای بلیط کم باشد. برای مثال در ایام نوروز به دلیل افزایش حجم سفرهای نوروزی تقاضا برای بلیط ها بسیار زیاد است و به همین دلیل قیمت ها افزایش می یابد. همچنین در ایام عزاداری ممکن است برای برخی از مسیرهای پروازی تقاضای بسیار زیاد و برای بسیاری از مسیرها تقاضای بلیط بسیار کم باشد.

در صورتی که تقاضای بلیط زیاد باشد، ممکن است قیمت بلیط چارتری از قیمت بلیط های سیستمی نیز بیشتر شود. همچنین اگر تمام بلیط های خریداری شده توسط آژانس هواپیمایی خالی باشد و تقاضا برای بلیط کم باشد نیز ممکن است باعث کاهش شدید قیمت بلیط چارتر شود.

 

علت تغییر قیمت بلیط های چارتری

 

بهترین زمان خرید بلیط چارتری

معمولا در مسیرهای پروازی پر تقاضا و پر رفت و آمد حجم بلیط های چارتری نیز افزایش پیدا می کند. شرکت های هواپیمایی با هدف کسب سود بیشتر در مسیرهای پروازی شلوغ و پر رفت و آمد نسبت به اجاره بلیط های چارتری اقدام می کنند. اما در بسیاری از مواقع این صندلی ها به میزان خریداری شده پر نمی شوند. همچنین زمان هایی وجود دارد که در همین مسیرهای هوایی رفت و آمد کمتر از دیگر زمان های ماه، سال و هفته است و همین موضوع باعث می شود که بلیط های چارتر با قیمتی فوق العاده پایین در دسترس قرار بگیرند. این زمان ها بهترین زمان خرید بلیط چارتری محسوب می شوند.

 

خرید بلیط چارتر زیر قیمت

برای خرید بلیط چارتر زیر قیمت باید از زمان هایی که بلیط های چارتری با قیمت مناسب در دسترس قرار می گیرند آگاه باشید. همچنین اگر از برنامه زمانی انعطاف پذیری برخوردار باشید می توانید نسبت به خرید بلیط چارتر در بهترین زمان اقدام کنید و هزینه های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

برای مثال در ایام شروع مدارس، بلیط هواپیمای تهران مشهد از تقاضای کمی برخوردار است و در این زمان شرکت های مسافرتی نسبت به ارائه بلیط های چارتر زیر قیمت اقدام می کنند. این زمان بهترین زمان خرید بلیط چارتری محسوب می شود. در واقع اگر بخواهیم راحت تر بگوییم بهترین زمان برای خرید بلیط چارتری ارزان قیمت زمانی است که بیشتر مردم قصد سفر ندارند.

 

خرید بلیط چارتر زیر قیمت

 

یک مثال دیگر این است که بیشتر افراد تمایل دارند در تعطیلات عید به سفر بروند. اما شما در صورتی که از نظر زمانی برنامه ای انعطاف پذیر داشته باشید می توانید در نیمه دوم فروردین ماه و اردیبهشت ماه (که این زمان تقاضا برای سفر و خرید بلیط کم است) بلیط چارتر با قیمتی ارزان تهیه کرده و با کمترین هزینه سفری لذت بخش را تجربه کنید.

 

خرید آنلاین بلیط چارتری

اگر قصد خرید بلیط های چارتری را دارید، خرید آنلاین بلیط چارتر بهترین گزینه خواهد بود. اما چرا؟ به این دلیل که شما می توانید از طریق وبسایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما به بررسی لحظه به لحظه قیمت ها و بلیط های مختلف بپردازید و در بهترین زمان و به آسان ترین روش بلیط چارتر خود را رزرو کنید. خرید بلیط چارتر می تواند اولین قدم برای تجربه سفری به صرفه و لذت بخش باشد.

نظرات

سلام. خیلی ممنون از مقاله جالبتون. به واقع تاحالا دلیل اینکه بلیط های چارتر اینقدر ارزون هستن رو نمیدونستم. واقعا هم ماه هایی مثل اردیبهشت زمان خیلی خوبی برای سفر هستن. نمیدونم چرا مردم عاشق اینن تو اون ۱۴ روز برن سفر؟

    سلام دوست عزیز
    قاعدتا همه مردم نمی تونن در هر زمانی که تمایل دارند به سفر بروند. به همین دلیل در بسیاری از زمان ها بلیط های چارتری موجود هستند که امکان خرید بلیط ارزان قیمت رو برای بقیه فراهم می کنند