آخرهفته تهران کجا بریم؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

شاید اولین چیزی که با شنیدن نام «تهران» به ذهنتان می‌آید، تنها شلوغی های سرسام آور، آلودگی های محیطی و گرانی های بی دلیل باشد که در رسانه های اجتماعی به وفور از آن یاد میشود. اما اگر بخواهیم به روی دیگر سکه هم نگاهی بیاندازیم متوجه میشویم که تهران با تمام این مسائل، هنوز هم جاهای دیدنی زیادی دارد که میتوان به راحتی از آن ها لذت برد.

پس اگر آخر هفته دوست دارید به جاهای دیدنی تهران سر بزنید، در ادامه لیستی از بهترین مکان های گردشگری و دیدنی تهران را با شما در میان میگذاریم. یادتان باشد که قبل از اینکه با خرید بلیط هواپیما یا قطار به تهران سفر کنید، این مقاله تا حدی شما را با جاهای دیدنی تهران آشنا میکند.

 

برج میلاد تهران، جای دیدنی

 

برج میلاد تهران در آخر هفته

خیلی بعید است که نام برج میلاد را به همراه تهران نشنیده باشید. این برج مخابراتی عظیم با ۴۳۵ متر ارتفاع اولین جایی است که باید در تهران به سراغ آن بروید. تفریحات و سرگرمی های موجود در برح میلاد به قدری زیاد است که اگر بگوییم یک روز برای بازدید آن کافی نیست، اغراق نکردیم. از برنامه های کنسرت و سرگرم کننده آواز گرفته تا رستوران های مختلفی که هر سلیقه ای را راضی میکند، همه و همه تجربه خوبی را برای شما به وجود می‌آورد. طبق نظرسنجی های انجام گرفته، مسافران پرواز مشهد تهران و شیراز تهران همگی قصد بازدید از برج میلاد را داشته اند.

 

 درکه، بهترین جای گردش در تهران

یکی از خوش آب و هوا و زیباترین مقاصد گردشگری تهران که از قدیمی ترین و زیباترین محلات ییلاقی شمیرانات است. درکه علاوه بر داشتن محیطی جذاب و مکان های دیدنی یکی از زیباترین مسیرهای کوه پایه ای برای پیاده روی را در خود جای داده است.

هفت حوض، جنگل و آبشار کارا، آبشار بند عبدالله، آبشار جوزک، پلنگ جوزک، پلنگ چال، اسپیو (آب سپید)، هفت چشمه (هفت طیغانی)، و کفو (آب کف دار) معروف ترین جلوه های طبیعت زیبا و مترنم دره درکه هستند که بر جاذبه های گردشگری و کوه پیمایی آن افزوده اند.

 

درکه تهران چطوری بریم

 

چشمه علی جنوب تهران

چشمه ای با قدمتی بیش از ۸۰۰۰ سال که در گذشته به نام سورنا شناخته میشد، بعدها به نام امام علی (ع) به چشمه على معروف شد. همچین گفته میشود آب چشمه از جاجرود و قیطریه تأمین میشود و پس از گذر از راه‌ های زیر زمینی، از دل تپه میجوشد.

بد نیست بدانید در این مکان آثاری از عهد پارت‌ ها (حصار معبد آناهیتا متعلق به آغاز عصر مسیحی)، ساسانی‌ ها، اسلام تا عهد تیموریان هم به دست آمده است به طوری که به استناد روایات مختلف، مادر زردتشت در این مکان متولد شده است. چشمه‌ علی در جنوب تهران و شمال شهرری در منطقه ۲۰ شهرداری تهران قرار گرفته است. اگر قصد بازدید از این چشمه را دارید، بد نیست که

 

بازار تجریش تهران

یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شمیران و پایتخت که هنوز هم توانسته بافت قدیمی و اصیل خود را حفظ کند، بازار تجریش تهران است. هرچند ساخت مرکز خریدی مدرن در کنار آن تاثیر منفی بسزایی در ابهت و اصالت این سازه قدیمی گذاشته است ولی هنوز حجره‌ های معروف و قدیمی بازار هویت خود را از دست نداده‌ اند. در بازار تجریش که متشکل از سوق هایی کوچکی است یک میدان سرپوشیده برای فروش میوه و تره بار وجود دارد که جذابیت بی همتایی به آن بخشیده است.

 

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از متفاوت ترین پارک های شهر تهران است که از سال ۱۳۸۸ با مساحت ۲۴ هزار متر افتتاح شده. از ویژگی های متمایز بوستان آب و آتش می توان به  جهیزاتی مانند چهار برج آتش، آبنما،فضای بازی با آب، چادری ۷۰۰ متری با روی گردان ۳۷۰ نفری، پل ابریشم، لانه کبوتر، کالسکه رانی، فانوس دریایی، آلاچیق،… و محیط سبز آن اشاره کرد.

بوستان آب و آتش از طریق یک پل کابلی به بوستان نوروز ارتباط دارد که این پل نمایی جذاب برای پارک و اتوبان همت به وجود آورده است. این پارک زیبا همچنین با نام گذشته خود، یعنی بوستان حضرت ابراهیم (ع) هم شناخته میشود.

 

بازدید از بوستان آب و آتش

 

اگر به فکر این هستید تا این پارک زیبا و دوست داشتنی را از نزدیک تجربه کنید، خوب است بدانید که دسترسی به این پارک زیبا اصلاً سخت نیست.

بوستان آب و آتش در اتوبان شهید حقانی واقع شده است. برای دسترسی به این پارک میتوانید از طریق اولین کوچه بعد از چهارراه جهان کودک که در آخر آن یک خیابان با پارکینگ مخصوص وجود دارد.

 

باغ موزه قصر

احتمالا اگر سنی از شما گذشته باشد با شنیدن نام باغ موزه قصر یاد خاطراتی ناخوشایند افتاده باشید اما دیگر هیچ نشانه ای از آن خاطرات ناخوشایند نیست همه چیز جای خود را به سرسبزی و زندگی داده است. دیگر نه خبری از جوخه های اعدام است و نه زندانیانی که روز ها رو به شوق آزادی سپری میکنند. پس اگر دوست دارین به قدرت زمان در تغییر محیط ها نگاهی بیاندازید این باغ موزه را از دست ندهید.

 

موزه هنرهای معاصر

موزه ای با ساختاری تلفیقی از معماری سنتی و مدرن که با الهام از سازه های کویری ایران ساخته شده است. موزه ای با اثاری مدرن از هنرمندان بنامی همچون هنری مور، آلبرتو جیاکومتی و پرویز تناولی فضای سبز که اطراف موزه را به پارک مجسمه بدل ساخته است‌. بد نیست بدانید بر اساس  تعریف بر اساس تعریف رسمی موزه، موزه هنرهای معاصر نمایشگر چگونگی سیر تحولات هنر معاصر در یک دوره محدود و مشخص هستند.همچنین باید به این نکته نیز شاره کرد این موزه شامل مهم‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از هنر غربی در قاره آسیا در زمان تاسیس خود است.

برچسب : سفر به تهران

نظرات

سلام جای خیلی از جاهای دیدنی تهران توی این لیست خالیه. لطفاً در مورد موزه های معروف تهران و جاهای تاریخی تهران مطلب بنویسید. ممنون

    سلام ممنون از توجه تون به مقاله. حتماً در آینده مقاله ای مختص جاهای دیدنی تهران از جهات مختلف مینویسیم. تشکر بابت پیشنهاد خوبتون